Nejucpanějším městem světa byl v roce 2014 Istanbul. Praha je 68.

Podle údajů společnosti TomTom je situace v Praze srovnatelná třeba s německým Frankfurtem. Nejvíce měst má v desítce „nejzacpanějších“ Brazílie.
Nejucpanějším městem světa byl v roce 2014 Istanbul. Praha je 68.

Společnost TomTom sbírá každoročně data o tom, která města jsou na světě nejucpanější. V roce 2014 „vyhrál“ Istanbul, kde si normální třicetiminutovou cestu autem prodloužíte v průměru o 58 %. V ranní špičce vám cesta bude trvat o 76 % déle, ve večerní špičce dokonce o 109 % déle. Půlhodinová cesta tak večer zabere více než hodinu.

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Nejhorší ranní špičku naopak zažívají v Ciudad de México, kde se čas protáhne o 93 %. Istanbul má rovněž nejucpanější městské a příměstské dálnice, Mexiko zase běžné ulice.

Nejméně zacpanými městy s více než 800 000 obyvateli jsou americký Richmond a Kansas City, kde se průměrná cesta protáhne jen o 11 % času. Americká velkoměsta vůbec spočívají v dolní části tabulky většinou s hodnotami zdržení do 20 %.

Deset nejucpanějších měst světa

pořadí město stát průměrné
zdržení
ranní
špička
večerní
špička
1. Istanbul Turecko 58 % 76 % 109 %
2. Ciudad de México Mexiko 55 % 93 % 89 %
3. Rio de Janeiro Brazílie 51 % 72 % 81 %
4. Moskva Rusko 50 % 77 % 103 %
5. Salvador Brazílie 46 % 62 % 75 %
6. Recife Brazílie 45 % 81 % 82 %
7. Petrohrad Rusko 44 % 67 % 96 %
8. Bukurešť Rumunsko 41 % 78 % 82 %
9. Varšava Polsko 40 % 69 % 75 %
10. Los Angeles USA 39 % 60 % 80 %
...          
68. Praha Česko 27 % 54 % 48 %

Praha je na 68. místě ze 146 sledovaných měst a její „zacpání“ je v průměru 27%. Ranní špička přidá k půl hodině 54 % času, odpolední a večerní pak 48 %. Podobná data získal TomTom třeba z Frankfurtu nad Mohanem nebo z Miami.

Honda už ví, jak na dopravní zácpy  

Honda už ví, jak na dopravní zácpy  

Co se Prahy týče, nejhorším dnem pro ranní cestu do práce je pondělí s průměrným zdržením 59 %, pátek je s 41 % naopak nejlepší. Nicméně večerní špička je nejhorší právě v pátek, kdy dosahuje v průměru na 53 %, v pondělí jen na 43 %.

Pokud vaše cesta do práce trvá 30 minut, v průměru v Praze každý rok strávíte v koloně 77 hodin. Sledovaná auta najezdila v roce 2014 po Praze dohromady 16 354 268 kilometrů a vůbec nejzacpanější den roku 2014 byla středa 30. dubna před prodlouženým víkendem a státním svátkem.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků