Nejrychlejší Mercedes dostane silnější hybridní dvojče s podivným označením

Automobilka si trochu zamává s tabulkami emisí a zároveň nabídne asi nejsilnější Mercedes všech dob. To zní fér.

Přijde příští rok a bude to největší dělo se zaměřovačem na kapotě. Současné AMG GT 4 door se dočká hybridní nástavby, která má zvednout výkon ze 639 na rovných 800 koní. Podle všeho se bude jmenovat GT73 4Matic+ a půjde o plug-in hybrid.

Mercedes-AMG GT 4-Door dostává aerodynamický paket. Dostupný je i u nás

Mercedes-AMG GT 4-Door dostává aerodynamický paket. Dostupný je i u nás

Z označení 73 máme radost. Takto se totiž označovali vždy jen ty nejsilnější Mercedesy. Číslo značilo motor V12 7,3 litru, který můžete znát například z vozů Pagani. Ten už má v dnešní době své nástupce, ale ti se sem zřejmě nepodívají. Mělo by se zůstat u dvakrát přeplňovaného osmiválce.

Uvedení do výroby příští rok potvrdil i Tobias Moers, šéf divize AMG, pro britský Autocar na letošním autosalonu v Ženevě. Novinka bude konkurovat Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Jak moc se bude od „obyčejného“ čtyřdveřového AMG GT lišit, teď jen těžko určit.

Vrcholný Mercedes-AMG GT R Pro je tady. Ladil se podvozek a aerodynamika

Vrcholný Mercedes-AMG GT R Pro je tady. Ladil se podvozek a aerodynamika

Novinka by mohla ve zrychlení z 0 na 100 km/h prolomit třísekundovou hranici, protože výchozí model od ní není daleko. Zároveň ale nabídne velmi nízkou spotřebu. Když už ne ve skutečném životě, tak aspoň tabulkově. Čistě na elektřinu by nejrychlejší AMG GT mělo ujet 50 kilometrů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků