Nejrychlejší SUV z Česka teď může výrazně posílit. Snadno ho tím ale zničíte

Německý úpravce dokáže udělat z Cupry Ateca ještě mnohem větší zvíře. Z navýšeného výkonu bychom ale měli obavy.

Německý úpravce automobilů mcchip-dkr.com představil svůj soubor tuningových balíčků pro ostré SUV Cupra Ateca. Zákazník má na výběr ze čtyř úrovní úprav, kdy ta nejmenší jen pohne se softwarem a ta nejvyšší už přidá i pořádnou porci hardwaru.

Cupra odhaluje koncept elektrického SUV. Tavascan má 306 koní a ujede až 450 km

Cupra odhaluje koncept elektrického SUV. Tavascan má 306 koní a ujede až 450 km

První úroveň (Stage 1) posune výkon z 221 kW (301 koní) na 257 kW (350 koní). Točivý moment se posune na hodnotu 440 N.m a maximální rychlost se vytáhne až na 275 km/h. Za takovou úpravu se platí 999 eur (25.270 Kč). Ta nejdražší varianta je ale mnohem šťavnatější. 

Poslední a nejvyšší úroveň Stage 4 zahrnuje vedle úprav softwaru i upgrade turbodmychadla, nový mezichladič nebo i nové výfuky. Zákazníci odjedou z tuningové dílny s SUV o výkonu 349 kW (475 koní). Hranice točivého momentu překročila pětistovku a maximální rychlost se posunula až na 285 km/h.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Taková paráda už ale něco stojí. Stage 4 vyjde na 8999 eur (227.670 Kč). Je to dost peněz, ale 174 koní navíc už bude hodně znát. A to bohužel nejenom na jízdním projevu, znát to bude i na ostatních komponentech. Jmenovitě máme starost o převodovku DQ381, již je Cupra Ateca osazena a která je dimenzovaná jen na 410 N.m točivého momentu.

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Tuto hranici však překročíte už na první úrovni tuningu. Společnost se o dodatečných úpravách převodovky nezmiňuje. Pro klid v duši tak můžete zakoupit něco u výrobce APR, který umí převodovku vyladit k hladšímu chodu a přesnějším a rychlejším reakcím pomocí upgradu. Upravená převodovka už zvládne i mnohem větší nápor točivého momentu, kolik přesně ale úpravce už neuvádí. To s cenou se netají, úprava stojí 21.000 Kč.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 38 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků