Nejslabší AMG: Příští třída A, CLA a GLA dostane i slabší motorizace

Krom verzí 45 AMG připraví tovární úpravce mercedesů v příští generaci "áčkové" třídy i slabší a dostupnější varianty.

Poté, co se externí ladičská společnost AMG vypracovala až na samostatnou značku v rámci Daimleru, vidíme slavná tři písmena na čím dál větším počtu modelů. U třídy C či E jsou nyní k dispozici jak klasické varianty 63, tak i dostupnější s číslovkou 43.

U třídy A je vrcholem dvoulitrový čtyřválec, který paradoxně nosí vyšší číslovku 45, byť zmínění větší bratři mají šestiválec. I u nejmenších mercedesů se však v příští generaci dočkáme slabších variant. Naznačil to Tobias Moers, šéf Mercedes-AMG: "Naše úspěšné modely 45 doplníme druhou řadou, jako to děláme u větších modelů," řekl na závodu 24 hodin Nürburgringu.

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Moers se o plánované technice těchto variant budoucí třídy A, CLA a GLA nezmínil. Očekávat však lze opět přeplňované čtyřválce. Pohonem všech kol bychom si ale jistí nebyli. Jisté a veskrze pozitivní však je, že plánované motory budou vznikat v továrně AMG v Affalterbachu, hned vedle šesti, osmi i dvanáctiválců.

Podle dosavadních informací by měla příští generace A45 disponovat výkonem kolem čtyř set koní, čímž udělá místo právě pro slabší variantu, která by mohla vyzvat na souboj třeba třísetkoňový Volkswagen Golf R. Nová třída A se představí již příští rok. Právě slabší z AMG variant by měla přijít dříve.

Nová generace Mercedes-AMG A45 bude mít výkon větší než 300 kW

Nová generace Mercedes-AMG A45 bude mít výkon větší než 300 kW

Modelovou řadu by měl doplnit i "áčkový" sedan, který byl jako koncept k vidění na letošním šanghajském autosalonu. Když byl Moers dotázán, jestli i pro tuto karoserii platí dvojice nabízených AMG variant, odpověděl souhlasně: "Koncept sedanu třídy A splňuje veškeré naše atributy, takže jej od AMG můžete očekávat." 

Podívejte se na aktuální modelovou řadu třídy A od AMG:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků