Nejslabší AMG: Příští třída A, CLA a GLA dostane i slabší motorizace

Krom verzí 45 AMG připraví tovární úpravce mercedesů v příští generaci "áčkové" třídy i slabší a dostupnější varianty.

Poté, co se externí ladičská společnost AMG vypracovala až na samostatnou značku v rámci Daimleru, vidíme slavná tři písmena na čím dál větším počtu modelů. U třídy C či E jsou nyní k dispozici jak klasické varianty 63, tak i dostupnější s číslovkou 43.

U třídy A je vrcholem dvoulitrový čtyřválec, který paradoxně nosí vyšší číslovku 45, byť zmínění větší bratři mají šestiválec. I u nejmenších mercedesů se však v příští generaci dočkáme slabších variant. Naznačil to Tobias Moers, šéf Mercedes-AMG: "Naše úspěšné modely 45 doplníme druhou řadou, jako to děláme u větších modelů," řekl na závodu 24 hodin Nürburgringu.

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Moers se o plánované technice těchto variant budoucí třídy A, CLA a GLA nezmínil. Očekávat však lze opět přeplňované čtyřválce. Pohonem všech kol bychom si ale jistí nebyli. Jisté a veskrze pozitivní však je, že plánované motory budou vznikat v továrně AMG v Affalterbachu, hned vedle šesti, osmi i dvanáctiválců.

Podle dosavadních informací by měla příští generace A45 disponovat výkonem kolem čtyř set koní, čímž udělá místo právě pro slabší variantu, která by mohla vyzvat na souboj třeba třísetkoňový Volkswagen Golf R. Nová třída A se představí již příští rok. Právě slabší z AMG variant by měla přijít dříve.

Nová generace Mercedes-AMG A45 bude mít výkon větší než 300 kW

Nová generace Mercedes-AMG A45 bude mít výkon větší než 300 kW

Modelovou řadu by měl doplnit i "áčkový" sedan, který byl jako koncept k vidění na letošním šanghajském autosalonu. Když byl Moers dotázán, jestli i pro tuto karoserii platí dvojice nabízených AMG variant, odpověděl souhlasně: "Koncept sedanu třídy A splňuje veškeré naše atributy, takže jej od AMG můžete očekávat." 

Podívejte se na aktuální modelovou řadu třídy A od AMG:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků