Nejrobustnější Hyundai na českém trhu

Modelová řada korejské automobilky Hyundai se opět rozrostla o další model – tentokrát robustní off-road Terracan, který v modelové nabídce nahradil typ Galloper. Od tohoto týdne je nový Hyundai s cenou od 969 900 korun v prodeji i na českém trhu.
Nejrobustnější Hyundai na českém trhu

O nástupci Gallopera, který byl jen lehce přikrášlenou verzí nejstarší generace Mitsubihi Pajero, se hovořilo už poměrně dlouho. Letošní březnový autosalón v Ženevě udělal tečku za dohady. Hyundai Terracan se představil jako robustní off-road klasických tvarů, snad trochu jako protiklad designérsky uvolněnému SUV Santa Fe.

Nefalšovaný off-road

Terracan má vše, jak se na pořádného terénního mastodonta sluší a patří – tuhý žebřinový rám, vpředu nezávisle zavěšená kola, vzadu tuhou nápravu. Rovněž trvale poháněná zadní kola, k nimž lze za jízdy (elektronicky nebo jednoduchým otočením spínače) přiřadit přední kola. Samočinné volnoběžkové náboje předních kol to Klepněte pro větší obrázek dovolují udělat až do rychlosti 80 kilometrů za hodinu. Aby klasická „offroadí“ nabídka byla kompletní, nesmí se zapomenout ani na účinnou terénní redukci. K této klasice je v případě Terracana potřeba přidat i další údaje. Jeho robustnost je dána především celkovými rozměry. Na délku má Terracan 471 centimetrů, do šířky 186 a na výšku 179 centimetrů. Rozvor činí 275 centimetrů. Neudivuje proto, že vůz dokáže převézt až sedm cestujících, nicméně čeští uživatelé se budou muset spokojit pouze s pěti místy. V takovém případě lze ovšem počítat s dostatečně rozměrným přepravním prostorem za zadními sedačkami – až 1180, respektive 2000 litry. Důležité u terénních vozů jsou také údaje hmotností. Užitečná hmotnost Terracanu se podle zvoleného motoru pohybuje v rozmezí od 547 do 662 kilogramů, hmotnost brzděného přívěsu může být až 2800 kilogramů a nebrzděného 700 kg. Střecha má nosnost sto kilo.

Síla pod kapotou

Aby se dvoutunový off-road rozjel, se starají výkonné agregáty. Z nabídky dvou úsporných turbodieselů – 2,5 a 2,9 litru – byl pro Klepněte pro větší obrázek český trh vybrán ten silnější, který dosahuje 110 kW při 3800 ot/min a nejvyšší krouticí moment 333 N.m je dosahován při 2000 min-1. Výrobce uvádí jeho nejvyšší rychlost na hranici 166 km/h, z místa na 100 km pak s ním Terracan zrychluje za 13,7. V případě, že je model osazen automatickou převodovkou, je limit maximální rychlosti ještě o dva km/h vyšší, ve sprintu však za typem s manuálním řazením zaostává takřka o sekundu. A ona úspornost? Spotřeba paliva se u tohoto agregátu s přímým vstřikováním paliva podle firemních údajů pohybuje v rozmezí od 7,5 (mimo město) do 10,5 (město) litru na 100 km.

Vlajkovou lodí mezi pohonnými agregáty Terracanu je vidlicový šestiválec o 3,5 litru s vícebodovým vstřikováním benzínu. Jeho maximální výkon je 143 kW při 5500 otáčkách za minutu a maximálního točivého momentu 294 N.m dosahuje při 3000 otáčkách. Jak z těchto čísel vyplývá, jeho předností zcela jistě není nízká spotřeba pohonných látek (ve městě si řekne až o 20,5 Klepněte pro větší obrázek litru benzínu na 100 km), ale maximální rychlostní hodnoty. Mohutný Hyundai dokáže vyvinout rychlost až 187 km/h (178 km/h v případě automatu), z nuly na 100 km/h se pak dostane už za necelých 9,5 sekundy (10,7 sekundy s automatem).

Pro krocení rychlostních vášní jsou u Hyundai Terracanu připraveny vpředu kotoučové a vzadu bubnové brzdy doplněné o antiblokovací systém brzd ABS a elektronický rozdělovač brzdné síly EBD.

Auto pro náročné

To už se dotýkáme výbavy korejského vozu. V nabídce jsou tři úrovně výbavy (Comfort, Elegance a Sport) a už ta základní Comfort, zahrnuje ve značkovém ceníku celých 34 položek. Bezpečnost jízdy zaručují kromě zmíněného ABS a EBD také dva airbagy, deferenciál zadní nápravy LSD, bezpečnostní výztuhy dveří, předpínače bezpečnostních pásů či imobilizér, komfort pak posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče (to navíc s bederní opěrkou), otáčkoměr, elektricky ovládaná vnější zrcátka a okna na předních i zadních sedadlech, dále dálkově ovládané centrální zamykání, alarm systém, automatická klimatizace, kůží potažený volant, disky kol z lehkých slitin, přední mlhovky, boční obložení dveří a nárazníků, střešní ližiny s příčníky atd.

Klepněte pro větší obrázek Úroveň výbavy Elegance přidává navrch kupříkladu kožené čalounění sedadel, vyhřívání předních sedaček, elektrické ovládání nastavitelnosti sedadla řidiče či chromované dveřní kliky. Sport má pak v základní výbavě navíc tempomat, elektronicky přiřaditelný pohon všech kol, střešní okno. Automatická převodovka přijde zájemce o investici 70 tisíc korun na rámec normální ceny.

Cena k miliónu

Podle výše vyjmenovaných doplňků je jasné, že Hyundai Terracan je určen movitějším motoristům. Turbodiesel ve výbavě Comfort ho přijde na 969 900 Kč a v Eleganci se stejným motorem na 1 049 900 korun. Benzínový šestiválec je nabízen pouze ve spojení s výbavou Sport a stojí 1 079 900 Kč. U všech tří verzí je však možno žádat takzvanou úpravu N1, tedy provedení s pohyblivou zadní přepážkou, jež z ceny u podnikatelských subjektů ihned odečte daň z přidané hodnoty.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 229 102 km
Cena: 122 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 622 km
Cena: 202 000 Kč
Hyundai i20 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 105 374 km
Cena: 114 000 Kč
Hyundai i20 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 76 513 km
Cena: 140 000 Kč
Hyundai i30 1
Rok výroby: 2017
Stav: 9 010 km
Cena: 385 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků