Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Přetahovaná Hondy a Volkswagenu o nejrychlejší čas na slavném okruhu pokračuje. Co teprve, až zpátky do hry přijde Renault...

V květnu roku 2015 zajela předchozí generace Civicu Type-R nejrychlejší čas na severní smyčce Nürburgringu ze všech aut s předním pohonem. Obkroužila jej za 7 minut a 53 sekund a sebrala korunu Méganu R.S. Trophy-R.

O rok později na okruh přijel Volkswagen a s časem 7:49,21 uzmul rekord pro Golf GTI Clubsport S. Před pár měsíci se volfsburští vrátili a metu posunuli o dvě sekundy dále, na 7:47,19. Nyní je však na tahu Honda.

Nový Civic Type R dosáhl třetího dubna času 7:43,8 a porazil tak Volkswagen o tři sekundy a svého předchůdce dokonce o téměř sedm sekund.

Honda Civic Typer-R na vlastní kůži. Nahlédněte i pod kapotu

Honda Civic Typer-R na vlastní kůži. Nahlédněte i pod kapotu

Pro bezpečnost byl vůz během testů vybaven "klecí". Podle Hondy však nezlepšila tuhost karoserie, což je přinejmenším těžko uvěřitelné. Navíc rekordnímu civicu chyběla zadní sedadla a infotainment. Jinak Japonci tvrdí, že použili pouze sériové díly a silniční pneumatiky.

Ke všemu připočtěme, že v loňském roce došlo k úpravě trati, která má v kritických místech lepší povrch, což defacto smazává rozdíl mezi novou a předchozí generací ostrého civiku.

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Nová generace Civicu Type-R disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 228 kW a maximálním točivém momentu 400 Nm. Na přední kola sílu distribuuje přes šestistupňovou manuální převodovku. Uvidíme, zda se do souboje o hrad Nürburg a pozornost fanoušků vloží i Renault Sport, který pracuje na nové generaci Méganu R.S.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii testovaného kusu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků