Nejspolehlivější auta pro rok 2010 dle Dekry

126 komentářů

André S.
11. ledna • 1:24

Osobně jsem vlastnil 2 AR 159 s dieslovým motorem, nalítal jsem na nich něco okolo 80tis., auto bez poruchy, bez problému, ale v AR mi nevyšly vstříc, tak šla do světa, ale k tomu až později. Blbečci co se Alfě posmívají jen ukazují a dokazují, že rozumí vozům max. od VW Golf, Audi A4, BMW a tím to asi tak hasne. AR je velmi propracovaný vůz na němž jsem nenašel větší chybu, Italové auta prostě umí. Interiér byl krásný, jízdní vlastnosti vynikající zvláště na dlouhých vzdálenostech. Jediným a trvalým problémem všech AR v ČR je servis a následný prodej vozu, za který dostanete velmi malé peníze, copž byl i můj případ.
Ale k servisu, ten je naprosto nedostačující a mnohde až uboze řešený, IMOFA s.r.o je toho důkazem, prostředí hrůza. Frajírek v prodejně toho se svým arogantním chováním mnoho neprodá, proč taky, že? Nyní mám BMW 320d, E90. Skvělý stroj, ale to co měla AR nemá ani na sto honů a to byl ryzý charakter. Přesto jsem spokojený, ale AR jentak neopustím a to nikdy. Je to totiž vášen, kterou nepochopí nikdo kdo AR nevlastnil. Takže pořád čekám na zelpšení, do té doby budu jezdit bavorskou kvalitní byt masovou konkurencí.

Zelí
11. ledna • 10:47

Jezdil jsem s AR33 kolem roku 1990 a bylo to skutečně skvělé ježdění, řízení, řazení, zatáčky, jízda jak po kolejích všechno super, nicméně bylo vidět, že to auto dělají lidi s jinou mentalitou - je to jižní auto. Nic ve zém. Pro naše drsnější podmínky není moc stavěné. Takže AR jsem osobně prošel a už ho momentálně nemám v zorném poli. Kdybych bydlel v Neapoli, tak bez diskuse AR. Zdravím a přeju mnoho km v bmw.

Sataniak
9. ledna • 8:17

Neviem preco boli rebricky najazdenych km len do 150000km. Ved su tu ludia, ktory si kupuju auta aj s viac km a potom sa dobre nezorientuju. Ja napr. vlastnim Nissan Primeru P11 r.v.1998 2.0i 96kW (predanu na SK v r. 1999), kupil som ju od 1.majitela v roku 2005 ked mala 197000km. Bola po velkej prehliadke (vymenene brzdove kotuce, platnicky, olej, filtre atd.) a predchadzajuci majitel mi povedal, ze jedine na nej boli menene tlmice pri 140000km na jeho ziadost. Do zavad mi uviedol horsiu bateriu. Teraz mam na nej 325000km a ja som daval robit beznu udrzbu(olej, filtre, sviecky, kvapaliny) a popri tom sa pokazilo: pri 210000km vymena predneho praveho horneho ramena (z elitu 60,-€), pri 214000km umele ozubenie prevodovky v starteri (z elitu 10,-€), pri 230000km vymena autobaterie ( z elitu cca 60,-€), pri 250000km vymena praveho zadneho ulozenia tlmica (origo nissan cca 130,-€), pri 270000km rozbite predne svetlo od skalky (origo valeo cca 100,-€), rozbita predna hmlovka od skalky (druha z PL za 20,-€), pri 290000km zlomena poloos (vymenene pre istotu obidve z elitu cca 500,-€), pri 310000km vymena predneho ramena aj praveho aj laveho (z elitu cca 120,-€). Urcite to auto este nedam prec a na buduce si zase kupim japonca s 200000km, ved je celkom spolahlivy oproti znamym co nemaju japoncov a najazdenych km ovela menej. Inak uvazoval som nad dalsim autom do buducna a jeden z kandidatov je subaru legacy 3.0b-spec s manualom...

Zelí
9. ledna • 21:51

Správná úvaha. Koupit v německu jetého japonce.
Není problém koupit v německu japonce starého deset let se 120 tisíci km, protože japonci se nekupují v německu jako služebáky, ale jako domácí mazlíčci.
Jinak 197 tisíc za sedum let není žádné velké zatížení. Služebáky v německu to dají běžně za dva roky. To je riziko nákupu koncernových aut původem z německa v čr, protože ty můžou mít staženo i 200tisíc km.

host
5. ledna • 0:39

Me zarazi, ze kupr. v USA jsou vozy VW obecne brany jako nespolehlive a reputace znacky neni zrovna nejlepsi. A to se VW snazi zmenit marketingovou masazi jiz nekolik poslednich dekad, lec bez vyrazneho zlepseni. Dalsi vec: asi pred deseti lety jsem nadobro prestal cist veskera nemecka periodika o autech. To byl snad vysmech, ci co. V kazdem tesu byl vitez z nemecka. Vsechna auta z nemecka byly na 1, popr. 1-. Maji to promyslene, kontroluji tisk a motoristicka media obecne. A zacina to uz od utleho detstvi, kdy je detem vymyvan mozek. No a dari se jim to. Vetsina "znalcu" si v CR mysli, ze Passat je nejlepsi volba! Tak co vy na to? Zajimaji me vase nazory.

homer
5. ledna • 10:58

No vw a opel nejsou zrovna "imidžovky" tak se těžko prosazují ale z mb, porsche, bmw nebo audi se může amerika podělat - vlastnictví těchto aut hodně vypovídá o statusu majitele. A že by to byla jenom záležitost vymytých mozků a propagandy? Až tak hloupí američani nebudou.

petr
5. ledna • 11:46

BMW má v USA podíl cca 2% na celkovém prodeji (cca 200tis. aut z celkových cca 10 milionů), Mercedes je na tom podobně, Audi má proti těmto dvěma cca třetinové prodeje.

Ford
5. ledna • 10:44

ano, wv si kupuji predevsim vesnicani, kteri ani nezjistili, ze wv jsou dost zaostala auta.

homer
6. ledna • 0:03

Když už tady ventiluješ svojí sociální studii mohl bys mě, vesničana, zasvětit co to kupujem jak píšeš "wv" ? Abych měl jasno a neskončil omylem třeba u charouze!

Martas
5. ledna • 8:29

S tím prassatem souhlasím, nechápu, proč si každý myslí, že když to koupí, na všechno vyzraje. Přitom je tolik lepších a hezčích aut. I když poslední model je designově fakt lahoda, to se povedlo.

Valentino Rukavicka
4. ledna • 16:31

je hodne zajimavy jak se ti japonci neumistili... a korejci... fajn pro Skodovku... Taky jsem slysel, ze Toyota se v posledni dobe dost zhorsila - primo v Toyote... Ale kdo vi kde je pravda...

Otan
4. ledna • 16:21

To vyhodnocení je přinejmenším podivné,např. podle TUV je Ochcávka od škodivky v testu 2-3roky starých aut na 50místě!!!!!!! Při počtu km ,který je uveden ,právě spadá do této kategorie a podle mne,je TUV méně zmanipulovatelný našimi redaktory upřednostňující českého výrobce německých aut.

petr
4. ledna • 15:17

Nějaká statistika mě vůbec nezajímá. Mě zajímá,jestli auto za všech okolností dojede dojede do cíle. Favorit byl poslední v tabulce a za 7 let co jsem ho měl ,mě dovezl kamkoli kdykoli a žral všechno co hořelo.

ASF
4. ledna • 13:51

Mne platit nemusia, ja platim im a rad, ked viem ze sa dostanem kdekolvek,kedikolvek aj v tom najhorsom pocasi. Dost casto chodievam do zahrabnicia a este som nevidel odstavene SUBARU,LEXUS,TOYOTU,MAZDU, za to Renaulov,Citroe,Peugo,VW,BMW.Merce,Opel,Fiat,Ford pravidelne. Dost si to vsimnem a skodoradostne sa vzdy pousmejem. A v mojom rebricku vyhrava Renault, Peugot a na zhorene auta Citroen. Osobne som uz videl 11 Citroenov zhorenych, alebo ako zacali horiet. 1xC5,3xC3, 5xPixaso,2xBX a najlepsie ked susedovy vyhehol na XM predny drziak pruzenia cez kapotu, nadherna ukazka konstrukcneho riesenia.
A este jedna vec, tak ako ma Subaru vyriesene servisne miesta, tak to nema ziaden vyrobca, co sveci o pristupu k detailom a rovnako pristupuju aj k navrhu celeho auta, na co najvysiiu spolahlivost - vsetko mechanicke je predimenzovane a elektrika sa nekazi.

Dusan
4. ledna • 15:19

Jo bytelne poctive Subaru viz JD Power rating aktualni Imprezi: celkova mechanicka kvalita - podprumerna, podvozek mechanicka kvalita - podprumerna, zpracovani interieru - podprumerne, kvalita prislusenstvi - prumerna. :-D

DrFreeze
5. ledna • 9:30

Jestli je pravdou to, že Subara pro Amíky se vyrábějí v Americe, pak tomuto hodnocení věřím. Už z pár zdrojů jsem slyšel, že Ameriky jsou levnější i proto, že jsou prostě fórovější. Americké verze evropských/japonských modelů jsou prý většinou zcela jiné, akorát na pohled "podobné" :-)
Jasně, je to "jedna bába povídala", ale docela bych tomu věřil. Result: podle mě by Impreza vyrobená v Japonsku dopadla o dost líp.Sám se Subaru nejezdím (zatím? :-)), ale táta už má třetí a nikdy žádný problém, spokojenost.

Otan
4. ledna • 16:35

Apropós.subaru si nemusí platit blogery a redaktory(viz.auta roku),protože tuto reklamu si prostě zaslouží...a na více či méně jednom horším kusu se to stavět fakt nedá, to by museli Das auto a všechny frantíky zrušit,já byl taky zatvrzelí,ale pár jízd ze subaru ze mne udělalo zatvrzelého subaristu,je to třeba zkusit,to je nejlepší možnost jak pochopit.Bez urážky

vado
22. ledna • 0:08

Forester již nikdy...po 12000 km 5x servis, problém stejný, filter pevných částic, omezení výkonu motoru.. výměna filtru, trysek bez efektu. 2.5 měsíce auto "občas" pojízdné, nový boxer motor, auto staré jenom 10 měsíců. Závidím všem co měli šťastnější volbu.

Filtr
8. února • 22:21

Filtr pevných častic je problém nejen Subaru ale i ostatních automobilek obecně.

Flasi
4. ledna • 14:26

Takže v zásadě vídáte odstavené nejprodávanější značky. Zatímco málo prodávané značky (Subaru, Lexus, Mazda) odstavené nevídáte. A vyjímkou Toyoty, což je řekněme středně prodávaná značka.
Velmi zajímavé :-)

ASF
4. ledna • 14:39

Kto jazdi po dialniciach v Nemecku,Swis,Austria tak vie ze su tam najcastejsie zastupene VW Passat, AUDI A4, BMW 3, MERCEDES C,E VW Golf. Tie francuzke auta az tolko po dialniciach nebehaju. Takze je to dost tych odstavenych francuzov. Chod do Alp a okolitych kopcov Swis ,DE Austie a uvidis tam tolko SUBO, ze aj ja SUBARU DNA som ich tam prestal ratat.;-)

pietrofoti
4. ledna • 14:17

Pod tohle se podepíšu...;-),jezdím také v japonském autě a směji se kolegům z práce a těm jejich ,,šrotům,, ze sladké Francie. Vede Renault následován Peugeotem a Citroenem.....,,Nudíte se? Zapomeňte na medvídka Mývala....,kupte si Renault :-P

Ford
5. ledna • 9:56

Po trech mesicich jezdeni v novem renaultu megan musim rict, ze bych uz renault nikdy nechtel. Tak nedomyslene a nespolehlive auto se snad ani neda vyrobit.

Jan Ondra
4. ledna • 12:28

"Na rozdíl od většiny ostatních vám nyní nabízíme kompletní žebříček všech laureátů této studie"Toto je kompletní žebříček? 3 auta podle najetých km bez čísel nebo procent? :-D:-DTo jsem se zasmál.

Toper
4. ledna • 11:49

Každému, kdo této problematice TÜV a DEKRY trochu rozumí, je jeasné, že se nejedná o tabulku spolehlivosti. Oni sami ji ani tak neprezentují. Zkuste si doplnit mezery.
Nebo tu příště budeme číst ještě nějaký větší blud jen na úkor toho, aby se článek aspoň trochu četl? To už jste na tom s čteností tak mizerně, že potřebujete nahánět čtenáře tímto bulvárním a nepravdivým nadpisem? Neshazujete se trošku?

Shimi
4. ledna • 12:22

to Toper: Běžná praxe, že se tady nad tím ještě někdo pozastavuje.K článku asi tolik. Mně je úplně u p*dele jestli je ve statistikách ta či ona automobilka nebo model na prvním nebo na posledním místě. Pokud se mi nějaké auto líbí a splňuje všechny moje požadavky, tak si ho jednoduše koupím. Proč z toho dělat vědu?

Ford
5. ledna • 9:41

to je prave ten problem. 99% evropanu si kupuje auto podle toho, jak se mu libi.

Shimi
5. ledna • 10:07

to Ford: Problém? Proč problém? Vy si běžně kupujete věci, které se vám nelíbí?

zdeněk
4. ledna • 18:18

Konečně další názor, který lze zařadit mezi rozumné!

Toper
4. ledna • 12:41

Mě se některé auta fakt líbí, ale jelikož mají třeba špatnou pověst, prostě si je odepřu. Jsem v tomto takovej srab. Nechci dělat testovacího králíka. Rád sázím na jistotu. Výběr na trhu naní malý.

Shimi
4. ledna • 13:12

to Toper: OK, to beru. Když někdo napíše, že nemá s daným autem osobní zkušenost a rozhoduje se na základě špatné pověsti nebo kvůli předsudkům, tak s tím nemám problém. To ale neznamená, že by ta špatná pověst říkala relevantně něco o spolehlivosti toho daného auta. Protože kdo tu špatnou pověst vytváří? Majitelé, ale jací majitelé? Koupil si každý z nich to dané auto jako nové? Pravidelně ho servisoval a udržoval? Pokud nevíte, tak co z toho chcete vyvozovat? Dokud nebudou jasně určeny kritéria, tak si ty statistiky můžou strčit víte kam.

zoki
4. ledna • 9:34

No viete, ja si myslím, že čím je auto zložitejšie, väčšie množstvo elektroniky, tak je vyššia pravdepodobnosť poruchy. Mne Hyundai Accent slúži štvrtý rok spoľahlivo.

Ford
4. ledna • 10:51

Myslim, ze hyundai je premiovou znackou korejskych vozu :) Bez urazky. Na rozdil od vozu kia dost dbaji na kvalitu. Na daewoo alias chevrolet nemam v tuto chvili zadny nazor, pac s nimi nemam zadne zkusenosti

Flasi
4. ledna • 8:48

Opravdu se jedná o spolehlivost? Nejedná se náhodou o připravenost na STK, čili spíše o servisovanost daného vozu? Není to ta stejná statistika, co se o ní každý rok píše, že je spolehlivost, ale ve skutečnosti není?

Radek Ondrášík
4. ledna • 8:55

tak ona zadna statistika spolelivosti neexistuje, ze ji tak lidi nazyvaji je holt smula.

zdeněk
4. ledna • 18:09

A statistika nespolehlivosti jistě existuje, není to tak dávno, co ses jí velmi vehementně oháněl, jak je to tedy s tvým myšlením znalce?

Flasi
4. ledna • 9:01

A autor článku je ovce a tento server je spolek zabedněnců, že to tam nemohou napsat a zavádějící název přebírají bez alespoň krátkého vysvětlení?

pava
4. ledna • 9:13

Běžný motorista, který nechce mít problémy a absolvovat opakovanou prohlídku se na STK připraví, nebo pověří servis, aby mu vozidlo na prohlídku připravil a samotnou STK nechal provést. Tohle nemá se spolehlivostí nic společného.
Nejlépe si vedou vozy, kterých se v Německu nejvíce v dané třídě prodá.

eLzyx
4. ledna • 10:21

STK je nejlevnější diagnostika závad. Zásadně k nim jezdím nepřipraven, resp. jen po běžné údržbě z provozu. Kolikrát se mi stalo, že mě jen upozornili, že nějaký díl je na pokraji životnosti a měl bych ho vyměnit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
4. ledna • 11:39

Mě se už párkrát stalo, že jsem u STK zjistil odcházející součásti, které mi v autorizovaném servisu ani nediagnostikovali. A to jsem tam byl proto, aby to vše dali do kupy. Ono mít třeba tu třesací stolici, to není v servisech běžná věc.

Flasi
4. ledna • 9:17

Myslím, že tohle se rozebírá každý rok - nejlépe si vedou vozy, které se hodně používají ve firemních flotilách.
Přístup jednotlivců k servisování auta a k přípravě na STK je individuální.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
4. ledna • 11:35

Máš obrácenou příčinu a důsledek. Ve firemních flotilách se používají auta, která jsou konstruována na velkou zátěž a mají při velkém kilometrovém zatížení minimální poruchovost. Tato statistika vynáší nahoru auta, která jsou pro tento účel vhodná. A ono se to kryje s autama, která jsou jako služebáky nejvíce používána. Oni jsou němci totiž dosti na peníze, takže ví co dělají.
O flotilové auta navíc nikdo nějak zvlášť nepečuje, takže musí být dosti odolná. Takže ve flotilách nejsou auta, která takové zatížení nesnesou. Tím pádem tam nejsou japonské, francouzské a jiné šrotkáry.

Flasi
4. ledna • 11:56

Příčinu a důsledek obracíte vy.
Že se oba jevy (tedy používání auta jako firemního a nízká poruchovost) mohou krýt je možné.
Nicméně tato statistika primárně vybírá auta s dobrým servisováním. Že o flotilová auta nikdo nijak zvlášť nepečuje je nesmysl. Průměrné firemní auto je servisováno lépe než průměrné soukromé. Firmy rozhodně nešetří na tom, že neposílají auta na pravidelné prohlídky a nemění všechny díly, které se měnit mají. Čas zaměstnance, kterému bylo přidělo služební auto je obecně o dost dražší, než soukromý čas soukromého majitele auta - takže firmy rozhodně nedělají to, co spousta majitelů soukromých aut - vím, že bych měl tenhle díl vyměnit, ale ještě počkám, třeba to ještě pár tisíc kilometrů vydrží.Ano, Němci jsou hodně spořiví - proto jezdí v německých firmách hodně škodovek - ale taky jsou dost průmyslově vlastenečtí. Proto v Německu nejezdí tolik japonských a francouzských aut (škodovky jsou koncern VW, čili přijatelná volba).

Zelí
4. ledna • 15:22

Opak jest pravdou. Každý soukromník v německu svou novou káru servisuje obzvláště pečlivě a věnuje jí náležitou pozornost, protože je jeho. Služebák je ojížděn bez nějaké větší péče a jezdí pouze na předepsané servisní prohlídky. Neplést si praktiky majitelů v česku, kdy se soukromníci snaží servis obcházet a nedodržovat ho.
Jinak pokud jde o peníze nejsou němci vůbec vlastenečtí. A pokud by se jim zdálo, že je pro ně výhodnější např. subaru, tak ho bez skrupulí kupují. Nicméně i podle uvedené statistiky jsou jejich auta ve flotilovém režimu spolehlivější. Další věcí je to, že jsou to právě němečtí výrobci, kteří stále prodlužují servisní intervaly, což dokumentuje jejich vědomí o spolehlivosti aut, které prodávají. Např. záruka na sedum let u aut, která jako domácí mazlíčci za těch sedum let ujedou tolik co služebáky za rok, je pokrytectví.

Flasi
4. ledna • 15:47

Neshodneme se. Myslím, že v Německu bude možná víc soukromých majitelů, kteří svého "miláčka" maximálně opečovávají, než je jich u nás. Ale celkově se fakt, že služební auta mají lepší servis než soukromá, nebude zásadně lišit nikde v Evropě.
Moje zkušenost s Německými firmami je pravda specifická - téměř všechny firmy, se kterými jsem přišel do styku byly dodavatelé automobilového průmyslu, nebo firmy s automobily jinak spjaté. A neněmecký služebák neexistoval. Přijet služebním japoncem do německé automobilky - to by bylo jako si napsat na čelo - dejte ten kšeft jiné firmě, já dávám taky vydělat cizím.
No a když se dívám na statistiky prodaných aut v Německu, tak podíl německých (a Němci vlastněných značek) je drtivý. Když to není v první řadě průmyslové vlastenectví, ale kvalita, tak proč takový podíl německých aut není i v jiných zemích?

Zelí
5. ledna • 20:22

Jakmile se němcům auto služební začne kazit jde do prodeje. To je typický případ flotilových šrotkár ford mondeo 22tdci předchozí generace, která pak kupovali nešťastníci u nás a divili se jak auta kolem osmdesáti - sto tisíc km odchází do věčných lovišť.

Martas
4. ledna • 16:36

No ba že, italů se také prodá nejvíce v Itálii... Kdyby Škoda byla rakouská, myslíte, že by u nás byla nejprodávanější?

Pepa
4. ledna • 8:02

Rád bych viděl ten kompletní žebříček.
Ten stručný výčet, co je zde uveden, to určitě nebude.

La'comme
4. ledna • 7:06

Jak je na tom se spolehlivosti Alfa 159? Nikde nemohu najit srovnavaci tabulku, kde byla alfa "top"

Jig
4. ledna • 12:04

třeba JD Power - spokojenost zákazníků
http://www.alfaromeo.cz/novinky.php?novinka=295

Dusan
4. ledna • 7:27

Alfu 159 jsem zahledl jenom v jednom v nejakem z tech zebricku, mozna TUV nebo neco podobneho a byla jako vetsina Italu uplne na chvoste. Obecne kdyz vidim jak je to auto udelane "zvenci", tak bych se hodne bal co je uvnitr. Dneska uz i Korejci delaji auta pecliveji.

Radek Ondrášík
4. ledna • 8:22

:) dušane tvoje frustrace je známa dlouhodobě. tvoje lži také. Ale až takové? Proč si tak vymýšliš? Koukni se na tu AR159 pořádně. Možná se budeš divit, kde se nechází.

Dusan
4. ledna • 9:03

On problem s Alfou 159 v ruznych pruzkumech spolehlivosti je ten, ze vetsinou v nich neni uvedena kvuli az komickemu poctu prodanych kusu diky nemuz vypada kvuli nedostatecne statisticke relevanci. Nicmene sem tam se nekde objevi a treba v poslednim pruzkumu casopisu Which? ve Velke Britanii se Alfa 159 umistila na velmi peknem 118. miste ze 121 zahrnutych vozu. To je samozrejme naprosto uzasny vysledek na ktery musi byt Alfa nalezite pysna. :-D

Radek Ondrášík
4. ledna • 9:27

Tak a teď tu ještě přidej o čem ten průzkum časopisu Which? byl, aby si čtenáři udělali závěr o tom, co tu zase řešíš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lacomme
4. ledna • 10:23

Radku, tak jak je na tom? Je to nejaka poruchova svine? Bohuzel nikde nemuzu najit nekoho kdo by rekl pravdu - jak je na tom se spolehlivosti? (konkretne 159SW 1.9jtd a 2.4jtd)

TT
4. ledna • 12:09

Mam 2,4jtdm a po vymene vyrivych trysek (v zaruce) absolutne v poradku, najel jsem 40 tis km za rok. Mam to auto rad a to ze se obcas objevuje v nemeckych testech kvality na konci me zas tak nezajima, ono by to asi bylo divne aby nevyhravaly auta hlavne domaci vyroby....

Dusan
4. ledna • 15:15

Problem je v tom, ze nejhorsi vysledek ma Alfa Romeo z britskeho testu pricemz, Britove uz vicemene zadne automobilky nemaji, takze mluvit o domaci vyrobe je kapanek mimo misu.

Toper
4. ledna • 12:37

Jen tak mezi náma, vyměňovat vstřikovací trysky u prakticky novýho auta asi nebude úplně košér, co? Na jakou naftu jezdíš?

TT
4. ledna • 19:12

Jezdim ruzne po evrope, hodne i ve vychodni casti. Je to mozne ze to byla pricina, ale je tuto zavadu beru jako banalni vec, nijak me to neomezilo, auto jelo akorat jsem na volnobeh citil trochu vibrace. Vymena byla za 4 hodiny ready a zadarmo, auto bylo v te dobe 2 roky stare, jsem druhy majitel....
Celkem mam 60 tis a jsem spokojen, udelal jsem dobre rozhodnuti a jsem za tu 159 rad.

Radek Ondrášík
4. ledna • 11:29

Motoricky byly Alfy vždy v pohodě a to i u známého 2,0 TS u kterého bylo třeba ručně hlídat hladinu oleje. Problémy byly vždy o blbnutí elektriky. Co mohu říci ze servisů, pak počet závad na počet prodaných vozů klesl vůči 156tce o bezmála 45%, což o něčem svědčí.

Toper
4. ledna • 11:41

A tobě se stalo s Alfou co? Taky problém s motorem, ne? Nebyla to elektrika, že? ;-)

Radek Ondrášík
4. ledna • 12:02

ale je pěkné sledovat, jak se ta situace časem vyvíjí. už jsem se doslechl hodně verzí o tom, co se stalo :)

Toper
4. ledna • 12:12

Aha, a vodní pumpa není součástí motoru, co?Je s podivem, že úkony, které po koupi ojetiny udělá kdejaký jouda, tedy výměna všech náplní, filtrů a kompletních rozvodů, unikla někomu, jako ste vy. Tedy všeználek, všudybýlek a všeuměl. :-P

Radek Ondrášík
4. ledna • 12:47

Aha, takže když nebudu měnit olej a motor se zadře, tak je to vlastně vada motoru, dobrá logika.Já vše měním, ale zde byly specifické okolnosti, které jak tak koukám stejně nepochopíte, tak proč vás tím zatěžovat. Navíc chápu, že vy koupíte ojetinu a první co uděláte je okamžitý odjezd do servisu a ani kilometr jízdy bokem.Ale chápu, co je účelem této diskuse, takže dnes na to nemám náladu, takže to zkuste jindy.

PJBX
4. ledna • 20:53

Hmm, celkom ano. Kupil som jazdenku, aj ked mala len 12 tisic po vymene rozvodov (vraj), ale kedze verit tomu by ma mohlo stat dost penazi, tak jedna z prvych veci (hned ako presiel vikend) bola komplet vymena rozvodov..

Radek Ondrášík
5. ledna • 8:50

Super a kdyz to udelate a servis to nevymeni? Jak poznate, ze to udelal? kde berete tu jistotu, ze nevymenil jenom neco z toho co jste pozadoval?proc myslite, ze je zajem i o opouzivane dily? no aby servisy mohly ukazovat, co vsechny vymenily.ale chapu, ted prijde nekdo, kto tu bude tvrdit, jak stoji cele hodiny u kazdeho servisniho zasahu, aby si pohlidal, co tam borec dela :)

PJBX
5. ledna • 17:55

...jelikoz som uz dlhorocny zakaznik (ci je to dobre alebo zle je na inu diskusiu), tak si im celkom dovolim verit. Okrem toho, ja mat servis, tak urcite neojebabravam akurat na rozvodoch, kde to moze mat dost katastroficke nasledky a aj z toho vraku, co z toho potom ostane sa da zistit, ci bol remen stary/novy/vymene kladky, vodna pumpa a pod. Keby mi prdli rozvody kratko po tom, co mi ich "vymenili", tak v ramci zaruky budem chciet opravit vsetko nasledne poskodenie.

Toper
4. ledna • 13:01

Naposledy když se tak stalo, ojetinu jsem do servisu nechal odvézt na odtahovce. Byla plně pojízdná a ve výborném stavu, ale neměl jsem čas to osobně převážet desítky km a tohle je elegantní řešení. Potom mi auto dokonce zase dovezli. ;-)Já nikde nepsal o tom, že by se neměl měnit olej. Píšu, že olej se měnit má a o to více tehdy, pokud to auto neznám "od narození". Což vy asi nechápete, proto jste dal na rady profesionálního lháře, kterým každý prodavač ojetin je. A taky ste na to brzy - doslova - dojel. ;-)

Radek Ondrášík
4. ledna • 13:16

No vidíte, dobře děláte, že měníte po koupi všechno. Nicméně znovu opakuji, u té Alfy neznáte okolnosti, takže nedělejte závěry. Takže chápu, že chcete být v tomto zajímavý a dělat tu děsně chytré přednášky, ale zkuste to tam, kam to patří. A než budete zase druhé počovat, zjistětě si alespoň fakta. Ale mám za to, že to stejně nepochopíte a budete v tom pokračovat dále.Auto dostalo to, co mělo a pumpa umřela. Více neřešte, protože je to nad vaše schopnosti myšlení.

André S.
11. ledna • 1:26

Osobně jsem vlastnil 2 AR 159 s dieslovým motorem, nalítal jsem na nich něco okolo 80tis., auto bez poruchy, bez problému, ale v AR mi nevyšly vstříc, tak šla do světa, ale k tomu až později. Blbečci co se Alfě posmívají jen ukazují a dokazují, že rozumí vozům max. od VW Golf, Audi A4, BMW a tím to asi tak hasne. AR je velmi propracovaný vůz na němž jsem nenašel větší chybu, Italové auta prostě umí. Interiér byl krásný, jízdní vlastnosti vynikající zvláště na dlouhých vzdálenostech. Jediným a trvalým problémem všech AR v ČR je servis a následný prodej vozu, za který dostanete velmi malé peníze, copž byl i můj případ.
Ale k servisu, ten je naprosto nedostačující a mnohde až uboze řešený, IMOFA s.r.o je toho důkazem, prostředí hrůza. Frajírek v prodejně toho se svým arogantním chováním mnoho neprodá, proč taky, že? Nyní mám BMW 320d, E90. Skvělý stroj, ale to co měla AR nemá ani na sto honů a to byl ryzý charakter. Přesto jsem spokojený, ale AR jentak neopustím a to nikdy. Je to totiž vášen, kterou nepochopí nikdo kdo AR nevlastnil. Takže pořád čekám na zelpšení, do té doby budu jezdit bavorskou kvalitní byt masovou konkurencí.

zdeněk
4. ledna • 17:50

Když nevíš kudy kam, snažíš se z oponenta udělat za každou cenu hlupáka, a to vždy poněkud přitroublým způsobem, to je tvá "specialita". Přitom on pouze používá přesně tvůj způsob argumentace.

Radek Ondrášík
4. ledna • 18:04

Tak ho v tom nech. Prostě je jeho problém co používá, já na to nehraju, znám to a nejsem z těch, co to na ně platí. Je mi to tak nějak buřt a jeho cílenost byla viditelna od druhého příspěvku.

zdeněk
4. ledna • 18:14

Asi tě zklamu, ale Topera jsem na mysli neměl...

Toper
4. ledna • 18:16

:-D
Dík, chudáčkovi to ale zatím nedošlo. Není tak bystrý, jak si myslí. ;-)

Radek Ondrášík
4. ledna • 18:40

To vážně není

zdeněk
4. ledna • 18:03

A ještě dodám, že když jsi v koutě, zcela ztrácíš logické uvažování, i když to není zrovna tvá nejsilnější stránka, přečti si po sobě (pokud možno s chladnou hlavou, je-li to možné) své poslední dva příspěvky výše...

Toper
4. ledna • 13:28

Z toho, co tady mám možnost občas číst, se zde profilujete jako extra žvanil. Ale když člověk jde do jádra, zjistí, že sám u sebe máte tolik mezer, až je to k smíchu. Okolnosti neokolnosti. Mě pod rukama žádný auto neumřelo, vám ano. Proč? To víme oba. A mým myšlením to rozhodně nebude. ;-)Když tu do mnoha lidí doslova kopete, tak si to zkuste i u své osoby. Asi to není nic příjemného, že?

Radek Ondrášík
4. ledna • 13:40

Hele a mi je to uplne jedno. Mne nějak netrápí že mi chcíplo auto, kdyby chcíplo jenom to. Můžete si také připsat 3 rozmlácená auta při závodech, což budu také vůči Vám v plusu.Problém u Vás je jenom to, že děláte závěry o věcech, o kterých víte akorát velké kulové.Takže to zkuste znovu a lépe.

Toper
4. ledna • 13:47

Ano, držte se té vaší předposlední věty.Pro vás platí více, než pro kohokoli jiného. Cituji "děláte závěry o věcech, o kterých víte akorát velké kulové". Držte se toho. ;-)

Radek Ondrášík
4. ledna • 13:52

V tom je rozdíl mezi Vámi a mnou. Vy se takto chováte, ja ne. Ale to, že byste to přiznal nečekám.

Toper
4. ledna • 13:55

Až tu zase začnete psát bludy a nesmysly, třeba se zase ozvu. Nesnáším totiž primitivy, kteří se považují za mistry světa, ale sami mají kalohoty stažené u kotníků.

Radek Ondrášík
4. ledna • 14:38

co jsem říkal, nepřizná...nicméně v tom případě máte složitý život, nenávidět sám sebe.

Pavel Kvapil
4. ledna • 12:56

Radku, naprosto souhlasím. Nevím, proč všichni nadávají na italy, když jsou to podle mych zkušeností hodně spolehlivá auta. Měl jsem Fiat Brava 1,6 16V a neměl jsem nejmenší problém až na přetrhlé lanko spojky (ale za tohle absolutně nemuže puvod auta). Dost známých má taky Bravu, Alfu 156, 166 nebo Fiata Tempru a taky si nemůžou stěžovat.

centsm
4. ledna • 20:35

Měl jsem také Fiata Mareu 1,6 a za 7 let a 177000 km jsem měnil termostat, ramena na přední nápravě a ložisko v zadním kole. Poslední 2 závady šly na vrub terénním vložkám na autodromu. Ale možná jsem měl jen štěstí.

zdeněk
4. ledna • 17:43

Alfa 166? Bravo, Brava? Tempra??? Opravdu si neděláš legraci?Tak to jistě budou mít hodně zkušeností s jinými značkami...

Radek Ondrášík
4. ledna • 12:02

Já žádný problém s motorem neměl. Já měl problém s předchozím majitelem, který měl vyměnit vodní pumpu s rozvody při 90tkm a neudělal to. Neudělal to ani při 180tkm (měnil jen rozvody bez pumpyú. A tak ve 188tkm ta pumpa umřela. Myslím, že je to naopak krásná ukázka kvality toho motoru, že díl předepsaný k pravidelné výměně vydržel více jak jadnou tolik, než by měl.
Holt zanedbaná péče s tím, že jsem dostal ohledně výměny jinou informaci, takže smolík. Ale nic se v podstatě nestalo, jenom prclo těsnění pod hlavou, což se s pumpou vyměnilo a auto jezdilo dál.

Hufnágl
9. ledna • 0:24

Ondrašík má Alfu? To si děláte srandu... Je to chudák nebo hlupák?

AUDI_OWNER
4. ledna • 3:27

S tym Audi A8 to mysleli vazne? To musel byt uplatok ....

Alex..
4. ledna • 19:36

ne každý si koupí vylítanou A8 a pak se diví, že se sere ;-):-D:-D

AUDI_OWNER
5. ledna • 16:39

0km je vylietana? Kupoval som ju novu, 4.2 TDI a len doplnkova vybava stala cez milion ... a za dva roky ma nechala dva krat uplne stat (potrebny odtah) a asi 30 krat som bol nuteny ist do servisu ... Vsetko bolo sice v ramci zaruky, ale ten cas a nervy ...

zdeněk
5. ledna • 18:34

Chápu tvé rozhořčení, ale myslíš, že právě tvůj vůz může zásadně ovlivnit hodnocení?

ss
8. ledna • 13:54

audi je velmi nekvalitni a vysledkum neverim. sere se to kde muze. ve firme jsme je nakoupili a hruza des A4. Priste jedine BMW.

AUDI_OWNER
5. ledna • 18:50

Nehovorim, ze prave moj kus ma ovplyvnit vysledok nejakeho rebricka, ale u auta s obstaravacou hodnotou 3,5mil by sa take nieco ozaj nemalo stat ... nie som jediny, kto ma s novou A8 caste problemy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zdeněk
6. ledna • 9:07

Tak proti tomu nemůžu nic namítat, to je pravda.

zdeněk
6. ledna • 9:07

Tak proti tomu nemůžu nic namítat, to je pravda.

ASF
4. ledna • 1:35

Niejako tam chyba Subaru. Mam uz druhe /400 000 km,245 000 km/ a bez poruch. Moje okolie vselico / rodina, kolegovia , kamosi /, od Renault Clio 08, Citroen C5 06,Fiat Stilo 06,Peugot 307 07,VW Golf 05,BMW X5 07,Volvo Country 08,Ford Focus 99 a servis viac ako pravidelny a nielen prkotinky. Niektory sa uz aj cuduju ako to v tom Japonsku robia a uvazuju nad kupou Subo, zvlast ked tam uz davaju tu naftu.

vado
23. ledna • 7:19

:-(
mam nový Subaru Forester 10 měsíců, naježděno 14000 km, 5x servis, 2,5 měsíce opakovaně stejný problém s filtrem pevných částíc, omezení výkonu motoru. Poprvé se omezení motoru objevilo při předjíždění...témeř jsem způsobil havárií!!!! Nic horšího jsem si nemohl koupit. Závidím všem, co měli šťastnou ruku na výběr auta. :-/

Dominik
5. ledna • 22:02

Můj Forester 2003 165000km klepe motor, pravidelný servis Subaru. Motor sice klepe už 12000km, nic to nemění na tom, že oprava ve značkovém servise = 70k...Jinak ale uznávám, že vše ostatní funguje a drží, jak má. Auto nikdy nejezdilo dlouhý štreky, vždy jen pojížďky po okreskách.

PET
6. ledna • 4:05

Nemáš ho na plyn??? Aký presne typ motora máš???

Dominik
6. ledna • 13:13

Plyn tam je 50kkm se sekvenčním vstřikováním

PET
6. ledna • 14:47

Tak to máš tým plynom. Daj nastaviť ventily. Ja mám Legacy kombi 2.5 L a tiež ma v CZ pri kúpe prehovárali dať tam plyn. Popytal som sa užívateľov Subaru a mali na to rozdielne názory, ale viac ich bolo nespokojných s plynom. Hlavne tých čo už mali nabehane toho viac /nad100 000 km/. Povedali že sa zbytočne báli vysokej spotreby a majú aj vyššie servisné naklady. A mali pravdu. Mám priemerku 7.8 / bývam na okraji mesta a hneď som na diaľnici.Potom ešte okresky a to ho nijak nesetrím.Nábeh 90 000 a zatiaľ bez porúch. Ešte mám aj origoš letné pneu.

Tony
4. ledna • 8:41

Tak tvé tva vozy statistikou nijak nepohnou i když bys měl 100% bezporuchovost. Prostě máš štěstí.

ASF
4. ledna • 14:09

Predstavsi nie som sam. Svagor ma tiez Outbacka, a ma vsetko original, len vymena naplny 180 000 km / este aj pneu Yokohame Geolander mu vydrzaly cistych 90 000 km. Opytaj sa ministra Miklosa, zabavaca Marcina, alebo kopec SK,CZ hercov, zabavacov.reziserov a motoristickych novinarov. Prave preto si kupuju SUBARU, ze je spolahlive a dostane sa snim kedykolvek, kdekolvek a bez poruch.;-)

PJBX
4. ledna • 20:49

Jj, kamos mal Outback, zadrel motor a potom cakal na "novy" niekde z hong kongu ci odkial vaci ako pol roka a stalo ho to cez kilo... a nezadrel ho preto, ze by mu nejako prilis nakladal... :)

Jas
4. ledna • 20:57

Zadřít motor může jen hovado co kašle na kontrolky a divný zvuky, případně má automechanika který nepozná olej od benzínu :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PJBX
4. ledna • 21:30

..vraj sa mu tam ucpali nejake olejove kanaliky, takze to dobre nemazalo, aj ked oleja mal dost...

ASF
4. ledna • 23:21

Somarina. Ak pravidelne menil olej /u SUBO je to 15000 km, ja menim po20000 / tak olej sam o sebe obsahuje prisady na rospustanie usadenin. Otec bol automechanik a v zivote sa stym nestretol. Volal som kamosovy do Subaru servisu a nikdy o tom nepocul.

PJBX
5. ledna • 0:39

Ja neriesim, ja mam Octaviu :), len posuvam dalej, co som pocul... Inak ta kara je stale na predaj, kupil si novy outback :)

Dusan
4. ledna • 7:21

Ano, Subaru je ta nejlepsi volba. Napriklad Subaru Impreza aktualni model je v USA hodnoceno jako vubec nejhorsi auto na trhu co se tyce spolehlivosti a servisnich nakladu. :-D A to nemluvim o faktu jak masivne jsou tahle auta, ktera si v Evrope buhvi proc hraji na premiovku, predrazena.

ASF
4. ledna • 14:04

Subaru amerika si pre seba vyraba auta sama. Nie su to MADE IN JAPAN. Ano mali niejaky problem s motorom 2.5 L turbo. S tou predrazenostou je to sice pravda, ale aj Pasat / aj ostatne znacky/ je potom predarzeny, ked sa v USA predava lacnejsie ako v Europe. Takze je to 1:1. A na premiove znacky sa tu hra VW,OPEL,Peugot,Citroen,Renault, aspon ze tie 4 poslene menovane znacky to uz pochopili a rusia svoje velke limuziny. Subaru je tvrdy pracant do narocnejsich podmienok, alebo sa na nom nadherne pridava na krizovatke ked je sneh, voda, lad a pri tom sledovat tie zahambene pohlady vedla zrychlujucich hrdych majitelov vyssie zmienenych aj nezmienenych znaciek.:-)) Tu su ukazky zo zivota SUBARU http://www.youtube.com/watch?v=WialCdoBQqw Ten nakladak ma este aj zablokovanu taznu napravu/
http://www.youtube.com/watch?v=y94m5gioRiw&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=3T9VnxvyWGs&feature=related

Rebik
5. ledna • 16:30

Tak zas nepřehánějte, ten náklaďák žádnou nápravu zablokovanou nemá. Přiznejte si že tohle zvládne takřka každá 4x4.

ASF
5. ledna • 19:30

NO otvorit oci /alebo je to v zlom monitore alebo Win, pripadne oboje/:-D. Ten kamion ma na pohananej naprave retaze a kolesa stoja pri tahani. Asi preco sa nepohol, nemal tlak vzduch, preto sa nevedel sam pohnut a preto to vyriesilo Subaru. NO neviem, ale moc stvorkoliek by to nezvladlo. Len nezabudat, ze STi je sportove auto a nie tahac privesov. Tu mas odkaz na tie takřka každé 4x4 http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc
http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw
Mam rad takych zaslepenych ludi. Ked som bol myslim v decem. v CZ pri Police nad Metuju, tak tam zapadla Sanitka s rodickou. Chlapik s Hyunadai Tuscon 4x4 sa tam marne snazil pomoct. Tak som hodil tazne, lano a tahal som ich az do nemocnice. takze taka je realita a nieje to prvy krat ked som pomohol na cestach. Dnes vecer odchazam do DE a tam kam idem pekne snezi. Tak sa uz tesim:-)):-)):-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rebik
5. ledna • 20:50

Tak podle mě se i přes můj mizernej monitor točí. Instantní testy na které odkazuješ se tu už několikrát probíraly. Jistě, pohon subaru je dobrý, ale zas trochu soudnosti.

PET
6. ledna • 4:01

Tak si vezmi lupu. Jasne, že sa netočí poháňaná náprava. Nebud silou mocou zaujatý voči Subaru. Alebo máš depku, že to tvoje auto nezvládne???:-D

Rebik
6. ledna • 16:45

Tak je zajímavé co na tom nekvalitním videu vše vidíte. Proč by se vlastně netočila? Většina aut dokáže víc než si majitel dovolí vůbec myslet. Dřevo v lese se tahalo i 120.

Dusan
4. ledna • 15:13

Samozrejme, ze vsechna auta jsou u nas drazsi nez v USA. Problem u Subaru je, ze je jeste mnohem drazsi nez je obvykly pomer. Zatimco v Americe je to spise socialni znacka utocici pomerem cena/vykon a jako takova je cenove spise pod prumerem, tak u nas si hraje div ne na premiovku a nabizi ceny casto vyse nez standardni konkurence.

ASF
4. ledna • 20:24

SUBARU ponuka v zaklade 4x4, ked si do standartnej konkurencie priplatis / ak ma moznost / 4x4 / aj to je vacsinou Haldex / tak sme zrazu na vyssej cena ako SUBARU. Porovnaj si RS Skodu O s Imrezou WRX / myslene cenou, nie technicky, lebo tam sa RS nechyta./, alebo Forestera s http://magazin.auto.cz/testy/citroen-c-crosser-2-2-hdi-kulturni-splynuti.html
http://magazin.auto.cz/testy/ford-kuga-2-5t-147-kw-vs-vw-tiguan-2-0-tsi-147-kw-powersuv.html
http://magazin.auto.cz/testy/hyundai-santa-fe-2-2-crdi-at-dane-automaticky.html
http://magazin.auto.cz/testy/honda-cr-v-2-2-i-ctdi-zrozena-pro-silnici.html

Honza
4. ledna • 17:33

Tak japonská auta obecně jsou dražší než průměr. A navíc Subaru jsou čtyřkolky. Podívejte se na cenu Golfa 2.0 TDI 140k 4Motion a zjistíte, že je jen o málo nižší než Impreza 2.0D 150k.

Petr
4. ledna • 9:43

Ty jsi neskutecny traged. Kazdemu je jasen, ze nepokryte lzes.

zdeněk
4. ledna • 17:31

Naopak, já tvrdím, že má naprostou pravdu! Jedině snad, že by někdo zaplatil za lživé statist. údaje z USA, že? Ale to jistě tak bude, protože ty tvrdíš opak...

Marcus
5. ledna • 12:20

Len pre info, neviem ako pri Imprezze, ale Legacy a Outback su pre US trh vyrabane v USA, pre EU v Japonsku.M.

TheOlli70
4. ledna • 3:25

Neboj to je jen reklamni tah,oni si skopčáci moc fandí s těma křápama od VW group,mám podobnou zkušenost se Subaru a ted mám Hondu a je to ještě lepší (Prelude jsem kupoval/prodával 97000/480000km) a ted mám Civica od nového a má 220000 km a jsem max.spokojený.
tady je odkaz na JDpower 2007a tam to vypadá ůplně jinak
http://www.autoweb.cz/ze-zakulisi/pruzkum-spolehlivosti-v-cele-mazda-na-chvostu-jeep/9522
nebo tady je 2009
http://www.jdpower.com/corporate/news/releases/pressrelease.aspx?ID=2009043
a to si myslím o něčem vypovídá.

Anonymizovaný
6. ledna • 14:58

No, prohlédl jsem si oba testy a je to zajímavé čtení ale vůbec ne nezpochybnitelné vodítko:1) Oba mají těžiště v USA (ne v kontinentální Evropě)2) Umístění některých značek jsou v dost velkém protikladu:Mazda - první v jednom průzkumu a čtvrtá od konce v druhém
Kia - hodně dobrá vs. podprůměrná
Audi - špatné vs. nadprůměrné
Jaguar - 24. vs. druhý
Suzuki - průměr vs. úplně poslední Pravda - VW je špatné v prvním a tragické v druhém (předposlední)
Co taky odpovídá mým zkušenostem je, že Volvo, rádoby luxusní odnož Fordu (stále ještě) je v obou testech až pod mateřskou firmou.Je mi jasné, že metodika je jiná a i vzorky vozidel budou asi jiné, ale nemám sílu a čas se v tom babrat. Pokud je spolehlivost auta hlavním kriteriem koupě, pak bych hledal mezi těmi, která jsou ve všech průzkumech nahoře. A ještě by mne zajímalo, jak se Volvo S40/V50 dostalo o kategorii výše, než stejně velký Focus a o poznání větší Octavie (byť s menším rozvorem). Tam snad patří jen cenou. Bohužel tuhle stupiditu konzistentně opakují všichni - A4 a BMW 3 velikostí taky patří do střední a ne do vyšší střední a BMW 1 je malé auto.

jehovista
4. ledna • 1:43

Proc je zde pod kazdym clankem(prakticky o cemkoliv) kupa prispevku o tom, jak je subaru nejlepsi? To jsou na tom prodeje tak spatne, ze musi subaru platit diskutery?

ACE
4. ledna • 5:57

To není třeba, spíš někdo platí Dekru.;-)

Toper
4. ledna • 11:50

Kdo asi, všichni kdo přijedou na STK. ;-)

Doporučujeme

Články odjinud