Nejúspornější Škoda Octavia si vystačí s přídělem 3,4 l/100 km

Mladoboleslavská automobilka oficiálně upřesnila všechny motory, se kterými se postupně představí nová generace modelu Octavia. Ten nejvýkonnější nabídne 180 koní, nejúspornější jednotka by si měla vystačit s přídělem 3,4 litrů nafty na 100 km.
Nejúspornější Škoda Octavia si vystačí s přídělem 3,4 l/100 km

Škoda Octavia nové generace vstoupí na trh s paletou benzinových motorizací čítající celkem čtyři položky. Kromě té úplně nejzákladnější jsou všechny vybaveny systémem rekuperace a start/stop. Automobilka proto za označení motoru přidala dvě slova – Green tec. Nejdostupnější možností je čtyřválec 1.2 TSI naladěný na 86 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 160 Nm. Motor je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou a v kombinovaném provozu by si měl vystačit se spotřebou 5,2 l/100 km.

Výkonnější alternativou je 1.2 TSI Green tec, tedy stejný motor, ovšem s výkonem 105 koní a vrcholem točivého momentu 175 Nm. Díky přítomnosti „úsporných“ systémů je jeho kombinovaná spotřeba o tři deci nižší, než u základní verze. Standardem pro 1.2 TSI Green tec je šestistupňový manuál, alternativou sedmistupňové DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Octavia je větší, prostornější a především dostane konečně systémy, které už delší dobu používá Volkswagen.

Druhou nejvýkonnější jednotkou je 1.4 TSI Green tec s parametry 140 koní a 250 Nm. Také tento motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, kterou lze vyměnit za sedmistupňové DSG. Kombinovaná spotřeba činí 5,3 l/100 km.

Prozatím nesilnější možností je 1.8 TSI Green tec s maximem 180 koní a točivým momentem 250 Nm. Na rozdíl od slabší jedna-čtyřky, která nabídne stejný vrchol točivého momentu, je v případě jedna-osmičky dostupný v širším pásmu otáček. Tisková zpráva slibuje rozmezí od 1250 do 5000 ot./min (1.4 TSI nabídne 1500 – 3500 ot./min). Vrcholný benzinový motor má v tabulkách zapsanou kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km. V budoucnu se objeví očekávaná Octavia RS a verze umožňující spalování zemního plynu.  

Design | Video | Škoda | Premiéry | Nová Octavia | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia: podrobné představení (aktualizováno)

Také naftová část nabídky obsahuje čtyři položky, přičemž základem je motor 1.6 TDI o výkonu 90 koní a se spotřebou 4,1 l/100 km. Nad ním stojí 1.6 TDI Green tec s maximem 105 koní, vrcholem točivého momentu 250 Nm, pětistupňovým manuálem a spotřebou 3,8 l/100 km. Nejúspornější Octavií vůbec je 1.6 TDI GreenLine s jedna-šestkou TDI naladěnou na 110 koní, šestistupňovou manuální převodovkou a spotřebou 3,4 l/100 km.

Vrcholem dieselové části nabídky je 2.0 TDI Green tec s maximem 150 koní, 350 Nm a spotřebou 4,5 l/100 km. V tomto případě si můžete agregát objednat se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým DSG.

Design | Škoda | Nová Octavia | Škoda Octavia

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Škodovka také v tiskové zprávě uvádí, že benzinové motory řady EA211 jsou oproti svým předchůdcům EA111 lehčí, efektivnější, mají nižší vnitřní tření a v konečném důsledku nabídnou spotřebu a produkci emisí nižší až o 23%. Kromě toho jsou kompaktnější a jak benzinové, tak naftové čtyřválce mají stejné uložení, tedy jsou skloněné v úhlu dvanácti stupňů směrem dozadu. Motor 1.2 TSI váží 97 kg, silnější 1.4 TSI 106 kg.

Ze všeho zmíněného vyplývá, že pokud chcete Octavii s víceprvkovou zadní nápravou, musíte sáhnout po nejsilnější benzinové jednotce 1.8 TSI, vše ostatní má jednoduchou nápravu. Jak jsme psali už dříve, oficiální ceník bude zveřejněn sedmého ledna. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků