Nejprodávanější střední MPV v ČR: Skutečnost, nebo kouzla marketérů?

34 komentářů

Petr
4. srpna • 23:05

Myslim, ze s tim delenim MPV jste temer vsichni mimo. MPVcka je mozne do techto tri kategorii delit pouze podle pouzite platformy, nikolik podle poctu mist (i kdyz ono to je logicky dusledek).Tzn. male (mini) MPV - ta, ktera jsou postavena na platformach malych aut (Corsa, Fiesta atp) - tedy Meriva, B-max atp.
stredni (compact) MPV - jsou postavena na kompaktnich autech neboli nizsi stredni (Astra, Golf, Focus) - tedy Zafira/Orlando, Touran, C-max
velky (full MPV) - postavena na midsize/stredni tride nebo je to van (spise v US) - tzn. treba S-max, Galaxy, Alhambra atp

357
5. srpna • 0:00

Nesouhlasím. Podle mně je to právě o počtu míst, což ale zase logicky souvisí s tou použitou platformou... Do malého MPV se vejde max. 5 sedadel, do středního max. 7, a do velkého 8 až 9. A taky se pleteš v tom, co je to velké MPV, protože ty jsou na platformě dodávky, jako třeba Multivan anebo Vito. Ty co uvádíš jako velké MPV, jsou ve skutečnosti jen střední...

Barrichello
5. srpna • 9:01

Velké MPV jsou zkaladatelé této třídy - Chrysler (dnes pro EU Lancia) Voyager a Renault Espace

jogurt
5. srpna • 14:15

No to všechno jo, jen ta podmínka multi-purpose tam jaksi nemůže chybět. A ta fakt není splněná tím, že hjondé naroubuje na i20 vyšší sloupky, címž zvedne střechu o deset čísel a huláká do světa eMPéVé. Tak jako off-road neuděláš tím, že na to dáš kola s hrubým vzorkem a vykřikneš "OFROUT".

hrabje_olaf
4. srpna • 22:03

Predhod pred plebs malichernost, a ono jim to vydrzi, a budou se o tom dohadovat...

hrabje_olaf
4. srpna • 22:06

Jeste by se mohla pridat veta, neco ve smyslu o tom, ze to auto pouzival nekdo znami (Bartosova?)

hrabje_olaf
4. srpna • 22:10

...pardon, znamY... ;-)

olliver
4. srpna • 12:58

tak mne tam urcite chyba minimalne C3picasso

oskar
4. srpna • 13:17

To je s 325 kusy za rok 2012 az na 28.miste v prodejich.

olliver
5. srpna • 12:46

....ale je to nasobne viac ako mazda 5. Ale som to myslel skor z hladiska zaradenia. Mne sa c3picasso vidi ako typicke auto maleho mpv

357
3. srpna • 20:40

Škoda Roomster, Hyundai ix20, Kia Venga, VW Caddy i Citroën Berlingo jsou malá MPV, jelikož mají pouze 5 sedadel. Mezi vozy se 7 sedadly, což znamená střední MPV, je Chevrolet Orlando na prvním místě. Mám se tu snad vykakat anebo je to jasné...??!

Ota
4. srpna • 7:45

Berlingo a Partner se prodavaji ve verzi 7 mist :-)je fakt, ze sam vyrobce je oznacuje jako LUV

357
4. srpna • 8:39

Tak tohle jsem opravdu vůbec netušil... A to jsem při tom s oběmi auty absolvoval předváděcí jízdy!! Jedním z důvodů, proč jsem si ani jedno z nich nakonec nepořídil, byl jejich relativně malej kufr, takže bych tedy opravdu rád viděl, jak se tam vejdou dva lidi.... :-O

kolemjdoucí
5. srpna • 19:08

V černém plastovém pytli klidně i čtyři. Ale policajti to nemaj rádi.

Amerika
3. srpna • 12:34

Ono tvrzení Chevroletu dává smysl... Vždyť Berlingo i Caddy jsou brány za osobní verze dodávek, tj. jakýsi samostatný pod segment. Kiu Venga, Hyundai ix20 i Roomstera bych se nebál zařadit mezi malá MPV. Vždyť Kia nabízí jako střední MPV model Carens a jako velké MPV ještě donedávna Carnival (v USA Sedona atd...). ix20 i Roomster jsou přitom stejná velikost jako Venga. Navíc říct, že konkurence Orlandu (které nabízí sedm míst) je právě malá Venga, je celkem nešťastné. Logan MCV je pak kategorii sama pro sebe - kombi, nikoliv MPV. A potom už tvrzení smysl dává - Orlando je totiž rázem první... Jeho nejbližší konkurent, Ford C-Max, je až za ním.

jogurt
3. srpna • 13:30

ix20, vengu a roomster bych se nebál za MPV vůbec nepovažovat. Nejde o žádné multi purpose vehicles ale o jejich pouze tvarové imitace neboli atrapy. Skutečná MPV začínají kdesi u Merivy a spol.

oskar
3. srpna • 19:35

A kam je tedy zařadit? Díky svým proporcím (výška, rozvor) bych je mezi malé vozy nezařadil (tam ať si zůstane Fabia, i20, corsa) a nejlépe mi sedí právě malá MPV :-) Navíc nevidím příliš rozdíl roomster+ix20 proti merivě, nevím co zrovna ji tak moc odlišuje (snad jen dveře se otvírají na druhou stranu :-D )

LOL
3. srpna • 20:21

já to vidím takto:
- malá MPV: auta pro max. 5 lidí s vyšší stavbou kastle (Meriva, ix20, Venga, Hnůjstr, ..)
- střední MPV: auta pro max. 7 lidí, poslední dvě místa spíše "nouzová" zabírají místo kufru (Zafira, Orlando, Carens, C-Max,..)
- velká MPV: auta pro 7 lidí, kromě nic i místo na kufr :-) (Galaxy, Sharan, Carnival..)Logan MCV je mimo, 7-místný kombík je kategorie sama pro sebe. :-)

Jan taraba
4. srpna • 9:18

Mpv jak jiz z nazvu vyplyva, je viceucelovy vuz. Roomster ani ix/venga zadnou viceucelovost nenabizeji. Nejsou ani minibusem ani dodavkou ani camperem v jedne kastli. Jsou to obycejne hatchbacky s vyssi strechou. Vydavat je za mpv je snaha oblbovat blbce jeste vic. Prvni, co
ze bez studu nazvat malym mpv byla zafira, pak touran.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
oskar
4. srpna • 10:52

Jde o to co si představovat pod pojmem viceučelovost, to je trochu široký pojem :-)) Obecně mají MPV variabilní interiér (sedadla, kufr), vyšší stavbu karoserie, nadprůměrný rozvor a krátké přesahy karoserie. Tuto definici splní i duo roomster, ix20. Ale jak říkám, záleží na úhlu pohledu... proti gustu :-D

Micho
4. srpna • 11:26

No ja si predstavuju pod pojmem MPV auto, do které se nasklada rodina i bagazi. Bohuzel Roomster nebo Hjondeee iX20 jsou tak mala auta, ze pro rodinu je lepsi volbou i Fabia Combi...

oskar
4. srpna • 13:45

Dle teto definice je MPV i Superb Combi :) Jinak IMHO bude pro posadku interier ix20 o neco prostornejsi nezli fabia, ktera je uvnitr dost uzka (mel jsem moznost v obou sedet).

jogurt
4. srpna • 14:57

Nesmysl. MPV kategorie vznikla na úplně jiné bázi než rodina a kufry. Proto Multi a Purpose. Za MPV nelze ani omylem považovat nic, co nemá alespoň teoretickou možnost vézt více cestujících než 5, co nemá možnost vyndat nebo schovat sedadla nejen 3. ale i druhé řady plus k tomu výrazně vyšší vnitřní prostor a vstupní otvor 5. dveří než obvyklých 60-70cm. To, že nehorázně drzí a prolhaní marketéři například právě Hyundai tvrdí, že ix20 je MPV nic nemění na tom, že to žádné MPV není. Stejně jako není MPV Altea, což ostatně seat ani netvrdí. A jen s přimhouřenýma očima lze považovat za MPV nový Sharan.

oskar
4. srpna • 15:49

Respektuji nazor. Osobne vidim problem v tom, ze auta se meni- prichazi nove a nove modely, na ktere puvodni skatulkovani nefunguje (dnes moderni oznaceni crossover atd.) a neni je snadne zaradit. Hranice a vnimani jednotlivych segmentu se proste meni. Proto bych dnes uz MPV delil na mala, stredni, velka. Zaradit roomstera mezi obyc hatchbacky neni uplne OK.

jogurt
4. srpna • 16:03

To jistě, jen pokud má něco do nějaké skupiny patřit, mělo by to plnit její smysl. Označení pro crossover vzniklo proto, že to plnilo smysl, charakteristiku více tříd. Proto cross- a -over. MPV ovšem není velkoprostorový vůz, jak se mnozí mylně domnívají. Je to víceúčelové vozidlo. A těžko, byť tak zvenčí může naznačovat, lze za mpv považovat něco, co víceúčelové (rozuměj ve srovnání s obvyklým) není. A etalonem se ustavily právě ty základní charakteristiky - uveze více lidí než osobní vůz a uveze větší náklad než osobní vůz. Proto se za MPV považuje to, co - byť s omezením - uveze nejméně 6 osob a současně to, co umoňuje snadnou demontáž sedadel a vytvoření dodávky s vysokým a dlouhým vnitřním prostorem. A Seat Altea, byť je daleko víc "MPV" než právě venga - opravdu; žádným MPV není, protože nemá ani možnost 6/7 sedadel a druhá řada není vyjímatená (myšleno bez nářadí). Proto nejsou crossoverem na pomezí SUV/MPV ani sedmimístné vozy audi Q7 či MB GL. A dokonce ani R-Klasse s třemi řadami sedadel není MPV. O to více pak září opět drzost Hjondé, když obyčejný hatchback s o něco vyšší střechou neomaleně za MPV vydává. Ostatně VW taky netvrdí, že Golf plus je MPV.
Ano, jsou velká, střední i malá MPV. Nic od Hjondé ani Škody mezi nimi ale opravdu, a to ani náhodou, není.

oskar
4. srpna • 19:18

Se vší úctou nesouhlasím. MPV byly a jsou např i Citroën Xsara Picasso (od 1. generace), nebo Renault Scenic (taktéž od 1. generace) a třetí řadu sedadel (6 osob) nenabízí (nový Scenic Grand snad ano, ale první generace ne a je to také MPV). Jsou jako MPV obecně respektovány jak v statistikách, případně testech atd. Podmínka nutnosti 3. řady sedadel dle mého není nutná... můj názor :-D

jogurt
5. srpna • 7:54

Grand Scenic OK. C4Picasso OK. V čem ale spočívá multipurposalita krátkého scenicu? V ničem. Nebýt jeho grand varianty, nebylo by možné ho považovat za MPV. A nejde o podmínku 3. řady sedadel, etalon hnusu Multipla ji nemá a přesto MPV jasně je. FRV to samé. Nevím, proč je tak složité pochopit smysl pojmu víceúčelový. To není vyšší strop a sklopná sedadla. Tedy pokud někdo není pracovníkem demagogického oddělení v Nošovicích.

x12345678
5. srpna • 9:47

Otázkou ovšem je zda to, že řada výrobců tvrdí, že to či ono auto je MPV, SUV, ...., přestože to evidentně není pravda, povede ke změně náhledu na klasifikaci skupiny nebo ne. Dle mého názoru opravdu nestačí to, že výrobce A prodlouží sloupky karosérie o 8cm a prohlásí auto za MPV. Ale část populace mu to možná sbaští, koupí si to a bude se těšit, jak cvakcvak vyndá sedadla a šoupne tam v Okay mrazák i s krabicí a naopak na dušičky odveze spolu se starou a dvěma dětmi i babičku a dědečka........... a sakra, vono to nejde...

jogurt
5. srpna • 14:11

musí to kua jít, je to přece empévé, psali to v novinách

x12345678
4. srpna • 16:16

Takhle to snad pochopí i český volič. Díky za jasný výklad.
A o Seatu Altea i Golfu plus to platí 100%. Zvýšené hatchbacky, nic víc. Roomster, ix, venga to samé. Nemají s MPV absolutně nic společného. Vozů v kategorii MPV nijak nepřibývá, spíše naopak. To, že drzý marketing některých výrobců arogantně tvrdí něco jiného je fuk, žvaněním auto nezměníte.
Zajímavá je zmínka kdesi nahoře o Sharanu. Taky bych ho v současné generaci řadil jen s obtížemi do skupiny MPV. Už nemá rovnou podlahu až za první řadu sedadel, má už jen o něco vyšší výšku nákladového prostoru než běžná velká kombi, nemá snadno vyjímatelnou 2. řadu sedadel a nelze u něj tedy vytvořit ani pravidelný objem nákladového prostoru o délce kolem 2 metrů, o příležitostném přespání vzadu už vůbec nemuže být řeč, prtoože má zahloubené prostoru pro nohy cestujících ve 2. řadě, čímž ztratil i cestovní pohodlí minulé generace. Logickým závěrem tedy: Sharan už bohužel opravdu není MPV. Je to pouze zvýšený kombík se třetí řadou sedadel. VW už tak má pouze dva MPV modely: Touran v kategorii malých MPV a Multivan v kategorii velkých.

Micho
3. srpna • 16:51

Souhlasím s oběma názory. Ono dost často se srovnává Roomster a Orlando, ale opravdu to je jiná kategorie. Roomster moc místa pro posádku prostě nenabízí.
Btw: Že se tak prodává, se ani nedivím. Za ty peníze to je dobrej kup. Sám ho mám, nalítáno od 2011 už 81 tisíc a zatím naprosto žádná závada. Vše funguje, jezdí se s tím pěkně. Jediné, co mi trošku vadí, je tvrdší naladění - na hezké siolnici paráda, ale na tom tankodromu u nás... Interiér a tvrdé plasty je dost častá výtka v recenzích - no sice měkčené plasty v tomhle autě nenajdete, ale při srovnání např. s Oktávkou či Pašíkem, je vrzaní něco, co neuslyšíte. Za mě spokojenost a zatím není důvod, proč nadávat. Po zkušenostech s koncernem a jejich servisní sítí, je tohle zatím držák a i to podle koncernu "běžné" opotřebení, se mi u tohoto auta zdá opravdu běžné.
Takže kdo nemá přehnaná očekávaní a chce nenápadné, levné a spolehlivé přesunovadlo pro více lidí, měl by se blíže podívat i na tenhle model.

Petr
4. srpna • 21:58

No vzhledem k tomu, ze kolega si koupil tohle auto a nekolikrat jsem mel moznost s tim jet tak to zhrnu asit takto. Jako takovej mensi stehovacek ok, vzadu se da i sedet ve trech o tom zadna. Kdyz se pouziji jeste dalsi nouzove sedadla tak uz neni kam dat vetsi nakup. Pristrojovka na pohled docela pekna, ale vsechny plasty tvrde jako kamen.
Nejvetsi slabinou tohoto auta vidim motor co ma kolega. 1.8 des bes to auto proste nejede ani kdyz se to honi jako koza. Spotreba bezne kolem 10 litru a to jezdi normalne.
Ten motor je proste draga a kdejaka fabka s prstem v nosu tomu nalozi.
:-/

Metro
9. února • 16:38

Orlando 1.8 ma 104kw vs kdejaka fabka treba 1.4 50kw to by mu fakt natrela.
A jeste kdyz si do orla sedne 7 lidi a do ty fabky taky 7 lidi tak ta fabka naposledny vydejchne:D

Jan taraba
4. srpna • 9:23

Venga a ix je mpv asi stejne jako mcv je autobus. Hyundai se v manipulaci s dusickami uplnych idiotu dostava tak daleko, ze i30 vydava za "milionove auto" a muzeme cekat, ze i40 bude luxusni limuzina. Byt v tehle drzosti byl prvni renault, Alberte.

Doporučujeme

Články odjinud