Nejúžasnější kabria všech dob (1. díl)

41 komentářů

petrolhead
25. srpna • 11:54

Řekl bych, že Ferrari 275 GTS a Maserati frua spyder také stojí za zmínku.

Cadillac Allante
7. června • 18:28

No a co Cadillac Allante? Mercedesu z toho spadla celist v 1987 kdyz to uviděli.

Tom
30. ledna • 22:22

Hezký je Mercedes SLK, stará Alfa Romeo Spider, Corvette Singray, Morgan.Ale já osobně stará 911 Turbo v cabriu ( podnos , zadní turbo, vzducháč)

codexx
21. ledna • 23:32

Predem chci podekovat za prijemny clanek, ta kombinace nostalgie a romantiky je zkratka kouzelna :) A vzledem k tomu, co autor avizovat, totiz clanek pro laiky, kde drobne nepresnosti nehraji roli, nelze autora nez pochvalit.
Co ale me vubec nepotesilo, byly zdejsi reakce nekolika "pseudoodborniku", kreri jsou schopni a ochotni se dlouhosahle hadat, jestli urcita minimalni cena je realna co nikoliv.... Pardon panove, ale zkazili jste dojem z prijemneho cteni vasim dohadovani se o marginalnostech. Cekal jsem ze jako "odbornici" disponujete take nadledem a toleranci, ale bohuzel si asi nevidite ani na spicku nosu :(
Uprime receno byt na autorove miste, asi bych si uz hodne rozmysmyslel, jetli marnit cas diskutovanim s tak omezenymi ctenari jako jste vy.
Kazdopadne budiz prano svobode slova, ale timto jste u me o veskery odborny kredit, ktery jste u me ziskali v minulych diskuzich, prave ztratili. Prispevky s vasimi jsmeny nehodlam cist, nebot se bojim, ze zase bude davat pruchod svym agum, coz me ale opravdu vubec nezajima.Konec takovym to nevdecnym diskusim...S pozdravem,codexx

bob ash
22. ledna • 4:13

To, jestli stojí Mustang convertible v pojízdném stavu 50 tisíc a nebo 200 tisíc trochu rozdíl je, nemyslíte? Komentářem o ceně jsem chtěl zabránit tomu, aby potom čtenáři zoufale prohledávali inzerce ve snaze najít ty Mustangy a Corvetty za pár peněz...A ty ostatní věci, které jsem zmínil, jsem i komentoval jako detaily, které jen kazí celkový dojem - nepodával jsem je jako něco tragického. I když třeba věta o speciální divizi pro Corvette s "vlastní výrobní halou" mě rozesmála :)P.S.:
Pokud jako autor napíšu nesmysl, můžu čtenáři jedině poděkovat za upřesnění a napsat "Mea maxima culpa". Hádat se o tom, že "to přece nevadí, je to pro laiky" je trapné.

Duncan66
22. ledna • 2:30

Jeste bych rad dodal, ze Vami opovrhovani diskuteri co u Vas ztratili kredit kvuli jednomu prispevku dali autorovi clanku docela dobre rady jak priste zjistit objektivni udaje aby se pripadnych nepresnosti vyvaroval, takze i pro autora tato diskuse muze byt prinosem, ktery muze byt nakonec prinosem pro nas pro vsechny. Ze vseho je treba brat si v prvni rade to dobre a nehystercit kvuli kazde blbine.

Duncan66
22. ledna • 2:27

hehe, vazeny pane, musim vam rict ze jsem uplny laik, presto pri cteni clanku jsem si rikal, ze ceny tech aut jsou mi nejak podezrele nizke a docela jsem ziral za jake penize se daji poridit tyto skvostne kousky. Proto jsem za diskusi a prispevky vami opovrhovanych diskuteru velice vdecny.
Clanek je pro mne vyborny, ale ta diskuse uvedla nektere veci na pravou miru. A o tom to prece je. Samozrejme je jenom na Vas zda priste budete diskusni prispevky nekterych lidi cist nebo ne, nicmene vase hystericka reakce mi prijde velice usmevna a docela nepochopitelna ;-)

Borcovan Jan
21. ledna • 23:50

Uprimne dekuji, ze se Vam clanek libil a teste se, co nevidet tu budou dalsi;-)

bob ash
22. ledna • 4:14

Těším se a jsem zvědav, jak se poperete s dalším dílem ... :)

Backdoor
21. ledna • 17:57

http://nejdelsi-penis.profitux.cz/jackass-3573.html

Murphy
20. ledna • 21:46

Proboha proč tam autor článku dal fotky úplně jiných Spiderů, než je to původní Duetto??? Takže pro doplnění, Duetto je třeba tady: http://www.paintingsofcars.com/sdp249_Alfa_Duetto_Spider.html Jinak Spidera možná za 2500USD seženete, ale zachovalé Duetto to teda určitě nebude...

Borcovan Jan
21. ledna • 0:04

To cervene na obrazku je Alfa Romeo Duetto 2000. V clanku pisi jak o 1600 tak o 2000. Tento model se vyrabel pres 20 let v ruznych verzich, dal jsem proto k dispozici obrazky z cele ery. Chapu, nejspis vam prijde nelogicke ze pod obrazky zminuji model 1600 a obrazky jsou z celkove ery, chtel jsem zachytit i jak model vypadal v prubehu celeho zivota. Je pravda, ze jsem mohl dat i obrazek uplne puvodni verze.Ad cena: Zachovalost daneho kusu, ktery najdu na internetu mohu bohuzel posoudit pouze okem. Pokud mate cas tak prohledejte evropskou ebay a mozna najdete podobny kousek, jako jsem nasel ja za 2500 dolaru. Mne se zdalo byt vse v poradku, jednalo se o garazovany vuz. Ale ten rozpor v cenach chapu, to co vidi jeden jako dobre se druhemu zdat nemusi. Vite, je to muj prvni clanek, takze vsechny pripominky vitam abych se mohl poucit do dalsich dilu;-)

Murphy
21. ledna • 10:07

No, záleží, čemu říkáte "Duetto". Podle mě se "Duetto" říká pouze tomu úplně prvnímu Spideru s kulatou zádí, vyráběnému v letech 66-68. Můj názor podporuje třeba i tento článek: http://www.auto.cz/historie/alfa-romeo-spider-s-italskym-nebem-nad-hlavou.html

bob ash
20. ledna • 15:53

Zajímavý článek, ale tradičně si neodpustím pár poznámek...- u Mustangu by se slušelo zmínit kromě parametrů jedné motorové varianty také fakt, že se do něj montovaly i jiné motory- jak už jsem zmínil výše, za 50.000Kč neseženete Mustang kabrio, který by držel pohromadě, natož aby se pohnul vlastní silou. Za 150.000, možná.- Corvette a zvláštní divize s vlastní výrobní halou? Něco takového slyším poprvé. Podle mě si autor spojil dvě věci dohromady - to, že se na Evropském trhu prodává Corvette bez použití názvu Chevrolet a to, že pro Corvette existovala samostatná továrna. Na tom ale není nic divného, protože většina továren vyráběla jeden nebo dva modely.
- Když mluvíte o Sting Rayi a Stingrayi, možná by nebylo od věci zmínit se, jak se ta dvě auta od sebe lišila. A když bych chtěl být hnidopich, tak jméno Stingray se používalo jen několik let, rozhodně ne po celou dobu výroby C3.
- Výkoby - asi máte pravdu, ale nevím v kterém roce. A výkony motorů i jejich nabídka se výrazně měnily. A která C3 měla čtyřstupňový automat?
- cena je zase nesmysl. Za tyhle peníze najdete kupé, ale ne kabrio.

Borcovan Jan
20. ledna • 16:38

K vasim pripominkam:
Podle toho co pisete, by to mel byt special o tech autech. To nebylo cilem, cilem bylo beznym ctenarum priblizit jednotlive kabria ve zkratce a ne o nich do podrobnosti rozepisovat detaily. Takove psani se pote stava nezajimavym pro ctenare, ktery se v tomto az tolik neorientuje. Beru vas (LK, Caddy, vy) jako odborniky na tyto vozy, ale clanek musi byt dostupny vsem ctenarum, tj. i laikum. Pokud bych jej zahltil podrobnostmi, verte, ze pro laika by stal mene zajimavym. Tot pripominkyAd ceny: Vite ono je problem urcit nejakou jasnou hranici, ceny techto veteranu jsou velice rozdilne, ale ok, nasel jsem za 2500 dolaru. Jestli nebyl jizdy schopny, pote mate moznost mi to dokazat. Navic je tam cena OD, takze bych zase nebyl takovy detailista, clanek je to pro sirokou verejnost. Ale vam odbornikum je tezko se zavdecit a z urciteho uhlu pohledu vas chapu. Zkuste zase vy na to nahlednout z te moji strany;-)

bob ash
20. ledna • 17:57

Já netvrdím, že máte rozepisovat detaily - to by se potom fakt nedalo číst, pokud člověk není šílenec přes daný typ. Ale hodilo by se, aby to, co píšete, odpovídalo pravdě - a třeba to o speciální divizi GM pro Corvette je minimálně zavádějící. U motorů by stačilo připsat, že "se vyráběly i v dalších variantách" - nemám rád, když potom někdo tvrdí že Corvette prostě musela mít 273hp, protože si to někde přečet, ale ona mohla mít se stejným motorem výkon v rozmezí 200hp v průběhu pár let. A když způsob, jakým píšete o Sting Rayi a Stingrayi budí dojem, že největší rozdíl mezi nimi je v názvu a ne že to je úplně jiné auto.A ty ceny jsou s odpuštěním kravina. Nemůžete prostě vzít cenu v Americe a bez započítání ceny dopravy, cla a dph jí přepočítat na koruny. A to nemluvím o tom, že najít Mustanga convertible 64-70 v pohybuschopném stavu za $2500 patří do říše snů. Za tyhle peníze to bude většinou i v US rádo, že to drží pohromadě. Reálná cena projektu na renovaci, kterej se ale bude schopen pohybovat je tak OD $5000, což spolu s dovozem do ČR znamená 200.000Kč. Za 100-150 tisíc se dá sehnat předrenovační hardtop, ale u kabria děláte čtenářům liché naděje - kdyby byly Mustangy za 50kkč pojízdné, tak bych si taky jednoho koupil, i když Fordy nemusím.

LK
20. ledna • 17:05

Já vůbec nejsem odborník na Corvetty, akorát mám v povědomí, že ty ceny jsou prostě někde jinde a krátký pohled na ebay a mobile.de mě ujistily, že nejsem mimo.
Srovávat ceny v USA a zde je zcela od věci. Dovoz prodraží clo, DPH i samotná přeprava. Pro zajímavost, za zrcátko, které v USA koupím nové za $400 po mně Denker chtěl 41 tisíc Kč. Nejde přepočítávat US ceny na evropské tak, že vynásobím cenu v dolarech dvacet dvakrát. Na to člověk nemusí být odborník a přiznám se, že Vás nechápu. Představte si, že by americký novinář ve článku o českých veteránech psal, že Š120 je možné koupit v pojízdném stavu již za $300 jen proto, že se podíval k nám na TipCars a jednu takovou tam našel. Tohle přece není seriózní přístup.

Borcovan Jan
20. ledna • 17:50

Nevim, co povazujete za seriozni pristup, ale pokud mam podobne ceny jak v evrope, tak v USA viz. Corvette na ebay v evrope a v americe, pote si dovolim tvrdit, ze ceny jsou podobne. To mate jak kdyby se v v Japonsku a u nas nabizel stejny produkt za velice podobnou cenu a vy byste rekl, ze nejde brat v potaz tu cenu japonskou.

LK
20. ledna • 18:13

Bob ash odpověděl víceméně přesně, jako bych odpověděl já. Z jednoho kousku ve Švýcarsku a jednoho za oceánem dělat průměrnou cenu zachovalého kousku v ČR je opravdu troufalé.
Za seriózní přístup považuji to, aby v případě, že píšu o věci, do které vůbec nevidím (např. v tomto případě cena veterána), tak buď nepíšu vůbec, nebo se na to zeptám někoho, kdo se vyzná. Např. já bych se zeptal v českém Corvette klubu apod.
Svoje jsem k tomu napsal o pár příspěvků výše a dál bych se v tom nešťoural, ale reakce "nepíšu pro odborníky, to by se to nedalo číst" na argument, že uvedené ceny jsou zcela mimo, mě chladným nenechala.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Borcovan Jan
20. ledna • 18:28

LK: Nikdy jsem nenapsal, ze nepisu pro odborniky. V nekolika prispevcich vyse jsem napsal, ze tento clanek neni urcen JENOM odborikum, tudiz je zde mensi pocet informaci a jedna se spise o takovy prehled, ktery pobere i neodborna verejnost a podari se je vtahnout do cteni. Takovy byl muj zamer. Ale dekuji za pripominky, budiz to mym poucenim do budoucna:-)

bob ash
20. ledna • 19:16

Menší počet informací a vtažení do textu je v pořádku, ale nesmí to být na úkor pravdivosti. A to se nepodařilo.

bob ash
20. ledna • 18:03

Jenomže vy jste si našel jednu Corvette, u které je zrovna cena podobná, a děláte z toho závěry pro všechna auta. Celkově platí, že u aut dejme tomu od $15000 už ty ceny jsou podobné, protože doprava nehraje tak velkou roli. Ale u auta za $2000 bude rozdíl většinou propastný, zvlášť u Mustangu, kterých je v americe obrovské množství, zatímco v Evropě jich je poměrně málo a přitom tu jsou oblíbené snad nejvíce ze všech "amerik". Existují i auta, u kterých tomu může být naopak - typicky jde o vzácné verze běžných modelů v dobrém stavu, které jsou zajímavé pro americké sběratele, ale méně pro Evropu - zdejší trh třeba zdaleka tolik neocení originální, podle VINu odpovídající auto s šestiválcem, které by v US mělo větší hodnotu než sportovnější model v méně originálním stavu. Ale to je záležitost raritních kousků...

Carlsson
20. ledna • 14:48

To je No.1 cabrio class ;-)

Marek
3. února • 15:41

OK souhlas : www.mercedes-sl.cz - uzse tesim na leto esli to stihnu jeste letos :-)

Vladik
20. ledna • 14:11

Myslím z těch co se o nich v článku píše. Mě se jednoznačně nejvíc líbí Jaguar E-type. Ten vypadá suprově, ale osobně by se mi víc líbila uzavřená verze. Taky když už o tom psali, mohli okrajově zmínit jedno z nejkrásnějších českých aut 2 poloviny 20. století starou Felicii Kabrio:-D

Borcovan Jan
20. ledna • 14:12

Bude samostatny dil ceske kabria;-) bude v poradi posledni tedy 4.

Zdenek
20. ledna • 13:36

Pekny clanek, sam bych doplnil jeste par krasnych kabrioletu, napr.:Porsche 356 Speedster - http://www.heritageclassics.com/porsche/57blkspdstr/A.jpgPorsche 550 Spyder - http://koti.mbnet.fi/cameleon/carpics/Porsche/57_550ASpyder.jpgJaguar XK 150 Roadster - http://galeria.elcocheclasico.com/images/jaguar%20xk%20150%20s%20roadster%20del%201959.jpgFiat Dino Spider - http://www.anciennesdeprestige.fr/Voitures%20et%20motos/Fiat/Fiat%20dino%20spider.jpg

Borcovan Jan
20. ledna • 13:44

Dekuji za kladne hodnoceni Zdenku:-))
Jinak k tem kabrioletum, jiste, ne jen vami doporucene by se zde hodily, ale cilem nebylo mnozstvi, chapu, vy byste pridal tyto kabria, jiny saaby a tak dale. Myslim ze zamer se podarilo splnit a pocital jsem s tim, ze se objevi dalsi nazory na dalsi vozy.
Ale jestli jsem z vaseho prispevku pochopil, vasim cilem nebylo kritizovat, ale slo pouze o doplneni pro pripadneho ctenare, cehoz si cenim.:-)

LK
20. ledna • 12:11

Docela by mě zajímalo, jak se dostanete na cenu 300 tisíc Kč. Nejlevnější, co jsem viděl, bylo za 493 tisíc dovoz z USA bez cla a dopravy. Modely nabízené v USA stojí od $30k výš, čili 650 tisíc bez dovozu, cla a dopravy. Můžete prosím upřesnit, kde jste k ceně 300kKč za zachovalý (nikoliv tedy rozebraná kastle bez motoru) přišel? Dík.

Borcovan Jan
20. ledna • 12:20

Jiste ze muzu, je pravdou, ze jsem do uvahy nebral dovoz, ale o cenach jsem se informoval na e-bay, ono tento model se vyrabel pomerne dlouho, jde tedy o to, o kterem rocniku se bavime. Ja jsem zde napsal prumernou cenu modelu z roku 75, kterych je povicero nez tech prvnich. Nakonec existuje i evropske e-bay, takze ceny jsem cerpal odtud.
;-)

LK
20. ledna • 13:00

Dik za odpoved. Ne ze bych se chtel hadat, ale mam pocit, ze vami uvadena "prumerna cena za zachovaly model" 300k je zcela mimo.
Kdyz jsem prohledal ukoncene aukce na Corvetty z let 70-79 na ebay.de, tak nejlevnejsi tam byl model z roku 79, ktery se prodaval za bratru 360t Kc a slo navic o auto v USA, takze cena pravdepodobne bez dopravy a cla. Ostatni modely byly za ceny 15-20t EUR (400-550t Kc). Z let 60-69 je tam jedina ukoncena aukce na kousek, ktery se vysplhal na cenu neco pres 20t EUR (550t Kc), ale neprodal se, protoze dosazena cena nedosahovala stanoveve minimalni ceny. Pravda, na ebay.ch se prodal jeden kousek za zhruba 250t Kc, ale stejne by me zajimalo, jak jste dosel k tem 300k. Kdyz udelam prumer ze vsech, co na eBay.de i .ch vidim (vyjma toho modelu v USA), dochazim k castce (9.300 + 15.000 + 20.000 + 15.000 + 18.500) = 77.800/5 = 15.560EUR/ks = 433t Kc.Nechci se dohadovat o par stovek, ale ten udaj je skoro o polovinu vice, nez uvadite.

Borcovan Jan
20. ledna • 13:32

Ne tady nejde o zadne hadani. Mate pravdu, neprochazel jsem vsechny corvetty co jsem tam nasel, ale prave tu ze svycarska jsem videl a potom jeste jednu, byl to rocnik 75 na americke ebay, nepocital jsem dovoz, protoze uz podle toho svycarska jsem bral, ze za podobnou cenu jako je v americe se da sehnat i tady v Evrope. Berte tedy ten udaj jakozto cenu, kde Corvetty startuji, coz znamena ze od teto castky se daji sehnat...myslim tedy ze to srovnani s tou novou fabii vice odpovida

bob ash
20. ledna • 15:42

Těch 300k je průměrná cena možná za Stingray kupé nebo t-tops z ne moc zajímavého ročníku (tak 1974+). Convertible bude vždycky dražší, jednak proto, že convertibly jsou dražší skoro vždycky a u všeho a jednak proto, že se přestaly vyrábět tuším v roce 1975 a tudíž jich není zdaleka tolik.A ještě bych chtěl vidět, kde koupíe za 50kkč klasického Mustanga (do r. 1970) vkabriu, který bude aspoň držet pohromadě a stát na kolech (že by se snad pohnul sám je už naprostá fantazie).

Michal
20. ledna • 11:52

A co Saab? Tradicni vyrobce kabrioletu...

Borcovan Jan
20. ledna • 12:04

Kabria Saabu urcite nejsou spatna, ale jak je napsano v clanku, neni v silach obsahnout celou svetovou produkci. Navic kabria Saabu jsou znamejsi az v 90. letech, predtim se o nich moc nehovori;-)

svrco
20. ledna • 21:14

Hlavne ze tam je alfa spider, auto ktore sa saabu 900/I cabrio nemoze vyrovnat nikdy, staci si porovnat ceny ojazdenych aut na celom svete. Ale aj toto svedci o niecom,
http://www.autoblog.com/2007/01/02/rr-of-the-year-poll-results/
:-D

Murphy
20. ledna • 21:39

Prosimtě jak můžeš porovnávat Alfu Spider ze šedesátých let se Saabem z úplně jiné doby??? Duetto je dnes již naprostou klasikou (ostatně, proč asi i jiní výrobci převzali od Alfy označení "Spider", že?)

svrco
21. ledna • 21:04

Myslis ze alfa spider, r.v. 1990 a saab 900 kabrio, r.v. 1990 sa nedaju porovnavat? Mas pravdu, ten taliansky zazrak nema konkurenciu! :-))
Ak si mal niekedy talianske auto chapes, ak nie, tak doporucujem kupu, to ta vylieci a pochopis!
A Spider? Ktora automobilka pouziva tento nazov? Alebo myslis typ karoserie? To su totizto dve rozdielne veci. :-|

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Murphy
21. ledna • 23:40

Zkus si ten článek přečíst ještě jednou.... Píše se tam o Alfě Spider z roku 1966, nevím, proč sem taháš Spidera z roku 1990 :-| Jinak název Spider (resp. Spyder) používá třeba Audi u TT nebo třeba Ferrari...

svrco
22. ledna • 17:25

Tak neviem, ale je tam napisane ALFA ROMEO SPIDER 1966-1993, ano v clanku je popis prvej serie z r. 1966, ale to je u vsetkych.
AUDI TT Spider /Spyder/ som este nevidel, a to som bol dokonca aj Gyori vo fabrike ;-) /ty myslis asi TT Roadster/
Inak Ferrari pouziva tento nazov, ale len ako oznacenie auta bez strechy, napr. F430 Spider, F348 Spider, F355 Spider, ale ak si to cital predtym, spider je typ karoserie /ako sedan, kombi a ine/
:-)

svrco
21. ledna • 21:09

Tak ci tak, je tam pisane, ze nemozu obsiahnut vsetky, to by sem musely dat aj Favo MTX :-D

Doporučujeme

Články odjinud