Nejsilnější sériový Chevrolet Corvette je tady. Seznamte se s ZR1 o výkonu 563 kW

ZR1 přichází s mnoha trumfy. Předně je ale nejsilnější a nejrychlejší sériovou Corvette, jaká kdy spatřila světlo světa!

Jednou z hlavních zbraní Corvette ZR1 je motor. Je to obrovská V8 LT5 o objemu 6.2 litru, výkonu 563 kW při 6300 otáčkých za minutu a točivém momentu 969 Nm při 4400 otáčkách. Disponuje dvojitým vstřikováním, které můžeme vidět v Chevroletu vůbec poprvé v historii. Další novinkou je výběr ze dvou převodovek. Premiéru tak na palubě Corvette ZR1 zažívá automatická osmistupňová převodovka s páčkami pro řazení, kterou doplňuje sedmistupňový manuál.

Chevrolet Corvette sice může mít manuál, ale (téměř) nikdo ho nechce

Chevrolet Corvette sice může mít manuál, ale (téměř) nikdo ho nechce

V Chevy však nezůstali jen u nového motoru. Budoucí majitel si bude moci vybrat ze dvou aerodynamických paketů karoserie. Klasický Low Wing, tedy nízké křídlo, a volitelné High Wing, čili vysoké křídlo. Milovník rychlosti zřejmě sáhne raději po první z variant, ta totiž umožní ZR1 dostat se na maximální rychlost 338 km/h. Dále také vytváří přítlak asi o 70 % vyšší, než u předchozího modelu Z06.

Jste-li milovník okruhů a láká vás i nějaký ten italský průsmyk, doporučuje se příplatková verze High Wing. Ta vám mimo obrovského zadního křídla přinese i o 60% větší přítlak než u Z06 a také výbavu ZTK Performance, která nalaďěný závodní podvozek a elektromagnetické tlumiče pro lepší chování v zatáčkách. Dále pak také například lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.

Chevrolet Corvette na elektřinu je realitou, stojí však 18 milionů

Chevrolet Corvette na elektřinu je realitou, stojí však 18 milionů

V obou variantách na vás pak čeká propojení zadního křídla s podvozkem, jako tomu je u závodních vozů Corvette Racing C7.R, nebo kapota z uhlíkových vláken, která se svými novými průduchy a speciálním zakřivením pomáhá s chlazením masivní hnací jednotky.

Pokud máte však chuť na něco úplně speciálního, objednat můžete i verzi Sebring Orange Design. Jde o dynamický designový paket, který obsahuje příznačně oranžový lak karoserie, oranžové třmeny brzd, oranžová sedadla, a dokonce i pásy. Dále je pak stejné barvě zasvědceno i prošívání v interiéru. Tento paket pak kokpit automobil promění na luxusní kočár, kde se majitel může těšit na vyhřívaná a odvětrávaná kožená sedadla, volant z karbonu a třeba i na prémiové reproduktory Bose.

Cena není zatím oficiální, hovoří se však o 120.000 dolarech, tedy v přepočtu asi 2,6 milionech korun. Corvette ZR1 by podle Chevroletu měla být ke koupi někdy na jaře příštího roku.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků