Nejrychlejší sekačka na trávu se ukázala v Goodwoodu. Řídila ji holka

Uznáváme, titulek je trochu zavádějící. Rekordní jízda teprve unikátní sekačku od Hondy čeká. Ještě předtím však své schopnosti ukázala na vrchařské trati v Goodwoodu. Na sekání trávy nicméně nebyl zrovna čas.

Honda už má s konstrukcí rychlých, rekordů překonávajících sekaček nějakou tu zkušenost. V roce 2014 vytvořila nový světový rekord, když s pořádně nabušenou sekačkou dosáhla rychlosti 188 km/h. Co čert nechtěl, rychlost hned další rok překonala jistá tuningová firma z Norska. Svůj vyladěný „traktůrek“ vyhnala na 215 km/h.

Honda chce tedy rekord zpět a tentokrát plánuje s novou verzí sekačky dosáhnout 241 km/h. Ještě před samotným pokusem o rekord se ale nadějný stroj od Hondy předvedl na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Honda CR-V jako kabriolet? Střechu uřízla přímo automobilka

Honda CR-V jako kabriolet? Střechu uřízla přímo automobilka

Za volant se přitom neposadila kdovíjaká holka, ale respekt vzbuzující Jessica Hawkins – závodní pilotka a možná nejznáměji kaskadérka účinkující v živé show na motivy filmové série Rychle a zběsile. Právě Hawkins se totiž bude později v sekačce pokoušet onen rychlostní rekord pokořit.

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Na technice s Hondou spolupracoval partner z britského seriálu cestovních vozů, Team Dynamics. Do jednomístné sekačky umístili litrový motor z motocyklu CBR1000RR Fireblade SP, který má výkon 141 kW (192 koní) ve třinácti tisících otáčkách. Poměr výkonu a hmotnosti je ideálních 1:1.

Nainstalovaná je nově šestistupňová převodovka, závodní volant a sedačka, kola s lepivějšími pneumatikami, závodní brzdy a další drobnosti. Sekačka má být pro splnění rekordu stále schopna sekat trávu, kvůli čemuž má na zádi elektromotor, který pohání nože z karbonových vláken. A přesto, zrychlení z nuly na 100 km/h nemá trvat ani 3 vteřiny…

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků