Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) | Zdroj: Mercedes-AMG

BMW M3 Touring (2023) Zdroj: BMW

BMW M3 Touring (2023) | Zdroj: BMW

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) | Zdroj: Mercedes-AMG

BMW M3 Touring (2023) Zdroj: BMW

BMW M3 Touring (2023) | Zdroj: BMW

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) | Zdroj: Mercedes-AMG

BMW M3 (2022) Zdroj: BMW Group

BMW M3 (2022) | Zdroj: BMW Group

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) | Zdroj: Mercedes-AMG

BMW M3 (2022) Zdroj: BMW Group

BMW M3 (2022) | Zdroj: BMW Group

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) | Zdroj: Mercedes-AMG

BMW M3 (2022) Zdroj: BMW Group

BMW M3 (2022) | Zdroj: BMW Group

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) | Zdroj: Mercedes-AMG

BMW M3 (2022) Zdroj: BMW Group

BMW M3 (2022) | Zdroj: BMW Group

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) | Zdroj: Mercedes-AMG

BMW M3 (2022) Zdroj: BMW Group

BMW M3 (2022) | Zdroj: BMW Group

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) | Zdroj: Mercedes-AMG

BMW M3 (2022) Zdroj: BMW Group

BMW M3 (2022) | Zdroj: BMW Group

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) | Zdroj: Mercedes-AMG

BMW M3 (2022) Zdroj: BMW Group

BMW M3 (2022) | Zdroj: BMW Group

BMW M3 Touring (2023)

BMW M3 Touring (2023)

BMW M3 Touring (2023)

BMW M3 Touring (2023)

BMW M3 Touring (2023) Zdroj: BMW
Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG
BMW M3 Touring (2023) Zdroj: BMW
Mercedes-AMG C 63 S E Performance (2023) Zdroj: Mercedes-AMG
20
Fotogalerie

Nejsilnější čtyřválec světa má české ceny! Kombi stojí skoro 3 miliony, jak si vede proti M3 Touring?

Rodinné kombi, které vystřelí z nuly na stovky za 3,4 sekundy? AMG takové auto má, jen zavazadelník není tak velký, jak byste si asi představovali.

Divize AMG značky Mercedes-Benz šokovala představením ostrého Céčka, které přešlo u nejvyšší verze 63 z osmiválce na čtyřválec doplněný o elektřinu. Přesněji řečeno má motor M139 o výkonu 470 koní (v tomto naladění nejsilněšjí produkční čtyřválec na světě) a elektromotor na zadní nápravě o výkonu 204 koní s dvoustupňovou převodovkou. Jakožto plug-in hybrid dokáže ale na elektřinu ujet jen 13 kilometrů, systém je zde totiž podřízen dynamice - kombinovaný výkon činí 680 koní.

Právě C 63 S už je také v českém konfigurátoru, a to také jako kombi. Sedan vás vyjde na 2.871.330 Kč, kombi na 2.911.260 Kč. Neuškodí tak, když si praktičtější variantu srovnáme s nováčkem, kterým je BMW M3 Touring, první oficiálně vyráběné eMko v kombíku. Prodává se u nás pouze v jedné specifikaci, a to s šestiválcem, Competition, osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive.

BMW M3 Competition M xDrive Touring, jak se kombi nazývá celým jménem, stojí v základu 2.666.300 Kč, což je o čtvrt milionu méně než plug-in hybridní mercedes. Ve prospěch BMW mluví také hmotnost, která je o více než 200 kg nižší. Zároveň má větší zavazadelník, který u C 63 S trpí na uložení plug-in hybridního pohonu, má v základu méně než Škoda Fabia, 324 litrů, zatímco M3 má krásných 500 litrů.

Výhodou C 63 S je pak samozřejmě lokálně bezemisní provoz, i když jen na zmíněných 13 kilometrů. Mnohem větší výhodou bude menší spotřeba, která je podle tabulek pouze 6,9 l/100 km, zatímco BMW chce přes deset litrů. Céčko pak slibuje i nepatrně lepší dynamiku s akcelerací na stovku za 3,4 sekundy, oproti 3,6 sekundy u BMW. V praxi to ale stejně asi nepocítíte, maximálně úvodní kopanec od elektřiny.

Oba vozy mají bohatou standardní výbavu, takže si v rámci příplatků nelze šperkovat až do takové míry, kdy ceny vystřelí k závratným výšinám. Ano, C 63 S může mít lak za skoro sto tisíc a M3 za padesát, stejně tak si můžete hrát i s čalouněním a dekory, ale vše podstatné, co dává těmto autům svůj charakter, je ve standardu. U BMW se hodí zmínit paket Innovation za 100.620 Kč s laserovými světlomety s asistentem, parkovacím asistentem nebo Live Cockpit Professional.

Divize AMG na to kontruje paketem AMG Premium Plus s panoramatickým střešním oknem, head-up displejem, reproduktory Burmester, asistentem dálkových světel nebo digitálními předními světlomety za 108.329 Kč. Za 444.118 Kč pak můžete mít AMG F1 Edition, o které jsme psali samostatný článek. Tato speciální edice je dostupná pouze v Evropě a má mnoho pikantností.

Mercedes-AMG C 63 S E Performance kombi vs. BMW M3 Competition xDrive Touring
Model C 63 S M3 Competition xDrive
Motor R4 R6
Objem  1991 2993
Výkon [kW/ot.min] 350/6750 375/6250
T. moment [N.m/ot.min] 545/5250 - 5500 650/2750 - 5500
Systémový výkon [kW] 500 -
Systémový t. moment [N.m] 1020 -
Zrychlení [s] 3,4 3,6
Max. rychlost [km/h] 280 280
Spotřeba WLTP [l/100 km] 6,9 10,1 - 10,4
Hmotnost [kg] 2190 1940
Pohon kol 4Matic+ xDrive
Převodovka 9A 8A
Zavazadelník [l] 324 500
Nádrž [l] 60 59
Akumulátor [kWh] 6,1 -
Dojezd EV [km] 13 -
Délka x šířka x výška 4842 x 1900 x 1474 4801 x 1903 x 1446
Rozvor [mm] 2875 2857
Cena [Kč] 2.911.260 2.666.300

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud