Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

86 komentářů

Tonda-B
4. dubna • 8:09

Jaká redukce komplexity? Je to podpora prodeje elektrických aut.
Je potřeba zdražit auta se spalovacími motory, aby elektromobily nevypadaly tak drahé.
Nejlevnější Karoq 4x4 za 685. tis to ukazuje nejlíp - v žádné jiné kombinaci než s dvoulitrem není k mání.
Od 1.1.2021 platí limit emisí 95 g CO2/km, což odpovídá spotřebě benzínu 4 l/100km nebo nafty 3,6l/100km.
Pro srovnání - Citigo má emise 100g CO2/km, což ukazuje, jaký nesmysl je stanovený limit, když má platit pro celou flotilu vyrobených aut. Při překročení o každý 1g bude výrobce platit pokutu EUR 1000,- krát počet vyrobených aut. Takže třeba při průměru 98 g místo 95 g a milionu vyrobených aut, zaplatí EU pokutu 3 miliardy EUR. To už jsou peníze i pro velké firmy.
Technicky nařízené emise spalovacích motorů řešitelné nejsou, takže se výrobci chystají prodávat tak 25% elektromobilů a tím se dostat na správný průměr emisí.
Jenže baterky jsou drahé a tak musí elektromobily dotovat, aby je vůbec prodali a to, oč elktroauta zlevnili zase přirazí k těm se spalovacími motory, aby se dostali na své. Další cesta jak zdražit a dostat se k penězům u spalovacích aut je popsaná nahoře - "redukce komplexity". Jenže prodávat rodinám auta se kterými nedojedou ani na dovolenou k moři nebude tak lehké (typicky činí dojezd 300 km) a tak musí výrobci počítat, že se na 25% podílu nedostanou a budou platit pokuty. Další důvod zdražit auta se spalovacími motory a dostat peníze na pokuty do firmy..
Takže to shrnu - máme nejvýš 1 rok a 3/4 na to, abychom si doma pořešili čím jezdit, než se auta zdraží. Pravděpodobně mnohem méně - někteří výrobci už zdražují teď.

Jarda
14. března • 15:11

Jak to říct slušně...? Ty tříválce si strčte za klobouk.

Yarda
2. dubna • 23:04

Já jsem na tříválec co jsme ho měli ve wartburgu nedal dopustit. Pravda, kdybych s ním jezdil ještě teď, na dálnici bych se s ním neodvážil.
:-D

Josef
13. března • 22:11

Už jen ten název "Monte Carlo" spojený s 3 válcovým litrovým "výkonným" motorem posadí potenciálního zákazníka "na zadek"....
Jakmile si přečte: "Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Monte Carlo" - tak hned běží pro peníze a kupuje...:-)

Ota
14. března • 8:11

Tak náhodou já to MC 81kw 6kvalt mám a jsem nadmíru spokojen.

Josef
14. března • 18:08

Však jsem to Oto napsal a jsem rád že ses ozval a potvrdil mi mé sdělení.:-) Doplním jen, že Škoda je spokojená, že jsi koupil její produkt, ty jsi spokojený, že jsi utratil peníze za auto, se kterým jsi nadmíru spokojen a já jsem také spokojen, protože ze tvého nákupu jsem nepřímo obdržel jako občan zlomek tvých peněz v podobě přímých a nepřímých daní, které zaplatila Škoda z výroby a prodeje tvé Fabie "Monte Carlo".
Škoda to prostě umí. Ví jak oslovit zákazníky a jak a čím je zaujmout. A zákazníci kupují...;-)

Ota
15. března • 8:37

Však Josefe cena 380 tisíc za MC v plné palbě není zas tak moc,a ty tříválce teď serou bohužel do všeho,že.

Josef
15. března • 20:06

Za auto, co se "nazývá" vznostným názvem Monte Carlo, to není opravdu tak mnoho, Oto...:-)
Já bych si ale pod názvem "Monte Carlo" představoval AUTO, například, když by tedy šlo o Škodu, tak "vymazlené" vytuněné RS s perfektním interierem a exterierem a silnějším motorem, třeba alespoň těch 221 kW jaký montuje SEAT do Cupry.
Ještě se podle mne dalo skousnout kdysi dávno označení RS u Fabie 1 s tím 96 kW nafťákem, ale použít název "Monte Carlo" do Fabie s tříválcem s 81 kW a nyní už jen s automatem?
A 380 tisíc bych utratil rozhodně za něco jiného a určitě bych něco připlatil. Naštěstí to řešit nemusím. Hlavní je, že jsi s Fabií spokojen. Přeji ti s Monte Carlem hodně šťastných km.
:-)

Tom
13. března • 20:05

Ja tipuju, ze Skodovka si konecne vsimla, ze ty motory po prumernem najezdu umiraji a zacala resit dalsi pruser s motorama. Ono se to tak jako tak brzy provali.

kryssa
13. března • 18:31

Tak se smutkem vzpomínám na Trabanta, sice jsem v něm jel asi třikrát ale byl to zážitek. Jsem zvědav kam až ty motory co se týče obsahu ti polomozkové z Bruselu dotlačí. No jestli trumfnou ty Trabanty z NDR kde dělali samé chyby .......

Nikdo
13. března • 18:26

A co když je to jen proto, že výkonnější motor má trošičku vyšší emise a proto se může jednat tak trochu o výpalné. Určitě náklady na výrobu automatu nebudou vyšší přesně o rozdílovou částku, co zaplatí zákazník. Navíc z výrobní linky vyjede o jednu převodovku míň (místo 3 typů pro Fábii jen 2).

Kaaka
13. března • 15:56

Jak píše BOB výše.. Scala se montuje na stejné lince (M1) jako Fabia, ale na Scale je větší "vejvar" tak proč vyrábět levnou Fabii s tímto motorem... Prostě a jednoduše přesunou víc zákazníků k dražšímu modelu.

Peter
14. března • 7:33

Takto to dáva zmysel.

Nikdo
13. března • 18:22

Logická myšlenka.

Joe Doe
13. března • 13:56

Pise sa rok 2019. Potrebuje niekto vo Fabii manualnu prevodovku?

Roman
15. března • 17:58

Každý kdo chce mít auto na delší dobu?

nemám jméno
14. března • 13:05

Do Kauflandu na nákupy je DSG to pravé.... Pro první i druhé auto v rodině bych si 5 litrů připlatí jen proto aby tam nebyl automat. Ale ty to asi těžko pochopíš.

Rada
14. března • 14:22

Ne že bych chtěl Škodovku za stažení manuálu chválit, ale na druhou stranu na cestu do Kaufu stačí i 70 kW s pětikvaltem.Potíž budou mít ti, kteří chtějí s Fabií jezdit hodně i po dálnici a tam ten pětikvalt optimální nebude. Pokud tedy budou trvat na Klenotu, tak si budou muset připlatit za DSG nebo za Scalu (u té asi v blízké době manuál se šestistupňovou převodovkou stahovat nebudou).

Karel
14. března • 9:19

Ti co řídit umí ji potřebují, automat je pro lenochy a nebo kopyta co neumí řadit.

Joe Doe
14. března • 13:49

A na co ju potrebuju?

Roman
15. března • 17:56

Nepodtáčí motor jak to dělá automat, při předjíždění si můžete podřadit jak chcete, brzdění motorem, vyhrávání se v zimě,... Mám pokračovat?

Rada
13. března • 16:55

Příplatek 30 tis. za DSG byl celkem nízký, na druhou stranu i tak šlo o navýšení ceny o cca 10%. Náklady na servis jsou podle mě obtížně vyčíslitelné (převodovka může vydržet po celou dobu životnosti auta, ale také nemusí), dost těžko ale budou u DSG nižší než u manuálu. A Fabii si většinou nekupují lidé, kteří chtějí utrácet v servisu velké peníze.Na druhou stranu většinu Škodovek kupují (pronajímají) firmy a ty si mohou za DSG připlatit. Náklady na opravy firmy většinou moc nezajímají.
A tímto směrem možná uvažovali i ve Škoda Auto.

homer
13. března • 14:51

Dokonce masochistum je sest kvaltu malo! Verglovat s fofrklackem je podle nich neco jako ejakulace.

Joe Doe
14. března • 13:51

A potom sledujes 'majstrov sveta' s manualom a zistujes, ze 99% z nich nevie radit.

Roman
16. března • 11:20

Na toto jste přišel kde?

Nikdo
13. března • 18:21

A ty jsi debil no..... A komu to vadí?

mijunior
13. března • 12:15

Litr s šestikvaltem byl po Citigu druhá nejoblíbenější verze mezi kmenovými zaměstnanci na roční pronájem. Za drobný peníz navíc to byla uživatelsky mnohem přívětivější varianta než základ s pětikvaltem. Kámoš jde měnit auto za měsíc a evidentně to stihnul na poslední chvíli.

Rada
13. března • 16:09

Na pronájem mi to přijde skoro jedno, resp. osobně bych i přes drobný příplatek preferoval DSG. Pokud bych kupoval auto na delší dobu (nebo kupoval ojetinu), tak bych se DSG raději vyhnul.

Satanek
13. března • 12:45

Ja uz to bohuzel nestihl:)

Q
13. března • 11:16

Šéf Škody fabuluje. Jednak se vyhnul přímé odpovědi a hlavně jsou proti statistky. Jak u starší 1.2 TSI 81kW, tak u novější 1.0 TSI 81 kW se verze s manuální převodovkou prodávaly v ČR i Německu (jinde to bude podobné) mnohem více než verze s převodovkou DSG.
O skutečných důvodech můžeme spekulovat. Nejpravděpodobnější je, že "levná" Fabie konkurovala jiným "dražším" modelům koncernu VW a že koncern VW prodej této verze omezil/zakázal. Ze stejného důvodu nemá Octavia se 110 kW motory víceprvkovou zadní nápravu.

Brutus
13. března • 12:35

Tak tak. Koncernová režie.
U Renaultu to je stejné. Do Dacie taky nedávají záměrně vše ač to mají. Přesto, že je vývoj design i výroba Dacii 100%produkte. Lidí od Renaultu.

Bob
13. března • 12:05

Jsou to kecy, je to otázka kapacity stejně jako v případě 1.5 TSI. Litr s šestikvaltem se stal základním agregátem pro Scalu a je to na úkor Fabie. O DSG není u menších motorizací takový zájem proto tato verze zůstala v nabídce.

Rada
13. března • 16:00

A nejde náhodou o jeden motor, který je postavený na výkon 81 kW (plus nějaká rezerva) a v případě slabší verze je výkon softwarem snížený na 70 kW?

Honza
13. března • 17:49

Dobrý den. Ne, silnější verze měla jiné turbodmychadlo, jiné ventily a jiná sedla ventilů.
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/techni... ...

Rada
14. března • 14:11

Děkuji za odkaz. Přiznám se, že mě nenapadlo, že se liší i jinak než jen softwarem.Ještě jsem si vzpomněl na to, že před faceliftem byl příplatek za DSG 36 tis. a po faceliftu byl jen 30 tis. Nevzpomínám si, že by Škodovka nějaký výbavový prvek zlevnila, takže DSG ve Fabii asi zas takový hit nebyl. Proto si i tak myslím, že za stažením manuálu je něco jiného, než redukce komplexity.

brk77
13. března • 20:29

A je ten rozdíl tak zásadní, že je problém podobný motor skládat s jiným turbem, ventily a sedly ventilů? Vyrábět to stejně budou pro jiné modely, takže beztak jde jen o poměr z celkové výrobní kapacity.

Q
13. března • 13:25

Ano, nedostatek výrobní kapacity TSíček je také jedna z variant. Ale v takovém případě bych očekával, že vyškrtnou z ceníku spíše slabší verzi, na které je nižší marže.

Michal
13. března • 10:33

Za 46t mit silnější motor s automatem není zas tak špatná cena.

Q
13. března • 11:24

Jenže ještě nedávno byl příplatek TSI 70 kW pětistupňový manuál -> TSI 81 kw šestistupňový manuál jen 16 tisíc a před rokem dokonce jen 10 tisíc. Kromě toho se najdou i zákazníci, kteří převodovku DSG prostě nechtějí, nezávisle na výši příplatku.

Michal
13. března • 11:41

Jo 30t za dsg.Kdyby se aspoň u těch převodovek dalo nastavit jak to má řadit a né že po městě se motor(dělá mu to dobře)převaluje kolem 1300ot.

Takurcite
13. března • 12:40

Jak to DSG vlastne funguje v litru? Vzdyt se vsude pise, ze to pod 1800 otacek vubec nejede (logicky, jelikoz nefouka turbo).
Jezdit s tim pri 1500 otackach po meste by musela byt neuveritelna lahoda :-D

vruuuum
13. března • 12:59

Ano, to je lahoda i se silnější Audinou. Emisní kurvítko v podobě softwaru, který podtáčí motor, je na hovno. V kopcích to chce určitě S.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
13. března • 14:24

Nejezdit po dálnici,tankovat obyčejný benzin,interval oleje 2roky/30tkm to vše musí být ráj pro carbon po pár letech.

Brutus
13. března • 10:26

Ten facelift to je hnus. To jestli pan Kabaň vidí musí každý den zvracet co z jeho Fabie někdo jiný udělal. 🤮🤮🤮

Lukáš
13. března • 18:37

Tak to s Vámi souhlasím.

Jméno
13. března • 10:37

Vzhledem k tomu, jak dlouho trvá zadávací řetězec ve výrobě, homologaci a návrh (hodně zjednodušeně napsáno), tak bych řekl, že to je ještě Kabaňova práce. Vlastně ještě FL supa by mohl být z části jeho práce a tím by to mělo končit. Kdysi bylo někde uvedené, že jakmile se produkt dá do výroby a začne se prodávat, prakticky ihned se roztáčí kolotoč s vývojem nástupce a takto to mimo automotive platí v mnoha dalších odvětvích.

Brutus
13. března • 12:31

Tak na to zapomeň ty šašku. Poslední produkt pana Kabáně byl Kodiaq (2016)a facelift Octavie, která je mimochodem rekordně prodávaná v celé Evropě a lidem se moc líbí.
Ostatní už je práce Karla Neuholda šefdesignera karosérií a šéfdesignera je Olivera Stefaniho.
Tak tu lidem nelži ty sloní zvratku

Ivan
23. dubna • 9:58

I Scala je z větší části práce Kabaně. Vždyť třeba výrobní linka z větší části stojí už rok. A její design už musel být prakticky hotovej v roce 2017. Ono zkonstruuovat linku, všechny nástroje, a vůbec vlastně celé auto něco trvá a design je na začátku toho všeho.

pouch
13. dubna • 19:02

To no asi stezi... Kaban odesel 2017, facelit fabie prisel 2018 - tj. s odchodem kabane uz byl prakticky hotovy a otestovany.

bzzz
13. března • 9:52

Asi ve fleetu nefici, tak proc to drzet v nabidce.

Yellowhammer
13. března • 18:22

Ve fleetu právě fičí, až Anča křičí 😂..možná se dost pere se 70kW, ale DSG se prodá minimum, v porovnání s manuálem..

E15
13. března • 19:35

Osobně bych Fabii (stejně jako jakékoliv jiné obdobné auto) kupoval jedině s automatem.

Rada
13. března • 18:37

Teď se DSG prodá víc:-DJsem zvědavý, jak velký dopad to bude mít na trh ojetin. Ojetiny s automatem se podle mě lidé dost bojí (a je jedno, jestli oprávněně nebo ne).

space
13. března • 8:44

WTF redukce komplexity?
To se 81kW s DSG prodávalo více než s manuálem? Připusťme tu variantu...
Situace: Na lince jede na pásu auto zadané do výroby, podle motorizace se individuálně montují pružiny, tlumiče, dizajn kol a vlastně podívejte se do konfigurátoru kolik si toho můžete vybrat a kolik tím vzniká možností. Takže vyřazením jedné kombinace 81kW/manuál se celý proces zjednoduší, nemusí se plýtvat výpočetní kapacitou a ulehčí se softwaru v logistickém zázemí :-D Už jsem to pochopil...
Jo a suchou dvojspojku - ani omylem.

Georgis9
13. března • 17:59

Mám 3 Škodovku DSG suché spojky. Vždy najeto cca 180 tis. Km. Vždy bez problémů. V čem máte problém chytrolínové.

...
13. března • 20:26

Já měl problém u dvou OIII sice ne se spojkami, ale v obou autech v cca 110.000km museli měnit řídící jednotku DSG převodovky.

Pavel F.
13. března • 19:32

Já problém měl. Resp. já ne (měl jsem mokrou DSG), ale otec v Octávce s 1.4 TSI. Občas spojka zadrhávala, většinou když auto nebylo zahřáté, sám jsem to zažil na vlastní kůži, že jsem při rozjezdu zadrhával jako když ženská se neuměla rozjet. Po ujetí několika km problém vždy zmizel.
Jestli máte 3. Škodovku se suchou spojkou a bez problémů, tak buďte rád. Nicméně nejste statistický vzorek (stejně jako otec není), takže z toho nelze vyvozovat obecné závěry (ani na jednu či druhou stranu)

Lord Owl
14. března • 9:41

V práci máme litrové manuálně řazené Fóbie, kterým vždycky za studena spojky smrdí ...

Georgis9
13. března • 17:56

Mám 3 Škodovku DSG suché spojky. Vždy najeto cca 180 tis. Km. Vždy bez problémů. V čem máte problém chytrolínové.

Adam
13. března • 10:42

Problém s komplexitou není v logistice/výrobě, ale ve vývoji a emisních měřeních. S novými pravidly WLTP a další (=přísnější) generací "Euro" norem je nesrovnatelně náročnější vůbec auto s daným motorem vyvinout a homologovat. Co osobně moc nechápu, že by měla být obětována zrovna 1.0 TSI 81 kW s manuálem...

mpolan
13. března • 10:08

Jestli byl příplatek za DSG kolem dvaceti tisíc, vůbec bych se nedivil, kdyby tomu tak bylo.

E15
13. března • 19:32

35, takže po slevě a bez daně něco přes 20.
Jinak do malé Fabie je podle mě suchospojková DSG OK

Peter
13. března • 8:15

Neviem, či to správne chápem. Kombinácia 81kw a manuál mala nízke predaje, takže to vyradili?

Jméno
13. března • 10:41

Je to nesmysl (tedy alespoň pro ČR). Stačí se podívat na skodaplus a vyfitrovat motorizace. Cca 50dsg proti 500 manuálů... za tím je něco jiného.

Rada
13. března • 15:04

Také to tak vidím. Tipuji, že jsou oba motory úplně stejné, jen ta slabší varianta má softwarově snížený výkon.85 kW varianta s manuálem zůstává u Octavie i Karoqu a třeba Octavie má cca 3x víc kombinací motorů a převodovek. Výrazně víc Octavií se neprodá, spíš naopak. Četl jsem, že Fabia už v prodejích předstihla Octavii. A v tom bych hledal pravý důvod, proč zařízli silnější variantu s manuálem.

Jan.
14. března • 13:25

Předražené koncernové plečky.

Honza
13. března • 17:42

Verze 70kW a 81kW se neodlišují jen sofwarem. Je tam (minimálně) jiné turbodmychadlo a jiné ventily. Viz třeba zde:
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/techni... ...

Jarmilek
13. března • 9:13

Chápeš to úplně špatně, jedná se o záležitost redukce komplexity :-DJo, ta informace je docela zajímalá, prodeje 81kw + manuál pod 10% a s dsg zřejmě vyšší.

k22
13. března • 9:09

Ass bych to řekl tak: za cenu, která by byla pro Škoda Auto výhodná nebylo dost zákazníků vůz kupovat (pokud by zůstla manuál zachovalný, že zřjemě by bylo nutno zvýšit cenu).
Všechny automobilky se snaží zjednodušit svoji nabídku a tím i náklady na výrobu.
tendence je jasná: méne "klikací" výbavy více hotových "balíčků"..

Marek71
13. března • 10:10

tendence je jasná: méne "klikací" výbavy více hotových "balíčků"..Tohle např. Japonci pochopili už dávno :-)

dpcstb
13. dubna • 23:23

lenze to by museli tie balicky najskor davat zmysel. dnes je to tak, ze mas nejake balicky, ale kazdy jeden je nezmyselny, su tam blbosti ktore nechces a to co tam chces je bud za priplatok, alebo o uroven ci viac urovni vyssie, aj ked je to zakladna vec. tym nutia kupovat ludi vyssie balicky ako v skutocnosti chcu a este aj k tomu musia doplacat dalsiu vybavu ak chcu aspon zakladne vybavene auto.

E15
13. března • 19:28

a taky je to jeden z důvodů, proč si japonské auto nekoupit. Kvůli blbosti za 5tis musíte připlatit třeba 150tis za o dva levely vyšší výbavu (kde je spousta krámů, které nepotřebujete a nebo vás dokonce štvou)

dpcstb
13. dubna • 23:24

ani europsky model nieje o moc lepsi. rozhodne si nemozes volne nakonfigurovat co chces. ani zdaleka.

666
14. března • 17:49

Zase z evropského přístupu a hlavně koncernu VW má zkušenost, že ve služebáku mi vždycky něco chybí. Teď jsem měl dvakrát výbavu, kde bylo všechno v automatu kromě stěračů. To člověk nepochopí..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ivan
23. dubna • 9:48

No ty automatické stěrače jsou obvykle jen k vzteku. Hustejší mrholení a už stírají na nejvyšší stupeň, krápe a stírají plynule (tam kde si manuálně nastavím nejdelší interval).
Za mne a většinu z těch co znám stejně stále zapnuto v manuálním režimu.

Q
13. března • 11:53

Nejen Japonci, prakticky všude ve světě se auta vyrábí v několika málo variantách specifikovaných přímo automobilkou. Výjimkou je Evropa, kde se kombinuje větší šíře variant (motor, převodovka, výbavový stupeň) s příplatkovými prvky výbavy dle individuálního přání zákazníka. V největší míře to platí pro Mercedesy a jiné prémiovky. Co je lepší, se říct nedá, je to subjektivní. Mně vyhovuje evropský přístup.

brk77
13. března • 18:39

Tak nějak. Kámoš si nedávno koupil novou Mazdu CX-5. Už je to docela kus auta, ale parkovací senzory v tom nemá, i když to je cetka, co Číňan z AliExpressu prodává za 10$. U Mazdy je tou součást až třetího výbavového balíčku a to znamená o proti druhému +74 tisíc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
14. března • 13:41

Parkovacie senzory si mozes doobjednat ako prislusenstvo.

pouch
13. dubna • 18:58

Takove senzory jde malokdy napojit na infotaiment auta.

brk77
14. března • 18:16

Ano, ale ne z fabriky. Nechtěl, aby mu nové auto hned rozebírali kvůli senzorům.

E15
13. března • 19:30

Přesně, třeba u RAV4 připadá v úvahu leda nejvyšší výbavový stupeň za šílenou cenu,(cca 1,15 mil) protože v těch nižších vždycky něco chybí.

Joe Doe
14. března • 13:44

Skus si to po sebe precitat....V nizsich vybavach vzdy oproti tej najvyssej nieco chyba... No a? Tebe to pride divne? Uz si videl auto, ktoremu by v nizsej vybave proti tej vyssej nieco nechybalo? ;)Niektore veci niekomu chybaju, inemu nie. A okrem toho, kopec prkotin sa da objednat ako dealer-installed accessory.

Ruda L
15. dubna • 14:30

Tak hochu nevím z jakého důvodu zde řešíš výbavu a jejich stupně, když prvotně je řeč o motoru a k tomu ve spojitosti s né moc žádanou DSG převodovkou . Chápu že princům homologace je od října hodně náročný, ale nevěřím p. Vlčkovi že motor TSI 81kW měl pouze 10%prodeje. Je to dáno vyšší přidanou hodnotou tzn. vyšší tržba.

E15
14. března • 16:08

jenomže tam chybí i základní prvky typu svítící světla, přední senzory, ukazatel kapaliny v ostřikovačích, hlídání mrtvého úhlu, vyhřívání čelního skla, DAB apod. A zatímco u koncernu a spol. když něco z toho chcete, tak si to prostě doobjednáte, tak tady smůla. Jinak když už jsme u té RAV4, tak tam je výbavová politika mega divná - řidič má sice elektricky nastavitelnou sedačku s pamětí, ale spolujezdec nemá ani v nejvyšší výbavě sedačku výškově nastavitelnou - to jsem vážně nepobral (vždyť to má třeba i nejlowcostovější Scala v základu).

destroyer
25. března • 15:05

Plánuješ snad namontovat ke spolujezdci volant? Nebo máš v rodině čahouna a liliputa, co se pravidelně střídají vedle řidiče? Jinak mi to můj mozeček nebere, proč by si měl spolujezdec nastavovat sedadlo i do výšky, he? Dik za slušnou odpověď

Ivan
23. dubna • 9:43

Pohodlí a bezpečnost? Většinou jsou ty neštelovatelné dost vysoko a pro vyššího spolucestujícího to může být trochu problém. A co si budeme vykládat většinou jede jen řidič s jedním spolujezdcem.

Doporučujeme

Články odjinud