Nejslabší AMG: Příští třída A, CLA a GLA dostane i slabší motorizace

Krom verzí 45 AMG připraví tovární úpravce mercedesů v příští generaci "áčkové" třídy i slabší a dostupnější varianty.

Poté, co se externí ladičská společnost AMG vypracovala až na samostatnou značku v rámci Daimleru, vidíme slavná tři písmena na čím dál větším počtu modelů. U třídy C či E jsou nyní k dispozici jak klasické varianty 63, tak i dostupnější s číslovkou 43.

U třídy A je vrcholem dvoulitrový čtyřválec, který paradoxně nosí vyšší číslovku 45, byť zmínění větší bratři mají šestiválec. I u nejmenších mercedesů se však v příští generaci dočkáme slabších variant. Naznačil to Tobias Moers, šéf Mercedes-AMG: "Naše úspěšné modely 45 doplníme druhou řadou, jako to děláme u větších modelů," řekl na závodu 24 hodin Nürburgringu.

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Moers se o plánované technice těchto variant budoucí třídy A, CLA a GLA nezmínil. Očekávat však lze opět přeplňované čtyřválce. Pohonem všech kol bychom si ale jistí nebyli. Jisté a veskrze pozitivní však je, že plánované motory budou vznikat v továrně AMG v Affalterbachu, hned vedle šesti, osmi i dvanáctiválců.

Podle dosavadních informací by měla příští generace A45 disponovat výkonem kolem čtyř set koní, čímž udělá místo právě pro slabší variantu, která by mohla vyzvat na souboj třeba třísetkoňový Volkswagen Golf R. Nová třída A se představí již příští rok. Právě slabší z AMG variant by měla přijít dříve.

Nová generace Mercedes-AMG A45 bude mít výkon větší než 300 kW

Nová generace Mercedes-AMG A45 bude mít výkon větší než 300 kW

Modelovou řadu by měl doplnit i "áčkový" sedan, který byl jako koncept k vidění na letošním šanghajském autosalonu. Když byl Moers dotázán, jestli i pro tuto karoserii platí dvojice nabízených AMG variant, odpověděl souhlasně: "Koncept sedanu třídy A splňuje veškeré naše atributy, takže jej od AMG můžete očekávat." 

Podívejte se na aktuální modelovou řadu třídy A od AMG:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků