Nejprodávanější velké luxusní SUV v Evropě je BMW X5. Model X6 ztrácí

Nejprodávanější velké luxusní SUV v Evropě je BMW X5. Model X6 ztrácí

Trh luxusních SUV v Evropě rostl meziročně tempem 11 % a automobilky, aspoň tedy některé, z toho mohou mít radost. Nejprodávanějším modelem je BMW X5, ale na druhém místě jsou luxusní Range Rovery, jehichž společné prodeje zaostávají za BMW X5 jen o kousek. Tahounem je model Sport.

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Propad zaznamenalo BMW X6, jemuž prodeje klesaly každým rokem. Zákazníci evidentně čekali na nový model, který se začal prodávat na konci roku 2014. Přišel ovšem i konkurenční Mercedes-Benz GLE Coupé. Nové Volvo XC90 se teprve rozjíždí (a nutno říci, že s 16 000 objednávkami velmi slibně), ve statistikách tak figuruje ještě starý, ale velmi úspěšný model XC90. I nové Audi Q7 do statistik promluví ve velkém až příští rok. Slušná prodejní čísla zaznamenává i Jeep Grand Cherokee.

Prodeje v roce 2014 uvádíme v tabulce a pro srovnání přidáváme i data z roku 2013. Celkem se v roce 2014 prodalo v Evropě 191 033 velkých luxusních SUV.

  model prodeje v roce 2014 prodeje v roce 2013 rozdíl
1. BMW X5 38 229 16 643 + 130 %
2. Range Rover Sport 25 779 15 843 + 63 %
3. Mercedes-Benz ML 23 774 29 092 - 18 %
4. Volkswagen Touareg 18 079 17 098 + 6%
5. Jeep Grand Cherokee 13 820 11 155 + 24 %
6. Porsche Cayenne 12 323 16 855 - 27 %
7. Range Rover 12 134 11 094 + 9 %
8. Land Rover Discovery 11 239 10 325 + 9 %
9. Audi Q7 10 491 11 037 - 5%
10. Volvo XC90 6931 7690 - 10 %
11. BMW X6 4936 8597 - 43 %
12. Lexus RX 4452 5707 - 22 %
13. Mercedes-Benz GL 4187 4829 - 13 %
14. Mercedes-Benz G 2406 2632 - 9%
15. Land Rover Defender 1147 810 + 42 %
16. Infiniti QX70 1077 1319 - 18 %
17. Mercedes-Benz R 29 1133 - 97 %
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků