Nejrychlejší SUV z Česka teď může výrazně posílit. Snadno ho tím ale zničíte

Německý úpravce dokáže udělat z Cupry Ateca ještě mnohem větší zvíře. Z navýšeného výkonu bychom ale měli obavy.

Německý úpravce automobilů mcchip-dkr.com představil svůj soubor tuningových balíčků pro ostré SUV Cupra Ateca. Zákazník má na výběr ze čtyř úrovní úprav, kdy ta nejmenší jen pohne se softwarem a ta nejvyšší už přidá i pořádnou porci hardwaru.

Cupra odhaluje koncept elektrického SUV. Tavascan má 306 koní a ujede až 450 km

Cupra odhaluje koncept elektrického SUV. Tavascan má 306 koní a ujede až 450 km

První úroveň (Stage 1) posune výkon z 221 kW (301 koní) na 257 kW (350 koní). Točivý moment se posune na hodnotu 440 N.m a maximální rychlost se vytáhne až na 275 km/h. Za takovou úpravu se platí 999 eur (25.270 Kč). Ta nejdražší varianta je ale mnohem šťavnatější. 

Poslední a nejvyšší úroveň Stage 4 zahrnuje vedle úprav softwaru i upgrade turbodmychadla, nový mezichladič nebo i nové výfuky. Zákazníci odjedou z tuningové dílny s SUV o výkonu 349 kW (475 koní). Hranice točivého momentu překročila pětistovku a maximální rychlost se posunula až na 285 km/h.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Taková paráda už ale něco stojí. Stage 4 vyjde na 8999 eur (227.670 Kč). Je to dost peněz, ale 174 koní navíc už bude hodně znát. A to bohužel nejenom na jízdním projevu, znát to bude i na ostatních komponentech. Jmenovitě máme starost o převodovku DQ381, již je Cupra Ateca osazena a která je dimenzovaná jen na 410 N.m točivého momentu.

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Tuto hranici však překročíte už na první úrovni tuningu. Společnost se o dodatečných úpravách převodovky nezmiňuje. Pro klid v duši tak můžete zakoupit něco u výrobce APR, který umí převodovku vyladit k hladšímu chodu a přesnějším a rychlejším reakcím pomocí upgradu. Upravená převodovka už zvládne i mnohem větší nápor točivého momentu, kolik přesně ale úpravce už neuvádí. To s cenou se netají, úprava stojí 21.000 Kč.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků