Nejsilnější Volkswagen Golf všech dob už má jméno. Troufne si i na AMG

Bude mít 400 koní? Bude mít pohon všech kol? Bude... Nevíme, co to přesně bude. Víme jen, že to bude nejextrémnější Golf všech dob.

Golf R máme rádi. Komu by se nelíbila kapesní raketa s porcí tří set koní, pohonem všech kol a cenovkou okolo milionu korun. Se stejným setupem se ukáže i v příští, již osmé generaci Golfu. Jen by měl nabídnout o něco více výkonu, konkrétně se mluví o hodnotách vyšších než 330 koní.

Má nový VW Golf potíže? Premiéra na autosalonu ve Frankfurtu se odkládá

Má nový VW Golf potíže? Premiéra na autosalonu ve Frankfurtu se odkládá

Jenže to prý nebude všechno. Golf R totiž údajně dostane nástavbu, která se stane vrcholem potravního řetězce Volkswagenu. Chce si vyšlápnout na vozy z hot-hatchové elity, které svou dynamikou připomínají ještě nedávné supersporty. Mluvím tu třeba o Mercedesu-AMG A45 nebo Audi RS3. To jsou hodně silní hráči.

Obě eRka se vyvíjejí současně v hlavním vývojovém středisku automobilky. O silnějším R se šušká už nějakou dobu, nyní se to ale konečně trochu hnulo. Golf R Plus si můžete představit, jako koncept R400, který se představil v současné generaci modelu (na fotkách). Alespoň tak to tvrdí zaměstnanci VW. Nebo aby to bylo ještě přesnější: „Nejextrémnější Golf všech dob“.

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Malý zádrhel je ale v tom, že i když se vůz vyvíjí, tak ještě není schválen pro výrobu. Nicméně projekt má zelenou i od Herberta Diesse, šéfa Volkswagenu. Pokud to tedy vyjde, měl by nejostřejší Golf všech dob brázdit silnice do dvou let.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků