Nejspolehlivější auta dle Consumer Reports 2010

Magazín Consumer Reports zveřejnil výsledky své nové studie spolehlivosti. Zázraky nečekejte, překvapení se ale najdou.

S výsledky automobilových studií Consumer Reports vás pravidelně sezamujeme už několik let. Pokud jste dosud žádný z našich článků na toto téma nečetli, patrně vás zajímá, co to vůbec Consumer Reports je. Jde o periodikum americké Consumers Union, tedy jakési unie spotřebitelů, což je nezisková organizace zabývající se zkoumáním kvality produktů v různých oborech. Dlouhodobě největší kredit má ale na poli osobních automobilů, o které se také zajímá nejvýznamnější část ze 7,3 milionu předplatitelů zmíněného periodika, jenž se na výsledcích studií aktivně podílejí.

Vzhledem k tomu, že jde o americkou organizaci, nepřekvapí, že se soustředí na vozy prodávané na americkém trhu. Většinu z nich ale dobře známe i z trhů evropských, najde se pouze pár „amerických exotů” jako Scion či Lincoln, které v Evropě vůbec nepůsobí. Ale jde skutečně jen o jednotlivosti, a tak výsledky můžeme považovat za relevantní i pro nás.

Výzkum letos probíhal na vzorku 1,3 milionu vozidel, které jsou ve vlastnictví nebo pronájmu předplatitelů Consumer Reports. Zkoumal vozy všech značek vyrobených od roku 2001 do roku 2010 a hodnotiteli byli pochopitelně sami jejich uživatelé. Výsledkem je pak studie, kterou vám předkládáme a jež je oficiálně označena jako „odhadovaná spolehlivost vozů pro rok 2011”. Protože ale nežijeme v zemi, kde zítra znamená včera a jde ve skutečnosti jen o shrnutí faktického stavu roku 2010, přidržíme se dosavadní tradice a budeme tento výzkum označovat letošním datem.

Pojďme se ale už podívat na samotné letošní výsledky. Ty můžete rovnou směle porovnávat s těmi loňskými.

Japonci stále vedou, polepšily si i americké značky

Z nového průzkumu je patrné, že výrobky koncernu General Motors pokračují ve zlepšování své kvality. Například plných 83 % Chevroletů, nejprodávanější značky GM, dosáhly lepšího než průměrného hodnocení (vloni tento poměr činil jen 50 %). Polepšily si i ostatní značky GM. Toto zlepšení jde na vrub několika skutečnostem: koncern General Motors představil širokou škálu nových modelů, ty stávající vylepšil a zbavil se zátěže problematických typů z produkce značek Hummer, Pontiac nebo Saturn.

Tak či onak, na Asiaty si vozy GM zatím nesáhnou a tabulkám stále dominují produkty japonských automobilek Honda a Toyota. Zejména v případě Toyoty je pozoruhodné, že špičkových výsledků dosáhla i přes řadu tristních svolávacích akcí. Vysoko je rovněž Subaru a také Nissan se alespoň díky své luxusní odnoži Infiniti podíval na nejvyšší příčky.

Znamenitého výsledku dosáhl i Ford, jehož modely včetně vozů Lincoln jsou v otázce spolehlivosti z 90 % v kategorii průměrných a nadprůměrných, čímž se FMC dostala nad japonské vozy Mazda a Nissan a „líže záda“ Lexusu. Jediným z někdejší „velké trojky“, kdo se na současné poměry nechytá, je Chrysler, jehož potenciál brzdí vesměs obstarožní modely.

Německé značky vesměs dále upadají, výjimky se ale najdou

Doslova tragických výsledků dosáhly některé evropské značky, zejména pak německá trojka Audi, BMW a Mercedes-Benz.

Na samý chvost spadlo Audi, které si oproti loňsku pohoršilo o sedm příček a je v celkovém hodnocení automobilek předposlední. Tři čtvrtiny z modelového spektra čtyř kruhů padlo pod průměr, přičemž hlavním „viníkem“ se stává nový zážehový „třílitr“ s přeplňováním kompresorem. Ten i nás již v několika modelech (zejména S4 a S5 Sportback) zarmoutil svou extrémní spotřebou paliva pŕi využívání jeho výkonu a jak vidno, ani se spolehlivostí na tom není nejlépe. A6 3,0 TFSI je pak vůbec nejhůře hodnoceným Audi ze všech.

O mnoho lépe na tom není BMW, neboť bezmála polovina jeho typů sklouzla do kategorie podprůměrných. Vlajku drží model M3, ale řady 1, 3 a 5 bohužel „dojely“ na problémy se zážehovými přeplňovanými šestiválci N54. Výsledkem je 23. místo BMW a 25. místo Mini. Hodnocených automobilek je přitom 27...

Podobně smutná je bilance Mercedesu, jehož SUV GLK propadla do hlubokého podprůměru. Jediným světlým bodem je tak sedan E350, což je znamením dobrého začátku pro další postup. Celkově 22. příčka je ale ostudná.

Výsledky německé prémiové trojky mohou leckoho překvapit, bohužel ale jen podporují naše pocity z vývoje kvality vozů těchto tří značek v posledních letech. Pojďme ale k pozitivnějším zjištěním.

Působivé jsou zejména výsledky automobilek Porsche a Volvo, jejichž všechny vozy se umístily ve spektru průměrných a nadprůměrných. Porsche si polepšilo o plných šest příček a je nyní druhé, Volvo zaznamenalo stejně pozitivní posun a je osmé.

Mezi tragickými výsledky Audi, BMW a Mercedesu a skvělým postavením Porsche a velmi dobrým Volva stojí 16. příčka Volkswagenu, který si tak víceméně drží své dřívější pozice kdesi okolo průměru. Kompletní výsledky pak mají následující podobu.

Spolehlivost automobilů dle značek, Consumer Reports 2010

 
Pořadí
Značka
Nejhorší model
Nejlepší model
Meziroční změna v pořadí
1
Scion
xB
xD
-
2
Porsche
911
Boxster
+6
3
Acura
TL (4WD)
RL
+2
4
Honda
Element
CR-V
-2
5
Infiniti
G Coupe
G SEDAN (4WD)
-1
6
Toyota
Venza
Yaris
-3
7
Subaru
Impreza WRX
Legacy, čtyřvál.
+2
8
Volvo
XC90, šestivál.
C30
+6
9
Lexus
GS (4WD)
LX
-3
10
Ford
Escape (4WD), čtyřvál.
Flex (EcoBoost)
+2
11
Hyundai
Genesis Coupe V6
Santa Fe V6
-4
12
Mazda
Tribute (4WD), čtyřvál.
MX-5
-1
13
Kia
Sedona
Sorento, čtyřvál.
-3
14
Nissan
Titan (2WD)
Pathfinder
-1
15
Lincoln
MKS
Navigátor
+1
16
Volkswagen
Routan
Golf, pětivál.
+1
17
Chevrolet
Aveo
Corvette Z06
+3
18
Buick
LaCrosse (4WD), V6
Enclave (FWD)
-3
19
Cadillac
STS, V6
CTS-V
+7
20
Jeep
Liberty
Patriot
+4
21
GMC
Youkon Hybrid
Yukon XL 2500
+2
22
Mercedes - Benz
E-Class Coupe
E-Class (RWD), V6
-4
23
BMW
135i
M3
-2
24
Dodge
Journey
Ram 1500 (2WD)
+1
25
Mini
Cooper Convertible
Cooper hatchback
-3
26
Audi
A6 (3,0 TFSI)
A4, čtyřvál.
-7
27
Chrysler
Town & Country
300 (V8)
-
 

Závěrem pak přidáváme ještě stručný přehled nejlépe a nejhůře hodnocených modelů napříč celým portfoliem. Jistě se v nich zorientujete i bez dalšího komentáře, většinu z nich dobře známe i z našich silnic...

Premianti...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

...a "loseři"

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Pulsar 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 174 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 55 851 km
Cena: 126 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků