Nejrychlejší dodávka na Nordschleife? Top Gear po 13 letech poražen!

Sabine Schmitz už se nepyšní titulem řidiče nejrychlejší sériové dodávky na severní smyčce okruhu Nürburgring. Překonal ji britský závodník Rob Austin.

Všechno to začalo větou, že čas Jeremyho Clarksona s dieselový Jaguarem S-Type dokáže Sabine Schmitz "zajet s dodávkou". V roce 2005 tak štáb BBC natočil rekordní jízdu německé "královny Ringu". Jeremyho neporazila, ale stanovila dost nepodstatný, byť zajímavý rekord pro sériové dodávky. 

Schmitz dokázala s Fordem Transit zajet čas 10 minut a 8 sekund. Clarkson to zvládl sekund pod deset minut, přesně dle cíle. Jenže teď se na Severní smyčce objevil jiný Brit, který jej skutečně dokázal porazit se sériovou dodávkou. Jde o závodníka seriálu cestovních vozů BTCC, Roba Austina.

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Rozdíl byl podobně malý jako ten, se kterým Clarkson splnil svůj úkol. Austin zajel čas 9:58. Řídil Volkswagen Transporter poslední generace s dvoulitrovým TDI o výkonu 148 koňských sil, polepený sponzory spojenými se závodním týmem, ve kterém působí. Svůj rekordní pokus tým kolem něj zaznamenal na krátké video, které přikládáme.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků