Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

Peter  |  13. 03. 2019 08:15

Neviem, či to správne chápem. Kombinácia 81kw a manuál mala nízke predaje, takže to vyradili?

Odpovědět  |   | 
k22  |  13. 03. 2019 09:09

Ass bych to řekl tak: za cenu, která by byla pro Škoda Auto výhodná nebylo dost zákazníků vůz kupovat (pokud by zůstla manuál zachovalný, že zřjemě by bylo nutno zvýšit cenu).
Všechny automobilky se snaží zjednodušit svoji nabídku a tím i náklady na výrobu.
tendence je jasná: méne "klikací" výbavy více hotových "balíčků"..

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  13. 03. 2019 10:10

tendence je jasná: méne "klikací" výbavy více hotových "balíčků"..

Tohle např. Japonci pochopili už dávno

Odpovědět  |   | 
Q  |  13. 03. 2019 11:53

Nejen Japonci, prakticky všude ve světě se auta vyrábí v několika málo variantách specifikovaných přímo automobilkou. Výjimkou je Evropa, kde se kombinuje větší šíře variant (motor, převodovka, výbavový stupeň) s příplatkovými prvky výbavy dle individuálního přání zákazníka. V největší míře to platí pro Mercedesy a jiné prémiovky. Co je lepší, se říct nedá, je to subjektivní. Mně vyhovuje evropský přístup.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  13. 03. 2019 18:39

Tak nějak. Kámoš si nedávno koupil novou Mazdu CX-5. Už je to docela kus auta, ale parkovací senzory v tom nemá, i když to je cetka, co Číňan z AliExpressu prodává za 10$. U Mazdy je tou součást až třetího výbavového balíčku a to znamená o proti druhému +74 tisíc.

Odpovědět  |   | 
E15  |  13. 03. 2019 19:30

Přesně, třeba u RAV4 připadá v úvahu leda nejvyšší výbavový stupeň za šílenou cenu,(cca 1,15 mil) protože v těch nižších vždycky něco chybí.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 03. 2019 13:44

Skus si to po sebe precitat....

V nizsich vybavach vzdy oproti tej najvyssej nieco chyba...

No a? Tebe to pride divne? Uz si videl auto, ktoremu by v nizsej vybave proti tej vyssej nieco nechybalo? ;)

Niektore veci niekomu chybaju, inemu nie. A okrem toho, kopec prkotin sa da objednat ako dealer-installed accessory.

Odpovědět  |   | 
E15  |  14. 03. 2019 16:08

jenomže tam chybí i základní prvky typu svítící světla, přední senzory, ukazatel kapaliny v ostřikovačích, hlídání mrtvého úhlu, vyhřívání čelního skla, DAB apod. A zatímco u koncernu a spol. když něco z toho chcete, tak si to prostě doobjednáte, tak tady smůla. Jinak když už jsme u té RAV4, tak tam je výbavová politika mega divná - řidič má sice elektricky nastavitelnou sedačku s pamětí, ale spolujezdec nemá ani v nejvyšší výbavě sedačku výškově nastavitelnou - to jsem vážně nepobral (vždyť to má třeba i nejlowcostovější Scala v základu).

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 03. 2019 13:41

Parkovacie senzory si mozes doobjednat ako prislusenstvo.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  14. 03. 2019 18:16

Ano, ale ne z fabriky. Nechtěl, aby mu nové auto hned rozebírali kvůli senzorům.

Odpovědět  |   | 
E15  |  13. 03. 2019 19:28

a taky je to jeden z důvodů, proč si japonské auto nekoupit. Kvůli blbosti za 5tis musíte připlatit třeba 150tis za o dva levely vyšší výbavu (kde je spousta krámů, které nepotřebujete a nebo vás dokonce štvou)

Odpovědět  |   | 
666  |  14. 03. 2019 17:49

Zase z evropského přístupu a hlavně koncernu VW má zkušenost, že ve služebáku mi vždycky něco chybí. Teď jsem měl dvakrát výbavu, kde bylo všechno v automatu kromě stěračů. To člověk nepochopí..

Odpovědět  |   | 
Jarmilek  |  13. 03. 2019 09:13

Chápeš to úplně špatně, jedná se o záležitost redukce komplexity

Jo, ta informace je docela zajímalá, prodeje 81kw + manuál pod 10% a s dsg zřejmě vyšší.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  13. 03. 2019 10:41

Je to nesmysl (tedy alespoň pro ČR). Stačí se podívat na skodaplus a vyfitrovat motorizace. Cca 50dsg proti 500 manuálů... za tím je něco jiného.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  13. 03. 2019 15:04

Také to tak vidím. Tipuji, že jsou oba motory úplně stejné, jen ta slabší varianta má softwarově snížený výkon.

85 kW varianta s manuálem zůstává u Octavie i Karoqu a třeba Octavie má cca 3x víc kombinací motorů a převodovek. Výrazně víc Octavií se neprodá, spíš naopak. Četl jsem, že Fabia už v prodejích předstihla Octavii. A v tom bych hledal pravý důvod, proč zařízli silnější variantu s manuálem.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  13. 03. 2019 17:42

Verze 70kW a 81kW se neodlišují jen sofwarem. Je tam (minimálně) jiné turbodmychadlo a jiné ventily. Viz třeba zde:
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/techni... ...

Odpovědět  |   | 
Jan.  |  14. 03. 2019 13:25

Předražené koncernové plečky.

Odpovědět  |   | 
space  |  13. 03. 2019 08:44

WTF redukce komplexity?
To se 81kW s DSG prodávalo více než s manuálem? Připusťme tu variantu...
Situace: Na lince jede na pásu auto zadané do výroby, podle motorizace se individuálně montují pružiny, tlumiče, dizajn kol a vlastně podívejte se do konfigurátoru kolik si toho můžete vybrat a kolik tím vzniká možností. Takže vyřazením jedné kombinace 81kW/manuál se celý proces zjednoduší, nemusí se plýtvat výpočetní kapacitou a ulehčí se softwaru v logistickém zázemí Už jsem to pochopil...
Jo a suchou dvojspojku - ani omylem.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 03. 2019 10:08

Jestli byl příplatek za DSG kolem dvaceti tisíc, vůbec bych se nedivil, kdyby tomu tak bylo.

Odpovědět  |   | 
E15  |  13. 03. 2019 19:32

35, takže po slevě a bez daně něco přes 20.
Jinak do malé Fabie je podle mě suchospojková DSG OK

Odpovědět  |   | 
Adam  |  13. 03. 2019 10:42

Problém s komplexitou není v logistice/výrobě, ale ve vývoji a emisních měřeních. S novými pravidly WLTP a další (=přísnější) generací "Euro" norem je nesrovnatelně náročnější vůbec auto s daným motorem vyvinout a homologovat. Co osobně moc nechápu, že by měla být obětována zrovna 1.0 TSI 81 kW s manuálem...

Odpovědět  |   | 
Georgis9  |  13. 03. 2019 17:56

Mám 3 Škodovku DSG suché spojky. Vždy najeto cca 180 tis. Km. Vždy bez problémů. V čem máte problém chytrolínové.

Odpovědět  |   | 
Georgis9  |  13. 03. 2019 17:59

Mám 3 Škodovku DSG suché spojky. Vždy najeto cca 180 tis. Km. Vždy bez problémů. V čem máte problém chytrolínové.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  13. 03. 2019 19:32

Já problém měl. Resp. já ne (měl jsem mokrou DSG), ale otec v Octávce s 1.4 TSI. Občas spojka zadrhávala, většinou když auto nebylo zahřáté, sám jsem to zažil na vlastní kůži, že jsem při rozjezdu zadrhával jako když ženská se neuměla rozjet. Po ujetí několika km problém vždy zmizel.
Jestli máte 3. Škodovku se suchou spojkou a bez problémů, tak buďte rád. Nicméně nejste statistický vzorek (stejně jako otec není), takže z toho nelze vyvozovat obecné závěry (ani na jednu či druhou stranu)

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  14. 03. 2019 09:41

V práci máme litrové manuálně řazené Fóbie, kterým vždycky za studena spojky smrdí ...

Odpovědět  |   | 
...  |  13. 03. 2019 20:26

Já měl problém u dvou OIII sice ne se spojkami, ale v obou autech v cca 110.000km museli měnit řídící jednotku DSG převodovky.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 03. 2019 09:52

Asi ve fleetu nefici, tak proc to drzet v nabidce.

Odpovědět  |   | 
Yellowhammer  |  13. 03. 2019 18:22

Ve fleetu právě fičí, až Anča křičí 😂..možná se dost pere se 70kW, ale DSG se prodá minimum, v porovnání s manuálem..

Odpovědět  |   | 
Rada  |  13. 03. 2019 18:37

Teď se DSG prodá víc

Jsem zvědavý, jak velký dopad to bude mít na trh ojetin. Ojetiny s automatem se podle mě lidé dost bojí (a je jedno, jestli oprávněně nebo ne).

Odpovědět  |   | 
E15  |  13. 03. 2019 19:35

Osobně bych Fabii (stejně jako jakékoliv jiné obdobné auto) kupoval jedině s automatem.

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  13. 03. 2019 10:26

Ten facelift to je hnus. To jestli pan Kabaň vidí musí každý den zvracet co z jeho Fabie někdo jiný udělal. 🤮🤮🤮

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  13. 03. 2019 10:37

Vzhledem k tomu, jak dlouho trvá zadávací řetězec ve výrobě, homologaci a návrh (hodně zjednodušeně napsáno), tak bych řekl, že to je ještě Kabaňova práce. Vlastně ještě FL supa by mohl být z části jeho práce a tím by to mělo končit.

Kdysi bylo někde uvedené, že jakmile se produkt dá do výroby a začne se prodávat, prakticky ihned se roztáčí kolotoč s vývojem nástupce a takto to mimo automotive platí v mnoha dalších odvětvích.

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  13. 03. 2019 12:31

Tak na to zapomeň ty šašku. Poslední produkt pana Kabáně byl Kodiaq (2016)a facelift Octavie, která je mimochodem rekordně prodávaná v celé Evropě a lidem se moc líbí.
Ostatní už je práce Karla Neuholda šefdesignera karosérií a šéfdesignera je Olivera Stefaniho.
Tak tu lidem nelži ty sloní zvratku

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  13. 03. 2019 18:37

Tak to s Vámi souhlasím.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 03. 2019 10:33

Za 46t mit silnější motor s automatem není zas tak špatná cena.

Odpovědět  |   | 
Q  |  13. 03. 2019 11:24

Jenže ještě nedávno byl příplatek TSI 70 kW pětistupňový manuál -> TSI 81 kw šestistupňový manuál jen 16 tisíc a před rokem dokonce jen 10 tisíc. Kromě toho se najdou i zákazníci, kteří převodovku DSG prostě nechtějí, nezávisle na výši příplatku.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 03. 2019 11:41

Jo 30t za dsg.Kdyby se aspoň u těch převodovek dalo nastavit jak to má řadit a né že po městě se motor(dělá mu to dobře)převaluje kolem 1300ot.

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  13. 03. 2019 12:40

Jak to DSG vlastne funguje v litru? Vzdyt se vsude pise, ze to pod 1800 otacek vubec nejede (logicky, jelikoz nefouka turbo).
Jezdit s tim pri 1500 otackach po meste by musela byt neuveritelna lahoda

Odpovědět  |   | 
vruuuum  |  13. 03. 2019 12:59

Ano, to je lahoda i se silnější Audinou. Emisní kurvítko v podobě softwaru, který podtáčí motor, je na hovno. V kopcích to chce určitě S.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 03. 2019 14:24

Nejezdit po dálnici,tankovat obyčejný benzin,interval oleje 2roky/30tkm to vše musí být ráj pro carbon po pár letech.

Odpovědět  |   | 
Q  |  13. 03. 2019 11:16

Šéf Škody fabuluje. Jednak se vyhnul přímé odpovědi a hlavně jsou proti statistky. Jak u starší 1.2 TSI 81kW, tak u novější 1.0 TSI 81 kW se verze s manuální převodovkou prodávaly v ČR i Německu (jinde to bude podobné) mnohem více než verze s převodovkou DSG.
O skutečných důvodech můžeme spekulovat. Nejpravděpodobnější je, že "levná" Fabie konkurovala jiným "dražším" modelům koncernu VW a že koncern VW prodej této verze omezil/zakázal. Ze stejného důvodu nemá Octavia se 110 kW motory víceprvkovou zadní nápravu.

Odpovědět  |   | 
Bob  |  13. 03. 2019 12:05

Jsou to kecy, je to otázka kapacity stejně jako v případě 1.5 TSI. Litr s šestikvaltem se stal základním agregátem pro Scalu a je to na úkor Fabie. O DSG není u menších motorizací takový zájem proto tato verze zůstala v nabídce.

Odpovědět  |   | 
Q  |  13. 03. 2019 13:25

Ano, nedostatek výrobní kapacity TSíček je také jedna z variant. Ale v takovém případě bych očekával, že vyškrtnou z ceníku spíše slabší verzi, na které je nižší marže.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  13. 03. 2019 16:00

A nejde náhodou o jeden motor, který je postavený na výkon 81 kW (plus nějaká rezerva) a v případě slabší verze je výkon softwarem snížený na 70 kW?

Odpovědět  |   | 
Honza  |  13. 03. 2019 17:49

Dobrý den. Ne, silnější verze měla jiné turbodmychadlo, jiné ventily a jiná sedla ventilů.
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/techni... ...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  13. 03. 2019 20:29

A je ten rozdíl tak zásadní, že je problém podobný motor skládat s jiným turbem, ventily a sedly ventilů? Vyrábět to stejně budou pro jiné modely, takže beztak jde jen o poměr z celkové výrobní kapacity.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  14. 03. 2019 14:11

Děkuji za odkaz. Přiznám se, že mě nenapadlo, že se liší i jinak než jen softwarem.

Ještě jsem si vzpomněl na to, že před faceliftem byl příplatek za DSG 36 tis. a po faceliftu byl jen 30 tis. Nevzpomínám si, že by Škodovka nějaký výbavový prvek zlevnila, takže DSG ve Fabii asi zas takový hit nebyl. Proto si i tak myslím, že za stažením manuálu je něco jiného, než redukce komplexity.

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  13. 03. 2019 12:35

Tak tak. Koncernová režie.
U Renaultu to je stejné. Do Dacie taky nedávají záměrně vše ač to mají. Přesto, že je vývoj design i výroba Dacii 100%produkte. Lidí od Renaultu.

Odpovědět  |   | 
mijunior  |  13. 03. 2019 12:15

Litr s šestikvaltem byl po Citigu druhá nejoblíbenější verze mezi kmenovými zaměstnanci na roční pronájem. Za drobný peníz navíc to byla uživatelsky mnohem přívětivější varianta než základ s pětikvaltem. Kámoš jde měnit auto za měsíc a evidentně to stihnul na poslední chvíli.

Odpovědět  |   | 
Satanek  |  13. 03. 2019 12:45

Ja uz to bohuzel nestihl:)

Odpovědět  |   | 
Rada  |  13. 03. 2019 16:09

Na pronájem mi to přijde skoro jedno, resp. osobně bych i přes drobný příplatek preferoval DSG. Pokud bych kupoval auto na delší dobu (nebo kupoval ojetinu), tak bych se DSG raději vyhnul.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  13. 03. 2019 13:56

Pise sa rok 2019. Potrebuje niekto vo Fabii manualnu prevodovku?

Odpovědět  |   | 
homer  |  13. 03. 2019 14:51

Dokonce masochistum je sest kvaltu malo! Verglovat s fofrklackem je podle nich neco jako ejakulace.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  13. 03. 2019 18:21

A ty jsi debil no..... A komu to vadí?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 03. 2019 13:51

A potom sledujes 'majstrov sveta' s manualom a zistujes, ze 99% z nich nevie radit.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  16. 03. 2019 11:20

Na toto jste přišel kde?

Odpovědět  |   | 
Rada  |  13. 03. 2019 16:55

Příplatek 30 tis. za DSG byl celkem nízký, na druhou stranu i tak šlo o navýšení ceny o cca 10%. Náklady na servis jsou podle mě obtížně vyčíslitelné (převodovka může vydržet po celou dobu životnosti auta, ale také nemusí), dost těžko ale budou u DSG nižší než u manuálu. A Fabii si většinou nekupují lidé, kteří chtějí utrácet v servisu velké peníze.

Na druhou stranu většinu Škodovek kupují (pronajímají) firmy a ty si mohou za DSG připlatit. Náklady na opravy firmy většinou moc nezajímají.
A tímto směrem možná uvažovali i ve Škoda Auto.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  14. 03. 2019 09:19

Ti co řídit umí ji potřebují, automat je pro lenochy a nebo kopyta co neumí řadit.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 03. 2019 13:49

A na co ju potrebuju?

Odpovědět  |   | 
Roman  |  15. 03. 2019 17:56

Nepodtáčí motor jak to dělá automat, při předjíždění si můžete podřadit jak chcete, brzdění motorem, vyhrávání se v zimě,... Mám pokračovat?

Odpovědět  |   | 
nemám jméno  |  14. 03. 2019 13:05

Do Kauflandu na nákupy je DSG to pravé.... Pro první i druhé auto v rodině bych si 5 litrů připlatí jen proto aby tam nebyl automat. Ale ty to asi těžko pochopíš.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  14. 03. 2019 14:22

Ne že bych chtěl Škodovku za stažení manuálu chválit, ale na druhou stranu na cestu do Kaufu stačí i 70 kW s pětikvaltem.

Potíž budou mít ti, kteří chtějí s Fabií jezdit hodně i po dálnici a tam ten pětikvalt optimální nebude. Pokud tedy budou trvat na Klenotu, tak si budou muset připlatit za DSG nebo za Scalu (u té asi v blízké době manuál se šestistupňovou převodovkou stahovat nebudou).

Odpovědět  |   | 
Roman  |  15. 03. 2019 17:58

Každý kdo chce mít auto na delší dobu?

Odpovědět  |   | 
Kaaka  |  13. 03. 2019 15:56

Jak píše BOB výše.. Scala se montuje na stejné lince (M1) jako Fabia, ale na Scale je větší "vejvar" tak proč vyrábět levnou Fabii s tímto motorem... Prostě a jednoduše přesunou víc zákazníků k dražšímu modelu.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  13. 03. 2019 18:22

Logická myšlenka.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  14. 03. 2019 07:33

Takto to dáva zmysel.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  13. 03. 2019 18:26

A co když je to jen proto, že výkonnější motor má trošičku vyšší emise a proto se může jednat tak trochu o výpalné. Určitě náklady na výrobu automatu nebudou vyšší přesně o rozdílovou částku, co zaplatí zákazník. Navíc z výrobní linky vyjede o jednu převodovku míň (místo 3 typů pro Fábii jen 2).

Odpovědět  |   | 
kryssa  |  13. 03. 2019 18:31

Tak se smutkem vzpomínám na Trabanta, sice jsem v něm jel asi třikrát ale byl to zážitek. Jsem zvědav kam až ty motory co se týče obsahu ti polomozkové z Bruselu dotlačí. No jestli trumfnou ty Trabanty z NDR kde dělali samé chyby .......

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 03. 2019 20:05

Ja tipuju, ze Skodovka si konecne vsimla, ze ty motory po prumernem najezdu umiraji a zacala resit dalsi pruser s motorama. Ono se to tak jako tak brzy provali.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  13. 03. 2019 22:11

Už jen ten název "Monte Carlo" spojený s 3 válcovým litrovým "výkonným" motorem posadí potenciálního zákazníka "na zadek"....
Jakmile si přečte: "Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Monte Carlo" - tak hned běží pro peníze a kupuje...

Odpovědět  |   | 
Ota  |  14. 03. 2019 08:11

Tak náhodou já to MC 81kw 6kvalt mám a jsem nadmíru spokojen.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  14. 03. 2019 18:08

Však jsem to Oto napsal a jsem rád že ses ozval a potvrdil mi mé sdělení. Doplním jen, že Škoda je spokojená, že jsi koupil její produkt, ty jsi spokojený, že jsi utratil peníze za auto, se kterým jsi nadmíru spokojen a já jsem také spokojen, protože ze tvého nákupu jsem nepřímo obdržel jako občan zlomek tvých peněz v podobě přímých a nepřímých daní, které zaplatila Škoda z výroby a prodeje tvé Fabie "Monte Carlo".
Škoda to prostě umí. Ví jak oslovit zákazníky a jak a čím je zaujmout. A zákazníci kupují...

Odpovědět  |   | 
Ota  |  15. 03. 2019 08:37

Však Josefe cena 380 tisíc za MC v plné palbě není zas tak moc,a ty tříválce teď serou bohužel do všeho,že.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 03. 2019 20:06

Za auto, co se "nazývá" vznostným názvem Monte Carlo, to není opravdu tak mnoho, Oto...
Já bych si ale pod názvem "Monte Carlo" představoval AUTO, například, když by tedy šlo o Škodu, tak "vymazlené" vytuněné RS s perfektním interierem a exterierem a silnějším motorem, třeba alespoň těch 221 kW jaký montuje SEAT do Cupry.
Ještě se podle mne dalo skousnout kdysi dávno označení RS u Fabie 1 s tím 96 kW nafťákem, ale použít název "Monte Carlo" do Fabie s tříválcem s 81 kW a nyní už jen s automatem?
A 380 tisíc bych utratil rozhodně za něco jiného a určitě bych něco připlatil. Naštěstí to řešit nemusím. Hlavní je, že jsi s Fabií spokojen. Přeji ti s Monte Carlem hodně šťastných km.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  14. 03. 2019 15:11

Jak to říct slušně...? Ty tříválce si strčte za klobouk.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 90 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 143 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A