Nejprodávanější Corvette? Červená s černými koly

Nejprodávanější Corvette? Červená s černými koly

Americká legenda s osmiválci a laminátovou (dnes už spíše karbonovou) karoserií se od loňska vyrábí v sedmé generaci. Výkony zasahuje takřka do sfér supersportů, byť jí stále zůstávají vidlicové osmiválce vpředu a nikoli za sedadly posádky. Není levná, stojí minimálně 54 tisíc dolarů (1,14 milionu korun), přesto se prodává lépe než C6. Třikrát lépe!

V již uzavřeném modelovém roce 2014 totiž oficiálně vzniklo 37 288 kusů. To je stejně jako za předchozí tři sezóny, kdy se nabízela ještě šestka, dohromady! Nejpopulárnější je mimochodem verze Z51 s magnetoreologickými tlumiči a černými koly. Barvám karoserie zase vévodí červená Torch. V té nám nového Stingraye představila i samotná automobilka loni v Detroitu a na firemních fotkách. A sluší mu!

O rekord nejde

Vette C6 byla v počátcích kariéry úspěšnější,  první rok (2005) si je koupilo ve Státech 37 372 lidí a překvapivě hlavně černé! Ještě lepší výsledek jí přinesla sezóna 2007, kdy dosáhla absolutně nejvyšší cifry. Do garáží si je postavilo 40 561 klientů. A pak přišla krize a řízený bankrot koncernu... Kdybychom se chtěli dopátrat stejného, případně ještě vyššího odbytu dále v historii, museli bychom až do roku 1985. To se ale vyráběla plochá čtvrtá generace.

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a převodovka rychlejší než v 911

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a převodovka rychlejší než v 911

Vraťme se zpátky do současnosti. Ve statistikách modelu 2014 převažují kupé nad otevřenými verzemi, pro „convertible“ se rozhodlo jen 10 723 majitelů, tedy ani ne třetina. Co je dále „in“ ve výbavě? Třeba černá kůže, navigace, u kupé pevná střecha (můžete mít i prosklenou nebo karbonovou), šestistupňový automat s páčkami pod volantem a sportovní výfuk. Ti, kdo nevolí zmíněný balíček Z51, si dávají nechat namontovat originální chromovaná kola. Vše vyplývá z oficiálních statistik výrobce.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků