Rodinné kombi, které vystřelí z nuly na stovky za 3,4 sekundy? AMG takové auto má, jen zavazadelník není tak velký, jak byste si asi představovali.
Divize AMG značky Mercedes-Benz šokovala představením ostrého Céčka, které přešlo u nejvyšší verze 63 z osmiválce na čtyřválec doplněný o elektřinu. Přesněji řečeno má motor M139 o výkonu 470 koní (v tomto naladění nejsilněšjí produkční čtyřválec na světě) a elektromotor na zadní nápravě o výkonu 204 koní s dvoustupňovou převodovkou. Jakožto plug-in hybrid dokáže ale na elektřinu ujet jen 13 kilometrů, systém je zde totiž podřízen dynamice - kombinovaný výkon činí 680 koní.
Právě C 63 S už je také v českém konfigurátoru, a to také jako kombi. Sedan vás vyjde na 2.871.330 Kč, kombi na 2.911.260 Kč. Neuškodí tak, když si praktičtější variantu srovnáme s nováčkem, kterým je BMW M3 Touring, první oficiálně vyráběné eMko v kombíku. Prodává se u nás pouze v jedné specifikaci, a to s šestiválcem, Competition, osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive.
BMW M3 Competition M xDrive Touring, jak se kombi nazývá celým jménem, stojí v základu 2.666.300 Kč, což je o čtvrt milionu méně než plug-in hybridní mercedes. Ve prospěch BMW mluví také hmotnost, která je o více než 200 kg nižší. Zároveň má větší zavazadelník, který u C 63 S trpí na uložení plug-in hybridního pohonu, má v základu méně než Škoda Fabia, 324 litrů, zatímco M3 má krásných 500 litrů.
Výhodou C 63 S je pak samozřejmě lokálně bezemisní provoz, i když jen na zmíněných 13 kilometrů. Mnohem větší výhodou bude menší spotřeba, která je podle tabulek pouze 6,9 l/100 km, zatímco BMW chce přes deset litrů. Céčko pak slibuje i nepatrně lepší dynamiku s akcelerací na stovku za 3,4 sekundy, oproti 3,6 sekundy u BMW. V praxi to ale stejně asi nepocítíte, maximálně úvodní kopanec od elektřiny.
Oba vozy mají bohatou standardní výbavu, takže si v rámci příplatků nelze šperkovat až do takové míry, kdy ceny vystřelí k závratným výšinám. Ano, C 63 S může mít lak za skoro sto tisíc a M3 za padesát, stejně tak si můžete hrát i s čalouněním a dekory, ale vše podstatné, co dává těmto autům svůj charakter, je ve standardu. U BMW se hodí zmínit paket Innovation za 100.620 Kč s laserovými světlomety s asistentem, parkovacím asistentem nebo Live Cockpit Professional.
Divize AMG na to kontruje paketem AMG Premium Plus s panoramatickým střešním oknem, head-up displejem, reproduktory Burmester, asistentem dálkových světel nebo digitálními předními světlomety za 108.329 Kč. Za 444.118 Kč pak můžete mít AMG F1 Edition, o které jsme psali samostatný článek. Tato speciální edice je dostupná pouze v Evropě a má mnoho pikantností.
Mercedes-AMG C 63 S E Performance kombi vs. BMW M3 Competition xDrive Touring |
Model |
C 63 S |
M3 Competition xDrive |
Motor |
R4 |
R6 |
Objem |
1991 |
2993 |
Výkon [kW/ot.min] |
350/6750 |
375/6250 |
T. moment [N.m/ot.min] |
545/5250 - 5500 |
650/2750 - 5500 |
Systémový výkon [kW] |
500 |
- |
Systémový t. moment [N.m] |
1020 |
- |
Zrychlení [s] |
3,4 |
3,6 |
Max. rychlost [km/h] |
280 |
280 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
6,9 |
10,1 - 10,4 |
Hmotnost [kg] |
2190 |
1940 |
Pohon kol |
4Matic+ |
xDrive |
Převodovka |
9A |
8A |
Zavazadelník [l] |
324 |
500 |
Nádrž [l] |
60 |
59 |
Akumulátor [kWh] |
6,1 |
- |
Dojezd EV [km] |
13 |
- |
Délka x šířka x výška |
4842 x 1900 x 1474 |
4801 x 1903 x 1446 |
Rozvor [mm] |
2875 |
2857 |
Cena [Kč] |
2.911.260 |
2.666.300 |