Nejspolehlivější auta roku 2007 dle ADAC

Německý ADAC zveřejnil své statistiky spolehlivosti za rok 2007. Kdo uspěl a kdo se zařadil mezi poražené?

Výsledky statistiky spolehlivosti ADAC 2008 vzešly z hodnocení 92 modelových řad od různých výrobců. Jednalo se o vozy registrované v období 2002 až 2007 a základem pro hodnocení bylo celkem 2,5 milionu zásahů u porouchaných vozů. Modely zařazené do hodnocení musely být vyráběné na stejném principu bez modifikací po dobu nejméně 3 let a musely dosáhnout minimálního počtu registrovaných vozů 10 000 kusů za jeden rok. Žebříčky byly sestaveny podle zprůměrování hodnot za jednotlivé roky 2002 až 2007, přičemž mnohé modely během tohoto období zaznamenaly výrazný kvalitativní posun k lepšímu. To všechno zní skvěle, ale ani výsledky ADACu nelze brát smrtelně vážně.

Pokud se podíváme na výsledky v jednotlivých kategoriích, nečeká nás na první pohled mnoho překvapení. Mezi nejspolehlivější vozy se zpravidla zařadila auta německých a japonských značek. Přesto pár překvapivých výsledků najdeme, pojďme se na statistiky ADACu podívat třídu po třídě.

Malé vozy

Mezi nejmenšími auty bodovala šestá generace Mitsubishi Colt. Na německém trhu je ke kupi od roku 2004 a od té pokračuje ve stopách svých úspěšných předchůdců. Od roku 1982 totiž získaly vozy Colt nejlepší hodnocení ve své kategorii již sedmkrát. Na dalších místech v kategorii malých vozů se umístily Mini, Audi A2 a Fiat Panda, jenž potvrdil průdký nárůst kvality italských vozů během posledních let. Škoda Fabia si po celou dobu drží svůj standard a po zprůměrování se usadila na 19. místě spolu s Fiatem Punto.

Dobré výsledky si neodnesly koncerny Hyundai a PSA, stárnoucí 206, C3, Getz a Picanto jsou na samém chvostu žebríčku.

1. Mitsubishi Colt
2. Mini One/Cooper/Cooper S
3. Audi A2
4. Fiat Panda
5. Renault Modus
6. Honda Jazz
7. Renault Twingo
8. Opel Corsa
9. VW Lupo
10. VW Polo
10. Renault Clio
11. Smart Forfour
11. Toyota Yaris
14. Citroen C2
15. VW Fox
16. Seat Ibiza/Cordoba
17. Ford Fiesta
18. Nissan Micra
18. Fiat Punto
18. Skoda Fabia
21. Mazda 2
22. Smart Fortwo
22. Ford Ka
22. Peugeot 206
25. Citroen C3
26. Hyundai Getz
27. Kia Picanto

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nižší střední třída

Mezi klasickými kompakty kraluje co do spolehlivosti BMW řady 1. Malá jednička tak znova popírá slova škarohlídů, že není pravým BMW. V tomto směru je tomu spíše naopak, vozy BMW se ve statistikách ADACu na první místo až tak často nedostala. BMW 1 následuje v žebříčku Mercedes třídy B a Audi A3, jehož kvalita se během pěti let vyšvihla z těžkého podprůměru až na třetí pozici. Nová Toyota Auris naopak vyloženě zklamala a její neúspěch z roku 2007 srazil dosud veleúspěšnou řadu Corolla až na 6. pozici po bok modelu VW Golf/Bora.

Nejhorší hodnocení si odnáší Fiat Stilo, snad se nové Bravo dočká lepších výsledků. Ani výsledky v této třídě si koncern PSA nedá za rámeček.

1. BMW 1
2. Mercedes B
3. Audi A3
4. Mazda 3
5. Mercedes A
5. Toyota Auris/Corolla
6. VW Golf/Bora
8. Honda Civic
9. Ford Focus
10. Seat Leon/Toledo
11. Opel Astra
12. Renault Megane
13. Nissan Almera
14. Peugeot 307
15. Citroen C4
16. Fiat Stilo

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Střední třída

Favority střední třídy se staly Audi A4, Mercedes třídy C a VW Passat spolu s Mazdou 6. Do střední třídy zařadili Němci i naši Octavii, jež se díky svým stabilním úspěchům usadila na znamenité čtvrté pozici, tedy před BMW řady 3, Toyotou Avensis či Fordem Mondeo. Opel Vectra naopak patřil od roku 2002 k totálnímu propadáku, slušný výsledek z loňska jej z chvostu tabulky vyzdvihnul alespoň nad vozy Nissan Primera a Renault Laguna, jejiž výsledky jsou u pět let starých vozů zcela katastrofální.

1. Audi A4
1. Mercedes C
2. VW Passat
3. Mazda 6
4. Peugeot 407
5. Skoda Octavia
6. Volvo S40/V40/V50
6. BMW 3
7. Toyota Avensis
9. Ford Mondeo
10. Opel Vectra
11. Nissan Primera
12. Renault Laguna

Vyšší střední třída

Špici vyšší střední třídy opanovala opět „velká německá trojka“ v pořadí Audi A6, Mercedes třídy E a BMW 5. Nejhůře byl hodnocen Opel Signum, jehož nadprůměrná poruchovost kopíruje kvalitu technicky spřízněné Vectry.   

1. Audi A6
2. Mercedes E
3. BMW 5
4. Volvo S60/S70/S80/V70
5. Opel Signum

Sportovní  vozy

Sportovních aut se vzhledem ke kritériím ADACu do statistik poruchovosti mnoho nedostalo, ale i to málo ukazuje opět na kavlaitu BMW a Mercedesu.

1. Mercedes SLK
2. BMW 3 Cabrio
3. Mercedes CLK
4. Peugeot 206 CC

Kompaktní MPV

Malá MPV přinesla další úspěch Mitsubishi. Minivan Space Star obsadil první místo ve své kategorii. Překvapivým výsledkem je druhá příčka Citroenu Picasso. Němci se v této třídě příliš nepochlapili a poslední místo Fordu C-Max je vcelku výjimečným selháním této jinak spolehlivé značky.

1. Mitsubishi Space Star
2. Citroen Picasso
3. Mazda 5
4. Ford Fusion
5. Mazda Premacy
5. Nissan Almera Tino
7. VW Caddy
8. VW Touran
9. Opel Meriva
10. Seat Altea
11. Renault Scenic
12. Opel Agila
13. Opel Zafira
14. Renault Kangoo
15. Citroen Berlingo
16. Ford Focus C-MAX

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

SUV

Mezi (pseudo)terénními vozy se jako zcela bezproblémové jeví BMW X3 (X5 je na tom s výskytem závažných poruch mnohonásobně hůře) a VW Touareg. Na chvostu se ocitl Hyundai s Tucsonem.

1. BMW X3
2. VW Touareg
3. Mercedes ML
4. Nissan X-Trail
5. Toyota RAV-4
6. BMW X5
7. Hyundai Tucson

MPV

Třídě MPV kraluje VW Sharan. Což je vcelku pozoruhodný výsledek, ve statistikách TUV patří naopak mezi vůbec nejhorší ze všech hodnocených vozů...

1. VW Sharan
2. VW T4/T5
3. Ford Galaxy
4. Mercedes Viano/Vito

I poslední jmenovaný výsledek ukazuje na pomíjivost podobných statistik. Přesto mají svou vypovídací hodnotu a minimálně pro srovnání relativní spolehlivosti hondnocených vozů v dané třídě jsou jistě použitelné. Nebo máte jiný názor?

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků