Nejrychleji akcelerující SUV na světě? Hennessey se chlubí stovkou za 2,3 s

Americký úpravce Hennessey vyladil již standardně šílený Jeep Grand Cherokee Trackhawk a nyní jej označuje za vůbec nejrychleji akcelerující SUV na světě.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk má už v základu výkon, který by většina majitelů nazvala jako dostatečný. Vždyť na 527 kW (717 koní) a 873 Nm točivého momentu by si v rodinném SUV stěžoval jen málokdo. Standardně má Trackhawk schopnost vystřelit z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,5 vteřiny a maximální dosáhne až 289 km/h.

Pro megalomany však stále existuje řešení od úpravce Hennessey, jenž sílu kompresorem přeplňovaného osmiválce o objemu 6,2 litru ještě navýšil a pochopitelně tímto zákrokem dále vylepšil i dynamické schopnosti 2,4tunového, komfortně vybaveného SUV. Přesněji se tak Hennessey chlubí stvořením vůbec „nejrychleji akcelerujícího SUV na světě“.

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Nový Jeep Wrangler přijíždí na český trh. Na kolik vyjde terénní ikona?

Upravený Trackhawk nyní disponuje výkonem 748 kW (1017 koní) a točivým momentem 1208 Nm, pokud jeho strojovna pracuje na 109oktanový benzin. Bez konečných ztrát v pohonném ústrojí má podle Hennessey motor sám o sobě produkovat asi 894 kW (1216 koní) a 1354 Nm.

Pro upřesnění, na standardní osmiválec nasadil úpravce velký 4,5litrový kompresor, použity jsou kované písty, nová je hlava válců a vačky, upraveno bylo sání motoru a mimo další řadu věcí prošla kalibrací i řídicí jednotka motoru. A jedna maličkost, auto nyní obouvá silniční pneumatiky Nitto 555R vhodné pro závody ve sprintu.

Venom F5 chce atakovat rychlost 482 km/h. Dostat by mohl další dvě turba

Venom F5 chce atakovat rychlost 482 km/h. Dostat by mohl další dvě turba

S těmito informacemi pak už možná není tak šílené uvěřit číslům z nejnovějšího testování vozu. Trackhawk od Hennessey totiž zvládne zrychlit z nuly na 96 km/h za neskutečných 2,3 vteřiny, sprint na čtvrt míle absolvuje za 9,6 vteřiny a maximálně nyní dosáhne rychlosti přes 321 km/h. Pro zahřátí jen zadních pneumatik před startem je možné rozpojit systém pohonu všech kol. Jeep tak umí dělat i „burnouty“.

Produkce ještě šílenějšího Trackhawku bude omezena na pouhých 24 kusů. Cenovka již kompletně upraveného vozu startuje na 179.000 dolarech, tedy v přepočtu na skoro 4 milionech korun.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků