Nejprodávanější auta v ČR v roce 2009

49 komentářů

thybor
13. ledna • 20:10

keby náhodou niekoho zaujímali čísla v SR http://autoviny.zoznam.sk/cl/100212/650628/Predajne-vysledky-automobiliek-za-rok-2009

°°
14. ledna • 1:32

Díky za tip, dobrý web :-)

Dušan Mihálik
14. ledna • 10:21

http://www.zapsr.sk/kategoria/Statistiky/

F12
13. ledna • 14:09

Docela se jich prodalo dost na to že je to sedan a Chevrolet. Jen tak dál;-)

zoli
13. ledna • 8:29

je to omyl, alebo naozaj existuje VW California medzi polslednymi autami v rebricku? alebo je to Ferrari? Mozno je to znak, ze si ide VW odkupit Ferrari :o))

honza
12. ledna • 15:13

Prodány 2 ks? Kde se vzaly? Pro salóny? Počátkem února budou teprv k vidění u prodejců....

Dusan
12. ledna • 7:39

Ale proc v ruznych tabulkach jsou u stejneho auta ruzne pocty prodanych kusu, treba Peugeot 407 Coupe v celkovych registracich 6 kusu, to same auto v te same tabulce je jeste jednou s jednim kusem (dohromady sedm), ve stredni tride uz je ovsem jenom ten jeden kus. Ale ve sportovnich vozech je opet sest kusu. Mam tomu rozumet tak, ze se prodalo sedm 407 Coupe z nich sest bylo ve sportovni uprave a jedno dokoncene jako stredni trida? To asi ne.

jmeno
12. ledna • 12:26

Podívejte se třeba na registrace jednotlivých modelů (celkově) - Ford Forus tam je jednou na 12. místě a pak ještě na 299. s 5ti kusy atd - ty tabulky jsou prostě mimo, asi jsem natvrdly taky.

jmeno
12. ledna • 12:26

sorry, Ford Focus

zipiik
12. ledna • 0:58

Honda S200...nový model :-D

zipiik
12. ledna • 0:59

S2000

Zelí
11. ledna • 16:03

Pokud by se oktávie vyráběla jako krátký hatchback jako u golfu nebo focusu nebo meganu...... pak bych ho bez diskuzí zařadil do nižší střední třídy, ale oktávie se dělá pouze v dlouhém provedení a pak patří spíše do střední třídy, kam ji ostatně i v zahraničí od začátku výroby zařazují. A nemají s tím žádný problém.
Novináři v čr by naopak měli být rádi, když by se jim podařilo oktávii vyšoupnout z nižší střední a na první místo by se tak mohl dostat některý z jejich favoritů např. focus. (Nicméně ten se jim stále pořadím propadá níž a níž - natvrdlí zákazníci holt nechtějí pochopit, že to cukání ve volantu je znakem nějakých vyšších prožitků, ale spíš uvažují o vůlích v kulových čepech).
Jinak podle uživatelských rozměrů by například BMW řady 3 muselo patřit vždy do nižší střední třídy a BMW řady1 do malých vozů, což se mnohokrát tady ožvejkávalo bez toho, že by aspoň stín dopadl na novinářské mozky.

Dušan Mihálik
15. ledna • 7:04

S jeho rozmermi a "výbavou" smelo "útočí" do segmentu malých aút ....O2 je typickým predstaviteľom nižšej strednej triedy a je komické radiť ju o triedu vyššie.

mikes
15. ledna • 15:48

Clovek se dozvi veci, na slovensku jsou 4,5m auta kompakty :-D

Martin
13. ledna • 23:19

A kam potom patří VW Jetta? do střední protože je prakticky stejně velká jako OII? T opotom Passat logicky patří do vyšší střední? :-)):-DTakový řeči znám, BMW 1 velkostí Fábie a podobně...
U prémiových aut jsou velikosti tříd trochu jiné, vlastně původní, to běžné znáčky neustále zvětšují zejména střední třídu, protože často nemají vyšší střední :-P

mikes
15. ledna • 14:01

A ty jsi jeste neslysel o tom, ze firma muze mit 2 modely v jedne tride?! Nebo je to snad zakazane?!

Bob
12. ledna • 10:25

Jistě, BMW 3 do té třídy nepatří - je prťavé. To samé BMW 5. Ano, jsou to "luxusní" auta, ale rozměrově patří níže

Pepe
12. ledna • 10:52

BMW 3 není prťavé:)) ... je tak akorát ... ty trendy nafouknute vozy ala posledni mondeo jsou zbytecne velke ... BMW 5 je male? Clovece, mam strasny problem s mistem :)))

JiVi
12. ledna • 11:47

neni prtave - jen nejde s trendem .. takz eje proste prtavy ... BMW1 velikosti fabie je taky narez .. a jak v tom jezdi komplet rodinky a nikdo to nekritizuje :-D

Pepe
14. ledna • 18:04

BMW 1 je podstatně větší než Fábie ... chce to jen sednout a povozit se ... samozřejmě jednička není rodinné auto

Pavel
12. ledna • 8:39

nech mě hádat. jezdíš Octavií... Střední třída? Seděl si někdy vzadu?

mikes
15. ledna • 13:16

No tady si nekdo poradne nabehnul... vezmi si metr a bez merit.

stoural
12. ledna • 7:55

Jenze to, v jake variante se dela, neni urcujici pro to, do jake kategorie bude zarazen.

kamil
11. ledna • 20:05

Teda větší blbost jsem ještě neslyšel, Octavie je svými rozměry na úrovni konkurence nižší střední třídy kam taky patří.
Srovnání délky aut:
Octavia - 4.569 mm
Corolla sedan - 4.540 mm
Civic sedan - 4.545 mm
Renault Fluence - 4.618 mm
Fiat Linea - 4.560 mmRenault Fluence, Toyota Corolla a Fiat Linea se taky vyrábí jen jako dlouhé sedany, znamená to snad, že to jsou taky auta střední třídy ?Ostatně o tom vypovídá i nabídka motorů ! Schválně sem vypiš všechna auta střední třídy, která mají v nabídce benzínovou 1.4ku BEZ turba jako Octavia.

Balda
11. ledna • 17:53

Jenomže kategorie automobilů se řadí podle rozvoru náprav. A jelikož Octavie má podvozek z Golfu, tak je ve stejné kategorii jako Golf tj. nižší střední třída. To, že má Octavie obrovský zadní převis neznamená, že je ve střední třídě. Nejdříve si zjistěte fakta, než začnete psát něco takového.

mikes
15. ledna • 13:05

Muzu vedet kde jsou vypsana ta kriteria? Me by zajimalo jaky rozvor je definovan pro nizsi stredni a jaky pro stredni.

George
15. ledna • 12:14

A proč je tedy ve střední tříde VW Jetta?

mikes
15. ledna • 13:04

To byla trefa na solar :-)

Zelí
11. ledna • 18:21

K čemu je v bmw rozvor, když kabina začíná půl metru za předním kolem. Rozvor je o ničem. Dacia wagon má rozvor větší než A6 a taky není ve vyšší střední třídě. Rozvor jako ukazatel je blbost.

Petr Šidák
11. ledna • 19:01

Asi je těžké smířit se s tím, že produkt Mladé Boleslavy je velice průměrné auto, patřící do nižší střední třídy, ale asi se s tím budete smířit. Jediné, co je na tom autě nadprůměrné je jeho cena, která rozhodně neodpovídá hodnotě vozu. No ale když to čecháčkové pořád kupujou, tak proč né ;-)

mikes
15. ledna • 13:13

Radoby fundovany nazor od svetaka nekoho, ktery pise "produkt Mlade Boleslavy" :-D A jaka je ta cena, ktera by mela odpovidat? :-D

JiVi
12. ledna • 11:44

asi jako to BMW .. prumerne auto s X desitek let stale stejnou podlahou a napravama za nadprumernou cenou

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pepe
14. ledna • 18:00

Hehe vždycky se člověk dobře pobaví nad těmito bláboly:)) ...

RadekJ
11. ledna • 18:46

K čemu je BMW rozvor? Třeba k jízdním vlastnostem s Octavií nesrovnatelné...

Zelí
11. ledna • 21:08

S tím musím 100% souhlasit. Bmw je proslulé nestabilním chováním. Toho je naštěstí většina uživatelů automobilů v evropě ušetřena, protože většina zodpovědných výrobců tento pseudo klasický koncept dávno, dávno, dávno opustila. Díky tomu i majitelé oktávií a 99% uživatelů ostatních osobních automobilů si tím nemusí lámat hlavu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pepe
12. ledna • 10:50

Ja mam znameho psychologa, tak kdyby neco, tak napis ... zaridim ti sezeni ... hradi to pojistovna

bavor
12. ledna • 2:13

:-D pane, Vam dnes jde karta ;-)

aaa
11. ledna • 19:06

a kčemu jsou ti jízdní vlastnosti, když budeme uvažovat o poskakování v koloně po praze v zácpě při čtyřech lidech v autě?asi by měli kategorizovat nejen podle rozvoru a k tomu každou kategorii ozačit písmenem (A,B,C,D) podle realného vnitřního prostoru.

ToMIG
11. ledna • 18:00

Přesně tak, to by se dalo stejně tak argumentovat že Thalia není malé auto jako Clio protože má kufr...

Groover
11. ledna • 12:21

Peugeot 207 a 308 medzi sportovimi automobilmi??? A dalej mi akosi nesedi ani ta tabulka predanych modelov... Neviem, ci som polointeligentny, alebo su tie tabulky cudne, a akosi medzi sebou nesedia... Pozrite sa napriklad na celkovy pocet predanych P 207 a na pocet predanych 207 medzi sportovymi vozmi...

Jiriq
11. ledna • 12:57

Protoze nekde je to jen konkretni typ v ramci modelove rady, jinde typ jako takovy. Takze v komplet prodejich mas treba Peugeot 207 ve vsech verzich, ale pak ho muzes mit jako CC ve sportacich, SW v MPV, nejaky CrossRoad v SUV... To si vymyslim, ale takhle to v principu je. V tabulkach to bohuzel neni videt, protoze to ani samo sdruzeni dovozcu presne neudava.

psikl
11. ledna • 12:40

Je to správně, akorát SDA-CIA má podivné kategorie ... tak proto mezi sportovními vozy je uveden například Peugeot 207. Zřejmě se jedná o 207 CC ...

Thor
11. ledna • 11:56

Kdyby Schade něměla povinně zajištěný odbyt u státních a polostátních organizací a úřadů, tak je to prů.er roku. Tak kdopak je letos vytáhl? PČR, ČEZ, ČD, ČSA .....? Obecní úřady a magistráty? Nebo firmy, byť soukrmé, ale nehodí se nákup cizích vozů - O2, TM ..... :-P

F12
13. ledna • 14:07

Celní správá se pochlapila a na Kladně(nevim kolik jich po čr nakoupili) jezděj s Ibizou

Petr
11. ledna • 14:42

Povinně zajištěný odbyt? To je co?

NovoCZ
12. ledna • 13:24

To jsou kecy psychoušů co vzývají teorii sionistického spiknutí ;-)

psikl
11. ledna • 12:41

Ze statistik jsem ještě vyčetl, že 50,5% všech prodejů nových OA tvoří privátní sféra a 48% firemní sektor ...

Jiriq
11. ledna • 12:55

Tento pomer ale muze byt u Skody docela odlisny, to asi ve statistikach nevyctete...

psikl
11. ledna • 13:14

No jistě, už Škody to může být. To byl průměr za všechny auta.

Doporučujeme

Články odjinud