Nejspolehlivější auta dle TÜV Report 2011

102 komentářů

Kaktus
21. prosince • 10:29

Páni, jáni!
Typicky česká diskuse, která okamžitě znehodnotí, zpochybní, rozpitvá a zdehonestuje cokoliv a kdykoliv.
Uvažování je totiž takovéto : Pracuji, auto mne případně živí, tudíž i oprava "něčeho co nepřinutí auto stát" mi sebere peníze a hlavně čas. Čas jsou peníze.
Nepotřebuju se o víkendu hrabat pod kastlí se zašmírovanýma rukama abych "to měl levnější", nebo shánět kamráda Vencu aby mi opravil káru levněji.
Chci auto, o které se nemusím starat, které slouží.
Takže TÜV a ADAC testy sleduji a využívám pravidelně jejich doporučení.
Zdar !

antizelený smrťák
21. prosince • 15:13

TÜV a ADAC mi může akorát políbit šos:-D

Kolemjdoucí
21. prosince • 10:51

Tak to tě lituji :-)

motorista
20. prosince • 22:22

Nepřijde vám podivné, že vždy jsou první místa obsazená automobily Porshe nebo Toyota? Porsche hodnotit nemůžu, ale Toyota nebyla nikdy tak bezchybná, aby obsadila téměř všemi modely první místa. Celé to vypadá jako reklama na obě automobilky. Porsche potřebuje vylepšit prodejnost svých předražených vozů, když už je na trhu mnoho stejně spolehlivých avšak technicky vyspělejších vozů za nižší cenu. Toyota by se hodilo smazat špatné jméno po několika skandálech s jejich "samozrychlujícími" vozy a častém svolávání vozů k opravě výrobních vad. Tüv jsem nikdy nebral vážně a toto mě utvrdilo, že jejich objektivnost byla a je silně ovlivněná "tlačenkami" z mnoha stran.

kamil
23. prosince • 8:33

Toyota je na prvních místech statistiky TUV od té doby co tato statistika vychází, takže to určitě není podplacené teď kvůli svolávačkám. Navíc Toyota měla svolávačku kvůli koberečkům a to ti v TUV nezjistí a taky kvůli pedálům, což jak se později ukázalo byla blbost majitelů a bohužel TUV neměří IQ jejich majitelů, takže se to v této statistice taky nemůže projevit (navíc v USA a TUV je v Německu). Tady se řeší spíše nadměrně opotřebované části podvozku, praskající žárovky díky blbě udělané elektrice apod.

Petr Šidák
21. prosince • 0:47

Nejspíš to asi bude tím, že to jsou prostě spolehlivé vozy. Ať měla Toyota svolávaček kolik chtěla tak stále platí že když si koupíte Corolu, tak jí rozhodně nikdy neodstavíte kvůli poruše, ale kvůli tomu že chcete novější. To je prostě fat, kterému se Korejská, Francouzská a Italská produkce jen těžko může rovnat.

jj
22. prosince • 13:24

.....tohle snad nemůžete myslet vážně:-O

Mr.Semtex
21. prosince • 14:22

Jo, kámoš teď chce taky nějakou novější náhradu za Corolu Verso, protože mechanik, co mu to servisuje mu opatrně naznačil, že během pár měsíců bude ámen.. B-]

tomlaurin
20. prosince • 18:31

Ještě, že v době, kdy jsme kupovali Logana MCV nebyl ve statistikách, to bysme mohli koupit třeba něco jiného a třeba by to nevydrželo 90tis km bez jedinné poruchy (3 žárovky) a jen s výměnou oleje... Vše je na autě původní... a to je mezi 5ti nejhoršími....
To ty co jsou na prvních místech musejí dát 200 000tis km i bez čerpání paliva...

Thales
21. prosince • 15:59

Mám Logana (sedan) 5 let, najeto 100 tis. km. Opravy během té doby žádné. Pouze měním olej a filtry. STK po 4 letech bez jediné závady! Nevím co víc dodat.

Mirek
20. prosince • 20:02

Taky mi to přijde divný. Mám na MCV najeto 170.000km a kromě pár drobností a žárovek jsem s tím autem neměl problém. Tak nevím jak to měří. A řekl bych, že i ostatní majitelé Dacií, se kterýma jsem měl možnost mluvit (protože ta auta vzbuzují emoce) s tímto autem nemají nějaké zásadní problémy.

Petr Šidák
21. prosince • 0:54

Doufám že jste to zaklepal, protože jste evidentně narazil na kousek, kdy dělníci v Rumunsku byly střízlivý a motor ve Francii stavěl někdo jiný než Francouz. Obecně ale platí, že jsou to krámy jeden vedle druhého. Nekvalitní dílenské zpracování, mizerné materiály (interier, podvozek atd) a pak samozřejmě motory Renault, které může považovat za plus jedině blázen. Bohužel zkušenost velí, že tohle auto vzbuzuje jen negativní emoce a drahé by bylo i za polovic.

tomlaurin
21. prosince • 6:28

Logan stal 330tis... za 4 roky nestál ani korunu... teď se dá prodat za cca 100tis.
Předtím jsme měli Polo... stálo 450tis, za 4 roky se na něm posralo uplně všechno, pršelo do něj, 2x oprava motoru, výměna tlumičů, stabilizátorů.. prostě co mohlo odešlo... A po 4 letech se prodal za 100tis... Takže i když by jsme Logana teď vzali a zahodili, pořád to bylo výhodnější než velmi kvalitní koncern....

homer
21. prosince • 15:46

Za polo 450t.? A ty tady budeš něco psát o ekonomice?

antizelený smrťák
20. prosince • 20:53

Spolehlivost a počet nějakých závad je velký rozdíl. Takže zkráceně: Celý Tüv je na hovno

lunochod
20. prosince • 15:27

které mě nenechá ve štychu na silnici. A taková statistika (bohužel) neexistuje. Vyčichlý vonící stromeček u STK mě vážně nezajímá

antizelený smrťák
20. prosince • 15:19

Měl jsem Favorit a nikdy nezklamal. Ne ,že by se nekazil,ale vždy dovezl tam kam jsem potřebovat a za každých okolností. Na dnešních autech trocha vlhkosti zničí kdeco a stojí to majlant

Petr Šidák
21. prosince • 0:55

A měl jste někdy novější vůz ? Já Favorita měl a je to přesně takový šunt, jak se o něm vypráví. Tady platí dvojnásob, že nejsme tak bohatí, abychom si dovolili levné věci.

Hany12
20. prosince • 13:37

Někdo mě prosím vysvětlete jak dělají statisiku 2-3 letých vozů. Na stk se po koupy vozu jede až po 4řech letech. hmm?

Rode
20. prosince • 13:45

ne v DE

Cenic
20. prosince • 11:34

Jen se neposerte z německych aut VW ma tak kvalitni auta že v americe stahuje 400 tisic aut.

Rode
20. prosince • 11:46

tak je pravda, ze na ty miliony aut toyoty jen tak nekdo nema

Petr
20. prosince • 12:23

Radku, tenhle blabol jsi si mohl odpustit. Dnes uz nejvetsi jouda vi, ze miliony stazenych Toyot jdou na triko troubum, co si spletli plynovy pedal s brzdovym a pka nasledne vychtralcum, co se pokouseli o pojistny podvod. Tohle je celkem jasny zaver americke vysetrovaci komise a otirat si hubu o Toyotu je prinejmensim detinske.

Rode
20. prosince • 13:47

Petre i ty si pletes dva duvody svolavacich akci u Toyoty? Je zajimave, jak to fandove spojili dohromady a delaji ze se nic nedeje. Zasekavajici se pedaly a nedrzici koberecky jsou dve rozdile veci. U pedalu se nic nepodrailo prokazat u koberecku ano. Takze prosim nemichej hrusky s jablkami. Ty miliony vozu bylo stahovano ne kvuli pedalum. Takze alespon nastutuj zakladni fakta o cele akci.

Petr
20. prosince • 15:04

Fakta nastuduj ty, koberecky byl problem, ale kvuli nim rozhodne nesvolavali miliony aut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rode
20. prosince • 15:08

ne, byl to ten zasadni problem, chybne konstrukcni reseni uchyceni koberecku kvuli kterych svolavali miliony aut, za ktere dostali nekolik pokut, za ktere je stale vysetrovano vedeni automobilky a za ktere maji ostudu, protoze o tom vedeli roky a nic s tim nedelali.Petriku faktaaaaaaa ti nic nerikaji.

kamil
23. prosince • 8:26

Pravdu máte oba ;-)
Toyota dostala pokutu za to, že pozdě provedla 2 svolávací akce. Dle místních zákonů tak musí udělat svolávačku do 5 pracovních dnů, což Toyota neudělala. První svolávačka byla kvůli koberečkům (svolávačka proběhla už v roce 2007), druhá svolávačka byla kvůli pedálům a týkala se 8 milionů aut. Tu pokutu dostala za obě akce až poté kdy se začal prošetřovat problém s pedály. Nebýt pedálů, tak pokutu nedostane žádnou.

Toper
20. prosince • 12:27

Pokud tam žádná závada nebyla, nemuselo se nic přece stahovat. Co by tam tak asi opravovali?
A pokud tam něco opravovali, tak to asi košér nebylo.

Petr
20. prosince • 12:32

Zadna zavada tam nebyla, Toyota pouze projevila dobrou vuli, aby uklidnila tu medialni kampan, ktera byla proti ni rozpoutana. Uz se to tu probiralo x-krat, najit si zavery americke vysetrovaci komise neni zadny problem - nepodarilo se prokazat nefunkcnost plynoveho pedal a z toho plynouci nasledne zrychlovani vozidla a nehody. Navic tohle video mluvi samo za sebe:
auto.sme.sk ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jj
22. prosince • 13:18

...fakt tomu věříš? V Americe je převaha automatů nejen od toyoty, takže podle tvý teorie si tam toyotu kupují převážně blbci co si pletou pedály, kdežto do jiné značky americkej jouda najde? Trochu jednoduchý, ne...?;-)

kamil
23. prosince • 8:13

Problém s pedály měla v USA i Audi, po vyšetřování se prokázalo, že to byla chyba uživatelů. Pak byl chvíli klid a teď to přišlo na Toyotu, která je v USA nejprodávanější.

Toper
23. prosince • 10:17

Jo a sama Toyota nemá armádu právníků, kteří by ji z toho vysekali, že?Tohle je opravdu nesmysl, co se tady snažíš protlačit. Kdyby ty problémy nebyly, tak prokázání opaku, bude pro renomované právníky maličkost. Žel se jim prokázat opak nepodařilo, protože ty problémy nejsou vymyšlené, ale reálně existují. Myslet v tuto chvíli na konspirační teorie, je dětinské. ;-)

kamil
27. prosince • 20:46

Právníků má dost, ale nechtěla zažít velký propad prodejů jako Audi když řeklo, že to je chyba uživatelů a ne auta. Proto taky u pedálů měnili plíšek a to i přesto, že pedály byly v pořádku, ale je levnější říct problém byl vyřešen než říct nic jsme nenašli, to by se pak lidé báli Toyoty kupovat.
Ale jestli víš kde je u těch pedálů problém, tak ho klidně napiš, všichni včetně nezávislých laboratoří tvůj objev jistě ocení ;-)

Toper
20. prosince • 12:45

To video neříká vůbec nic.
Co vím, tak toyoty měly problémy s kobercema, které se motaly do pedálů. Video popisovalo zaseknutý plyn, měli spíš vyzkoušet, co se stane, když nebudou moci sešlápnout brzdu. O to jde.

Petr
20. prosince • 15:06

To video nerika nic jenom intelektualne nesmelym jedincum, kteri si plynovy pedal spletou z brzdou. Kvuli kobercum nebyly svolavany miliony aut.

Toper
20. prosince • 16:28

Video potvrzuje, že se v problému neorientuješ. Zde pro tebe opravdu platí, mlčeti zlato.

Petr
20. prosince • 17:16

Topere, alespon se na to video koukni, takhle jsi opet a znova za troubu, jak jiz je u tebe obvykle.

Toper
20. prosince • 17:27

Já to video viděl, strkali tam cihlu na plyn a pak brzdili, ale o tomto to od začítku není a nebylo. Problém byl s kobercema a na ty v tomto testu tak nějak zapomněli. Prostě ten test byl celý off topic.

kamil
23. prosince • 8:11

Problém s kobercema byl v minulosti a s touto svolávačkou nemá nic společného.

Toper
23. prosince • 10:14

Otázka je, jestli se tady bavíme o stejné věci. ;-)
Já se bavím o problému, který tady popisuje Rode. Špatně řešené uchycení koberců, které se mohly dostat do pedálů a zapříčinit tak jejich nefunkčnost.

kamil
20. prosince • 13:09

Pokud nemůžeš sešlápnout brzdu, tak nezastavíš, ale to že ji nesešlápneš není chyba auta. To, že jde auto zabrzdit i při sešlápnutém plynu prokázal soudní posudek neměckého TUV:
www.autorevue.cz ...

Toper
20. prosince • 13:13

Pokud se ti pod brzdový pedál sroluje originální koberec, který má špatně vyřešené uchycení, tak to chyba auta bezesporu je.

kamil
23. prosince • 8:10

Srolování koberce nebyl problém současné svolávačky.

Toper
23. prosince • 10:12

Těch svolávaček bylo několik. Prostě hromada problémů. Žádné výmysly, jak se tady někdo snaží vsugerovat.

kamil
27. prosince • 20:40

S pedály to výmysl byl, s koberečky ne.

Rode
20. prosince • 10:02

114. Renault Laguan

Mr.Semtex
20. prosince • 10:46

je to kříženec Leguána a Logana.. :-D

Rode
20. prosince • 10:53

ale nova laguna cece nic moc :(

Petr
20. prosince • 12:28

To bude zrejme tim, ze mezi 2-3letymi auty bylo v obdobi sberu dat (cerven 2009) velke mnozstvi Lagun minule generace.

Dusan
21. prosince • 7:42

Ale po faceliftu po kterem jak nam tu ruzni zastanci Renaultu neustale tvrdi vyresil vsechny problemy dvojkovych Lagun. :-D

Mr.Semtex
20. prosince • 11:00

Tak TUV mě vždycky přišlo takové divné, co to vlastně jako statistika dokazuje mi není jasné do teď..
Ale v další podivuhodné německé statistice ADAC si zase mám pocit rok od roku polepšuje.. ;-)

Rode
20. prosince • 11:09

je jedno co ukazuje, ale vezmeme-li srovnatelna auta, pak to neco vypovida. takze vezmeme-li fleetove kary passat-vectra-mondeo a srovname je mezi sebou, tak to neco rika. samo, nemuzeme vzit porsche a sharan...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
20. prosince • 11:24

Statistika TÜV ukazuje především opotřebení součástí, které mají výrazný vliv na bezpečnost provozu.A že se u francouzských aut ty součástky opotřebovávají více a elektrika není tak trvanlivá... Asi každý ví, jak vypadá fancouzské auto po řekněme 200 tis km a jak vypadá auto německé.

Rode
20. prosince • 11:29

TUV predevsim ukazuje statistiku zavad, ktere te nenechaji ve stychu. ano netesnost je neprijemna, vule na naprave taky, nesvitici zarovka taky, ale nic z toho neni fatalni a nenecha te viset na silnici. daleko horsi i nakladnejsi jsou pro zakaznika zavady, ktere TUV temer nikdy neodhali, takze vice potrebnejsi pro zivot je spise adac, nez tuv.nicmene jak sem psal vyse, je treba vzit nejen auta stejneho segmentu, ael i urceni a ty srovnat mezi sebou.

Toper
20. prosince • 11:56

Člověk se tu stejně nedobere nějaké relevantní statistiky. Když někdo vytáhne ADAC, vždy se objeví někdo, kdo bude tvrdit, že to ukazuje jen to, komu na cestě "došel benzín".
Podrobnou statistiku zde nikdo raději ani neuveřejní.

kamil
20. prosince • 13:04

ADAC má ještě jednu podstatnou nevýhodu, nezahrnuje totiž výjezdy všech asistenčních služeb, které jsou často součástí garance mobility apod.

Rode
20. prosince • 13:48

ano, proto i zde je treba srovnavat srovnatelne.

Rode
20. prosince • 12:03

zadna podrobna statistika neexistuje. existuje pouze sber dat autoraku, kde se da dobrat poctu zavad, typu apod. v porepoctu na pocet aut, to je asi to nejlepsi co existuje. bohuzel volne dostupne to neni a reporty se z toho nedelaji.

Toper
20. prosince • 12:24

Tak tak.

Mr.Semtex
20. prosince • 11:22

Tak ukazovat to může spoustu věcí, třeba že němci nemají rádi francouze, nebo že se Laguna neprodává do fleetu tolik jako Passat a že ji kupují spíše soukromí majitelé, kteří na pravidelnou údržbu kašlou víc než fleet, nebo je za tím ještě nějaké úplně jiné spiknutí.. :-D

Rode
20. prosince • 11:28

rikam srovnavat srovnatelne, tudiz vezmu nefletove a nefletove a srovnam a vidim.

Rode
20. prosince • 8:16

Daleko zajimavejsi, nez info o nejake spolehlivosti je info o tom, kolik maji urcita auta prumerne najeto na STK v DE a lidi se asi budou divitNapr.
Audi 8 ve veku 4-5 let maji prumerne najeto 115 000 km
BMW 3 ve veku 4-5 let prumerne 72 000 kmJa uprimne u te A8 cekal tak 2-3x tolik.

Zelí
20. prosince • 9:05

Tady jsou uvedeny úplné kraviny.
Např. Passat starý 2-3 roky má v průměru najeto 88 tis. km a passat starý 4-5 let má najeto v průměru 89 tis. km.
Tento údaj by byl pravdivý jen v případě, že :
A. se jedná o průměrný roční nájezd. Pak by to odpovídalo Passat najede každý rok v průměru 88 tisíc km. Na německý služebák odpovídající číslo.
B. němci jsou mistři ve stáčení tachometrů :-D

Rode
20. prosince • 9:11

nad tim sem taky patral a jelikoz tam jasne pisou, ze se jedna o celkovy prumerny najezd, ne o rocni, pak se klonim ke dvojce :)

lord_styx
20. prosince • 10:00

Pokud vím, tak všude kromě Česka je stáčení nelegální.... Tím neříkám, že to není možné, ale jen že to není tak pravděpodobné.

Rode
20. prosince • 10:14

Ve vsech zemich, vcetne Ceska je staceni nelegalni. Jen malo zemi resi staceni separatnimi zakony. Ve vsech ostatnich na to lze uplatnit prosty zakon o podvodu. To, ze se na tyto pripady neaplikuje je problem prislusnych organu. Takze legislativne je to poreseno i u nas. Nemuzete si nechavat tak jednoduse vymyvat mozek tim, ze "to nejde, bo u nas neni extra zakon na staceni tachometru" ten je navic jenom v par zemich EU.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
20. prosince • 14:59

je uplne jedno zda to je nelegalni ci neni...jde o to, zda je to trestny cin ci neni a to v Nemecku je, ale u Nas neni. Takze u Nas muzou prezit firmy na staceni km beztrestne, ale v Nemecku ne v tom je rozdil.

Rode
20. prosince • 15:10

Ty jsi pripad. Pravnik amater s mozkem vymytym zpavami z Novy. I Ceske pravo zna na to reseni a rika se tomu podvod. Zadny extra zakon na to neni treba. To, ze lidi jako jsi ty tomu nerozumi na tom nic nemeni.§ 250 Podvod
(1) Kdo ke škodě cizího majetku sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
(2) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta nebo peněžitým trestem bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu nikoli malou.
(3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo
b) způsobí-li takovým činem značnou škodu nebo jiný zvlášť závažný následek.
(4) Odnětím svobody na pět až dvanáct let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu velkého rozsahu.

ABC
20. prosince • 19:00

Už ten bod jedna "že si někomu způsobilm škodu nikoliv nepatrnou..." je trochu sranda ne? Ty někomu způsobíš škodu tím, že stočíš tachometr o pár tisíc km? Nevím kdo tady je právník amatér... :-D

IP
10. června • 17:58

Škoda nikoliv nepatrná .... 5000 Kč :-)
Není jednodušší se koukout na weba, než diskutovat?
Ano, cena "najetých" aut bude často podstatně nižší, než jen o 5 tisíc korun... tudíž velmi často to podvod bude ;-)

Jiří
16. ledna • 12:21

Zpusobis mu skodu tak, ze:
Dane auto a najetymi 200 000Km se prodava rekneme za 100 000Kc;
to same auro se 100 000Km se prodava za 170 000Kc.
Tudiz, pokud stocit kilometry o tech 100 000 a prodas toto auto nekomu, zpusobis mu skodu v hodnote 70 000Kc, a to je skoda nejen "nikoliv nepatrna", ale uz i "nikoliv mala".
Jeste nejake otazky?

LOL
21. prosince • 9:04

Dobře, tak jaký je rozdíl mezi totožnými auty, stejného roku výroby a stejné výbavy, jedno se 100 tisíci a druhé se 300 tisíci km? Řeknu ti to na rovinu: cena, za kterou je prodáš.A ten rozdíl případné prodejní ceny je onen podvod v okamžiku, kdy z auta s 300t kilometry uděláš auto se 100t kilometry. Je to tak prosté, až je příznačné, že to půlka Čechystánců, zvyklých krást, naprosto nechápe.

ABC
21. prosince • 22:18

A ještě doplním ať si přečteš na co reaguji, abys aspoň trošku pochopil ani nemusíš naprosto. :-D

ABC
21. prosince • 22:16

Aha. Takže když najdu v nabídce auto se 100 a se 150 tisíci km za stejnou cenu jedná se o podvod? Zamysli si a pak začni plácat...

Jiří
16. ledna • 12:29

Pane ABC, kdyz uz nechapete pravo, nepoucujte o nem ostatni. Dekuji.Stejna auta s rozdilnym poctem najetych kilometru maji prirozene jinou cenu. A prave rozdil techto cen je ta skoda, kterou podvodem zpusobite. Na vas "silny" argument, ze mohou existovat dve stejna auta s rozdilnym poctem najetych kilometru a stejnou cenou odpovim proste: pri posuzovani se bere bezna cena techto aut, tedy za jakou se bezne prodava.

Toper
20. prosince • 20:21

Nevím, jestli si to vůbec pochopil, ale v zásadě stočení tachometru podvod je. Prodává se totiž věc, která není ve stavu, jaký je deklarován. Zamysli se.

ABC
21. prosince • 22:17

Četl si ten paragraf na který reaguji nebo si nepochopil o čem je řeč? :-/

Toper
22. prosince • 9:27

Pokud deklaruješ u prodávané věci jiný stav než skutečný, jde o podvod. Nic jiného v tom nehledej.

Saj
20. prosince • 8:05

Jestliže se jedná o statistiky nalezených závad na STK, tak to musí být ovlivněno i chováním majitele.
Taky nechápu proč golf je proti octavii o několik příček výše, když je to to samý.
A údajně vážné poruchy. To je co? Bože...

kamil
20. prosince • 12:58

Protože se v nečem liší a to může být ten podstatný rozdíl. Třeba u první generace Fabií byla sprasená elektrika, takže často odcházeli žárovky v předních světlech a to se ve statistikách TUV projevilo (byla to u ní nejčastější závada).

FU
20. prosince • 13:50

Nemám nic proti fábiím, ale tomu odcházení žárovek se ani nedivím :D...vždycky, když ji potkám v noci, tak mě ty světla oslní jak nikdy...nedej bože když si tam někdo narve řárovky s vyšší svítivostí :D

JeCh
20. prosince • 1:03

Nějak moc nerozumím tomu, co má tahle statistika říct. Jakou asi tak závadu může STK (tedy T'UV) najít? Nesvítící světlo, nějaké vůle v podvozku, špatné tlumiče nebo snad sjeté brzdové destičky?V zásadě se nejedná o chyby, které by nějak provoz auta omezovaly. Řidič asi těžko pojede na STK s autem, o kterém ví, že tam něco nefunguje. A takové chyby mě opravdu nezajímají. Fatální chyba je, pokud mě auto někde nechá stát a nedoveze mě tam, kam má. Takovou chybu ale STK nikdy odhalit nemůže. Stejně tak asi STK nebude zajímat nefunkční klimatizace, rádio, palubní počítač apod. Takže celá ta statistika je v podstatě o ničem.Moc by mě zajímalo, kdyby taky zveřejnili žebříček nejčastějš nalezených závad. Nejlépe ke každému autu zvlášť. Potom už by se podle toho dalo orientovat.

Dušan
20. prosince • 18:30

Statistika fakt o ničem a k ničemu. Když se podívám do testů na sto tisíc km. tak je tam na mezi prvními Mazda 6, BMW 1 a spousta dalších aut která podle této statistiky jsou až někde na konci. Myslím že test na 100 000km je určitě spolehlivější měřítko odolnosti auta.

Dusan
21. prosince • 7:38

No nevim zrovna Mazdy jsou dneska asi vubec nejvetsi a nejosizenejsi mrdky jake se daji koupit. Test na 100.000km neni v zadnem pripade spolehlivejsi, protoze postrada statistickou relevanci. To by nekdo musel na 100.000km otestovat alespon stovku vozu od kazdeho modelu, coz samozrejme nejde. Jedinym realnou statistikou je britsky Reliability Index, ale uz z povahy veci je hodne ve zpozdeni a nepokryva mene prodavane modely.

Frgál
21. prosince • 16:02

Sám seš mrdka, jezdící v německém über-pekáči :-D

Tom
22. prosince • 18:01

:-)Ale on ma Toyotu.K tvoji smule...

Permon
21. prosince • 11:54

Mazdy a mrdky? Hm, nevim. Muzu mluvit jen z vlastni zkusneosti s 6ti mazdami. Ani jedna z nich nikdy neselhala. Vzdy se menili jen provozni veci! To je duvod, proc jsem Mazde verny. Nyni mam M6 posledni generace, za rok a pul mam najeto 107tis a nemel jsem zatim jediny problem (predchozi M6 jsem prodaval kdyz mela 238tis....problem? Spojka zacala jit tuze, ale stale byla pouzitelna....)

JeCh
21. prosince • 11:01

To je jasný, že je třeba mít co nejvíc testovaných aut. Podle mě má proto celkem slušnou vypovídající hodnotu ještě statistika JDPower. Akorát by to ještě chtělo vztáhnout na ujetý kilometry.A k Mazdě - nevím jak současný modely. Já měl Mazdu 626 z roku 1996. Vlastně jí mam pořád jako záložní auto, protože mi jí bylo líto prodat. Má najeto 250 000 km a za celou dobu mě nikdy nenechala někde stát. Teda jednou jo, když mi došel benzín. :-)

kamil
20. prosince • 12:59

TUV u jednotlivých aut zveřejňuje i nejčastější závady, bohužel se to nedá nikde moc najít, zřejmě je to placené a novináře podrobnosti nezajímají.

Phil
3. února • 22:48

Kdyz je to placene pak tedy nechapu, ze se to toyote tak vyplati leta investovat a ovlivnovat nemecke statistiky!!! Pokude se podivate po svete tak zjistite, ze jen nektere znacky vydrzi a jine proste odchazeji. A extremni podminky pak jeste mene znacek Jako Nisan, Toyota, Jeep, H1

Phil
3. února • 22:03

Kdyz je to placene pak tedy nechapu, ze se to toyote tak vyplati leta investovat a ovlivnovat nemecke statistiky!!! Pokude se podivate po svete tak zjistite, ze jen nektere znacky vydrzi a jine proste odchazeji. A extremni podminky pak jeste mene znacek Jako Nisan, Toyota, Jeep, H1

Hunter
20. prosince • 11:05

Není moc důvodů předpokládat, že dostribuce "kritických závad" (tzn. těch, které tě nechají někde viset) je o moc rozdílná než distribuce těch ostatních.Nebo myslíš, že se auta konstruují stylem: "Tady tohle všechno úplně vo*ereme, ať se to klidně za pár týdnů celý rozpadne, ale motor a klimošku, ty uděláme tak, aby se prostě nikdy za žádných okolností nemohly porouchat."
Já myslím že ne, když šmejd, tak od podlahy po strop ...

Jura
20. prosince • 12:22

Musíš brát v úvahu, že se v této statistice také projevuje opotřebení brzdových destiček, tlumičů a všeobecně opotřebení podvozku. Což o kvalitě vozu moc nevypovídá.

JeCh
20. prosince • 14:28

Navíc je třeba vzít v potaz, že je dneska zcela běžné, že podvozek vyrábí v jedné zemi, motor v další, interiér ve třetí a celé to dohromady smontují na jiném kontinentě. Takže ze závad na podvozku vůbec nejde vyvozovat, kolik bude třeba závad motoru.

Rode
20. prosince • 12:14

auta maji casto sve "typicke zavadyů napr. rychle odchazejici cepy, nebo zarovky. to je neprijemna zavada, ale nenecha te nikde viset. tato se neprojevi v zustani stani na silnici, ale zapise se v TUV. Jine auto ma napr. slabe vodni pumpy a ty rady umiraji. na TUV se to neprojevi, ale proejvi se to tim, ze zustanes stat na silnici. toto je ten problem.

kamil
20. prosince • 13:02

I ta blbá žárovka se může stát problémem, pokud ti v noci odejdou obě dvě a auto je řešené tak debilně, že člověk musí i blbou žárovku měnit v servise, tak problém mít můžeš.

Zelí
20. prosince • 7:44

Nevím jaká je praxe v německu, ale tady hodně aut veze k stk servis v rámci zakázky, kde si účtují tzv. přípravu. Pokud neprojde na poprvé vše se smázne a jede se napodruhé. Ťakže je pak otázkou, co nám takové údaje mohou říct o spolehlivosti. Asi nic.

Jura
20. prosince • 6:55

Naprostý souhlas. Tato statiska je o připravenosti majitelů jednotlivých automobilů na STK. Přitom o kvalitách automobilu moc nevypovídá.

zlutak
20. prosince • 7:35

eee tahle statistika ukazuje ze evropsky, zvkaste pak francouzsky auta jsou mrtky, dokonce i bmw je sracka nekde dole

Petr
20. prosince • 14:53

Že se k takovému názoru vůbec vyjadřujete. Vždyť je evidentní, že kolega neumí ani číst, natož mít nějaký rozumný názor.

FU
20. prosince • 13:46

máš ty vůbec řidičák? To tak miluju...plná huba keců a hovno z toho

20. prosince • 7:44

Tebe měl táta taky radši stříknout do kopřiv...

Doporučujeme

Články odjinud