Nejsilnější Fabia s manuálem se do prodeje nevrátí. Šéf Škody uvedl důvody

Ještě před ženevským autosalonem jsme vydali zprávu o zredukování nabídky kombinací pohonných jednotek a převodovek u Škody Fabia. Šéf českého zastoupení Škodovky nám prozradil, proč k tomu došlo.

Pokud si chcete koupit Škodu Fabia, můžete vybírat ze skladových zásob, nebo si pochopitelně nechat nakonfigurovat svou vlastní. Drobný zádrhel ale může nastat v dostupnosti kýžené kombinace motoru a převodovky. Zatímco dříve byla pro všechny nabízené motory třetí generace Fabie standardem manuální převodovka, tedy ta finančně dostupnější varianta, dnes je tomu jinak.

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Začátkem března jsme informovali o změně v nabídce. Pokud si chcete Fabii koupit s manuálem, nezbývá než sáhnout po jednom z atmosférických motorů MPI (44 a 55 kW) nebo výkonově slabším z litrových tříválců (70 kW). Přitom ještě nedávno byla s manuálem nabízena také silnější varianta motoru TSI (81 kW), to už ale neplatí. Jedinou možností je DSG, a protože se nejvýkonnější verze nenabízí v základní linii Active, ale až od linie Ambition, je její nejnižší cena 365.900 korun.

Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě jsem si povídal s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení Škodovky, přičemž vedle elektromobilů došla řeč i na současnou nabídku vozidel. Podle Vlčka je vyřazení silnějšího TSI s manuálem záležitostí redukce komplexity a nejde o dočasné opatření, jak se zprvu mohlo zdát.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

„V době, kdy Škoda pracuje na nových oblastech konektivity, agregátech spalujících CNG a elektrických verzích, by množství variant enormně narůstalo. Je-li z globálního hlediska zástavbovost pod 10 procent, řešíme, zda danou verzi v nabídce nadále držet,“ prozradil v rozhovoru Luboš Vlček s tím, že i do budoucna bude značka přinášet pestřejší nabídku verzí než konkurence.

Změny nicméně neproběhly pouze u Fabie, ale také u SUV Karoq. Z jeho nabídky vypadla kombinace motoru 1.5 TSI, pohonu všech kol a automatu. Jedním z důkazů redukce komplexity je také Scala, která vůbec nenabídne základní linii Active. U nového crossoveru Kamiq by tomu nemělo být jinak.

Škoda Fabia hatchback: Motory a ceny platné od února 2019
Motor Active Ambition Style Monte Carlo
1.0 MPI/44 kW 264.900 Kč - - -
1.0 MPI/55 kW 284.900 Kč 304.900 Kč - -
1.0 TSI/70 kW 5M 299.900 Kč 319.900 Kč 349.900 Kč 381.900 Kč
1.0 TSI/81 kW 7A - 365.900 Kč 395.900 Kč 427.900 Kč
Škoda Fabia Combi: Motory a ceny platné od února 2019
Motor Active Ambition Style Monte Carlo
1.0 MPI/55 kW 298.900 Kč 318.900 Kč - -
1.0 TSI/70 kW 5M 313.900 Kč 333.900 Kč 363.900 Kč 395.900 Kč
1.0 TSI/81 kW 7A - 379.900 Kč 409.900 Kč 441.900 Kč
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků