Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Přetahovaná Hondy a Volkswagenu o nejrychlejší čas na slavném okruhu pokračuje. Co teprve, až zpátky do hry přijde Renault...

V květnu roku 2015 zajela předchozí generace Civicu Type-R nejrychlejší čas na severní smyčce Nürburgringu ze všech aut s předním pohonem. Obkroužila jej za 7 minut a 53 sekund a sebrala korunu Méganu R.S. Trophy-R.

O rok později na okruh přijel Volkswagen a s časem 7:49,21 uzmul rekord pro Golf GTI Clubsport S. Před pár měsíci se volfsburští vrátili a metu posunuli o dvě sekundy dále, na 7:47,19. Nyní je však na tahu Honda.

Nový Civic Type R dosáhl třetího dubna času 7:43,8 a porazil tak Volkswagen o tři sekundy a svého předchůdce dokonce o téměř sedm sekund.

Honda Civic Typer-R na vlastní kůži. Nahlédněte i pod kapotu

Honda Civic Typer-R na vlastní kůži. Nahlédněte i pod kapotu

Pro bezpečnost byl vůz během testů vybaven "klecí". Podle Hondy však nezlepšila tuhost karoserie, což je přinejmenším těžko uvěřitelné. Navíc rekordnímu civicu chyběla zadní sedadla a infotainment. Jinak Japonci tvrdí, že použili pouze sériové díly a silniční pneumatiky.

Ke všemu připočtěme, že v loňském roce došlo k úpravě trati, která má v kritických místech lepší povrch, což defacto smazává rozdíl mezi novou a předchozí generací ostrého civiku.

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Nová generace Civicu Type-R disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 228 kW a maximálním točivém momentu 400 Nm. Na přední kola sílu distribuuje přes šestistupňovou manuální převodovku. Uvidíme, zda se do souboje o hrad Nürburg a pozornost fanoušků vloží i Renault Sport, který pracuje na nové generaci Méganu R.S.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii testovaného kusu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků