Nejspolehlivější auta pro rok 2011: nyní dle Dekry

54 komentářů

dr. 120l
27. prosince • 15:57

Myslim že každé nové auto by mělo bez poruchy vydržet oněch 150k km a nemělo by se vůbec mít co měřit (= nemělo by se porouchat)!!!! Ptám se, kde jsou výsledky za 200 tisíc, 300 tisíc a vejš?P.S.: mám mondeo 1,8i s 290 tisíci bez závažnější poruchy (asi nejdražší servis byl teď na podzim za 30 tisíc, kdy jsem měnil tlumiče, kotouče, svíčky, olej, motorek naklápění světla, a pár dalších drobností)

Veronika
7. dubna • 0:39

Naprosto souhlasim,sice starsi diskuze,ale nevadi,meli jsme mazdu 6,diesel,2L,rok vyroby 2004,behem 3 let najeto 246tisic km,bez zavad,bezne vymena oleje,filtru,brzdvych desticek,zarovek,nic drastickeho a to ji manzel docela daval zabrat,jezdil jako kuryr a docela na ni kaslal,pak uz nejake opravy byly treba,ale zadna katastrofa....ja mam mazdu 3,2L...ma najeto 80tisic a krom oleje a filtru,zarovek a baterky ted v tech 80tisicich zadny problem a to holka dostala posledni 3 roky zahul :-))jinak driv jsme meli opla kadeta-hruza ,des bes,pak sluzebniho opla zafiru a na tu jsem nedala dopustit,tim,ze ji ve firme menili co 4 roky,takze nemohu posoudit potom,ale za ty 4 roky najela 180tisic km a bez problemu a to oply nemam rada,ale zafira byla dobra,no a pak sluzebni renault megane,hezke pozlatko,ale ale ...ve firme jich bylo 8..z toho 6 melo zavadu,poruchu uz v prvnich 1000 najetych km :-) asi o stesti,ja nedam dopustit na mazdici :-)))

Byli jste trvale zabanová
24. prosince • 22:24

vŠECHNY ZKURVENÉ v0v0 Byli jste trvale zabanováni na tomto fóru.

dekra
25. prosince • 20:20

nejsi trochu nervózní chlapče B-]:-D:-)):-P:-):-D:-)):-);-):-PB-]B-]B-]B-]

Ježíš Zelený
25. prosince • 20:51

Su. Chlapče

Antiautomat
24. prosince • 10:59

Ono to velmi suvisi aj s tym, ako je dane auto zlozite. Ako priklad mozem uviest moju byvalu feldu 1.6, na ktorej som najazdil 2x100.000 a jedine co sa obcas menilo bol nighbreaker, no a raz termostat, lenze na to stacil jeden vajling, vyliat vodu, vysmarit to von, nalliat naspat a slo sa dalej :-). Na nejakej milionovej kare Vam zacne blikat nejaka priblblla kontrolka, musi to do servisu, servis samozrejme nebude vediet co s tym, auto Vam bude stat v tyzdne v oprave, povymienaju tam tam snad aj panaboha a o mesiac mate ten isty problem. Teraz mam oktavku 20v atmo (jedna z poslednych serii) a zatial pohoda, na tom aute sa snad neda pokazit takmer nic, je to jednoduchy stroj. Kolega ma MB v dieseli (8 rocneho) no a uz raz som ho tahal. Tak mu stale hovorim ze na cestu tym autom potrebuje tri veci> naftu, vodicak a mobil :-) Nuz, uvidime ktorym smerom sa to bude vyvijat. Nepaci sa mi hlavne ze cim dalej, tym je clovek viac odkazany na specialny servis. Ekologia sem, ekologia tam, downsizing vsade, mne je cela ich ekologia a usetrenych dva-tri deci na palive pravdupovediac ukradnutych, ja potrebujem to aby mi auto sluzilo tak ako ma sluzit. Keby usporne modely (trebars vsetky tie variacie na slovicko ''blue'') boli riadne a nalezite aj podporene (zvyhodneniami), potom by sa dalo nad niecom rozmyslat.

host
6. března • 10:12

Souhlasím s tebou.Čím složitější auto tím víc jsi odkázaný na servis.Čim vic nesmyslně drahy elektroniky tak tim vetsi kram , nebo kdyz na neco potrebuješ specialní klič (Konkretně francouzsky auta) , ale taky to určitě záleží na spracovaní , použitých materialech což u Fr.aut moc neplatí.Radši Nemecky auto mimo Opla,nebo Fiat s luxusnim motorem JTD

kamil
27. prosince • 20:35

Při pohledu na statistiku ADAC Eco Test nemusí downsizing znamenat nižší spotřebu:Toyota Avensis 1.8i - 6,62 l
Mazda 6 1.8i - 6,92 l
VW Passat 1.4TSI EcoFuel - 7,28 l

tazzz
25. prosince • 11:54

Snížení spotřeby a různé rádoby eko vychytávky budou mít nadále prioritu, protože čím jiným by už automobilky mohly nalákat nové zákazníky.Osobně si myslím, že v jednoduchosti je krása a čím méně je ve voze pitomostí, tím méně věcí se může pokazit.Spotřebu vozidel nelze snižovat donekonečna a pokud se někomu zdá, že u dvoulitru je 7,5l (nebo 5,5 v naftě)/100km moc, tak by si měl zopakovat fyziku nebo vymyslet (a hlavně prosadit do výroby) jiný druh pohonu.Takže nějaké "blue" či "green" či "free" bych neřešil a spíše bych pozornost nasměroval k poměru ceny a užitku.A jestli mám za zpravidla nedosažitelnou úsporu 0,5l vysolit prachy, za které bych měl starší auto, pak mě může být nějaký prius a jiné elektronické hračičky volné.

Kozousch
25. prosince • 16:02

Podle mého názoru je snaha o snižování spotřeby a zejména emisí správná, protože kdyby po republice jezdilo 5 milionů dýmovnic typu Wartburg nebo Škoda 105/120, tak by se nám asi fakt dýchalo podstatně hůř. Ale je to potřeba dělat tak, aby provoz aut byl ekologičtější celkově, tedy včetně výroby a likvidace všech komponent aut a i výroby paliv. Opravdu nelze brát vážně ekologistické lži o našem spasení elektromobily nebo hybridy, kdy se zamlčí to, jak příšerné dopady má těžba surovin pro výrobu akumulátorů, že elektromobil sice nečoudí lokálně, ale čoudí za něj elektrárna, že hybrid oproti konvenčnímu autu obsahuje spoustu součástek navíc, jejichž výroba a likvidace rovněž zatěžuje životní prostředí, ...

Honza
25. srpna • 17:32

No sice to teď tak nesmrdí, zato ale dýcháme prach a ten je dokonce ještě horší.
A je jasný, že když je auťák poskládanej z více prvků, tak je větší šance na nějakou poruchu. Proto taky platí heslo,"V jednoduchosti je síla".
Lidi furt spolíhaj na elektroniku v autech, ale řídit už pak neuměj.... A to je smutný.

Dušan Mihálik
24. prosince • 6:24

Každá štatistika kvality môjho auta je mi nanič ak sa pokazí to moje po záruke ...Čo sa môže pokaziť sa pokazí a potom už pomôže len záruka - žiadna štatistika.Ja osobne by som nekúpil žiadne auto s nižšou zárukou ako 5 rokov a to bez ohľadu na to, ako "úžasne" by bolo umiestnené v rebríčkoch kvality.Našťastie je to už všeobecný trend a 5 ročná záruka už nie je vôbec výnimočná a ak ju značka nemá - tak ju často možno dokúpiť ...

Tony
24. prosince • 10:46

a proč jezdit do servisu? Jen na garanční prohlídky. Kia, ložisko v kole, turbo, žádný zázrak. Raději jsme si dokoupili u VW a jezdíme :-), záruka 4 roky stačí, stejně půjde do světa asi dřív. Stačí nevěřit na Longlife a měnit po 15 000 olej a filtr a je půlka starostí :-)

pupip
23. prosince • 18:50

Tyhle statistiky jsou podle mého názoru dost ošemetné ,jelikož když si přečtu testy na 100tkm ,tak pomalu ani jeden VW test nedojel ( v dieslové verzi) nebo jen s problémy. A další vozy koncernu Audi/VW/Škoda/Seat na tom nejsou v ,,D"o mnoho lépe. A některé závady na těchto motorech jsou u této značky zaražející ,,popraskané stěny u ventilů " motoru a další dost zásadní nemoci. VW golf zamrzání a vyhnutí dveří kvůli ucpaným odvodům vody,Audi problémy s elektronikou atd. Neříkám že jsou tyto auta špatná ,ale určitě ne dokonalá ,jak by se zdálo dle statistik.

jendaIV
24. prosince • 13:51

Souhlas, to samé a možná ještě hůř ze své zkušenosti a z okolí vím o Fordech. Ta kvalita je čím dál horší.

kix
23. prosince • 12:03

je jasný že auta který musej do servisu každej měsíc sou pak na stk připravený líp než auto který se do servisu nepodívá celý 2 roky protože tam majitele nic netáhne :-D

Tony
23. prosince • 12:13

Když jezdím minimálně jednou ročně na garanční prohlídku, je moje auto na tom lépe než auto, které nebylo na garanční prohlídce ani jednou :-), záruka dva roky a olej na 30 000 km. Majitelé nových dražších aut neřeší servis, když se jim něco nezdá, jedou do servisu. BMW má záruku 5 let a nebo 150 000 km, proto to majitelé těchto aut neřeší, kolik to bude stát. Kia se snaží o něco podobné, ale .........

Zelí
27. prosince • 0:45

Nevím, jak to dělají v posledních pěti letech, ale klasická japonská podvodná taktika, která je vynesla na čelo žebříčků kvality a spolehlivosti byla založena na strategickém zacílení na domácí spotřebitele, kteří mají malý kilometrový nájezd. Udělá se záruka na tři roky a 90 tisíc km. Čili auto je každých 15 tisíc km v servisu a v záruce se opečovává. Za tři roky auto nedá devadesát tisíc km. A když náhodou ano, tak je tím pádem bez záruky. Dotazy v servisu nisan před koncem záruky na stav agregátů (převodovka, motor) s tím, že se to dá ještě v záruce řešit už signalizuje, že servis je školený na preventivní řešení. A pokud vám to pak klekne dva měsíce po zaruce a musíte generálkovat motor atd.... tak vám dojde, že se v servisu neptali náhodou. Je to šrot a automobilka to ví.
Ve statistikách podle stáří jsou super, stále první místa. I s totálnním šrotem....

ewax
27. prosince • 13:11

Trosku mimo ne?:-O

Khaled
23. prosince • 12:02

Nejlepší auto je Mercedes Benz !!!

host
6. března • 18:42

No možná pro tebe taky asi jak v čem.Z mych zkuseností ma servis na nic.(Příklad)Iveco,nebo Fiat má servis lepší.MB je s kvalitou servisu uplně někde jinde . ale jinak pořád pěkny auta.Spolehlivější než francouzsky nespolehlivý VERKY typu pežot , citrak , rendl.Ješte z toho v reklamě dělaj buh vi jakou limuzinu.Ani to limuzina NENI.Totalně bez autoriti.to cely = france car fatal eror.

Jarda
23. prosince • 10:48

Toho Opela uz fak musime brat vazne. Opel Corsa- Auto roku nejen v Cr, Nejspolehlivejsi auto min. roku..Insignie auto roku...ted nejspolehlivejsi auto roku, Meriva tez uspesna...

Muflon
23. prosince • 11:12

Jezdim na Oplech uz 6 let (Tigra A, Astra F, Omega A i B, Corsa C) a nedam na ne dopustit. Maji sve mouchy, ale co se spolehlivosti tyce u mych 60000km rocne musim rict, ze jsou to bezvadna auta!

Tony
23. prosince • 12:05

do 85 000 km krokový motorek Bosch cca 10 000 kč, přední náprava, ložisko v kole, rozpadávající se vnitřní plasty, šrot. Asi špatný kus, nyní VW a lepší svezení, pohoda

lethal924
24. prosince • 9:10

Souhlas. Mozna jsme narazili na spatny kus, ale mame signum (vectra C) nespocetnekrat praskle hadicky ruzneho druhu, kazdou chvili rozsviceny servisni klic na palubce a motor v "nouzovem rezimu", vyklepane silentbloky snad vsude. 2,2TDCi najeto neco pres 120 000,- jo a este homokinetak se jednou jen tak rozletel na hadry. me to prijde jako dost smuly na jedno auto aby to byl jen vadny kus...taky nechapu jak muze nekdo povazovat jako udaj spolehlivosti auta do 50 000km - uvidime co bude delat insignie po 150 000... (skryte ale doufam ze nic, pac na ni stoji saab 9-5)

marconi
28. prosince • 21:26

Mám zkušenosti s Oply nejprve se služebními(astra první model,vectraB) potom s vlastními(vectra B, vectra C) a nemám s nimi problémy, akorát běžný servis(oleje,filtry a brzdové destičky) jen u posledního cdti jsem musel nechat měnit žhavící svíčku. Hodně poruch způsobí i samotní řidiči stylem jízdy, takže i porovnávání závad podle výrobců je sporné neb každou značku si oblíbí obvykle stejný typ řidiče a tak mohou i spolehlivému autu v těchto statistikách kazit pověst.
Jinak je běžné a mezi lidmi ne moc známé, že odolnost auta závisí na třídě, čím vyšší třída, tím více km a tvrdší zacházení snese. Proto se nedivím že Corsa může po určitém nájezdu zlobit, Astra a Vectra snesou více, je to dáno očekávaným způsobem používání.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
GUDULE
29. prosince • 15:26

Měl jsem dva OPLY CORSA 1999 a pak MERIVU 2004 a obě vozidla stály za prd.
Stále problémy s elektrikou a alternátory ! Již nikdy nechci Opla.
Mám také a měl služebního již 4 Forda MONDEO 1994, 1999, 2004 a nyní 2010
a bez problému. jen jsem do něj lil naftu a dodržoval prohlídky !

Pepek
23. prosince • 10:44

Zrovna o Volkswagen Crafter jsem slyšel dost nehezké věci.

x12345678
23. prosince • 10:59

Tak my crafterů ve firmě máme flotilu a poznají servis každých 40tis. km, kdy se mění olej, stejně jako sprintery a iveca daily, absolutně žádné problémy. Proti hrůzám jménem traffic, jumper, vivaro a ducato je to zázrak.

david
23. prosince • 8:43

Uz samotne kategorie jsou hodne zvlastni, pokud je Golf plus velkoprostorovy vuz, tak pak Roomster je dodavka

Yaroukh
23. prosince • 16:55

Dostal mě Phaeton ve vyšší střední :-O

stichi
23. prosince • 9:41

jj, to je fakt :-D, mimochodem se tu samozřejmě posuzuje i země kde se auto vyrobilo, když jsou téměř všude jen německý auta

Martan
23. prosince • 9:40

Suhlasim, porovnavat sharana a golf plus je riadny nezmysel. Golf plus je obycajny nafuknuty golf, ale od minivanu to ma este daleko.

JeCh
23. prosince • 8:09

To je zajímavý, jak v německym testu vítězí téměř výhradně německý auta. Ve statistikách J.D.Power jsou naopak spíš dole. A podle Dekry nejspolehlivější automobilka, Volkswagen, se v žebříčcích J.D.Power pohybuje na posledních 3 místech všech kategorií.

Petr
15. března • 9:08

Súhlas čéčé. Celé VW a Škodovky nech idú do kelu. Passat, Golf, Oktávia. Drbe sa to ako na páse a navyše Škodoviek som pár odjazdil a ani jedna nebola v poho. Toľko prachov čo som dal do údržby. Škoda rečí. A bolo úplne jedno či to bola oktávia, alebo fábia. VW je úplne to isté. Testy aj testy kvality sú bohužiaľ kúpené a mám to potvrdené aj od ľudí, ktorí ich vytvárajú. Jednoducho automobilový priemysel je o tom kto sa uplatní akoukoľvek cestou na trhu. Bohužiaľ je to tak.

Saj
23. prosince • 16:16

Prece sam neveris, ze by VW byl spolehlivosti nekde dole...da zdravy rozum.Ta auta jsou vysoce kvalitni uz jen od prvniho sednuti do nich

Petr
24. prosince • 19:46

:-D:-D:-D Zatim se chytli vsichni...

JeCh
23. prosince • 19:31

To jak VW poslední dobou šetří, kde se dá, je poměrně známá věc. Váha vzduchu u TDI motorů je přímo pověstná, čerpadlo nafty, který bratrovi na passatu kleklo každých 20 000 km (to je právě ta závada, která majitele neskutečně nakrkne, protože ho auto nechá stát na dálnici, ale u STK to nikdo nikdy nezjistí) atd.Neříkám, že jsou VW nejhorší auta, ale do první poloviny bych je rozhodně neřadil.

Yaroukh
23. prosince • 16:54

A proč by tomu neměl věřit? VW pro USA jsou montované v Mexiku. A image VW je v USA hrozná právš díky jejich "pověstné kvalitě".

cert
23. prosince • 13:49

J.D. Power je velmi zvlasna statistika - totiz skuma SUBJEKTIVNU spokojnost ludi s ich autami. Tzn. ak sa na S-kovom Mercedese vypali ziarovka tak v podstate dopadne horsie nez Dacia Logan u ktorej je majitel nadseny ze sa mu auto nerozpadlo pocas 6 mesiacov.

Yaroukh
23. prosince • 16:51

Omyl. JDPower není statistika, JDPower statistiky dělá, a spokojenost zákazníků je jenom jednou ze statistik, které JDPower dělá.

JeCh
23. prosince • 15:03

No pořád to je mnohem víc vypovídající než data z STK. Nikdo si nekupuje auto, aby s ním byl nespokojený. Každý, kdo si vůz kupuje, věří, že ho vybral dobře. Takže to následný hodnocení opravdu bude ovlivněný tím, co od něj očekává, ale většinou bez předsudků.Oproti tomu na STK se nikdy nedostane auto s fatální závadou. Takovou, která majitele pořádně nakrkne. Ta se projeví jedině ve statistice J.D.Power. A takové závady asi lidi zajímají víc než prasklá žárovka v mlhovce.

kamil
23. prosince • 18:24

Statistika J.D. Power zahrnuje i spokojenost s prodejcem a autorizovaným servisem, nejen vozem samotným. Třeba kolegyně teď řešila problém se svým Polem 1.2HTP, motor šel do haj..u po necelých 30tis. km, v autorizovaném servise jí řekli, že je prohnutý blok motoru a že jde o známou vadu tohoto motoru, ale protože má půl roku po záruce, tak si má nachystat 35tis Kč na nový motor. Ačkoli s autem samotným je nadmíru spokojena, tak prodejce a výrobce by v tuto chvíli nejraději zabila. Od ní by tedy VW v této statistice dostal velmi mizerné hodnocení. Kdyby ale ten servis řekl, ano víme že jde o výrobní vadu a ikdyž je to po záruce, tak Vám to zdarma opravíme, tak by v této statistice dopadli dobře. To se mi třeba stalo u obyč kompaktu od Canonu, po 3 letech mi odešel snímač, tak jsem zavolal do Canonu a zeptal se na kolik by vyšla oprava a oni mi řekli, že jde o výrobní vadu a oprava bude i po záruce zdarma. Od té doby nechci foťák od žádné jiné firmy. A o tom je statistika J.D. Power.

michal
2. února • 11:40

s canonem mám stejné zkušenosti, vyrobni vada chipu vymena po 3 letech, a veskerý poštovný hradil Canon. SLušné!!!od te doby mamkoupeny dalsi dva canony a ve firme taky jen canony...

meda
28. prosince • 6:47

Toyota má tzv.goodwill (dobrá vůle),to znamená,že i po záruce v případě even.takových fatálních závad zákazníkovi motor vymění!!!o náklady se á třetina podělí prodejce,dovozce a zákazník!

tony
24. prosince • 23:31

Tak to teda respekt! Je videt, ze solidni firmy jeste existuji.

kamil
23. prosince • 8:51

Protože každá z těch statistik zkoumá něco jiného, proto jsou i výsledky jiné.

tex
23. prosince • 7:28

to vypovida o kvalite testu od dekry :-)

x12345678
23. prosince • 11:14

Ono to spíš vypovídá o kvalitě servisních služeb jednotlivých značek a o zodpovědnosti provozovatelů aut. Tyhle statistiky nijak nesouvisí s tím, jak často se na kterém autě projeví nějaká závada ale v jakém stavu přijedou na technickou kontrolu. I když je fakt, že německé značky za poslední léta tvrdě zapracovaly na spolehlivosti a problémy které měly audi a bmw před 8lety a mercedes před 3roky jsou pryč, pořád jde o statistiku víc kvality servisů než výrobců.

Honza
23. prosince • 6:42

Jak můžete dát do jedné kategorie (vyšší střední třída) vozy z luxusního segmentu... Audi zde má např. zástupce A6 i A8... to samé BMW s 5kovou řadou i 7kovou...

Petr
23. prosince • 8:08

A Prius patří do střední a ne nižší střední...

Petr
15. března • 9:01

Ne, ne kluku. Prius je nižší střední. Pepíku je to tak.

Pilot
23. prosince • 8:34

... prius patří do nižší střední ... stejně tak jako oktávka ... přece prius není tak velký jako Superb ne?Prius:
Celková hmotnost vozidla (kg) 1805
Délka (mm) 4460
Rozvor (mm) 2700Pominu-li hmotnost danou hybridní technologíí tak patří do třídy A (3.1) .. tzn. nižší podtřída nižší střední třídy ... Např rozvor Oktávky patří do stejné třídy jak Fábie .. tj "nižší" viz cs.wikipedia.org ...

pixel
23. prosince • 6:35

a co teprve takový ŽUK...?!

Doporučujeme

Články odjinud