Nejrychlejší hot hatch dneška? Astra OPC první, Golf GTI poslední

Poté, co i poslední čtyřválcový hot hatch projel legendární Nordschleife okruhu Nurburgring, si můžeme říci, který ze současníků je ten nejlepší.

V uplynulých dnes se na okruh dostavila i Mazda 3 MPS s přeplňovaným čtyřválcem 2,3 DISI o výkonu 191 kW (260 k) a hlavně s předním samosvorným diferenciálem. Nejrychlejší kolo dokázala tato Mazda projet za 8 minut a 39 sekund, což ji staví na třetí místo současníků.

Opel Astra OPC si tak dokázal uhájit jednoznačně prvenství a všechny ostatní konkurenty převyšuje o třídu. Vůz, který z tohoto výběru není zdaleka nejvýkonnější, je tak zřejmě opravdu dobře odladěná pro rychlé a přitom extrémně technické okruhy. Mazdě navíc při jízdě pomáhá jednak o 20 koní větší výkon, druhak i samosvorný diferenciál, který by měl pomoci trakci při výjezdech ze zatáčky.

Z časů zajetých na tomto okruhu lze také vidět, že hot hatche se jednoduše dělí do dvou skupin: první s časy pod 8:40 a druhá s časy nad 8:50.

Ke kompletnímu výsledku tak chybí jen časy nového Clia Sport a Seatu Leon Cupra. Přes výborné vlastnosti Clia se ovšem na tomto okruhu nedají očekávat extra dobré časy, ale Cupra by mohla do celkových výsledků ještě promluvit. I u tohoto vozu se spíše čeká, zda se zařadí do skupiny jedna, nebo dvě.

Pro úplnost podtrhujeme, že jde o srovnání jakýchsi ryzích hot hatchů, tedy vozů kombinující vysoké výkony s přijatelnou cenou obvykle okolo 750 000 Kč, kde je podmínkou běžný výrobce a čtyřválcový motor. Např. BMW 130i se na Nordschleife dokáže přiblížit metě 8 minut a 30 sekund, je ale oproti zmiňovaným vozům o několik set tisíc Kč dražší.

Časy hot hatchů

  1. 8:35.93 Opel Astra OPC
  2. 8:38 Renault Megane Sport Trophy
  3. 8:39 Mazda3 MPS
  4. 8:51 Ford Focus ST
  5. 8:51 Honda Civic Type-R
  6. 8:52 VW Golf GTI DSG
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra OPC
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků