Nejprodávanější auta v ČR v roce 2009

Thor  |  11. 01. 2010 11:56

Kdyby Schade něměla povinně zajištěný odbyt u státních a polostátních organizací a úřadů, tak je to prů.er roku. Tak kdopak je letos vytáhl? PČR, ČEZ, ČD, ČSA .....? Obecní úřady a magistráty? Nebo firmy, byť soukrmé, ale nehodí se nákup cizích vozů - O2, TM .....

Odpovědět  |   | 
psikl  |  11. 01. 2010 12:41

Ze statistik jsem ještě vyčetl, že 50,5% všech prodejů nových OA tvoří privátní sféra a 48% firemní sektor ...

Odpovědět  |   | 
Jiriq  |  11. 01. 2010 12:55

Tento pomer ale muze byt u Skody docela odlisny, to asi ve statistikach nevyctete...

Odpovědět  |   | 
psikl  |  11. 01. 2010 13:14

No jistě, už Škody to může být. To byl průměr za všechny auta.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 01. 2010 14:42

Povinně zajištěný odbyt? To je co?

Odpovědět  |   | 
NovoCZ  |  12. 01. 2010 13:24

To jsou kecy psychoušů co vzývají teorii sionistického spiknutí

Odpovědět  |   | 
F12  |  13. 01. 2010 14:07

Celní správá se pochlapila a na Kladně(nevim kolik jich po čr nakoupili) jezděj s Ibizou

Odpovědět  |   | 
Groover  |  11. 01. 2010 12:21

Peugeot 207 a 308 medzi sportovimi automobilmi???

A dalej mi akosi nesedi ani ta tabulka predanych modelov... Neviem, ci som polointeligentny, alebo su tie tabulky cudne, a akosi medzi sebou nesedia... Pozrite sa napriklad na celkovy pocet predanych P 207 a na pocet predanych 207 medzi sportovymi vozmi...

Odpovědět  |   | 
psikl  |  11. 01. 2010 12:40

Je to správně, akorát SDA-CIA má podivné kategorie ... tak proto mezi sportovními vozy je uveden například Peugeot 207. Zřejmě se jedná o 207 CC ...

Odpovědět  |   | 
Jiriq  |  11. 01. 2010 12:57

Protoze nekde je to jen konkretni typ v ramci modelove rady, jinde typ jako takovy. Takze v komplet prodejich mas treba Peugeot 207 ve vsech verzich, ale pak ho muzes mit jako CC ve sportacich, SW v MPV, nejaky CrossRoad v SUV... To si vymyslim, ale takhle to v principu je. V tabulkach to bohuzel neni videt, protoze to ani samo sdruzeni dovozcu presne neudava.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 01. 2010 16:03

Pokud by se oktávie vyráběla jako krátký hatchback jako u golfu nebo focusu nebo meganu...... pak bych ho bez diskuzí zařadil do nižší střední třídy, ale oktávie se dělá pouze v dlouhém provedení a pak patří spíše do střední třídy, kam ji ostatně i v zahraničí od začátku výroby zařazují. A nemají s tím žádný problém.
Novináři v čr by naopak měli být rádi, když by se jim podařilo oktávii vyšoupnout z nižší střední a na první místo by se tak mohl dostat některý z jejich favoritů např. focus. (Nicméně ten se jim stále pořadím propadá níž a níž - natvrdlí zákazníci holt nechtějí pochopit, že to cukání ve volantu je znakem nějakých vyšších prožitků, ale spíš uvažují o vůlích v kulových čepech).
Jinak podle uživatelských rozměrů by například BMW řady 3 muselo patřit vždy do nižší střední třídy a BMW řady1 do malých vozů, což se mnohokrát tady ožvejkávalo bez toho, že by aspoň stín dopadl na novinářské mozky.

Odpovědět  |   | 
Balda  |  11. 01. 2010 17:53

Jenomže kategorie automobilů se řadí podle rozvoru náprav. A jelikož Octavie má podvozek z Golfu, tak je ve stejné kategorii jako Golf tj. nižší střední třída. To, že má Octavie obrovský zadní převis neznamená, že je ve střední třídě. Nejdříve si zjistěte fakta, než začnete psát něco takového.

Odpovědět  |   | 
ToMIG  |  11. 01. 2010 18:00

Přesně tak, to by se dalo stejně tak argumentovat že Thalia není malé auto jako Clio protože má kufr...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 01. 2010 18:21

K čemu je v bmw rozvor, když kabina začíná půl metru za předním kolem. Rozvor je o ničem. Dacia wagon má rozvor větší než A6 a taky není ve vyšší střední třídě. Rozvor jako ukazatel je blbost.

Odpovědět  |   | 
RadekJ  |  11. 01. 2010 18:46

K čemu je BMW rozvor? Třeba k jízdním vlastnostem s Octavií nesrovnatelné...

Odpovědět  |   | 
aaa  |  11. 01. 2010 19:06

a kčemu jsou ti jízdní vlastnosti, když budeme uvažovat o poskakování v koloně po praze v zácpě při čtyřech lidech v autě?

asi by měli kategorizovat nejen podle rozvoru a k tomu každou kategorii ozačit písmenem (A,B,C,D) podle realného vnitřního prostoru.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 01. 2010 21:08

S tím musím 100% souhlasit. Bmw je proslulé nestabilním chováním. Toho je naštěstí většina uživatelů automobilů v evropě ušetřena, protože většina zodpovědných výrobců tento pseudo klasický koncept dávno, dávno, dávno opustila. Díky tomu i majitelé oktávií a 99% uživatelů ostatních osobních automobilů si tím nemusí lámat hlavu.

Odpovědět  |   | 
bavor  |  12. 01. 2010 02:13

pane, Vam dnes jde karta

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  12. 01. 2010 10:50

Ja mam znameho psychologa, tak kdyby neco, tak napis ... zaridim ti sezeni ... hradi to pojistovna

Odpovědět  |   | 
Petr Šidák  |  11. 01. 2010 19:01

Asi je těžké smířit se s tím, že produkt Mladé Boleslavy je velice průměrné auto, patřící do nižší střední třídy, ale asi se s tím budete smířit. Jediné, co je na tom autě nadprůměrné je jeho cena, která rozhodně neodpovídá hodnotě vozu. No ale když to čecháčkové pořád kupujou, tak proč né

Odpovědět  |   | 
JiVi  |  12. 01. 2010 11:44

asi jako to BMW .. prumerne auto s X desitek let stale stejnou podlahou a napravama za nadprumernou cenou

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  14. 01. 2010 18:00

Hehe vždycky se člověk dobře pobaví nad těmito bláboly:)) ...

Odpovědět  |   | 
mikes  |  15. 01. 2010 13:13

Radoby fundovany nazor od svetaka nekoho, ktery pise "produkt Mlade Boleslavy" A jaka je ta cena, ktera by mela odpovidat?

Odpovědět  |   | 
George  |  15. 01. 2010 12:14

A proč je tedy ve střední tříde VW Jetta?

Odpovědět  |   | 
mikes  |  15. 01. 2010 13:04

To byla trefa na solar

Odpovědět  |   | 
mikes  |  15. 01. 2010 13:05

Muzu vedet kde jsou vypsana ta kriteria? Me by zajimalo jaky rozvor je definovan pro nizsi stredni a jaky pro stredni.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  11. 01. 2010 20:05

Teda větší blbost jsem ještě neslyšel, Octavie je svými rozměry na úrovni konkurence nižší střední třídy kam taky patří.
Srovnání délky aut:
Octavia - 4.569 mm
Corolla sedan - 4.540 mm
Civic sedan - 4.545 mm
Renault Fluence - 4.618 mm
Fiat Linea - 4.560 mm

Renault Fluence, Toyota Corolla a Fiat Linea se taky vyrábí jen jako dlouhé sedany, znamená to snad, že to jsou taky auta střední třídy ?

Ostatně o tom vypovídá i nabídka motorů ! Schválně sem vypiš všechna auta střední třídy, která mají v nabídce benzínovou 1.4ku BEZ turba jako Octavia.

Odpovědět  |   | 
stoural  |  12. 01. 2010 07:55

Jenze to, v jake variante se dela, neni urcujici pro to, do jake kategorie bude zarazen.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 01. 2010 08:39

nech mě hádat. jezdíš Octavií... Střední třída? Seděl si někdy vzadu?

Odpovědět  |   | 
mikes  |  15. 01. 2010 13:16

No tady si nekdo poradne nabehnul... vezmi si metr a bez merit.

Odpovědět  |   | 
Bob  |  12. 01. 2010 10:25

Jistě, BMW 3 do té třídy nepatří - je prťavé. To samé BMW 5. Ano, jsou to "luxusní" auta, ale rozměrově patří níže

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  12. 01. 2010 10:52

BMW 3 není prťavé:)) ... je tak akorát ... ty trendy nafouknute vozy ala posledni mondeo jsou zbytecne velke ... BMW 5 je male? Clovece, mam strasny problem s mistem :)))

Odpovědět  |   | 
JiVi  |  12. 01. 2010 11:47

neni prtave - jen nejde s trendem .. takz eje proste prtavy ... BMW1 velikosti fabie je taky narez .. a jak v tom jezdi komplet rodinky a nikdo to nekritizuje

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  14. 01. 2010 18:04

BMW 1 je podstatně větší než Fábie ... chce to jen sednout a povozit se ... samozřejmě jednička není rodinné auto

Odpovědět  |   | 
Martin  |  13. 01. 2010 23:19

A kam potom patří VW Jetta? do střední protože je prakticky stejně velká jako OII? T opotom Passat logicky patří do vyšší střední?

Takový řeči znám, BMW 1 velkostí Fábie a podobně...
U prémiových aut jsou velikosti tříd trochu jiné, vlastně původní, to běžné znáčky neustále zvětšují zejména střední třídu, protože často nemají vyšší střední

Odpovědět  |   | 
mikes  |  15. 01. 2010 14:01

A ty jsi jeste neslysel o tom, ze firma muze mit 2 modely v jedne tride?! Nebo je to snad zakazane?!

Odpovědět  |   | 
Dušan Mihálik  |  15. 01. 2010 07:04

S jeho rozmermi a "výbavou" smelo "útočí" do segmentu malých aút ....

O2 je typickým predstaviteľom nižšej strednej triedy a je komické radiť ju o triedu vyššie.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  15. 01. 2010 15:48

Clovek se dozvi veci, na slovensku jsou 4,5m auta kompakty

Odpovědět  |   | 
zipiik  |  12. 01. 2010 00:58

Honda S200...nový model

Odpovědět  |   | 
zipiik  |  12. 01. 2010 00:59

S2000

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  12. 01. 2010 07:39

Ale proc v ruznych tabulkach jsou u stejneho auta ruzne pocty prodanych kusu, treba Peugeot 407 Coupe v celkovych registracich 6 kusu, to same auto v te same tabulce je jeste jednou s jednim kusem (dohromady sedm), ve stredni tride uz je ovsem jenom ten jeden kus. Ale ve sportovnich vozech je opet sest kusu. Mam tomu rozumet tak, ze se prodalo sedm 407 Coupe z nich sest bylo ve sportovni uprave a jedno dokoncene jako stredni trida? To asi ne.

Odpovědět  |   | 
jmeno  |  12. 01. 2010 12:26

Podívejte se třeba na registrace jednotlivých modelů (celkově) - Ford Forus tam je jednou na 12. místě a pak ještě na 299. s 5ti kusy atd - ty tabulky jsou prostě mimo, asi jsem natvrdly taky.

Odpovědět  |   | 
jmeno  |  12. 01. 2010 12:26

sorry, Ford Focus

Odpovědět  |   | 
honza  |  12. 01. 2010 15:13

Prodány 2 ks? Kde se vzaly? Pro salóny? Počátkem února budou teprv k vidění u prodejců....

Odpovědět  |   | 
zoli  |  13. 01. 2010 08:29

je to omyl, alebo naozaj existuje VW California medzi polslednymi autami v rebricku? alebo je to Ferrari? Mozno je to znak, ze si ide VW odkupit Ferrari :o))

Odpovědět  |   | 
F12  |  13. 01. 2010 14:09

Docela se jich prodalo dost na to že je to sedan a Chevrolet. Jen tak dál

Odpovědět  |   | 
thybor  |  13. 01. 2010 20:10

keby náhodou niekoho zaujímali čísla v SR http://autoviny.zoznam.sk/cl/100212/650628/Predajne-vysledky-automobiliek-za-rok-2009

Odpovědět  |   | 
°°  |  14. 01. 2010 01:32

Díky za tip, dobrý web

Odpovědět  |   | 
Dušan Mihálik  |  14. 01. 2010 10:21

http://www.zapsr.sk/kategoria/Statistiky/

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 37 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 58 N/A