Nejrychlejší Bugatti míří k zákazníkům. Chiron SS 300+ se testoval dva roky

Dva roky čekání na ultrarychlý hypersport není ve světě Bugatti neobvyklé. Důkladné testování je základ.

Čas letí rychle. Od dosažení rekordní rychlosti 490,484 km/h a představení limitované edice rekordního Bugatti Chiron Super Sport 300+ uplynuly již dva roky. Za tu dobu automobilka provedla u modelu rozsáhlé testování a vývoj, které nyní končí produkcí prvních osmi kusů mířících k zákazníkům.

Bugatti vyrábí i kulečníkové stoly. Exemplář z limitované série má cenu supersportu

Bugatti vyrábí i kulečníkové stoly. Exemplář z limitované série má cenu supersportu

Rekordní verze Chironu obdržela zelenou k produkci v rámci 110. výročí francouzské značky. Od samotného vozu, který dosáhl zmíněné rychlosti, se přitom produkční verze zas tolik neliší. Především se tedy vyznačuje aerodynamicky optimalizovanou karoserií s prodlouženou zádí o 25 cm. Unikátní zbarvení edice kombinuje odhalený karbon s oranžovými pruhy. Lehká hořčíková kola jsou lakována černým odstínem Nocturne.

Maximální rychlost produkční verze Super Sport 300+ je omezena „pouze“ na 440 km/h, i tak však mluví Bugatti o nejrychlejším hypersportu, který kdy vyrobilo. Osmilitrový quad-turbo W16 nabízí rovných 1600 koní (1176 kW), o stovku více než standardní Chiron, a rovněž 1600 N.m točivého momentu. Klasicky ve spojení s přeprogramovanou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Bugatti opravdu postaví extrémní hračku Bolide. Bude stát 4 miliony euro

Bugatti opravdu postaví extrémní hračku Bolide. Bude stát 4 miliony euro

Produkce Chironu Super Sport 300+ je omezena na pouhých 30 kusů, všechny vzniknou stejně jako první osmička v ateliéru Bugatti ve francouzském Molsheimu. Každý zákazník nechá za svůj exemplář minimálně 3,5 milionu eur (asi 89 milionů korun).

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků