Nejúspornější Škoda Octavia si vystačí s přídělem 3,4 l/100 km

Mladoboleslavská automobilka oficiálně upřesnila všechny motory, se kterými se postupně představí nová generace modelu Octavia. Ten nejvýkonnější nabídne 180 koní, nejúspornější jednotka by si měla vystačit s přídělem 3,4 litrů nafty na 100 km.
Nejúspornější Škoda Octavia si vystačí s přídělem 3,4 l/100 km

Škoda Octavia nové generace vstoupí na trh s paletou benzinových motorizací čítající celkem čtyři položky. Kromě té úplně nejzákladnější jsou všechny vybaveny systémem rekuperace a start/stop. Automobilka proto za označení motoru přidala dvě slova – Green tec. Nejdostupnější možností je čtyřválec 1.2 TSI naladěný na 86 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 160 Nm. Motor je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou a v kombinovaném provozu by si měl vystačit se spotřebou 5,2 l/100 km.

Výkonnější alternativou je 1.2 TSI Green tec, tedy stejný motor, ovšem s výkonem 105 koní a vrcholem točivého momentu 175 Nm. Díky přítomnosti „úsporných“ systémů je jeho kombinovaná spotřeba o tři deci nižší, než u základní verze. Standardem pro 1.2 TSI Green tec je šestistupňový manuál, alternativou sedmistupňové DSG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Octavia je větší, prostornější a především dostane konečně systémy, které už delší dobu používá Volkswagen.

Druhou nejvýkonnější jednotkou je 1.4 TSI Green tec s parametry 140 koní a 250 Nm. Také tento motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, kterou lze vyměnit za sedmistupňové DSG. Kombinovaná spotřeba činí 5,3 l/100 km.

Prozatím nesilnější možností je 1.8 TSI Green tec s maximem 180 koní a točivým momentem 250 Nm. Na rozdíl od slabší jedna-čtyřky, která nabídne stejný vrchol točivého momentu, je v případě jedna-osmičky dostupný v širším pásmu otáček. Tisková zpráva slibuje rozmezí od 1250 do 5000 ot./min (1.4 TSI nabídne 1500 – 3500 ot./min). Vrcholný benzinový motor má v tabulkách zapsanou kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km. V budoucnu se objeví očekávaná Octavia RS a verze umožňující spalování zemního plynu.  

Nová Škoda Octavia: podrobné představení (aktualizováno)

Nová Škoda Octavia: podrobné představení (aktualizováno)

Také naftová část nabídky obsahuje čtyři položky, přičemž základem je motor 1.6 TDI o výkonu 90 koní a se spotřebou 4,1 l/100 km. Nad ním stojí 1.6 TDI Green tec s maximem 105 koní, vrcholem točivého momentu 250 Nm, pětistupňovým manuálem a spotřebou 3,8 l/100 km. Nejúspornější Octavií vůbec je 1.6 TDI GreenLine s jedna-šestkou TDI naladěnou na 110 koní, šestistupňovou manuální převodovkou a spotřebou 3,4 l/100 km.

Vrcholem dieselové části nabídky je 2.0 TDI Green tec s maximem 150 koní, 350 Nm a spotřebou 4,5 l/100 km. V tomto případě si můžete agregát objednat se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým DSG.

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Škodovka také v tiskové zprávě uvádí, že benzinové motory řady EA211 jsou oproti svým předchůdcům EA111 lehčí, efektivnější, mají nižší vnitřní tření a v konečném důsledku nabídnou spotřebu a produkci emisí nižší až o 23%. Kromě toho jsou kompaktnější a jak benzinové, tak naftové čtyřválce mají stejné uložení, tedy jsou skloněné v úhlu dvanácti stupňů směrem dozadu. Motor 1.2 TSI váží 97 kg, silnější 1.4 TSI 106 kg.

Ze všeho zmíněného vyplývá, že pokud chcete Octavii s víceprvkovou zadní nápravou, musíte sáhnout po nejsilnější benzinové jednotce 1.8 TSI, vše ostatní má jednoduchou nápravu. Jak jsme psali už dříve, oficiální ceník bude zveřejněn sedmého ledna. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků