Nejrychlejší hot-hatch dneška? Budete překvapeni

34 komentářů

mikevr6
18. ledna • 15:23

Ja bych si treba vybral r32,podle me je to za tu cenu nejlepsi volba,ma supr interier,sportovni vzhled a nej zvuk co sem kdy slysel.A jizdni vlastnosti pro normalni vyuziti na nasich silnicich bude mit taky nejlepsi.A prevodovka dsg.....

mayklmaykl
27. prosince • 18:15

OPC?? a proč ne věřím že je to rychlé... vždyt taky se v Oplu málem umořili aby vyvinuli opc-jestli jste o tom někdo něco četl tak víte že v oplu ze sebe vydali maximum aby to jelo,fakt se snažili a někde to asi je vidět, jen mě zarazilo, že nedávno jsem četl že opc stojí na vodě za prd, s golfem to budou zajímavý boje....
a 130i?.... je jen podezřele hodně rychlá seriovka a byť pěkně dráhá tak, nikoliv Mko....co by bylo kdyby bylo...kdo ví

Pepe
26. prosince • 19:34

Ja sem zas casy kdy mela Astra asi jen o 0,4 s rychlejsi cas nez Golf GTI. Ja by sem se rozhodoval Mezi 130i a R32. Ale je to asi tim ze mi Astra zase tak nezaujala jako treba Golf GTI/R32

Lada
26. prosince • 8:01

Astra vítězí, protože má plochou křivku toč. momentu a lehkej předek. Je to jako s Audi TT. Jedna osmičky TTčka s 165kw byli na okruhu rychlejší než silnější šestiválec. Jedinej problém byl že jedna osmička neměla takovou maximálku, ale to ta 2.0T astra ve srovnání s VW a BMW taky nemá. V6 byli zas pohodovější.

freak
25. prosince • 14:17

Kdyby si se 130i pohrála mnichovská M-ková divize podobně jako u opelu OPC s Astrou, tak se může jít OPC klouzat a s ní i celej zbytek "hot hatch" peletonu.

tony
26. prosince • 4:20

zaujimavy nazor a kolik by to asi stalo kdyz cena testovaneho BMV je jiz 49 000€

Red_Dwarf
25. prosince • 14:49

Stejně tak by si mohl pohrát s Astrou Irmscher a u jiných hot hatch jiné firmy.

Slaughter
25. prosince • 17:45

to bys zase michal hrusky a jablka- M divize pro BMW je to co AMG pro mercedes nebo prave PC pro opel...

Red_Dwarf
25. prosince • 17:59

No,možná máš pravdu,kdyby bylo M1,tak by zase OPC ztrácelo.Ono by asi OPC mohlo ještě přiostřit,ale to by stoupala i cena.Tady je poměrně zajímavá cena x výkon,vlastnosti... .Osobně bych si tyhle auta nekoupil-v BMW 1 jsem seděl a nic moc(prostor..),ačkoliv vlastnosti motoru a jízdy budou špičkové.Radši mám větší auta s měkčíma sedadlama a automatem než tyto hot-hatch,možná jako druhé auto ano,jinak určitě ne

jendolf
25. prosince • 18:18

Pevne verim, ze mi BMW ukaze ze jsem udelal chybu s nakupem 350Z a uvede M1.. M7 byt nemusi to by me nemrzelo, ale M1 ham ham ham alespon projet bych to chtel... 120i mam jetou a popravde receno podvozek je brilantni, motor slabsi ale dobry, M-packet neco udela s dlouhyma saltama... a pak bych si s tim asi hodne porozumel

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Red_Dwarf
25. prosince • 18:30

Myslím,že s 350Z neudělá chybu nikdo.M7 to už by bylo zase takový "nijaký".Když už něco sportovního,tak něco menšího,obratnějšího.No,stejně jako chudý student nic takového mít dlouho nebudu,ale na jaře jedu do Lipska,takže snad ta předváděčka by být mohla

Head
25. prosince • 13:45

Teda hoši podle titulku jsem čekal, že to vyhrála FRS
Ale ne .. v testu hot hatchů v Carautu byla Astra až za Focusem ST a Golfem GTI a byla označena až za příliš ostrou ... komu věřit?

pjanda
25. prosince • 13:54

Toto jsou pouze fakta, nazor si muzete udelat sam  Jinak myslim, ze v autocaru nemaji v techto srovnanich moc jasno, hot hatch podle me proste nemuze byt "moc ostry". Hot hatch nema byt kompromisni... Ze stejneho duvodu u nich prohrala 130i proti R32, po mem soudu je to pomyleny pohled na vec... Ale respektujme jej

Pepe
26. prosince • 19:43

Test mel urcit nejlepsi Hot hatch, kterej nejlepe sklouby jak zabavu tak prakticnost. A verim ze na jejich silnicich(ktery se nekdy podobajim tem nasim) zrovna Astra nebyla to nejlepsi. Proto skoncila az treti. A taky pri testu o nejsportovnejsi auto roku Byl Golf GTI pred OPC.

Head
25. prosince • 14:03

V tom, že hot hatch má být ostrý souhlasím s vámi a při volbě je jasná 1. 130i a to nejen podle vaší recenze při které jsem měl pocit, že jste po jízdě musel utřít poslinataný volant (myšleno v dobrém slova smyslu)

Clayton
25. prosince • 13:35

Zajímali by mě časy nové Imprezy STi. Sice je to určením trochu jiné auto , ale cenově by se do téhle skupiny docela dobře vešlo. Myslím si, že by Impreza mohla být nejrychlejší...

WRX
25. prosince • 15:05

Kdyz uz chcete srovnavat Imprezu s hot hatchem tak s WRX a ne s WRX STI...Ikdyz i tak to nelze moc dobre srovnavat, jsou tam velke rozdily. Jen pevne verim ze Impreza zustane i nadale sedanem...ale to jsem odbocil  Jinak kazde z uvedenych aut ma sve klady a zapory, ja bych asi sahl po Alfe 147 GTA, BMW 130i je sice pravdepodobne nejrozumnejsi volba, ale je na muj vkus moc usedle

jiros
25. prosince • 13:48

Souhlas. Nová STi by jim to podle mě bez problémů nandala i na okruhu. O tom, jakej kouř by dostali na normální silnici, nemá cenu ani mluvit, to je asi každému jasné  Docela by mě zajímalo to srovnání s novým CTR. Škoda, že ještě není.. Teda, kdyby tam dali motor z S2000 (jako že asi nedaj), tak to by bylo žůžo

kawca
25. prosince • 12:26

pockal bych si na civic.... ten jim jesětě ukáže.... ale kdybych měl kupovat ted tak asi to BMW...

Tommy
25. prosince • 12:10

Je az neuveritelne, kam to Opel s podvozkom IDS plus dotiahol. Zadnu viacprvkovu napravu u VW prekonava, pritom je konstrunkcne oplovska starsia...elektronika dokaze divy

RedBaron
25. prosince • 12:06

Trochu mě mrzí, že BMW proti svým soupeřům nezatáčí. U BMW jsem především čekal, že jedničková řada bude nástupcem legendárních lehoučkých a ovladatelných 2002, přijde i dvoudvéřové kupátko, které se jim bude nejvíc podobat a nakonec je to trochu jinak. Je to spíš nástupce trojkového kompaktu, především hmotností a výškou. Čekal bych, že 130i bude s tímhle motorem dělat stovku pod 6 a jiné časy a ono ne. Ze zkušenosti vím, že zábava není jen o koních a v zimě to jde hezky i s 316i ale přece jen mě to trochu zklamalo.

Janek
25. prosince • 12:26

Ty tam jsou casy, kdy BMW delalo rychle lehoucke sportovni vozy Ted uz to sou tezky kravy se sportovni minulosti.

LYŽAŘ
25. prosince • 12:01

A co Mégane RS? Podle některých magazínů je výkonem silnější (ač papírově slabší) než OPC. Podvozek má prý jak kámen. Ten by na okruhu mohl Astru dát, ne?

pjanda
25. prosince • 13:24

Megane RS stejny magazin testoval uz v kvetnu 2004, vypichnu par cisel: stovka za 6,5 s, 180 za 19,5 s, maximalka 236 km/h, brzdy 36,6 m a 36,7 m, ve slalomu 64,5 km/h, Hockenheim za 1:21,1. Cili dobre, ale na vitezstvi to neni, s R32 je to ale vyrovnane, Megane ma take jen 1377 kg...

miRec
25. prosince • 15:22

... to bol prvy z testov, kde Megane RS nedopadol najlepsie, ale SportAuto ho testovalo este dvakrat: november 2004 - cas na malom Hockenheime: 1.19,9 min. (Leon Cupra R v tom istom teste: 1.20,0) a potom prisiel test verzie Trophy, ktora je momentalne najrychlejsim (seriovym) hothatchom na tomto okruhu: cas 1.18,8 min (zdroj sportauto 6/2005). Iba pre zaujimavost: najlepsi Golf GTI dosiahol cas 1.20,8 a Civic Type R 1.20,4... Podobne dopadol Renault Megane Sport Trophy v teste casopisu AutoBild Sportscars na okruhu v Oscherslebene dosiahol cas 1.51,75 min - opat najrychlejsi medzi seriovymi hh.

Ralf
25. prosince • 12:05

A druhou větou dodávají že Megane je neohrabené a nevyrovnané proti Astře a Golfu.

LeonardoCupranek
25. prosince • 11:42

Astra vs GolfR32. Na hladkem suchem okruhu. OK. Ale v realnem provozu? A v provozu ala WRC? Predohrab s pevnou zadni napravou oproti ctyrkolce s multilinkem? Mozna by to dopadlo jinak, ne?
Ale samozrejme je jasne, ze na akceleraci 100-200 se ctyrkolka projevi mene (nijak, resp. dle povrchu), nez na kaceleraci 0-100. Nicmene dle vcerejsiho testu O2-4x4 P.Jandy bych v hothatchi na tom haldexu2 asi trval.
Asi nejlepsi kombinaci by byl vykonny lehky motor (alespon jako Leon Cupra TFSI), ctyrkolka a DSG. Ale zatim nic takoveho neni. Kdyby tuto kombinaci v leonu koncern povolil, tak by pomalu nebylo co resit. A v kombinaci s N1 uz vubec

pjanda
25. prosince • 13:41

Souhlasim s Vami, jedna vec je cas na okruhu a druha to, jak dobre (a snad se da rici i "prijemne") jej pujde dosahnout. Bud vyrobce zvoli citlive rizeni a jizda je boj, nebo jej otupi a jizda je nezazivna. To prvni ma byt OPC (nevim, nejel jsem, ale rika se. GTC 2,0T ma takovy kompromis), to druhe je treba Golf GTI. Osobne povazuji u tak vysokveho vykonu pohon vsech nebo zadnich kol za nutnost, jinak je to neco za neco. Haldex opravdu resi problemy predokolky stoprocentne a R32 je za 922 tisic Kc paradni nabidka. Stejne (a tim myslim technicky uplne stejne) A3 3,2 FSI quattro stoji o stovky tisic vice... R32 bohuzel chybi prestiz a smrnc, pokles ceny bude asi brutalni... Ale to uz odbocuji, faktem je, ze cas na okruhu je z hlediska sportovnosti auta velmi dulezity parametr a Astra zde proste vitezi. Byt na mokru by to uz asi nebylo tak zhave.

Jinak vidim, ze N1 je Vas sen Preji Vam k (pristim?) Vanocum Leon Cupra 4x4 2,0 TFSI DSG 240 PS N1

LeonardoCupranek
26. prosince • 18:54

Diky
Ale ne, N1 neni muj sen, jen se nerad nechavam okrast.

bizmark
25. prosince • 11:21



V tabulce je chyba. 130i ma vykon 195kW, coz samozrejme pan Janda vi
A co se tyce moji volby - urcite bych sel prave do 130ky

pjanda
25. prosince • 13:26

Chybicka se vloudi  Ale 315 kW je celkem sympaticka hodnota  Opraveno, dekuji za upozorneni, za chvili to bude videt ve spravne podobe...

Red_Dwarf
25. prosince • 12:09

Těch 315kw ale vypadá mnohem líp

Kutil Tim
25. prosince • 11:07

Po dvou deci  Ze bych si koupil Astru?

-Ferda-
25. prosince • 11:18

Pro me je jasna jednicka "jednicka" = 130i. Pak Astra OPC a nakonec R32... A duvod? Zrejme image a dojem z prvnich zazitku v testu pana Jandy  Pokud je s nim tolik zabavy, jak Pavel pise, pak je to jasny volba.

Doporučujeme

Články odjinud