Nejrychlejším sedanem na Nordschleife je Subaru WRX STi. Takové si ale nekoupíte

Subaru stanovilo rekord na severní smyčce okruhu Nürburgring. Upravené STi je zde nejrychlejším čtyřdveřovým vozem.

Čas 6:57,5 stačil na to, aby mohli u Subaru pořádně slavit. Je to totiž pouze o půl sekundy více, než zaznamenalo Porsche 918 Spyder. Hlavně ale tento čas pasuje vůz s dlouhým názvem na krále sedanů v zeleném pekle.

Subaru se speciálem pokoušelo Severní smyčku dříve, rekordu ale zamezilo počasí. Podívejte se na video:

Řeč je o Subaru WRX STI Type RA NBR Special. Jedná se o závodní speciál, jehož úpravu si vzali na starosti u britského Prodrive. Pohání jej dvojnásobně výkonný motor než v sériové verzi. Přeplňovaný čtyřválec má zdvihový objem dva litry. Výkon více než šesti stovek koní podává v 8 500 ot./min.

Na všechna čtyři kola je tato síla posílána skrze sekvenční převodovku, která řadí během dvaceti milisekund. Rekordní čas padl i díky aerodynamice, která je schopna generovat přítlak 300 kg.

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Rekordní speciál však má svůj přesah i na silnice. Vznikne podle něj sériová varianta RA. „Cílem bylo upozornit na nové Subaru WRX STI Type RA s vylepšenou dynamikou a ovladatelností, které automobilka uvede později během letošního roku. Tato specifikace má s rekordním speciálem několik věcí společných. Jedná se zejména o karbonovou střechu, zadní křídlo, 19” kola BBS nebo pneumatiky Yokohama Advan,“ říká Dominick Infant, šéf komunikace Subaru.

Podívejte se, jak fungují legendární motory Subaru. Opravdu jako boxerské pěsti

Podívejte se, jak fungují legendární motory Subaru. Opravdu jako boxerské pěsti

Limitovaná série 500 kusů s upraveným motorem o objemu 2,5 litru a zvýšeným výkonem na 310 koní však bude k dispozici pouze pro americký trh. Video ze zmíněného rekordu zatím Subaru neuvolnilo, ale dušuje se, že pokus je regulérní a dohlíželi na něj i traťoví komisaři.

Prohlédněte si i fotky ze zákulisí rekordu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků