Nejprodávanějším autem roku je tradičně Toyota Corolla

Toyota Corolla první příčku v žebříčku nejprodávanějších aut nadále drží. Největší souboj je aktuálně o třetí příčku.

V rámci klasického bilancování se pojďme podívat, jak probíhá boj o nejprodávanější model auta na světě. Inu, boj. Toyota Corolla se ze svého trůnu opět setřást nenechá. Vždyť nejprodávanějším autem je už od roku 2004 nepřetržitě.

Nová Toyota Supra odhalena! Takto vypadá bez maskování

Nová Toyota Supra odhalena! Takto vypadá bez maskování

Za posledních dvanáct měsíců se konzervativního sedanu se podle webu focus2move.com prodalo 995.336 kusů. I tak vysoké číslo ovšem značí pokles o 2,6 procent. Mírně jej dohání Ford řady F na druhé příčce. S nárůstem o 1,1 procent a prodanými 896.776 kusů.

Zajímavý boj se svádí na třetí pozici. Z té oproti loňsku podstatně spadl Volkswagen Golf, a to s poklesem 8,4 procent až na pátou pozici. Třetí je tedy Honda Civic, kterou od nejprodávanějšího SUV, Toyoty RAV4 na čtvrté pozici, dělí jen dva tisíce kusů.

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Co se týče v Česku vyráběných vozů, nejlépe si vede Škoda Octavia. Mladoboleslavští jich udali na 326 tisíc, což je téměř o dvacet procent méně, než za stejné loňské období. To znamená pád z 28. příčky na 35.

Nejprodávanější modely světa v roce 2018
Pořadí 2018 Pořadí 2017 Model Prodeje 2018 "YTD" [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. 1. Toyota Corolla 995.356 -2,6
2. 2. Ford F-Series 896.776 +1,1
3. 4. Honda Civic 696.244 +1,8
4. 5. Toyota RAV4 694.822 +3,3
5. 3. VW Golf 672.023 -8,4
6. 7. VW Tiguan 660.662 +11,1
7. 8. VW Polo 611.567 +10,3
8. 6. Honda CR-V 591.630 -2,9
9. 11. Toyota Camry 559.100 +4,6
10. 10. Chevrolet Silverado 532.070 -0,6
11. 14. Hyundai Elantra 519.750 +9,3
12. 12. RAM pick-up 501.643 -1,2
13. 13. Hyundai Tucson 461.094 -8,7
14. 21. Toyota Hilux 449.156 +9,8
15. 17. Nissan Qashqai 438.276 +4,6
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků