Nejrychlejší hot hatch dneška? Astra OPC první, Golf GTI poslední

Poté, co i poslední čtyřválcový hot hatch projel legendární Nordschleife okruhu Nurburgring, si můžeme říci, který ze současníků je ten nejlepší.

V uplynulých dnes se na okruh dostavila i Mazda 3 MPS s přeplňovaným čtyřválcem 2,3 DISI o výkonu 191 kW (260 k) a hlavně s předním samosvorným diferenciálem. Nejrychlejší kolo dokázala tato Mazda projet za 8 minut a 39 sekund, což ji staví na třetí místo současníků.

Opel Astra OPC si tak dokázal uhájit jednoznačně prvenství a všechny ostatní konkurenty převyšuje o třídu. Vůz, který z tohoto výběru není zdaleka nejvýkonnější, je tak zřejmě opravdu dobře odladěná pro rychlé a přitom extrémně technické okruhy. Mazdě navíc při jízdě pomáhá jednak o 20 koní větší výkon, druhak i samosvorný diferenciál, který by měl pomoci trakci při výjezdech ze zatáčky.

Z časů zajetých na tomto okruhu lze také vidět, že hot hatche se jednoduše dělí do dvou skupin: první s časy pod 8:40 a druhá s časy nad 8:50.

Ke kompletnímu výsledku tak chybí jen časy nového Clia Sport a Seatu Leon Cupra. Přes výborné vlastnosti Clia se ovšem na tomto okruhu nedají očekávat extra dobré časy, ale Cupra by mohla do celkových výsledků ještě promluvit. I u tohoto vozu se spíše čeká, zda se zařadí do skupiny jedna, nebo dvě.

Pro úplnost podtrhujeme, že jde o srovnání jakýchsi ryzích hot hatchů, tedy vozů kombinující vysoké výkony s přijatelnou cenou obvykle okolo 750 000 Kč, kde je podmínkou běžný výrobce a čtyřválcový motor. Např. BMW 130i se na Nordschleife dokáže přiblížit metě 8 minut a 30 sekund, je ale oproti zmiňovaným vozům o několik set tisíc Kč dražší.

Časy hot hatchů

  1. 8:35.93 Opel Astra OPC
  2. 8:38 Renault Megane Sport Trophy
  3. 8:39 Mazda3 MPS
  4. 8:51 Ford Focus ST
  5. 8:51 Honda Civic Type-R
  6. 8:52 VW Golf GTI DSG
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra OPC
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků