Nejrychleji akcelerující SUV na světě? Hennessey se chlubí stovkou za 2,3 s

Americký úpravce Hennessey vyladil již standardně šílený Jeep Grand Cherokee Trackhawk a nyní jej označuje za vůbec nejrychleji akcelerující SUV na světě.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk má už v základu výkon, který by většina majitelů nazvala jako dostatečný. Vždyť na 527 kW (717 koní) a 873 Nm točivého momentu by si v rodinném SUV stěžoval jen málokdo. Standardně má Trackhawk schopnost vystřelit z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,5 vteřiny a maximální dosáhne až 289 km/h.

Pro megalomany však stále existuje řešení od úpravce Hennessey, jenž sílu kompresorem přeplňovaného osmiválce o objemu 6,2 litru ještě navýšil a pochopitelně tímto zákrokem dále vylepšil i dynamické schopnosti 2,4tunového, komfortně vybaveného SUV. Přesněji se tak Hennessey chlubí stvořením vůbec „nejrychleji akcelerujícího SUV na světě“.

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Upravený Trackhawk nyní disponuje výkonem 748 kW (1017 koní) a točivým momentem 1208 Nm, pokud jeho strojovna pracuje na 109oktanový benzin. Bez konečných ztrát v pohonném ústrojí má podle Hennessey motor sám o sobě produkovat asi 894 kW (1216 koní) a 1354 Nm.

Pro upřesnění, na standardní osmiválec nasadil úpravce velký 4,5litrový kompresor, použity jsou kované písty, nová je hlava válců a vačky, upraveno bylo sání motoru a mimo další řadu věcí prošla kalibrací i řídicí jednotka motoru. A jedna maličkost, auto nyní obouvá silniční pneumatiky Nitto 555R vhodné pro závody ve sprintu.

Venom F5 chce atakovat rychlost 482 km/h. Dostat by mohl další dvě turba

Venom F5 chce atakovat rychlost 482 km/h. Dostat by mohl další dvě turba

S těmito informacemi pak už možná není tak šílené uvěřit číslům z nejnovějšího testování vozu. Trackhawk od Hennessey totiž zvládne zrychlit z nuly na 96 km/h za neskutečných 2,3 vteřiny, sprint na čtvrt míle absolvuje za 9,6 vteřiny a maximálně nyní dosáhne rychlosti přes 321 km/h. Pro zahřátí jen zadních pneumatik před startem je možné rozpojit systém pohonu všech kol. Jeep tak umí dělat i „burnouty“.

Produkce ještě šílenějšího Trackhawku bude omezena na pouhých 24 kusů. Cenovka již kompletně upraveného vozu startuje na 179.000 dolarech, tedy v přepočtu na skoro 4 milionech korun.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků