Nejprodávanější čtyřkolky? Škoda Octavia a hned za ní Dacia Duster

Zelí  |  13. 05. 2015 08:39

Pokud bych k tomu přistoupil novinářským zjednodušeným přístupem tak bych konstatoval, že statistika potvrzuje zdravý rozum českého národa motoristů. Přes veškerou snahu automobilek a novinářů dávají přednost klasickému provedení automobilu. U těch, kteří mají v hlavě mozek se šedou kůrou vítězí auto nikoli paskvil metrosexuální odrůdy SUV. Potěší v tomto smyslu i druhé místo dustera, protože ten si na nic nehraje a ten kdo si ho kupuje určitě nepotřebuje podepřít své slaboučké ego ptákovinou typu X6.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  13. 05. 2015 09:05

On to zjednodušení je i v tom že čtyřkolky to jsou jen v uvozovkách.
Asi jediné opravdové čtyřkolky sou v osobních vozech vozy Subaru .

To ostatní je 4x4 jen někdy když počítač to uzná za vhodné a jen do určité rychlosti. Takže Duster je víc čtyřkolka než Octavka nebo Yeťák.

Odpovědět  |   | 
hovnival  |  13. 05. 2015 10:10

Tak ty jsi solidně zpracovanej masáží od subaru. Mezinápravový dif. je u subaru jenom s manuálem, takže to má možná sem tam nějaký forester nebo XV, které je ale tak drahé, že se u nás moc neprodává. Automat (takže většina outbacků) má mezinápravovou spojku, takže to je 4x4 jen když počítač uzná. Jinak Duster má také mezinápravovou spojku a taky je 4x4 jen když to počítač uzná. Vsadím se, o co chceš, že mezinápravový dif. časem zmizí i ze subaru, protože to nikdo nepotřebuje a u silničních aut je to úplná zbytečnost

Odpovědět  |   | 
Marek  |  19. 05. 2015 00:01

Plácáš nesmysly a je vidět, že se Subaru máš prd naježděno . I vozy s AT u Subaru mají totiž trvalej náhon na zadní kola, ale v jiném poměru než u MT, konkrétně je to u AT 90% přední a 10% zadní a elektronika tady pouze upravuje poměry, čili se nejedná nikdy o čistou předokolku, kde haldex spojka pouze v případě kolize zapne zadní náhon, což už může být mnohdy taky pozdě a nehledě na to, že u vozů staršího data výroby je haldex spojka již často i po smrti, čili je to pouze předokolka a to je ten lepší případ. V horším je auto s Haldexem najednou nepojízdné kompletně, viz. třeba Octávka mého souseda, kdy se mu pouze rozsvítila palubovka a auto stálo U Subaru tohle nehrozí. Zkus se taky někdy v Subaru projet na hraně, třeba velmi ostře do zatáčky, ať víš jak funguje 4x4 u Subaru a 4x4 koncern s Haldexem, pak pochopíš ten rozdíl Kdo neměl možnost porovnat, tak to nepochopí a dále bude naivně tvrdit, že 4x4 s haldexem je totéž co 4x4 AWD u Subaru.

Odpovědět  |   | 
Lopik  |  19. 05. 2015 00:16

Dovolím si vznést na Vás pouze jednu otázku. Dokonce Vám zde dám dvě varianty odpovědí.
Otázka: pro pohon zadních kol vozů Subaru s automatickou převodovkou se používá:
a) mezinápravová spojka
b) mezinápravový diferenciál

Děkuji za odpověď, ta myslím vysvětlí vše

PS: nevím, jak u jiných, ale v případě kolize se mi Haldex určitě nesepne. Alespoň jsem si to zatím nemohl ověřit, protože ke kolizi mého vozu ještě nedošlo :D
Nějak se Vám ti termiti v hlavě pomíchali....

Odpovědět  |   | 
Lopik  |  19. 05. 2015 00:30

malá nápověda, doufám, že anglicky umíte
http://demo.subaruevents.com/Home/images/subesource/me... ...

Multi-plate clutch pack, copak to asi bude.... že by vícelamelová spojka?

Odpovědět  |   | 
Hat  |  13. 05. 2015 12:07

JJ Duster je 4x4 ale Škodovka s Haldexem si na ¨to jen hraje!

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 05. 2015 20:22

Jasne, kdyz duster ma podobny system pripojovani magnetickou spojkou. Ale to si chce o onech systemech nejdrive neco zjistit. I volic na zamek 50:50 je pouze softwarovy a pokud system uzna za vhodne, tak ho vypne
Ale jinak je to prave 4x4

Odpovědět  |   | 
Hat  |  13. 05. 2015 22:29

Hele Řitík, známý zloděj nicků. Koukám v ústavu mají zase vycházky.

Odpovědět  |   | 
Lopik  |  14. 05. 2015 13:25

Speciálně pro Hata
https://www.youtube.com/watch...
Nissan (systém i v Dusteru) po ztrátě trakce na jedné straně se nerozjede, Haldex v Tiguanu (ano, za mocného přispění EDS) to dokáže.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 05. 2015 20:25

Jasne, kdyz u dusteru je to elektomagneticka spojka. V cem je tedy vice ctyrkolka?
Ze si softwarove das 50:50? To nema s mezinapravovym difem nic spolecneho. A mimochodem, napr prava 4x4 jsou i vetsina vozu audi a treba i alfa romeo. Akorat subaru pouziva planetovy dif a vetsina konkurence snekovy. Kazdy ma sva pro a proti a neda se rici jednoznacne, ze je nektery lepsi...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 05. 2015 06:30

4x4 nic neznamená, není to technický, ale marketingový termín.
Že "skutečný" pohon všech kol dělá jen Subaru je myšleno předpokládám jako vtip. Co je asi např. v takovém Jeepu GC... vidím přední otevřený, mezinápravový a ELSD diferenciál. :P

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 05. 2015 08:45

U subaru to byl vždy cílený výplach mozků. A dlužno říct, že velmi účinný. 99% zákazníků jsou technické trubky, které dostanou do ruky prospekt na kříďáku, kde je napsáno .. permanentní stálý pohon 4x4... a je hotovo. Blb se do toho zamiluje, dá si to na noční stolek a subaru má u něj na celý život vystaráno.

Odpovědět  |   | 
čert  |  14. 05. 2015 10:14

Když přišlo v roce 1993 Subo, tak tu nic jiného podobného ke koupi nebylo. Dnes je situace jiná, 4x4 nabízí skoro každý, takže bych ten výplach mozků neviděl jako aktuální.
Konstrukce auta je vždy volba kompromisů. Pokud někdo zůstává u Suba celý zbytek života, tak to zcela jistě není jen kvůli 4x4, ale proto, že jeho mix dalších vlastnosti se trefil do potřeb majitele.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 05. 2015 21:45

V té době se prodávalo např. audi 80 avant, 4x4 s torsenem, 1,9tdi s přímým vstřikováním. Toto byla vzorová konstrukce toho jak budou vypadat auta jiných výrobců za dvacet let.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  19. 05. 2015 00:27

Jo všichni kdo mají Subo jsou blbci, tohle může napsat jenom pako, které neví, co podvozky od Subaru dokážou a díky tomu i bezpečnosti na cestách ani nemluvě. Píšeš o něčem, co nemáš a zřejmě jsi v tom ani nikdy nejel. Sice nejsem fanda SUV typu Forester, ani něco co mezi, tedy vyvýšený Outback, ale hezky nízké Legacy s příkladným těžištěm a hlavně pohodlný rodinný kombík. Měl jsem i koncern, čili Octavie 4x4 a pak i Scout, ale se Subem se to prostě nedá srovnávat. Kluci japonští holt ty podvozky u Subaru umí.

Odpovědět  |   | 
Lopik  |  14. 05. 2015 13:20

Zajímavé video
https://www.youtube.com/watch...
ale z těch válců se vyhrabalo Volvo XC70 v předchozí generaci (nevím, zda už mělo Haldex, anebo pouze neřízenou visko spojku), kdežto Subaru (Jak Forester ve dvou generacích, tak Impreza) ani ťuk.

PS: ty off-roady asi zkoušeli bez zapnutých uzávěrek.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  14. 05. 2015 13:06

velky faktor je cena. suv a hlavne tie co za nieco stoja su omnoho drahsie. bude to dost o penazenke, nie len "rozume"

Odpovědět  |   | 
jirka  |  14. 05. 2015 16:26

aha, takze pokud mam SUV (nebo crossover) s AT, 4x4 , tak si vlastne jen potrebuji neco dokazovat a balamutit sve vlastni ego. Dekuji za osvetleni meho rozhodvaciho procesu

Odpovědět  |   | 
Josef  |  13. 05. 2015 09:45

Nechápu, že se tolik modelů Yeti prodává bez 4x4... K čemu to auto pak je?

Odpovědět  |   | 
lubos  |  13. 05. 2015 11:35

K níčemu

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  13. 05. 2015 11:43

Josef: Zkus zapřemýšlet, jestli máš čím. SUV je v podstatě hatchback s větší světlou výškou, nic víc. A proč by k němu měl chtít potenciální majitel automaticky 4x4, když ho nepotřebuje? On využije daleko lépe jiné přednosti jako je právě ta větší světlá výška (mladá mamina co parkuje u marketu se nemusí bát kdejakého obrubníku), nebo mnohem komfortnějšího nastupování/vystupování (starší řidiči/řidičky), lepší výhled z vozu a s tím související přehled o situaci v silničním provozu, atd. atd.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 05. 2015 12:50

Hatch s vyssi svetlou vyskou je pekna skatulka

Na ceskych silnicich (vcetne 1. tridy a D1) se hodi i okrytovani/oplastovani spodku a boku vozidla.

Vyssi svetla vyska a vyssi posez kazdopadne k nezaplaceni, zejmena s ohledem na stav nasich silnic a pocet ridicu venujicich se behem jizdy kdecemu (typicky mobily) nebo jezdicich naraznik na narazniku.

Odpovědět  |   | 
Hat  |  13. 05. 2015 12:05

Aby si majitel mohl honit triko, když už jezdit neumí!

Odpovědět  |   | 
Franta  |  13. 05. 2015 18:24

A k čemu bych měl 4x4 když nejezdím v terénu . Nevím proč mají lidé 4x4, když jedí jen po asvaltu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 05. 2015 19:42

....aby ho ako zbytocny balast vozili 364 dni z 365....

Odpovědět  |   | 
Tom  |  13. 05. 2015 22:30

nejvic kritizuji 4x4 ti co na to nemaji a ani to mozna nezkusili (stejne tak AT) treba v zime na horach.
Klidne staci prave i ten haldex a podobne systemy (15 let s haldexem Skoda a Volvo v Jizerkach bez problemu) nemusim zastavit dpravu v kopci a hrabat se ve srackach s retezama, v klidu necham na chalupe zenu s deckem a vim ze vyjedou (pokud nejde o extrem)
staci nezapomenout ze pri brzdeni 4x4 nepomuze a co vyjedu musim i sjet .
Ale asi jsem paprda a oblibil jsem si kombinaci 4x4 + AT

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  14. 05. 2015 07:10

Antiautomat: pořádné 4x4 funguje celých 365 dní v roce

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  14. 05. 2015 13:01

https://www.youtube.com/watch... 4x4 nieje iba na sneh

Odpovědět  |   | 
Karel  |  14. 05. 2015 07:51

Spousta chatařů - cesta k chalupě je nějaká polňačka plná děr a vystupujících kamenů, ale na projetí není potřeba čtyřkolka. Stačí něco, co má i při naložení dostatečnou světlou výšku. Proč připlácet za 4x4 a vozit sebou kila navíc?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  14. 05. 2015 08:16

Pro lepší trakci za jakýchkoliv horších podmínek než je suchý asfalt. A občas i na tom suchém asfaltu

Odpovědět  |   | 
Karel  |  14. 05. 2015 09:24

Jenže takovýhle nezávodní chatař nejspíš nikdynení v situaci, kdyby si říkal "chybí mi trakce". Zato si často říká "ať to žere a stojí co nejmíň".

Odpovědět  |   | 
sokar  |  14. 05. 2015 09:48

Mě osobně dost překvapilo, že takzvané 4x4 je vlastně jen někdy a úplně mě dorazil test na youtube, kde zkoušeli jak to s tím 4x4 , kde 2 kola byla na pevným podkladu a dvě na nějakých válečkách a většina aut propadla. Subaru bylo ok. O čtyřkolkách moc nevím, ale když se napíše 4x4 tak jsem si doposud představoval, že je to stálý pohon všech kol a ne jen někdy a za určitých podmínek. Takže v podstatě většina automobilek zase kecá.

Odpovědět  |   | 
ddd  |  14. 05. 2015 12:01

Ono je k diskusi, co je vlastně správně 4x4. Něco typu Haldex, kde se sepne relativně natvrdo přední a zadní náprava, tzn. vždy se točí jedno přední a jedno zadní a kolo(a) s nejmenší adhezí je více či méně úspěšně přibržďováno brzdou. Nebo auto se třemi diferáky a uzavíratelným středovým, které pokud je vybanenou patřinou elektronikou a opět řeší protáčející se kolo přední a zadní nápravy brzdami? Nebo pouze auto se třemi uzamykatelnými diferáky? Mercedes G apod. Ono i auto, které je 4x4 a má 3 diferáky, tak není 4x4. Pouze v optimální případě. Pokud přijde do tuhého, tak se i u tohoto auto bude točit pouze jedno kolo! Pokud nemá aspoň středový dif.samosvorný. Ono ani slavné opěvované subaru není 4x4 natvrdo. Dost pochybuji, že má v sérii uzavíratelný přední diferák, o verzích s automatem ani nemluvě. To je to samé jak "odborníky" kritizovaný haldex. Taky jsem jej kritizoval, dokud jsem neokusil...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  14. 05. 2015 13:28

U Haldexu a jemu podobných systémů je problém v tom, že hlavním jejich účelem je být co nejvíc odpojené. Takže to jsou opravdu jen takové poloviční čtyřkolky.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  14. 05. 2015 14:18

Předpokládám že ten mínusář se jen uklikl. Protože kdo se v těch systémech opravdu vyzná, nemá jinou volbu než se mnou souhlasit

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  14. 05. 2015 10:40

Karel: jistě, pokud jeho chata stojí u hlavního tahu přes zimu udržovaného a pravidelně sypaného, asi problém s trakcí nebude tak zásadní. V ostatních případech asi nebudeš mít úplně pravdu. Stačí i rozmoklá lesní cesta.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  14. 05. 2015 16:22

presne tak, navic ja to povazuji za prvek aktivni bezpecnosti a pokud si jej mohu koupit, tak nevaham,,,

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 05. 2015 19:04

Jeste bych pridal jedno naprosto nepopiratelne viteztvi Skodovky potazmo WV. Je to mnozstvi PR clanku kterymi zasira a nici jiz tak pochybnou kvalitu tohoto webu. Staci mrknout na uvodni obrazovku. Mam podezreni ze uz tento web spada primo pod Skoda auto a bulvarni iDnes dela uz jen supervizi.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  15. 05. 2015 00:06

Trochu paranoidni .... Ne ?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

včera | Jiří Baborský | 8 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 30 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A