Nejprodávanější ojetinou je letos benzínový kombík do 100 kW, roste zájem o zánovní vozy

V českých autobazarech se letos nejvíce prodával 6 – 10 let starý benzínový kombík s výkonem max. 100kW. Strmě rostoucím trendem je však i nákup auta ve věkové kategorii do 2 let. Stále běžnějším vybavením je také pohon všech čtyř kol a automatická převodovka. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.
Nejprodávanější ojetinou je letos benzínový kombík do 100 kW, roste zájem o zánovní vozy

Statistika nejprodávanějších prvků výbavy ojetých vozů, AAA AUTO Index, potvrzuje v letošním roce některé loňské trendy – zejména popularitu benzínových motorů a dynamicky rostoucí prodeje v segmentu automobilů mladších 2 let. Analýza vychází z téměř čtvrt milionu prodaných vozů v letech 2008 – 2014 a zaměřuje se jak na technické parametry, tak na vybavení bezpečnostními prvky, požadovaný komfort i vzhled.

„Při nákupu vozu z druhé ruky je podstatné znát trendy na trhu ojetin, protože zákazník pak ví, co má očekávat. Například, že koupě vozů bez klimatizace je dnes již téměř raritou a stejné je to u vozů bez systému ABS,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Letošní data potvrzují rostoucí zájem českých řidičů o zánovní vozy. „Tento trend navíc potvrzuje i fakt, že se prodává více vozů, které mají najeto pod 30 tisíc kilometrů. V kurzu je tedy kupovat auto maximálně dva roky staré a s nízkým počtem najetých kilometrů,“ komentuje data Karolína Topolová.

Pokud porovnáme prodané vozy s ohledem na druh pohonné hmoty, zůstává dominantní benzín, který zvyšuje svůj náskok před dieslovými motory. Podle AAA AUTO se zde jako již v minulých letech výrazně projevuje rovnost cen nafty a benzínu.

Z hlediska typu karoserie zůstávají u zákazníků oblíbenější praktické kombíky, sedany nadále spíše stagnují.

Roste také popularita čtyřkolek a v Česku dosud spíše netradiční automatické převodovky, která byla letos poprvé ve výbavě více než desetiny prodaných ojetin.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků