Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Přetahovaná Hondy a Volkswagenu o nejrychlejší čas na slavném okruhu pokračuje. Co teprve, až zpátky do hry přijde Renault...

V květnu roku 2015 zajela předchozí generace Civicu Type-R nejrychlejší čas na severní smyčce Nürburgringu ze všech aut s předním pohonem. Obkroužila jej za 7 minut a 53 sekund a sebrala korunu Méganu R.S. Trophy-R.

O rok později na okruh přijel Volkswagen a s časem 7:49,21 uzmul rekord pro Golf GTI Clubsport S. Před pár měsíci se volfsburští vrátili a metu posunuli o dvě sekundy dále, na 7:47,19. Nyní je však na tahu Honda.

Nový Civic Type R dosáhl třetího dubna času 7:43,8 a porazil tak Volkswagen o tři sekundy a svého předchůdce dokonce o téměř sedm sekund.

Honda Civic Typer-R na vlastní kůži. Nahlédněte i pod kapotu

Honda Civic Typer-R na vlastní kůži. Nahlédněte i pod kapotu

Pro bezpečnost byl vůz během testů vybaven "klecí". Podle Hondy však nezlepšila tuhost karoserie, což je přinejmenším těžko uvěřitelné. Navíc rekordnímu civicu chyběla zadní sedadla a infotainment. Jinak Japonci tvrdí, že použili pouze sériové díly a silniční pneumatiky.

Ke všemu připočtěme, že v loňském roce došlo k úpravě trati, která má v kritických místech lepší povrch, což defacto smazává rozdíl mezi novou a předchozí generací ostrého civiku.

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Nová generace Civicu Type-R disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 228 kW a maximálním točivém momentu 400 Nm. Na přední kola sílu distribuuje přes šestistupňovou manuální převodovku. Uvidíme, zda se do souboje o hrad Nürburg a pozornost fanoušků vloží i Renault Sport, který pracuje na nové generaci Méganu R.S.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii testovaného kusu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků