Nejprodávanější čtyřkolky? Škoda Octavia a hned za ní Dacia Duster

40 komentářů

Tom
14. května • 19:04

Jeste bych pridal jedno naprosto nepopiratelne viteztvi Skodovky potazmo WV. Je to mnozstvi PR clanku kterymi zasira a nici jiz tak pochybnou kvalitu tohoto webu. Staci mrknout na uvodni obrazovku. Mam podezreni ze uz tento web spada primo pod Skoda auto a bulvarni iDnes dela uz jen supervizi.

Tom
15. května • 0:06

Trochu paranoidni .... Ne ?

Josef
13. května • 9:45

Nechápu, že se tolik modelů Yeti prodává bez 4x4... K čemu to auto pak je?

Karel
14. května • 7:51

Spousta chatařů - cesta k chalupě je nějaká polňačka plná děr a vystupujících kamenů, ale na projetí není potřeba čtyřkolka. Stačí něco, co má i při naložení dostatečnou světlou výšku. Proč připlácet za 4x4 a vozit sebou kila navíc?

Vana666
14. května • 8:16

Pro lepší trakci za jakýchkoliv horších podmínek než je suchý asfalt. A občas i na tom suchém asfaltu

Karel
14. května • 9:24

Jenže takovýhle nezávodní chatař nejspíš nikdynení v situaci, kdyby si říkal "chybí mi trakce". Zato si často říká "ať to žere a stojí co nejmíň".

Vana666
14. května • 10:40

Karel: jistě, pokud jeho chata stojí u hlavního tahu přes zimu udržovaného a pravidelně sypaného, asi problém s trakcí nebude tak zásadní. V ostatních případech asi nebudeš mít úplně pravdu. Stačí i rozmoklá lesní cesta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jirka
14. května • 16:22

presne tak, navic ja to povazuji za prvek aktivni bezpecnosti a pokud si jej mohu koupit, tak nevaham,,,

sokar
14. května • 9:48

Mě osobně dost překvapilo, že takzvané 4x4 je vlastně jen někdy a úplně mě dorazil test na youtube, kde zkoušeli jak to s tím 4x4 , kde 2 kola byla na pevným podkladu a dvě na nějakých válečkách a většina aut propadla. Subaru bylo ok. O čtyřkolkách moc nevím, ale když se napíše 4x4 tak jsem si doposud představoval, že je to stálý pohon všech kol a ne jen někdy a za určitých podmínek. Takže v podstatě většina automobilek zase kecá.:-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ddd
14. května • 12:01

Ono je k diskusi, co je vlastně správně 4x4. Něco typu Haldex, kde se sepne relativně natvrdo přední a zadní náprava, tzn. vždy se točí jedno přední a jedno zadní a kolo(a) s nejmenší adhezí je více či méně úspěšně přibržďováno brzdou. Nebo auto se třemi diferáky a uzavíratelným středovým, které pokud je vybanenou patřinou elektronikou a opět řeší protáčející se kolo přední a zadní nápravy brzdami? Nebo pouze auto se třemi uzamykatelnými diferáky? Mercedes G apod. Ono i auto, které je 4x4 a má 3 diferáky, tak není 4x4. Pouze v optimální případě. Pokud přijde do tuhého, tak se i u tohoto auto bude točit pouze jedno kolo! Pokud nemá aspoň středový dif.samosvorný. Ono ani slavné opěvované subaru není 4x4 natvrdo. Dost pochybuji, že má v sérii uzavíratelný přední diferák, o verzích s automatem ani nemluvě. To je to samé jak "odborníky" kritizovaný haldex. Taky jsem jej kritizoval, dokud jsem neokusil...

Vana666
14. května • 13:28

U Haldexu a jemu podobných systémů je problém v tom, že hlavním jejich účelem je být co nejvíc odpojené. Takže to jsou opravdu jen takové poloviční čtyřkolky.

Vana666
14. května • 14:18

Předpokládám že ten mínusář se jen uklikl. Protože kdo se v těch systémech opravdu vyzná, nemá jinou volbu než se mnou souhlasit

Franta
13. května • 18:24

A k čemu bych měl 4x4 když nejezdím v terénu . Nevím proč mají lidé 4x4, když jedí jen po asvaltu.

dpcstb
14. května • 13:01

https://www.youtube.com/watch... 4x4 nieje iba na sneh

Antiautomat
13. května • 19:42

....aby ho ako zbytocny balast vozili 364 dni z 365....

Vana666
14. května • 7:10

Antiautomat: pořádné 4x4 funguje celých 365 dní v roce

Tom
13. května • 22:30

nejvic kritizuji 4x4 ti co na to nemaji a ani to mozna nezkusili (stejne tak AT) treba v zime na horach.
Klidne staci prave i ten haldex a podobne systemy (15 let s haldexem Skoda a Volvo v Jizerkach bez problemu) nemusim zastavit dpravu v kopci a hrabat se ve srackach s retezama, v klidu necham na chalupe zenu s deckem a vim ze vyjedou (pokud nejde o extrem)
staci nezapomenout ze pri brzdeni 4x4 nepomuze a co vyjedu musim i sjet .
Ale asi jsem paprda a oblibil jsem si kombinaci 4x4 + AT B-]

Hat
13. května • 12:05

Aby si majitel mohl honit triko, když už jezdit neumí!

Shimi
13. května • 11:43

Josef: Zkus zapřemýšlet, jestli máš čím. SUV je v podstatě hatchback s větší světlou výškou, nic víc. A proč by k němu měl chtít potenciální majitel automaticky 4x4, když ho nepotřebuje? On využije daleko lépe jiné přednosti jako je právě ta větší světlá výška (mladá mamina co parkuje u marketu se nemusí bát kdejakého obrubníku), nebo mnohem komfortnějšího nastupování/vystupování (starší řidiči/řidičky), lepší výhled z vozu a s tím související přehled o situaci v silničním provozu, atd. atd.

bzzz
13. května • 12:50

Hatch s vyssi svetlou vyskou je pekna skatulka ;-)Na ceskych silnicich (vcetne 1. tridy a D1) se hodi i okrytovani/oplastovani spodku a boku vozidla.Vyssi svetla vyska a vyssi posez kazdopadne k nezaplaceni, zejmena s ohledem na stav nasich silnic a pocet ridicu venujicich se behem jizdy kdecemu (typicky mobily) nebo jezdicich naraznik na narazniku.

lubos
13. května • 11:35

K níčemu :-D

Zelí
13. května • 8:39

Pokud bych k tomu přistoupil novinářským zjednodušeným přístupem tak bych konstatoval, že statistika potvrzuje zdravý rozum českého národa motoristů. Přes veškerou snahu automobilek a novinářů dávají přednost klasickému provedení automobilu. U těch, kteří mají v hlavě mozek se šedou kůrou vítězí auto nikoli paskvil metrosexuální odrůdy SUV. Potěší v tomto smyslu i druhé místo dustera, protože ten si na nic nehraje a ten kdo si ho kupuje určitě nepotřebuje podepřít své slaboučké ego ptákovinou typu X6.

jirka
14. května • 16:26

aha, takze pokud mam SUV (nebo crossover) s AT, 4x4 , tak si vlastne jen potrebuji neco dokazovat a balamutit sve vlastni ego. Dekuji za osvetleni meho rozhodvaciho procesu:-)

dpcstb
14. května • 13:06

velky faktor je cena. suv a hlavne tie co za nieco stoja su omnoho drahsie. bude to dost o penazenke, nie len "rozume"

Hloupej Honza
13. května • 9:05

On to zjednodušení je i v tom že čtyřkolky to jsou jen v uvozovkách.
Asi jediné opravdové čtyřkolky sou v osobních vozech vozy Subaru . To ostatní je 4x4 jen někdy když počítač to uzná za vhodné a jen do určité rychlosti. Takže Duster je víc čtyřkolka než Octavka nebo Yeťák.

Lopik
14. května • 13:20

Zajímavé video
https://www.youtube.com/watch...
ale z těch válců se vyhrabalo Volvo XC70 v předchozí generaci (nevím, zda už mělo Haldex, anebo pouze neřízenou visko spojku), kdežto Subaru (Jak Forester ve dvou generacích, tak Impreza) ani ťuk. PS: ty off-roady asi zkoušeli bez zapnutých uzávěrek.

runner42
14. května • 6:30

4x4 nic neznamená, není to technický, ale marketingový termín.
Že "skutečný" pohon všech kol dělá jen Subaru je myšleno předpokládám jako vtip. Co je asi např. v takovém Jeepu GC... vidím přední otevřený, mezinápravový a ELSD diferenciál. :P

Zelí
14. května • 8:45

U subaru to byl vždy cílený výplach mozků. A dlužno říct, že velmi účinný. 99% zákazníků jsou technické trubky, které dostanou do ruky prospekt na kříďáku, kde je napsáno .. permanentní stálý pohon 4x4... a je hotovo. Blb se do toho zamiluje, dá si to na noční stolek a subaru má u něj na celý život vystaráno.

Marek
19. května • 0:27

Jo všichni kdo mají Subo jsou blbci, tohle může napsat jenom pako, které neví, co podvozky od Subaru dokážou a díky tomu i bezpečnosti na cestách ani nemluvě. Píšeš o něčem, co nemáš a zřejmě jsi v tom ani nikdy nejel. Sice nejsem fanda SUV typu Forester, ani něco co mezi, tedy vyvýšený Outback, ale hezky nízké Legacy s příkladným těžištěm a hlavně pohodlný rodinný kombík. Měl jsem i koncern, čili Octavie 4x4 a pak i Scout, ale se Subem se to prostě nedá srovnávat. Kluci japonští holt ty podvozky u Subaru umí.

čert
14. května • 10:14

Když přišlo v roce 1993 Subo, tak tu nic jiného podobného ke koupi nebylo. Dnes je situace jiná, 4x4 nabízí skoro každý, takže bych ten výplach mozků neviděl jako aktuální.
Konstrukce auta je vždy volba kompromisů. Pokud někdo zůstává u Suba celý zbytek života, tak to zcela jistě není jen kvůli 4x4, ale proto, že jeho mix dalších vlastnosti se trefil do potřeb majitele.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
14. května • 21:45

V té době se prodávalo např. audi 80 avant, 4x4 s torsenem, 1,9tdi s přímým vstřikováním. Toto byla vzorová konstrukce toho jak budou vypadat auta jiných výrobců za dvacet let.

Tom
13. května • 20:25

Jasne, kdyz u dusteru je to elektomagneticka spojka. V cem je tedy vice ctyrkolka?
Ze si softwarove das 50:50? To nema s mezinapravovym difem nic spolecneho. A mimochodem, napr prava 4x4 jsou i vetsina vozu audi a treba i alfa romeo. Akorat subaru pouziva planetovy dif a vetsina konkurence snekovy. Kazdy ma sva pro a proti a neda se rici jednoznacne, ze je nektery lepsi...

Hat
13. května • 12:07

JJ Duster je 4x4 ale Škodovka s Haldexem si na ¨to jen hraje! :-P

Lopik
14. května • 13:25

Speciálně pro Hata
https://www.youtube.com/watch...
Nissan (systém i v Dusteru) po ztrátě trakce na jedné straně se nerozjede, Haldex v Tiguanu (ano, za mocného přispění EDS) to dokáže.

Hat
13. května • 22:29

Hele Řitík, známý zloděj nicků. Koukám v ústavu mají zase vycházky.

Tom
13. května • 20:22

Jasne, kdyz duster ma podobny system pripojovani magnetickou spojkou. Ale to si chce o onech systemech nejdrive neco zjistit. I volic na zamek 50:50 je pouze softwarovy a pokud system uzna za vhodne, tak ho vypne:-)
Ale jinak je to prave 4x4 :-)

hovnival
13. května • 10:10

Tak ty jsi solidně zpracovanej masáží od subaru. Mezinápravový dif. je u subaru jenom s manuálem, takže to má možná sem tam nějaký forester nebo XV, které je ale tak drahé, že se u nás moc neprodává. Automat (takže většina outbacků) má mezinápravovou spojku, takže to je 4x4 jen když počítač uzná. Jinak Duster má také mezinápravovou spojku a taky je 4x4 jen když to počítač uzná. Vsadím se, o co chceš, že mezinápravový dif. časem zmizí i ze subaru, protože to nikdo nepotřebuje a u silničních aut je to úplná zbytečnost

Marek
19. května • 0:01

Plácáš nesmysly a je vidět, že se Subaru máš prd naježděno . I vozy s AT u Subaru mají totiž trvalej náhon na zadní kola, ale v jiném poměru než u MT, konkrétně je to u AT 90% přední a 10% zadní a elektronika tady pouze upravuje poměry, čili se nejedná nikdy o čistou předokolku, kde haldex spojka pouze v případě kolize zapne zadní náhon, což už může být mnohdy taky pozdě a nehledě na to, že u vozů staršího data výroby je haldex spojka již často i po smrti, čili je to pouze předokolka a to je ten lepší případ. V horším je auto s Haldexem najednou nepojízdné kompletně, viz. třeba Octávka mého souseda, kdy se mu pouze rozsvítila palubovka a auto stálo :-)) U Subaru tohle nehrozí. Zkus se taky někdy v Subaru projet na hraně, třeba velmi ostře do zatáčky, ať víš jak funguje 4x4 u Subaru a 4x4 koncern s Haldexem, pak pochopíš ten rozdíl ;-) Kdo neměl možnost porovnat, tak to nepochopí a dále bude naivně tvrdit, že 4x4 s haldexem je totéž co 4x4 AWD u Subaru.

Lopik
19. května • 0:30

malá nápověda, doufám, že anglicky umíte
http://demo.subaruevents.com/Home/images/subesource/me... ... Multi-plate clutch pack, copak to asi bude.... že by vícelamelová spojka?

Lopik
19. května • 0:16

Dovolím si vznést na Vás pouze jednu otázku. Dokonce Vám zde dám dvě varianty odpovědí.
Otázka: pro pohon zadních kol vozů Subaru s automatickou převodovkou se používá:
a) mezinápravová spojka
b) mezinápravový diferenciálDěkuji za odpověď, ta myslím vysvětlí všePS: nevím, jak u jiných, ale v případě kolize se mi Haldex určitě nesepne. Alespoň jsem si to zatím nemohl ověřit, protože ke kolizi mého vozu ještě nedošlo :D
Nějak se Vám ti termiti v hlavě pomíchali....

Doporučujeme

Články odjinud