Že u nás elektromobilita zrovna nekvete, není žádným překvapením. Zdroj: Archiv

Že u nás elektromobilita zrovna nekvete, není žádným překvapením. | Zdroj: Archiv

Potenciální zájemci zmiňují jako největší problém vysokou cenu. Zdroj: Lidl

Potenciální zájemci zmiňují jako největší problém vysokou cenu. | Zdroj: Lidl

Proto většinou vozy putují do firem, které je obvykle financují na operativní leasing, nebo jiný produkt. Zdroj: Archiv

Proto většinou vozy putují do firem, které je obvykle financují na operativní leasing, nebo jiný produkt. | Zdroj: Archiv

Za hotové se kupuje jen málokdy. Foto: BMW

Za hotové se kupuje jen málokdy. | Foto: BMW

Běžného Čecha tím pádem napadne, že si počká na vhodnou ojetinu, ale ani zde není lehké dojít k uspokojení.

Běžného Čecha tím pádem napadne, že si počká na vhodnou ojetinu, ale ani zde není lehké dojít k uspokojení.

Lze tedy očekávat, že i3 zůstane jako praktický kompaktní model v nabídce i po uvedení chystaného BMW iX3 (2020), čtyřdveřového „kupé“  BMW i4 (2021)  a velkého SUV  iNext (2021) .

Lze tedy očekávat, že i3 zůstane jako praktický kompaktní model v nabídce i po uvedení chystaného BMW iX3 (2020), čtyřdveřového „kupé“ BMW i4 (2021) a velkého SUV iNext (2021).

Pravdou je, že sekundární trh s elektromobily se meziročně rozrostl o 129 % a patří mu 0,83% podíl. BMW

Pravdou je, že sekundární trh s elektromobily se meziročně rozrostl o 129 % a patří mu 0,83% podíl. | BMW

To znamená, že každé 120. auto na největších inzertních portálech je elektrické. Foto: David Rajdl

To znamená, že každé 120. auto na největších inzertních portálech je elektrické. | Foto: David Rajdl

Jde o poměrně mladé kousky s průměrným stářím 3,5 roku a nájezdem 23 710 km. Foto: Škoda Auto

Jde o poměrně mladé kousky s průměrným stářím 3,5 roku a nájezdem 23 710 km. | Foto: Škoda Auto

Ze 48,15 % mají český původ, ale 24,69 % je dovezeno z Německa a nejčastěji v bílé barvě (30,04 %). Zdroj: Porsche

Ze 48,15 % mají český původ, ale 24,69 % je dovezeno z Německa a nejčastěji v bílé barvě (30,04 %). | Zdroj: Porsche

Nového majitele si najde většinou do 55 dní i přesto, že je stále dvakrát dražší než ekvivalent se spalovacím motorem. BMW

Nového majitele si najde většinou do 55 dní i přesto, že je stále dvakrát dražší než ekvivalent se spalovacím motorem. | BMW

Tento fakt je dán poměrně hojným zastoupením modelů značky Porsche (4,03 %) s průměrnou cenou 2.799.000 korun.

Tento fakt je dán poměrně hojným zastoupením modelů značky Porsche (4,03 %) s průměrnou cenou 2.799.000 korun.

Není divu, vždyť staré jsou většinou 3 roky a s  nájezdem 17 000 kilometrů. Foto: Porsche ČR

Není divu, vždyť staré jsou většinou 3 roky a s  nájezdem 17 000 kilometrů. | Foto: Porsche ČR

I tak se prodají během 39 dnů. Foto: Porsche ČR

I tak se prodají během 39 dnů. | Foto: Porsche ČR

Pravděpodobně narazíte na modrý (20,41 %) import z Německa (42,86 %), ale 38,78 % z nich má český původ. Foto: David Rajdl

Pravděpodobně narazíte na modrý (20,41 %) import z Německa (42,86 %), ale 38,78 % z nich má český původ. | Foto: David Rajdl

Největší zastoupení mají na sekundárním trhu elektrická BMW (17,53 %)  s průměrnou cenou 789.000 korun, jelikož nejhojněji vídaným modelem je i3.

Největší zastoupení mají na sekundárním trhu elektrická BMW (17,53 %)  s průměrnou cenou 789.000 korun, jelikož nejhojněji vídaným modelem je i3.

Vozy mají najeto kolem 23 800 km a stáří 4 roky.

Vozy mají najeto kolem 23 800 km a stáří 4 roky.

Nejčastěji jde o bílá auta (34,27 %) importovaná z Německa (47,42 %). Zdroj: BMW

Nejčastěji jde o bílá auta (34,27 %) importovaná z Německa (47,42 %). | Zdroj: BMW

Dealer je udá za cca 69 dní. BMW

Dealer je udá za cca 69 dní. | BMW

Zato ojetá elektrická Škoda se třetím největším podílem na trhu (13,25 %), vyjde v průměru na 1.319.000 korun, protože je stará 2,5 roku a s nájezdem 21 454 km. Zdroj: Škoda Auto

Zato ojetá elektrická Škoda se třetím největším podílem na trhu (13,25 %), vyjde v průměru na 1.319.000 korun, protože je stará 2,5 roku a s nájezdem 21 454 km. | Zdroj: Škoda Auto

Převahu má rodinný Enyaq iV (78,26 %) a pak malé Citigo-e (21,12 %). Foto: Petr Homolka

Převahu má rodinný Enyaq iV (78,26 %) a pak malé Citigo-e (21,12 %). | Foto: Petr Homolka

Zajímavé je, že prodejci zřídka kdy uvádějí zemi původu. Foto: Škoda Auto

Zajímavé je, že prodejci zřídka kdy uvádějí zemi původu. | Foto: Škoda Auto

Na nového majitele čekají 61 dní. Foto: Škoda Auto

Na nového majitele čekají 61 dní. | Foto: Škoda Auto

Mezi BMW a Škodu se na druhé místo dostala Tesla, jejíž vozy patří s 5 lety k nejstarším a mají také největší průměrný nájezd kolem 65 900 km.

Mezi BMW a Škodu se na druhé místo dostala Tesla, jejíž vozy patří s 5 lety k nejstarším a mají také největší průměrný nájezd kolem 65 900 km.

Přesto za ně zaplatíte kolem 1.189.000 korun a u prodejce většinou vydrží jen 55 dní. Zdroj: Tesla

Přesto za ně zaplatíte kolem 1.189.000 korun a u prodejce většinou vydrží jen 55 dní. | Zdroj: Tesla

Přirozenou součástí nákupu ojetého vozu je prověření historie a u elektromobilu na tom zvláště záleží. Zdroj: Tesla

Přirozenou součástí nákupu ojetého vozu je prověření historie a u elektromobilu na tom zvláště záleží. | Zdroj: Tesla

Během zatajené nehody totiž mohlo dojít k poškození baterie, která stojí jako půl auta. Zdroj: Volkswagen

Během zatajené nehody totiž mohlo dojít k poškození baterie, která stojí jako půl auta. | Zdroj: Volkswagen

Navíc se sem dováží vozy, které bývají na západě neprodejné a dealeři zkoušejí štěstí „více na východě“. Zdroj: Tesla

Navíc se sem dováží vozy, které bývají na západě neprodejné a dealeři zkoušejí štěstí „více na východě“. | Zdroj: Tesla

Potenciální zájemci zmiňují jako největší problém vysokou cenu. Zdroj: Lidl
Proto většinou vozy putují do firem, které je obvykle financují na operativní leasing, nebo jiný produkt. Zdroj: Archiv
Za hotové se kupuje jen málokdy. Foto: BMW
Běžného Čecha tím pádem napadne, že si počká na vhodnou ojetinu, ale ani zde není lehké dojít k uspokojení.
28
Fotogalerie

Nejprodávanější ojetý elektromobil není Škoda. Kdo si myslí, že se starším ušetří, může narazit

Řada zájemců o elektromobil přemýšlí kvůli vysoké ceně nového kousku o jeho pořízení ze sekundárního trhu. Cenový rozdíl oproti spalovací alternativě je ale stále vysoký.

Že u nás elektromobilita zrovna nekvete, není žádným překvapením. Potenciální zájemci zmiňují jako největší problém vysokou cenu. Proto většinou vozy putují do firem, které je obvykle financují na operativní leasing nebo jiný produkt. Za hotové se kupuje jen málokdy. Běžného českého občana tím pádem napadne, že si počká na vhodnou ojetinu, ale ani zde není lehké dojít k uspokojení.

Pravdou je, že sekundární trh s elektromobily se meziročně rozrostl o 129 % a patří mu 0,83% podíl. To znamená, že každé 120. auto na největších inzertních portálech je elektrické. Jde o mladé kousky s průměrným stářím 3,5 roku a nájezdem do 23 tisíc km. Ze 48,15 % mají český původ, ale 24,69 % je dovezeno z Německa a nejčastěji v bílé barvě (30,04 %). Nového majitele si najde většinou do 55 dní i přesto, že je stále dvakrát dražší než ekvivalent se spalovacím motorem.  

Tento fakt je dán poměrně hojným zastoupením modelů značky Porsche (4,03 %) s průměrnou cenou 2.799.000 korun. Není divu, vždyť staré jsou většinou 3 roky a s  nájezdem 17.000 kilometrů. I tak se prodají během 39 dnů. Pravděpodobně narazíte na modrý (20,41 %) import z Německa (42,86 %), ale 38,78 % z nich má český původ.

Největší zastoupení mají na sekundárním trhu elektrická BMW (17,53 %)  s průměrnou cenou 789.000 korun. Nejhojněji vídaným modelem je i3. Vozy mají najeto kolem 24.000 km a stáří 4 roky. Nejčastěji jde o bílá auta (34,27 %) importovaná z Německa (47,42 %). Dealer je udá za cca 69 dní.

Zato ojetá elektrická Škoda se třetím největším podílem na trhu (13,25 %), vyjde v průměru na 1.319.000 korun, protože je stará 2,5 roku a s nájezdem okolo 21.000 km. Převahu má rodinný Enyaq iV (78,26 %) a pak Citigo-e iV (21,12 %). Na nového majitele čekají 61 dní. Zajímavé je, že prodejci zřídka kdy uvádějí zemi původu.

Mezi BMW a Škodu se na druhé místo dostala Tesla, jejíž vozy patří s 5 lety k nejstarším a mají také největší průměrný nájezd kolem 65 900 km. Přesto za ně zaplatíte kolem 1.189.000 korun a u prodejce většinou vydrží jen 55 dní.

Přirozenou součástí nákupu ojetého vozu je prověření historie a u elektromobilu na tom zvláště záleží. Během zatajené nehody totiž mohlo dojít k poškození baterie, která stojí jako půl auta. Navíc se sem dováží vozy, které bývají na západě neprodejné a dealeři zkoušejí štěstí „více na východě“.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud