Nejsilnější Volkswagen Golf všech dob už má jméno. Troufne si i na AMG

Bude mít 400 koní? Bude mít pohon všech kol? Bude... Nevíme, co to přesně bude. Víme jen, že to bude nejextrémnější Golf všech dob.

Golf R máme rádi. Komu by se nelíbila kapesní raketa s porcí tří set koní, pohonem všech kol a cenovkou okolo milionu korun. Se stejným setupem se ukáže i v příští, již osmé generaci Golfu. Jen by měl nabídnout o něco více výkonu, konkrétně se mluví o hodnotách vyšších než 330 koní.

Má nový VW Golf potíže? Premiéra na autosalonu ve Frankfurtu se odkládá

Má nový VW Golf potíže? Premiéra na autosalonu ve Frankfurtu se odkládá

Jenže to prý nebude všechno. Golf R totiž údajně dostane nástavbu, která se stane vrcholem potravního řetězce Volkswagenu. Chce si vyšlápnout na vozy z hot-hatchové elity, které svou dynamikou připomínají ještě nedávné supersporty. Mluvím tu třeba o Mercedesu-AMG A45 nebo Audi RS3. To jsou hodně silní hráči.

Obě eRka se vyvíjejí současně v hlavním vývojovém středisku automobilky. O silnějším R se šušká už nějakou dobu, nyní se to ale konečně trochu hnulo. Golf R Plus si můžete představit, jako koncept R400, který se představil v současné generaci modelu (na fotkách). Alespoň tak to tvrdí zaměstnanci VW. Nebo aby to bylo ještě přesnější: „Nejextrémnější Golf všech dob“.

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Malý zádrhel je ale v tom, že i když se vůz vyvíjí, tak ještě není schválen pro výrobu. Nicméně projekt má zelenou i od Herberta Diesse, šéfa Volkswagenu. Pokud to tedy vyjde, měl by nejostřejší Golf všech dob brázdit silnice do dvou let.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků