Nejrychlejší dodávka na Nordschleife? Top Gear po 13 letech poražen!

Sabine Schmitz už se nepyšní titulem řidiče nejrychlejší sériové dodávky na severní smyčce okruhu Nürburgring. Překonal ji britský závodník Rob Austin.

Všechno to začalo větou, že čas Jeremyho Clarksona s dieselový Jaguarem S-Type dokáže Sabine Schmitz "zajet s dodávkou". V roce 2005 tak štáb BBC natočil rekordní jízdu německé "královny Ringu". Jeremyho neporazila, ale stanovila dost nepodstatný, byť zajímavý rekord pro sériové dodávky. 

Schmitz dokázala s Fordem Transit zajet čas 10 minut a 8 sekund. Clarkson to zvládl sekund pod deset minut, přesně dle cíle. Jenže teď se na Severní smyčce objevil jiný Brit, který jej skutečně dokázal porazit se sériovou dodávkou. Jde o závodníka seriálu cestovních vozů BTCC, Roba Austina.

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Rozdíl byl podobně malý jako ten, se kterým Clarkson splnil svůj úkol. Austin zajel čas 9:58. Řídil Volkswagen Transporter poslední generace s dvoulitrovým TDI o výkonu 148 koňských sil, polepený sponzory spojenými se závodním týmem, ve kterém působí. Svůj rekordní pokus tým kolem něj zaznamenal na krátké video, které přikládáme.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 33 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků