Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

Ještě před ženevským autosalonem jsme vydali zprávu o zredukování nabídky kombinací pohonných jednotek a převodovek u Škody Fabia. Šéf českého zastoupení Škodovky nám prozradil, proč k tomu došlo.

Pokud si chcete koupit Škodu Fabia, můžete vybírat ze skladových zásob, nebo si pochopitelně nechat nakonfigurovat svou vlastní. Drobný zádrhel ale může nastat v dostupnosti kýžené kombinace motoru a převodovky. Zatímco dříve byla pro všechny nabízené motory třetí generace Fabie standardem manuální převodovka, tedy ta finančně dostupnější varianta, dnes je tomu jinak.

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Začátkem března jsme informovali o změně v nabídce. Pokud si chcete Fabii koupit s manuálem, nezbývá než sáhnout po jednom z atmosférických motorů MPI (44 a 55 kW) nebo výkonově slabším z litrových tříválců (70 kW). Přitom ještě nedávno byla s manuálem nabízena také silnější varianta motoru TSI (81 kW), to už ale neplatí. Jedinou možností je DSG, a protože se nejvýkonnější verze nenabízí v základní linii Active, ale až od linie Ambition, je její nejnižší cena 365.900 korun.

Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě jsem si povídal s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení Škodovky, přičemž vedle elektromobilů došla řeč i na současnou nabídku vozidel. Podle Vlčka je vyřazení silnějšího TSI s manuálem záležitostí redukce komplexity a nejde o dočasné opatření, jak se zprvu mohlo zdát.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

„V době, kdy Škoda pracuje na nových oblastech konektivity, agregátech spalujících CNG a elektrických verzích, by množství variant enormně narůstalo. Je-li z globálního hlediska zástavbovost pod 10 procent, řešíme, zda danou verzi v nabídce nadále držet,“ prozradil v rozhovoru Luboš Vlček s tím, že i do budoucna bude značka přinášet pestřejší nabídku verzí než konkurence.

Změny nicméně neproběhly pouze u Fabie, ale také u SUV Karoq. Z jeho nabídky vypadla kombinace motoru 1.5 TSI, pohonu všech kol a automatu. Jedním z důkazů redukce komplexity je také Scala, která vůbec nenabídne základní linii Active. U nového crossoveru Kamiq by tomu nemělo být jinak.

Škoda Fabia hatchback: Motory a ceny platné od února 2019
Motor Active Ambition Style Monte Carlo
1.0 MPI/44 kW 264.900 Kč - - -
1.0 MPI/55 kW 284.900 Kč 304.900 Kč - -
1.0 TSI/70 kW 5M 299.900 Kč 319.900 Kč 349.900 Kč 381.900 Kč
1.0 TSI/81 kW 7A - 365.900 Kč 395.900 Kč 427.900 Kč
Škoda Fabia Combi: Motory a ceny platné od února 2019
Motor Active Ambition Style Monte Carlo
1.0 MPI/55 kW 298.900 Kč 318.900 Kč - -
1.0 TSI/70 kW 5M 313.900 Kč 333.900 Kč 363.900 Kč 395.900 Kč
1.0 TSI/81 kW 7A - 379.900 Kč 409.900 Kč 441.900 Kč
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků