Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

Peter  |  13. 03. 2019 08:15

Neviem, či to správne chápem. Kombinácia 81kw a manuál mala nízke predaje, takže to vyradili?

Odpovědět  |   | 
k22  |  13. 03. 2019 09:09

Ass bych to řekl tak: za cenu, která by byla pro Škoda Auto výhodná nebylo dost zákazníků vůz kupovat (pokud by zůstla manuál zachovalný, že zřjemě by bylo nutno zvýšit cenu).
Všechny automobilky se snaží zjednodušit svoji nabídku a tím i náklady na výrobu.
tendence je jasná: méne "klikací" výbavy více hotových "balíčků"..

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 03. 2019 10:10

tendence je jasná: méne "klikací" výbavy více hotových "balíčků"..

Tohle např. Japonci pochopili už dávno

Odpovědět  |   | 
Q  |  13. 03. 2019 11:53

Nejen Japonci, prakticky všude ve světě se auta vyrábí v několika málo variantách specifikovaných přímo automobilkou. Výjimkou je Evropa, kde se kombinuje větší šíře variant (motor, převodovka, výbavový stupeň) s příplatkovými prvky výbavy dle individuálního přání zákazníka. V největší míře to platí pro Mercedesy a jiné prémiovky. Co je lepší, se říct nedá, je to subjektivní. Mně vyhovuje evropský přístup.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  13. 03. 2019 18:39

Tak nějak. Kámoš si nedávno koupil novou Mazdu CX-5. Už je to docela kus auta, ale parkovací senzory v tom nemá, i když to je cetka, co Číňan z AliExpressu prodává za 10$. U Mazdy je tou součást až třetího výbavového balíčku a to znamená o proti druhému +74 tisíc.

Odpovědět  |   | 
E15  |  13. 03. 2019 19:30

Přesně, třeba u RAV4 připadá v úvahu leda nejvyšší výbavový stupeň za šílenou cenu,(cca 1,15 mil) protože v těch nižších vždycky něco chybí.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 03. 2019 13:44

Skus si to po sebe precitat....

V nizsich vybavach vzdy oproti tej najvyssej nieco chyba...

No a? Tebe to pride divne? Uz si videl auto, ktoremu by v nizsej vybave proti tej vyssej nieco nechybalo? ;)

Niektore veci niekomu chybaju, inemu nie. A okrem toho, kopec prkotin sa da objednat ako dealer-installed accessory.

Odpovědět  |   | 
E15  |  14. 03. 2019 16:08

jenomže tam chybí i základní prvky typu svítící světla, přední senzory, ukazatel kapaliny v ostřikovačích, hlídání mrtvého úhlu, vyhřívání čelního skla, DAB apod. A zatímco u koncernu a spol. když něco z toho chcete, tak si to prostě doobjednáte, tak tady smůla. Jinak když už jsme u té RAV4, tak tam je výbavová politika mega divná - řidič má sice elektricky nastavitelnou sedačku s pamětí, ale spolujezdec nemá ani v nejvyšší výbavě sedačku výškově nastavitelnou - to jsem vážně nepobral (vždyť to má třeba i nejlowcostovější Scala v základu).

Odpovědět  |   | 
destroyer  |  25. 03. 2019 15:05

Plánuješ snad namontovat ke spolujezdci volant? Nebo máš v rodině čahouna a liliputa, co se pravidelně střídají vedle řidiče? Jinak mi to můj mozeček nebere, proč by si měl spolujezdec nastavovat sedadlo i do výšky, he? Dik za slušnou odpověď

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  23. 04. 2019 09:43

Pohodlí a bezpečnost? Většinou jsou ty neštelovatelné dost vysoko a pro vyššího spolucestujícího to může být trochu problém. A co si budeme vykládat většinou jede jen řidič s jedním spolujezdcem.

Odpovědět  |   | 
Ruda L  |  15. 04. 2019 14:30

Tak hochu nevím z jakého důvodu zde řešíš výbavu a jejich stupně, když prvotně je řeč o motoru a k tomu ve spojitosti s né moc žádanou DSG převodovkou . Chápu že princům homologace je od října hodně náročný, ale nevěřím p. Vlčkovi že motor TSI 81kW měl pouze 10%prodeje. Je to dáno vyšší přidanou hodnotou tzn. vyšší tržba.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 03. 2019 13:41

Parkovacie senzory si mozes doobjednat ako prislusenstvo.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  14. 03. 2019 18:16

Ano, ale ne z fabriky. Nechtěl, aby mu nové auto hned rozebírali kvůli senzorům.

Odpovědět  |   | 
pouch  |  13. 04. 2019 18:58

Takove senzory jde malokdy napojit na infotaiment auta.

Odpovědět  |   | 
E15  |  13. 03. 2019 19:28

a taky je to jeden z důvodů, proč si japonské auto nekoupit. Kvůli blbosti za 5tis musíte připlatit třeba 150tis za o dva levely vyšší výbavu (kde je spousta krámů, které nepotřebujete a nebo vás dokonce štvou)

Odpovědět  |   | 
666  |  14. 03. 2019 17:49

Zase z evropského přístupu a hlavně koncernu VW má zkušenost, že ve služebáku mi vždycky něco chybí. Teď jsem měl dvakrát výbavu, kde bylo všechno v automatu kromě stěračů. To člověk nepochopí..

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  23. 04. 2019 09:48

No ty automatické stěrače jsou obvykle jen k vzteku. Hustejší mrholení a už stírají na nejvyšší stupeň, krápe a stírají plynule (tam kde si manuálně nastavím nejdelší interval).
Za mne a většinu z těch co znám stejně stále zapnuto v manuálním režimu.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  13. 04. 2019 23:24

ani europsky model nieje o moc lepsi. rozhodne si nemozes volne nakonfigurovat co chces. ani zdaleka.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  13. 04. 2019 23:23

lenze to by museli tie balicky najskor davat zmysel. dnes je to tak, ze mas nejake balicky, ale kazdy jeden je nezmyselny, su tam blbosti ktore nechces a to co tam chces je bud za priplatok, alebo o uroven ci viac urovni vyssie, aj ked je to zakladna vec. tym nutia kupovat ludi vyssie balicky ako v skutocnosti chcu a este aj k tomu musia doplacat dalsiu vybavu ak chcu aspon zakladne vybavene auto.

Odpovědět  |   | 
Jarmilek  |  13. 03. 2019 09:13

Chápeš to úplně špatně, jedná se o záležitost redukce komplexity

Jo, ta informace je docela zajímalá, prodeje 81kw + manuál pod 10% a s dsg zřejmě vyšší.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  13. 03. 2019 10:41

Je to nesmysl (tedy alespoň pro ČR). Stačí se podívat na skodaplus a vyfitrovat motorizace. Cca 50dsg proti 500 manuálů... za tím je něco jiného.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  13. 03. 2019 15:04

Také to tak vidím. Tipuji, že jsou oba motory úplně stejné, jen ta slabší varianta má softwarově snížený výkon.

85 kW varianta s manuálem zůstává u Octavie i Karoqu a třeba Octavie má cca 3x víc kombinací motorů a převodovek. Výrazně víc Octavií se neprodá, spíš naopak. Četl jsem, že Fabia už v prodejích předstihla Octavii. A v tom bych hledal pravý důvod, proč zařízli silnější variantu s manuálem.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  13. 03. 2019 17:42

Verze 70kW a 81kW se neodlišují jen sofwarem. Je tam (minimálně) jiné turbodmychadlo a jiné ventily. Viz třeba zde:
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/techni... ...

Odpovědět  |   | 
Jan.  |  14. 03. 2019 13:25

Předražené koncernové plečky.

Odpovědět  |   | 
space  |  13. 03. 2019 08:44

WTF redukce komplexity?
To se 81kW s DSG prodávalo více než s manuálem? Připusťme tu variantu...
Situace: Na lince jede na pásu auto zadané do výroby, podle motorizace se individuálně montují pružiny, tlumiče, dizajn kol a vlastně podívejte se do konfigurátoru kolik si toho můžete vybrat a kolik tím vzniká možností. Takže vyřazením jedné kombinace 81kW/manuál se celý proces zjednoduší, nemusí se plýtvat výpočetní kapacitou a ulehčí se softwaru v logistickém zázemí Už jsem to pochopil...
Jo a suchou dvojspojku - ani omylem.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 03. 2019 10:08

Jestli byl příplatek za DSG kolem dvaceti tisíc, vůbec bych se nedivil, kdyby tomu tak bylo.

Odpovědět  |   | 
E15  |  13. 03. 2019 19:32

35, takže po slevě a bez daně něco přes 20.
Jinak do malé Fabie je podle mě suchospojková DSG OK

Odpovědět  |   | 
Adam  |  13. 03. 2019 10:42

Problém s komplexitou není v logistice/výrobě, ale ve vývoji a emisních měřeních. S novými pravidly WLTP a další (=přísnější) generací "Euro" norem je nesrovnatelně náročnější vůbec auto s daným motorem vyvinout a homologovat. Co osobně moc nechápu, že by měla být obětována zrovna 1.0 TSI 81 kW s manuálem...

Odpovědět  |   | 
Georgis9  |  13. 03. 2019 17:56

Mám 3 Škodovku DSG suché spojky. Vždy najeto cca 180 tis. Km. Vždy bez problémů. V čem máte problém chytrolínové.

Odpovědět  |   | 
Georgis9  |  13. 03. 2019 17:59

Mám 3 Škodovku DSG suché spojky. Vždy najeto cca 180 tis. Km. Vždy bez problémů. V čem máte problém chytrolínové.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  13. 03. 2019 19:32

Já problém měl. Resp. já ne (měl jsem mokrou DSG), ale otec v Octávce s 1.4 TSI. Občas spojka zadrhávala, většinou když auto nebylo zahřáté, sám jsem to zažil na vlastní kůži, že jsem při rozjezdu zadrhával jako když ženská se neuměla rozjet. Po ujetí několika km problém vždy zmizel.
Jestli máte 3. Škodovku se suchou spojkou a bez problémů, tak buďte rád. Nicméně nejste statistický vzorek (stejně jako otec není), takže z toho nelze vyvozovat obecné závěry (ani na jednu či druhou stranu)

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  14. 03. 2019 09:41

V práci máme litrové manuálně řazené Fóbie, kterým vždycky za studena spojky smrdí ...

Odpovědět  |   | 
...  |  13. 03. 2019 20:26

Já měl problém u dvou OIII sice ne se spojkami, ale v obou autech v cca 110.000km museli měnit řídící jednotku DSG převodovky.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 03. 2019 09:52

Asi ve fleetu nefici, tak proc to drzet v nabidce.

Odpovědět  |   | 
Yellowhammer  |  13. 03. 2019 18:22

Ve fleetu právě fičí, až Anča křičí 😂..možná se dost pere se 70kW, ale DSG se prodá minimum, v porovnání s manuálem..

Odpovědět  |   | 
Rada  |  13. 03. 2019 18:37

Teď se DSG prodá víc

Jsem zvědavý, jak velký dopad to bude mít na trh ojetin. Ojetiny s automatem se podle mě lidé dost bojí (a je jedno, jestli oprávněně nebo ne).

Odpovědět  |   | 
E15  |  13. 03. 2019 19:35

Osobně bych Fabii (stejně jako jakékoliv jiné obdobné auto) kupoval jedině s automatem.

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  13. 03. 2019 10:26

Ten facelift to je hnus. To jestli pan Kabaň vidí musí každý den zvracet co z jeho Fabie někdo jiný udělal. 🤮🤮🤮

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  13. 03. 2019 10:37

Vzhledem k tomu, jak dlouho trvá zadávací řetězec ve výrobě, homologaci a návrh (hodně zjednodušeně napsáno), tak bych řekl, že to je ještě Kabaňova práce. Vlastně ještě FL supa by mohl být z části jeho práce a tím by to mělo končit.

Kdysi bylo někde uvedené, že jakmile se produkt dá do výroby a začne se prodávat, prakticky ihned se roztáčí kolotoč s vývojem nástupce a takto to mimo automotive platí v mnoha dalších odvětvích.

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  13. 03. 2019 12:31

Tak na to zapomeň ty šašku. Poslední produkt pana Kabáně byl Kodiaq (2016)a facelift Octavie, která je mimochodem rekordně prodávaná v celé Evropě a lidem se moc líbí.
Ostatní už je práce Karla Neuholda šefdesignera karosérií a šéfdesignera je Olivera Stefaniho.
Tak tu lidem nelži ty sloní zvratku

Odpovědět  |   | 
pouch  |  13. 04. 2019 19:02

To no asi stezi... Kaban odesel 2017, facelit fabie prisel 2018 - tj. s odchodem kabane uz byl prakticky hotovy a otestovany.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  23. 04. 2019 09:58

I Scala je z větší části práce Kabaně. Vždyť třeba výrobní linka z větší části stojí už rok. A její design už musel být prakticky hotovej v roce 2017. Ono zkonstruuovat linku, všechny nástroje, a vůbec vlastně celé auto něco trvá a design je na začátku toho všeho.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  13. 03. 2019 18:37

Tak to s Vámi souhlasím.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 03. 2019 10:33

Za 46t mit silnější motor s automatem není zas tak špatná cena.

Odpovědět  |   | 
Q  |  13. 03. 2019 11:24

Jenže ještě nedávno byl příplatek TSI 70 kW pětistupňový manuál -> TSI 81 kw šestistupňový manuál jen 16 tisíc a před rokem dokonce jen 10 tisíc. Kromě toho se najdou i zákazníci, kteří převodovku DSG prostě nechtějí, nezávisle na výši příplatku.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 03. 2019 11:41

Jo 30t za dsg.Kdyby se aspoň u těch převodovek dalo nastavit jak to má řadit a né že po městě se motor(dělá mu to dobře)převaluje kolem 1300ot.

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  13. 03. 2019 12:40

Jak to DSG vlastne funguje v litru? Vzdyt se vsude pise, ze to pod 1800 otacek vubec nejede (logicky, jelikoz nefouka turbo).
Jezdit s tim pri 1500 otackach po meste by musela byt neuveritelna lahoda

Odpovědět  |   | 
vruuuum  |  13. 03. 2019 12:59

Ano, to je lahoda i se silnější Audinou. Emisní kurvítko v podobě softwaru, který podtáčí motor, je na hovno. V kopcích to chce určitě S.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 03. 2019 14:24

Nejezdit po dálnici,tankovat obyčejný benzin,interval oleje 2roky/30tkm to vše musí být ráj pro carbon po pár letech.

Odpovědět  |   | 
Q  |  13. 03. 2019 11:16

Šéf Škody fabuluje. Jednak se vyhnul přímé odpovědi a hlavně jsou proti statistky. Jak u starší 1.2 TSI 81kW, tak u novější 1.0 TSI 81 kW se verze s manuální převodovkou prodávaly v ČR i Německu (jinde to bude podobné) mnohem více než verze s převodovkou DSG.
O skutečných důvodech můžeme spekulovat. Nejpravděpodobnější je, že "levná" Fabie konkurovala jiným "dražším" modelům koncernu VW a že koncern VW prodej této verze omezil/zakázal. Ze stejného důvodu nemá Octavia se 110 kW motory víceprvkovou zadní nápravu.

Odpovědět  |   | 
Bob  |  13. 03. 2019 12:05

Jsou to kecy, je to otázka kapacity stejně jako v případě 1.5 TSI. Litr s šestikvaltem se stal základním agregátem pro Scalu a je to na úkor Fabie. O DSG není u menších motorizací takový zájem proto tato verze zůstala v nabídce.

Odpovědět  |   | 
Q  |  13. 03. 2019 13:25

Ano, nedostatek výrobní kapacity TSíček je také jedna z variant. Ale v takovém případě bych očekával, že vyškrtnou z ceníku spíše slabší verzi, na které je nižší marže.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  13. 03. 2019 16:00

A nejde náhodou o jeden motor, který je postavený na výkon 81 kW (plus nějaká rezerva) a v případě slabší verze je výkon softwarem snížený na 70 kW?

Odpovědět  |   | 
Honza  |  13. 03. 2019 17:49

Dobrý den. Ne, silnější verze měla jiné turbodmychadlo, jiné ventily a jiná sedla ventilů.
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/techni... ...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  13. 03. 2019 20:29

A je ten rozdíl tak zásadní, že je problém podobný motor skládat s jiným turbem, ventily a sedly ventilů? Vyrábět to stejně budou pro jiné modely, takže beztak jde jen o poměr z celkové výrobní kapacity.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  14. 03. 2019 14:11

Děkuji za odkaz. Přiznám se, že mě nenapadlo, že se liší i jinak než jen softwarem.

Ještě jsem si vzpomněl na to, že před faceliftem byl příplatek za DSG 36 tis. a po faceliftu byl jen 30 tis. Nevzpomínám si, že by Škodovka nějaký výbavový prvek zlevnila, takže DSG ve Fabii asi zas takový hit nebyl. Proto si i tak myslím, že za stažením manuálu je něco jiného, než redukce komplexity.

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  13. 03. 2019 12:35

Tak tak. Koncernová režie.
U Renaultu to je stejné. Do Dacie taky nedávají záměrně vše ač to mají. Přesto, že je vývoj design i výroba Dacii 100%produkte. Lidí od Renaultu.

Odpovědět  |   | 
mijunior  |  13. 03. 2019 12:15

Litr s šestikvaltem byl po Citigu druhá nejoblíbenější verze mezi kmenovými zaměstnanci na roční pronájem. Za drobný peníz navíc to byla uživatelsky mnohem přívětivější varianta než základ s pětikvaltem. Kámoš jde měnit auto za měsíc a evidentně to stihnul na poslední chvíli.

Odpovědět  |   | 
Satanek  |  13. 03. 2019 12:45

Ja uz to bohuzel nestihl:)

Odpovědět  |   | 
Rada  |  13. 03. 2019 16:09

Na pronájem mi to přijde skoro jedno, resp. osobně bych i přes drobný příplatek preferoval DSG. Pokud bych kupoval auto na delší dobu (nebo kupoval ojetinu), tak bych se DSG raději vyhnul.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  13. 03. 2019 13:56

Pise sa rok 2019. Potrebuje niekto vo Fabii manualnu prevodovku?

Odpovědět  |   | 
homer  |  13. 03. 2019 14:51

Dokonce masochistum je sest kvaltu malo! Verglovat s fofrklackem je podle nich neco jako ejakulace.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  13. 03. 2019 18:21

A ty jsi debil no..... A komu to vadí?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 03. 2019 13:51

A potom sledujes 'majstrov sveta' s manualom a zistujes, ze 99% z nich nevie radit.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  16. 03. 2019 11:20

Na toto jste přišel kde?

Odpovědět  |   | 
Rada  |  13. 03. 2019 16:55

Příplatek 30 tis. za DSG byl celkem nízký, na druhou stranu i tak šlo o navýšení ceny o cca 10%. Náklady na servis jsou podle mě obtížně vyčíslitelné (převodovka může vydržet po celou dobu životnosti auta, ale také nemusí), dost těžko ale budou u DSG nižší než u manuálu. A Fabii si většinou nekupují lidé, kteří chtějí utrácet v servisu velké peníze.

Na druhou stranu většinu Škodovek kupují (pronajímají) firmy a ty si mohou za DSG připlatit. Náklady na opravy firmy většinou moc nezajímají.
A tímto směrem možná uvažovali i ve Škoda Auto.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  14. 03. 2019 09:19

Ti co řídit umí ji potřebují, automat je pro lenochy a nebo kopyta co neumí řadit.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 03. 2019 13:49

A na co ju potrebuju?

Odpovědět  |   | 
Roman  |  15. 03. 2019 17:56

Nepodtáčí motor jak to dělá automat, při předjíždění si můžete podřadit jak chcete, brzdění motorem, vyhrávání se v zimě,... Mám pokračovat?

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  14. 03. 2019 13:05

Do Kauflandu na nákupy je DSG to pravé.... Pro první i druhé auto v rodině bych si 5 litrů připlatí jen proto aby tam nebyl automat. Ale ty to asi těžko pochopíš.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  14. 03. 2019 14:22

Ne že bych chtěl Škodovku za stažení manuálu chválit, ale na druhou stranu na cestu do Kaufu stačí i 70 kW s pětikvaltem.

Potíž budou mít ti, kteří chtějí s Fabií jezdit hodně i po dálnici a tam ten pětikvalt optimální nebude. Pokud tedy budou trvat na Klenotu, tak si budou muset připlatit za DSG nebo za Scalu (u té asi v blízké době manuál se šestistupňovou převodovkou stahovat nebudou).

Odpovědět  |   | 
Roman  |  15. 03. 2019 17:58

Každý kdo chce mít auto na delší dobu?

Odpovědět  |   | 
Kaaka  |  13. 03. 2019 15:56

Jak píše BOB výše.. Scala se montuje na stejné lince (M1) jako Fabia, ale na Scale je větší "vejvar" tak proč vyrábět levnou Fabii s tímto motorem... Prostě a jednoduše přesunou víc zákazníků k dražšímu modelu.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  13. 03. 2019 18:22

Logická myšlenka.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  14. 03. 2019 07:33

Takto to dáva zmysel.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  13. 03. 2019 18:26

A co když je to jen proto, že výkonnější motor má trošičku vyšší emise a proto se může jednat tak trochu o výpalné. Určitě náklady na výrobu automatu nebudou vyšší přesně o rozdílovou částku, co zaplatí zákazník. Navíc z výrobní linky vyjede o jednu převodovku míň (místo 3 typů pro Fábii jen 2).

Odpovědět  |   | 
kryssa  |  13. 03. 2019 18:31

Tak se smutkem vzpomínám na Trabanta, sice jsem v něm jel asi třikrát ale byl to zážitek. Jsem zvědav kam až ty motory co se týče obsahu ti polomozkové z Bruselu dotlačí. No jestli trumfnou ty Trabanty z NDR kde dělali samé chyby .......

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 03. 2019 20:05

Ja tipuju, ze Skodovka si konecne vsimla, ze ty motory po prumernem najezdu umiraji a zacala resit dalsi pruser s motorama. Ono se to tak jako tak brzy provali.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  13. 03. 2019 22:11

Už jen ten název "Monte Carlo" spojený s 3 válcovým litrovým "výkonným" motorem posadí potenciálního zákazníka "na zadek"....
Jakmile si přečte: "Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Monte Carlo" - tak hned běží pro peníze a kupuje...

Odpovědět  |   | 
Ota  |  14. 03. 2019 08:11

Tak náhodou já to MC 81kw 6kvalt mám a jsem nadmíru spokojen.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  14. 03. 2019 18:08

Však jsem to Oto napsal a jsem rád že ses ozval a potvrdil mi mé sdělení. Doplním jen, že Škoda je spokojená, že jsi koupil její produkt, ty jsi spokojený, že jsi utratil peníze za auto, se kterým jsi nadmíru spokojen a já jsem také spokojen, protože ze tvého nákupu jsem nepřímo obdržel jako občan zlomek tvých peněz v podobě přímých a nepřímých daní, které zaplatila Škoda z výroby a prodeje tvé Fabie "Monte Carlo".
Škoda to prostě umí. Ví jak oslovit zákazníky a jak a čím je zaujmout. A zákazníci kupují...

Odpovědět  |   | 
Ota  |  15. 03. 2019 08:37

Však Josefe cena 380 tisíc za MC v plné palbě není zas tak moc,a ty tříválce teď serou bohužel do všeho,že.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 03. 2019 20:06

Za auto, co se "nazývá" vznostným názvem Monte Carlo, to není opravdu tak mnoho, Oto...
Já bych si ale pod názvem "Monte Carlo" představoval AUTO, například, když by tedy šlo o Škodu, tak "vymazlené" vytuněné RS s perfektním interierem a exterierem a silnějším motorem, třeba alespoň těch 221 kW jaký montuje SEAT do Cupry.
Ještě se podle mne dalo skousnout kdysi dávno označení RS u Fabie 1 s tím 96 kW nafťákem, ale použít název "Monte Carlo" do Fabie s tříválcem s 81 kW a nyní už jen s automatem?
A 380 tisíc bych utratil rozhodně za něco jiného a určitě bych něco připlatil. Naštěstí to řešit nemusím. Hlavní je, že jsi s Fabií spokojen. Přeji ti s Monte Carlem hodně šťastných km.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  14. 03. 2019 15:11

Jak to říct slušně...? Ty tříválce si strčte za klobouk.

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  02. 04. 2019 23:04

Já jsem na tříválec co jsme ho měli ve wartburgu nedal dopustit. Pravda, kdybych s ním jezdil ještě teď, na dálnici bych se s ním neodvážil.

Odpovědět  |   | 
Tonda-B  |  04. 04. 2019 08:09

Jaká redukce komplexity? Je to podpora prodeje elektrických aut.
Je potřeba zdražit auta se spalovacími motory, aby elektromobily nevypadaly tak drahé.
Nejlevnější Karoq 4x4 za 685. tis to ukazuje nejlíp - v žádné jiné kombinaci než s dvoulitrem není k mání.
Od 1.1.2021 platí limit emisí 95 g CO2/km, což odpovídá spotřebě benzínu 4 l/100km nebo nafty 3,6l/100km.
Pro srovnání - Citigo má emise 100g CO2/km, což ukazuje, jaký nesmysl je stanovený limit, když má platit pro celou flotilu vyrobených aut. Při překročení o každý 1g bude výrobce platit pokutu EUR 1000,- krát počet vyrobených aut. Takže třeba při průměru 98 g místo 95 g a milionu vyrobených aut, zaplatí EU pokutu 3 miliardy EUR. To už jsou peníze i pro velké firmy.
Technicky nařízené emise spalovacích motorů řešitelné nejsou, takže se výrobci chystají prodávat tak 25% elektromobilů a tím se dostat na správný průměr emisí.
Jenže baterky jsou drahé a tak musí elektromobily dotovat, aby je vůbec prodali a to, oč elktroauta zlevnili zase přirazí k těm se spalovacími motory, aby se dostali na své. Další cesta jak zdražit a dostat se k penězům u spalovacích aut je popsaná nahoře - "redukce komplexity". Jenže prodávat rodinám auta se kterými nedojedou ani na dovolenou k moři nebude tak lehké (typicky činí dojezd 300 km) a tak musí výrobci počítat, že se na 25% podílu nedostanou a budou platit pokuty. Další důvod zdražit auta se spalovacími motory a dostat peníze na pokuty do firmy..
Takže to shrnu - máme nejvýš 1 rok a 3/4 na to, abychom si doma pořešili čím jezdit, než se auta zdraží. Pravděpodobně mnohem méně - někteří výrobci už zdražují teď.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A