Nejúspornější Škoda Octavia si vystačí s přídělem 3,4 l/100 km

Mladoboleslavská automobilka oficiálně upřesnila všechny motory, se kterými se postupně představí nová generace modelu Octavia. Ten nejvýkonnější nabídne 180 koní, nejúspornější jednotka by si měla vystačit s přídělem 3,4 litrů nafty na 100 km.
Nejúspornější Škoda Octavia si vystačí s přídělem 3,4 l/100 km

Škoda Octavia nové generace vstoupí na trh s paletou benzinových motorizací čítající celkem čtyři položky. Kromě té úplně nejzákladnější jsou všechny vybaveny systémem rekuperace a start/stop. Automobilka proto za označení motoru přidala dvě slova – Green tec. Nejdostupnější možností je čtyřválec 1.2 TSI naladěný na 86 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 160 Nm. Motor je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou a v kombinovaném provozu by si měl vystačit se spotřebou 5,2 l/100 km.

Výkonnější alternativou je 1.2 TSI Green tec, tedy stejný motor, ovšem s výkonem 105 koní a vrcholem točivého momentu 175 Nm. Díky přítomnosti „úsporných“ systémů je jeho kombinovaná spotřeba o tři deci nižší, než u základní verze. Standardem pro 1.2 TSI Green tec je šestistupňový manuál, alternativou sedmistupňové DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Octavia je větší, prostornější a především dostane konečně systémy, které už delší dobu používá Volkswagen.

Druhou nejvýkonnější jednotkou je 1.4 TSI Green tec s parametry 140 koní a 250 Nm. Také tento motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, kterou lze vyměnit za sedmistupňové DSG. Kombinovaná spotřeba činí 5,3 l/100 km.

Prozatím nesilnější možností je 1.8 TSI Green tec s maximem 180 koní a točivým momentem 250 Nm. Na rozdíl od slabší jedna-čtyřky, která nabídne stejný vrchol točivého momentu, je v případě jedna-osmičky dostupný v širším pásmu otáček. Tisková zpráva slibuje rozmezí od 1250 do 5000 ot./min (1.4 TSI nabídne 1500 – 3500 ot./min). Vrcholný benzinový motor má v tabulkách zapsanou kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km. V budoucnu se objeví očekávaná Octavia RS a verze umožňující spalování zemního plynu.  

Nová Škoda Octavia: podrobné představení (aktualizováno)

Nová Škoda Octavia: podrobné představení (aktualizováno)

Také naftová část nabídky obsahuje čtyři položky, přičemž základem je motor 1.6 TDI o výkonu 90 koní a se spotřebou 4,1 l/100 km. Nad ním stojí 1.6 TDI Green tec s maximem 105 koní, vrcholem točivého momentu 250 Nm, pětistupňovým manuálem a spotřebou 3,8 l/100 km. Nejúspornější Octavií vůbec je 1.6 TDI GreenLine s jedna-šestkou TDI naladěnou na 110 koní, šestistupňovou manuální převodovkou a spotřebou 3,4 l/100 km.

Vrcholem dieselové části nabídky je 2.0 TDI Green tec s maximem 150 koní, 350 Nm a spotřebou 4,5 l/100 km. V tomto případě si můžete agregát objednat se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým DSG.

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Škodovka také v tiskové zprávě uvádí, že benzinové motory řady EA211 jsou oproti svým předchůdcům EA111 lehčí, efektivnější, mají nižší vnitřní tření a v konečném důsledku nabídnou spotřebu a produkci emisí nižší až o 23%. Kromě toho jsou kompaktnější a jak benzinové, tak naftové čtyřválce mají stejné uložení, tedy jsou skloněné v úhlu dvanácti stupňů směrem dozadu. Motor 1.2 TSI váží 97 kg, silnější 1.4 TSI 106 kg.

Ze všeho zmíněného vyplývá, že pokud chcete Octavii s víceprvkovou zadní nápravou, musíte sáhnout po nejsilnější benzinové jednotce 1.8 TSI, vše ostatní má jednoduchou nápravu. Jak jsme psali už dříve, oficiální ceník bude zveřejněn sedmého ledna. 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků