400 km/h? Že by hozená rukavice pro Brabus Rocket?B-]
Kolik ten hnus jede?
"...a auto tak může jet po oválu jako po rovně." - místo r mělo být h .. ;-)
Obávám se, že 400km/h je pro ně maximálně sen. Všechno je jinak už při rychlostech právě nad 360km/h, tam se teprv láme chleba. Podat zprávu by nám o tom mohli všichni počínaje vývojářema Veyronu a konče nekonečným příběhem nazvaným MTM Bi-motoB-]
má tam mnohem větší chybu - nezná totiž fyziku ze základní školy!aby nedocházelo k žádnému bočnímu přetížení, muselo by být klopení 90 stupňů,dochází pouze k menšímu bočnímu přetíženítakže zpět do školy ...:-P
Obavam se, ze do skoly budete muset vy... :) Autor myslel to, ze pri takove rychlosti a naklonu se gravitacni zrychleni kompenzuje s bocnim zrychlenim...
nemáš pravdu... při 90ti°by boční přetížení nahradilo gravitační při cca 45ti°se tyto síly navzájem ruší a adheze je maximální. proto může jet auto max rychlostí, jako po roviněnebo si myslíš že ti co stavěli okruh jsou hloupější než ty?........"chceš být papežštější než papež"........:-D
nj, ale tak když se ty síly vyruší při 45 stupních, tak tom případě, když oni maj těch stupnů 49,7 tak by to auto mělo byt stahovaný na vnitřní stranu zatáčky ne? protože bude větší ta gravitační síla než to přetížení.....nebo jak to je?
no to už sice není o tématu článku, ale samozřejmě na Zemi s velkým "Z" jsou i další síly jako odstředivá, třecí atd... takže nemá cenu tu vymýšlet teorie které už dávno na tom okruhu odzkoušeli v praxi;-)
Nejsme fyzik a tento předmět mne nikdy nebavil, ale reálně se tyto síly "zruší" jen při určité rychlosti. Tedy pokud auto pojede o něco rychleji, nebo o něco pomaleji, tak by to klopení muselo být jiné. Takže reálně tam příčné přetížení je, ale je minimální. Proto také uvádí, že daný okruh se chová téměř jako rovina až do rychlosti 400 km/h.Ale možná se pletu.
Přesně tak. Jde o to, aby výslednice (součet vektorů) gravitační síly, která jde kolmo dolů, a odstředivé síly, která působí ve směru od středu zatáčky ven, byla kolmá ke sklonu vozovky, v takovém případě na auto nepůsobí žadné boční síly ("boční" vzhledem k nakloněné rovině) a v autě je stejný pocit jako při jízdě po rovině.Odstředivá síla se odvíjí od hmotnosti auta, poloměru zatáčky a hlavně od úhlové rychlosti, která se odvíjí od aktuální rychlosti.K zmíněným sklonům, 45st. to bude mít v případě, že odstředivá rychlost je stejně velká jako gravitační, naopak rovných 90st. to nebude nikdy, vždy tu výslednici bude gravitační síla stahovat trochu dolů.Jinak předpokládám, že ten sklon se ve směru do středu snižuje, 400 km/h pak platí pro nejvyšší sklon, pro nižší rychlosti je třeba jezdit na nižším sklonu.
Naprosto spravne ;-)
Kruté setkání s realitou B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.