Nejucpanějším městem světa byl v roce 2014 Istanbul. Praha je 68.

Podle údajů společnosti TomTom je situace v Praze srovnatelná třeba s německým Frankfurtem. Nejvíce měst má v desítce „nejzacpanějších“ Brazílie.
Nejucpanějším městem světa byl v roce 2014 Istanbul. Praha je 68.

Společnost TomTom sbírá každoročně data o tom, která města jsou na světě nejucpanější. V roce 2014 „vyhrál“ Istanbul, kde si normální třicetiminutovou cestu autem prodloužíte v průměru o 58 %. V ranní špičce vám cesta bude trvat o 76 % déle, ve večerní špičce dokonce o 109 % déle. Půlhodinová cesta tak večer zabere více než hodinu.

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Nejhorší ranní špičku naopak zažívají v Ciudad de México, kde se čas protáhne o 93 %. Istanbul má rovněž nejucpanější městské a příměstské dálnice, Mexiko zase běžné ulice.

Nejméně zacpanými městy s více než 800 000 obyvateli jsou americký Richmond a Kansas City, kde se průměrná cesta protáhne jen o 11 % času. Americká velkoměsta vůbec spočívají v dolní části tabulky většinou s hodnotami zdržení do 20 %.

Deset nejucpanějších měst světa

pořadí město stát průměrné
zdržení
ranní
špička
večerní
špička
1. Istanbul Turecko 58 % 76 % 109 %
2. Ciudad de México Mexiko 55 % 93 % 89 %
3. Rio de Janeiro Brazílie 51 % 72 % 81 %
4. Moskva Rusko 50 % 77 % 103 %
5. Salvador Brazílie 46 % 62 % 75 %
6. Recife Brazílie 45 % 81 % 82 %
7. Petrohrad Rusko 44 % 67 % 96 %
8. Bukurešť Rumunsko 41 % 78 % 82 %
9. Varšava Polsko 40 % 69 % 75 %
10. Los Angeles USA 39 % 60 % 80 %
...          
68. Praha Česko 27 % 54 % 48 %

Praha je na 68. místě ze 146 sledovaných měst a její „zacpání“ je v průměru 27%. Ranní špička přidá k půl hodině 54 % času, odpolední a večerní pak 48 %. Podobná data získal TomTom třeba z Frankfurtu nad Mohanem nebo z Miami.

Honda už ví, jak na dopravní zácpy  

Honda už ví, jak na dopravní zácpy  

Co se Prahy týče, nejhorším dnem pro ranní cestu do práce je pondělí s průměrným zdržením 59 %, pátek je s 41 % naopak nejlepší. Nicméně večerní špička je nejhorší právě v pátek, kdy dosahuje v průměru na 53 %, v pondělí jen na 43 %.

Pokud vaše cesta do práce trvá 30 minut, v průměru v Praze každý rok strávíte v koloně 77 hodin. Sledovaná auta najezdila v roce 2014 po Praze dohromady 16 354 268 kilometrů a vůbec nejzacpanější den roku 2014 byla středa 30. dubna před prodlouženým víkendem a státním svátkem.

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 77 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků