Toto jsou nejprodávanější auta světa. Jednička se nemění, ale SUV posilují

Sečteno je deset měsíců prodejů aut po celém světě. Dařilo se středním SUV.

Trh s novými vozy za prvních deset měsíců letošního roku ukázal na stále vzrůstající trend prodejů. Růst dosahuje čtyř procent ve srovnání se stejným loňským obdobím.

Asi nepřekvapí, že nejrychleji rostoucím segmentem jsou SUV. Tempo této kategorie - 12% růst - je zběsilé. Navíc se jedná o jediný rostoucí "druh", z čehož je patrné, jak moderní SUV ukusují koláče běžným kategoriím. Nejvíce SUV se pak prodá v Číně, až 30 % světové produkce.

Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Z SUV se pak nejvíce dařilo Toyotě RAV4, Hondě CRV a Volkswagenu Tiguan - všechny se vešly do první desítky. Místa se vyměnila na druhé příčce, kde Ford F překročil VW Golf, žebříčku stále vévodí Toyota Corolla.

TOP 20 nejprodávanějších aut za prvních deset měsíců roku 2017
Pořadí 2017 Pořadí 2016 Model Prodáno 1-10/2017 Rozdíl % oproti 1-10/2016
1. 1. Toyota Corolla 1.014.092 -5,8
2. 2. Ford řady F 886.584 10,2
3. 3. VW Golf 795.680 -4,1
4. 9. Honda Civic 687.963 24,3
5. 7. Toyota RAV4 676.058 13,7
6. 5. Honda CR-V 609.149 -2,2
7. 22. VW Tiguan 579.632 41,1
8. 6. Ford Focus 556.623 -9,2
9. 8. VW Polo 551.698 -6,5
10. 10. Toyota Camry 538.974 -1,8
11. 11. Chevrolet Silverado 536.061 1,3
12. 15. Ram 507.006 5,5
13. 12. Hyundai Tucson 500.020 -5,2
14. 4. Hyundai Elantra 471.294 -24,7
15. 13. VW Jetta 462.163 -10,1
16. 17. Honda Accord 447.324 0,8
17. 25. Nissan Qashqai 416.938 12,8
18. 16. VW Lavida 415.196 -9,3
19. 14. Wuling Hongguang 412.556 -17,4
20. 18. Toyota Hilux 405.823 -7,1

Za skokany roku v rámci vyšších příček můžeme v porovnání s loňskými daty označit třeba VW Tiguan (+44 %). Facelift pomohl také Nissanům Qashqai (+12,8 %) a Rogue (+22,5 %). Nissan X-Trail však statistika odděluje od americké mutace Rogue. Při spojení těchto modelů dojdeme na čtvrté místo žebříčku - takto oba leží na konci pětadvacítky. V podobné situaci je třeba Volkswagen Jetta a Lavida.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků