Nejspolehlivější auta dle J. D. Power 2010

Hodnocení spolehlivosti nových aut dopadlo letos pro americké vozy úspěšně, nejlepší je ale Porsche. Tedy alespoň dle studie J.D.Power.

Na úvod je třeba zopakovat známá fakta a pakliže jste s principy studií J. D. Power obeznámeni, můžete prvních pár odstavců v klidu přeskočit.

Tyto studie má spousta z nás spojena s indexy zákaznické spokojenosti s automobilovými značkami, které patří k nejznámnějším výsledkům činnosti této americké agentury. J. D. Power se ale věnuje i celé řadě jiných průzkumů, výzkumů a anket. Pomineme-li ty, které s auty vůbec nesouvisí (a že jich je...), máme zde i celou řadu automobilových indexů, kterým stojí za to věnovat pozornost. Z těch pravidelně sledujeme zejména index spolehlivosti aut z pohledu zákazníka a právě na ten se dnes podíváme.

Přesněji řečeno jde o statistiku s názvem Vehicle Dependability Study (VDS), která je zaměřena výhradně na spokojenost majitelů se samotnými auty. Je třeba dodat, že jde o výzkum, jež probíhal pouze v USA, což pro nás, Evropany, výsledky částečně zkresluje, ale evropské „národní varianty” tohoto výzkumu probíhají mezi menším počtem respondentů a nemají tak přesvědčivé výsledky. Věříme tedy, že pro vás i americký index přinese spoustu zajímavých informací.

Nyní již k samotnému výzkumu pro letošní rok a jeho výsledkům.

Spolehlivost podle značek dle J. D. Power 2010

Letošní výzkum zahrnoval reakce 52 000 respondentů z řad majitelů tříletých automobilů (rok výroby 2007) s pořadovým číslem jedna a obsahuje celkem 198 specifikovaných technických obtíží. Metodika je to jistě promyšlená a léty prověřená, ale... Například razantní meziroční propad Jaguaru naznačuje, jak relativní výsledky podobných studií jsou. Na celkovou spolehlivost bylo i letos usuzováno z přepočtu poruch na 100 vozidel, takže nižší hodnota znamená lepší hodnocení.

Ačkoli se v čele hodnocení značek objevilo favorizované Porsche, do pětice nejlepších se vměstnaly hned tři domácí automobilky. Porsche tak v porovnání s výsledky z předchozího roku z čela tabulky vystrnadilo Jaguar (který se propadl hluboko pod průměr) a Buick odsunulo na třetí pozici, druhou příčku obsadil Lincoln, pátá skončila další fordova automobilka Mercury a jako čtvrtý byl hodnocen Lexus (celkové výsledky najdete v přiložené tabulce).

Tipy:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Výsledky studie J. D. Power Vehicle Dependability Study 2010

I přes kvalitativní kotrmelce posledních týdnů se Toyotě podařilo dosáhnout slušných výsledků, celkově se umístila na šestém místě a získala hned čtyři prvenství v dílčích kategoriích (loni jich ovšem bylo deset) díky modelům Highlander, Prius, Sequoia a Tundra. Z letošního hodnocení plyne průměrná hodnota 155 poruch na 100 vozidel a celkovým favoritem se stává Cadillac DTS, jenž vykázal průměrnou hodnotu pouhých 76 poruch.

Pozoruhodná je dlouhodobá pozice Volkswagenu. U nás vychvalovaný příklad německé kvality je v USA v tomto směru dlouhodobě u dna - loni byl předposlední, pro letošek je třetí nejméně spolehlivou značkou. O mnoho lépe si nevedou ani další německé značky. Audi si meziročně výrazně pohoršilo, spolehlivostně ve vnímání zákazníků padá i BMW a jen Mercedes zamířil opačným směrem.

Nejspolehlivější vozy jednotlivých tříd

Následuje ilustrovaný seznam premiantů jednotlivých kategorií.

Minivozy:

Klepněte pro větší obrázek
Honda Fit
Toyota Yaris

Kompakty:

Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius
Toyota Corolla

Kompaktní sporťáky:

Klepněte pro větší obrázek
Mazda MX-5
Saturn Sky

Střední sporťáky:

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Monte Carlo
Toyota Solara

Střední třída:

Klepněte pro větší obrázek
Buick LaCrosse
Mercury Milan

Vyšší třída:

Klepněte pro větší obrázek
Mercury Montego
Buick Lucerne

Prémiové kompaktní sportovní vozy:

Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 (žádný z konkurentů nepřesáhl hranici průměru)

Malé premiové vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Lincoln MKZ
Acura TSX

Střední premiové vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Audi A6
Lexus ES350

Velké prémiové vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Cadillac DTS
Lexus LS460

Sportovní prémiové vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes – Benz SL
Porsche 911

Kompaktní SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-V
Subaru Forester

Střední SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Toyota Highlander
Toyota 4Runner

Velká SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Toyota Sequoia
GMC Yukon

Velké pick-upy:

Klepněte pro větší obrázek
Toyota Tundra
Ford F-150

Střední pick-upy:

Klepněte pro větší obrázek
Honda Ridgeline
Dodge Dakota

Střední vany:

Klepněte pro větší obrázek
Ford Freestar
Toyota Sienna

Střední premiová SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Lexus GX470
Lexus RX

Velká premiová SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Lincoln Mark LT
Cadillac Escalade EXT

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků