Nejspolehlivější auta pro rok 2010 dle Dekry

Do plejády statistik těch nejspolehlivějších automobilů přispěl se svou troškou do mlýna i německý ústav Dekra. Kdo uspěl?

Ocenění získávají od odborníků společnosti Dekra ty modely, které při stanoveném maximálním počtu ujetých kilometrů vykazují nejmenší počet závad a vyznačují se tak vysokou odolností. Na rozdíl od většiny ostatních vám nyní nabízíme kompletní žebříček všech laureátů této studie. Pro statistiku četnosti závad pro rok 2010 byly využity údaje z 15 milionů technických kontrol provedených za poslední dva roky. Do hodnocení se započítávají pouze relevantní závady vzniklé opotřebením, tedy nikoliv takové, které majitel vozu způsobí zanedbáním péče o automobil (například opotřebené lišty stěračů či pneumatiky se sjetým vzorkem).

Vyhlášeno bylo celkem 21 kategorií a 13 z nich opanovaly německé značky. Ve snaze o poněkud objektivnější výsledky hledí Dekra spíše na kilometrový náběh vozů než na jejich stáří, třeba v porovnání s populární statistikou TUV.

Než se dostaneme k ostatním premiantům, zdůrazníme absolutní vítěze. Dekra tradičně vyhlašuje dva globální výsledky.

Prvním je absolutní pořadí bez bez ohledu na třídu vozu při náběhu do 50 000 km. V tomto žebříčku zvítězil vůz Opel Corsa řady D s hodnotou 97,6 % bezporuchových vzorků, následován modely Audi A4 a Mercedesem třídy C.

Druhý, ještě globálnější vzešel z průměrování výsledků ve všech třech kategoriích kilometrových nájezdů. V tomto absolutním pořadí zvítězilo stejně jako loni Audi A6 následované vozy BMW X3 a 3.

Také v následujícím přehledu uvádíme v podobném pořadí vždy tři nejlepší stroje v dané třídě. Pokud patříte k těm, kdo nemají rádi škodovky, snad raději ani nečtěte dále (s Fabií ani Superbem se zde ale nesetkáte). A ještě poslední upozornění, německé řazení do kategorií se může od našich zvyklostí mírně lišit.

Tip: Porovnejte si aktuální výsledky se stejným přehledem z loňského roku.

Minivozy

Do 50 000 km: Opel Corsa, Smart ForTwo, Toyota Yaris
Do 100 000 km: Toyota Yaris, Renault Clio, Mazda 2
Do 150 000 km: Honda Jazz, Audi A2, Ford Fiesta

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa / Toyota Yaris / Honda Jazz

Nižší střední třída

Do 50 000 km: Toyota Prius, Seat Leon, Mazda 3
Do 100 000 km: Mercedes-Benz B-Class, VW Golf (vč. Golf Plus a Jetta), Škoda Octavia
Do 150 000 km: Škoda Octavia, VW Golf (vč. Golf Plus a Jetta), Ford Focus

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius / Mercedes - Benz B 150 / Škoda Octavia

Střední třída

Do 50 000 km: Audi A4, Mercedes-Benz C-Class, BMW 3
Do 100 000 km: BMW 3, Volvo S40/V50, VW Passat
Do 150 000 km: Volvo S40/V50, BMW 3, VW Passat

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 / BMW 3 / Volvo S40

Vyšší střední třída

Do 50 000 km: Audi A6, Mercedes-Benz S-Class, BMW 5
Do 100 000 km: Audi A6, Audi A8, Mercedes – Benz S-Class
Do 150 000 km: Audi A8, Audi A6, BMW 5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A6 / Audi A8

Sportovní vozy

Do 50 000 km: Mazda MX-5, VW Eos, BMW 6
Do 100 000 km: Mercedes-Benz SLK, Opel Tigra Twin Top, BMW Z4
Do 150 000 km: Porsche 911, Mercedes – Benz CLK, Mazda MX-5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5 / Mercedes-Benz SLK / Porsche 911 GT3

SUV

Do 50 000 km: BMW X3, Toyota RAV4, Porsche Cayenne
Do 100 000 km: Porsche Cayenne, BMW X3, Toyota RAV4
Do 150 000 km: BMW X3, VW Touareg, BMW X5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X3 / Porsche TechArt Cayenne

MPV

Do 50 000 km: Nissan Note, Škoda Roomster, Ford Galaxy/S-Max
Do 100 000 km: Mazda 5, Seat Toledo/Altea, Ford Galaxy/S-Max
Do 150 000 km: Opel Zafira, VW Touran, Ford C-max

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Note / Mazda 5 / Opel Zafira

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků