Nejsilnější sériový Chevrolet Corvette je tady. Seznamte se s ZR1 o výkonu 563 kW

ZR1 přichází s mnoha trumfy. Předně je ale nejsilnější a nejrychlejší sériovou Corvette, jaká kdy spatřila světlo světa!

Jednou z hlavních zbraní Corvette ZR1 je motor. Je to obrovská V8 LT5 o objemu 6.2 litru, výkonu 563 kW při 6300 otáčkých za minutu a točivém momentu 969 Nm při 4400 otáčkách. Disponuje dvojitým vstřikováním, které můžeme vidět v Chevroletu vůbec poprvé v historii. Další novinkou je výběr ze dvou převodovek. Premiéru tak na palubě Corvette ZR1 zažívá automatická osmistupňová převodovka s páčkami pro řazení, kterou doplňuje sedmistupňový manuál.

Chevrolet Corvette sice může mít manuál, ale (téměř) nikdo ho nechce

Chevrolet Corvette sice může mít manuál, ale (téměř) nikdo ho nechce

V Chevy však nezůstali jen u nového motoru. Budoucí majitel si bude moci vybrat ze dvou aerodynamických paketů karoserie. Klasický Low Wing, tedy nízké křídlo, a volitelné High Wing, čili vysoké křídlo. Milovník rychlosti zřejmě sáhne raději po první z variant, ta totiž umožní ZR1 dostat se na maximální rychlost 338 km/h. Dále také vytváří přítlak asi o 70 % vyšší, než u předchozího modelu Z06.

Jste-li milovník okruhů a láká vás i nějaký ten italský průsmyk, doporučuje se příplatková verze High Wing. Ta vám mimo obrovského zadního křídla přinese i o 60% větší přítlak než u Z06 a také výbavu ZTK Performance, která nalaďěný závodní podvozek a elektromagnetické tlumiče pro lepší chování v zatáčkách. Dále pak také například lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.

Chevrolet Corvette na elektřinu je realitou, stojí však 18 milionů

Chevrolet Corvette na elektřinu je realitou, stojí však 18 milionů

V obou variantách na vás pak čeká propojení zadního křídla s podvozkem, jako tomu je u závodních vozů Corvette Racing C7.R, nebo kapota z uhlíkových vláken, která se svými novými průduchy a speciálním zakřivením pomáhá s chlazením masivní hnací jednotky.

Pokud máte však chuť na něco úplně speciálního, objednat můžete i verzi Sebring Orange Design. Jde o dynamický designový paket, který obsahuje příznačně oranžový lak karoserie, oranžové třmeny brzd, oranžová sedadla, a dokonce i pásy. Dále je pak stejné barvě zasvědceno i prošívání v interiéru. Tento paket pak kokpit automobil promění na luxusní kočár, kde se majitel může těšit na vyhřívaná a odvětrávaná kožená sedadla, volant z karbonu a třeba i na prémiové reproduktory Bose.

Cena není zatím oficiální, hovoří se však o 120.000 dolarech, tedy v přepočtu asi 2,6 milionech korun. Corvette ZR1 by podle Chevroletu měla být ke koupi někdy na jaře příštího roku.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků