Nejsilnější Volkswagen Golf všech dob už má jméno. Troufne si i na AMG

Bude mít 400 koní? Bude mít pohon všech kol? Bude... Nevíme, co to přesně bude. Víme jen, že to bude nejextrémnější Golf všech dob.

Golf R máme rádi. Komu by se nelíbila kapesní raketa s porcí tří set koní, pohonem všech kol a cenovkou okolo milionu korun. Se stejným setupem se ukáže i v příští, již osmé generaci Golfu. Jen by měl nabídnout o něco více výkonu, konkrétně se mluví o hodnotách vyšších než 330 koní.

Má nový VW Golf potíže? Premiéra na autosalonu ve Frankfurtu se odkládá

Má nový VW Golf potíže? Premiéra na autosalonu ve Frankfurtu se odkládá

Jenže to prý nebude všechno. Golf R totiž údajně dostane nástavbu, která se stane vrcholem potravního řetězce Volkswagenu. Chce si vyšlápnout na vozy z hot-hatchové elity, které svou dynamikou připomínají ještě nedávné supersporty. Mluvím tu třeba o Mercedesu-AMG A45 nebo Audi RS3. To jsou hodně silní hráči.

Obě eRka se vyvíjejí současně v hlavním vývojovém středisku automobilky. O silnějším R se šušká už nějakou dobu, nyní se to ale konečně trochu hnulo. Golf R Plus si můžete představit, jako koncept R400, který se představil v současné generaci modelu (na fotkách). Alespoň tak to tvrdí zaměstnanci VW. Nebo aby to bylo ještě přesnější: „Nejextrémnější Golf všech dob“.

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Nový Volkswagen Golf R výrazně posílí. Může mít až 400 koní!

Malý zádrhel je ale v tom, že i když se vůz vyvíjí, tak ještě není schválen pro výrobu. Nicméně projekt má zelenou i od Herberta Diesse, šéfa Volkswagenu. Pokud to tedy vyjde, měl by nejostřejší Golf všech dob brázdit silnice do dvou let.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků