Toto jsou nejprodávanější auta světa. Jednička se nemění, ale SUV posilují

Sečteno je deset měsíců prodejů aut po celém světě. Dařilo se středním SUV.

Trh s novými vozy za prvních deset měsíců letošního roku ukázal na stále vzrůstající trend prodejů. Růst dosahuje čtyř procent ve srovnání se stejným loňským obdobím.

Asi nepřekvapí, že nejrychleji rostoucím segmentem jsou SUV. Tempo této kategorie - 12% růst - je zběsilé. Navíc se jedná o jediný rostoucí "druh", z čehož je patrné, jak moderní SUV ukusují koláče běžným kategoriím. Nejvíce SUV se pak prodá v Číně, až 30 % světové produkce.

Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Z SUV se pak nejvíce dařilo Toyotě RAV4, Hondě CRV a Volkswagenu Tiguan - všechny se vešly do první desítky. Místa se vyměnila na druhé příčce, kde Ford F překročil VW Golf, žebříčku stále vévodí Toyota Corolla.

TOP 20 nejprodávanějších aut za prvních deset měsíců roku 2017
Pořadí 2017 Pořadí 2016 Model Prodáno 1-10/2017 Rozdíl % oproti 1-10/2016
1. 1. Toyota Corolla 1.014.092 -5,8
2. 2. Ford řady F 886.584 10,2
3. 3. VW Golf 795.680 -4,1
4. 9. Honda Civic 687.963 24,3
5. 7. Toyota RAV4 676.058 13,7
6. 5. Honda CR-V 609.149 -2,2
7. 22. VW Tiguan 579.632 41,1
8. 6. Ford Focus 556.623 -9,2
9. 8. VW Polo 551.698 -6,5
10. 10. Toyota Camry 538.974 -1,8
11. 11. Chevrolet Silverado 536.061 1,3
12. 15. Ram 507.006 5,5
13. 12. Hyundai Tucson 500.020 -5,2
14. 4. Hyundai Elantra 471.294 -24,7
15. 13. VW Jetta 462.163 -10,1
16. 17. Honda Accord 447.324 0,8
17. 25. Nissan Qashqai 416.938 12,8
18. 16. VW Lavida 415.196 -9,3
19. 14. Wuling Hongguang 412.556 -17,4
20. 18. Toyota Hilux 405.823 -7,1

Za skokany roku v rámci vyšších příček můžeme v porovnání s loňskými daty označit třeba VW Tiguan (+44 %). Facelift pomohl také Nissanům Qashqai (+12,8 %) a Rogue (+22,5 %). Nissan X-Trail však statistika odděluje od americké mutace Rogue. Při spojení těchto modelů dojdeme na čtvrté místo žebříčku - takto oba leží na konci pětadvacítky. V podobné situaci je třeba Volkswagen Jetta a Lavida.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků