Nejrychlejším sedanem na Nordschleife je Subaru WRX STi. Takové si ale nekoupíte

Subaru stanovilo rekord na severní smyčce okruhu Nürburgring. Upravené STi je zde nejrychlejším čtyřdveřovým vozem.

Čas 6:57,5 stačil na to, aby mohli u Subaru pořádně slavit. Je to totiž pouze o půl sekundy více, než zaznamenalo Porsche 918 Spyder. Hlavně ale tento čas pasuje vůz s dlouhým názvem na krále sedanů v zeleném pekle.

Subaru se speciálem pokoušelo Severní smyčku dříve, rekordu ale zamezilo počasí. Podívejte se na video:

Řeč je o Subaru WRX STI Type RA NBR Special. Jedná se o závodní speciál, jehož úpravu si vzali na starosti u britského Prodrive. Pohání jej dvojnásobně výkonný motor než v sériové verzi. Přeplňovaný čtyřválec má zdvihový objem dva litry. Výkon více než šesti stovek koní podává v 8 500 ot./min.

Na všechna čtyři kola je tato síla posílána skrze sekvenční převodovku, která řadí během dvaceti milisekund. Rekordní čas padl i díky aerodynamice, která je schopna generovat přítlak 300 kg.

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Rekordní speciál však má svůj přesah i na silnice. Vznikne podle něj sériová varianta RA. „Cílem bylo upozornit na nové Subaru WRX STI Type RA s vylepšenou dynamikou a ovladatelností, které automobilka uvede později během letošního roku. Tato specifikace má s rekordním speciálem několik věcí společných. Jedná se zejména o karbonovou střechu, zadní křídlo, 19” kola BBS nebo pneumatiky Yokohama Advan,“ říká Dominick Infant, šéf komunikace Subaru.

Podívejte se, jak fungují legendární motory Subaru. Opravdu jako boxerské pěsti

Podívejte se, jak fungují legendární motory Subaru. Opravdu jako boxerské pěsti

Limitovaná série 500 kusů s upraveným motorem o objemu 2,5 litru a zvýšeným výkonem na 310 koní však bude k dispozici pouze pro americký trh. Video ze zmíněného rekordu zatím Subaru neuvolnilo, ale dušuje se, že pokus je regulérní a dohlíželi na něj i traťoví komisaři.

Prohlédněte si i fotky ze zákulisí rekordu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků