Nejprodávanější auta světa: Corolla vládne, Octavia ve třetí desítce

Podívejte se s námi na statistiku prodejů osobních aut a značek za prvních osm měsíců letošního roku. Žebříček světových prodejů je vždy nejvíce ovlivněn velikostí trhu, na kterém je model nabízen.
Nejprodávanější auta světa: Corolla vládne, Octavia ve třetí desítce

I když jsou proto auta jako Ford F-Series na starém kontinentě téměř neviditelná, ve světovém měřítku tomu tak není. A přesto, že na domácí Škodu narážíme na každém rohu, ve světě ji překonají i Evropanům nepříliš známí výrobci jako ChangAn či Wuling. Pozice značkových gigantů se příliš nemění. Toyota za prvních osm měsíců prodala roku o 1,27 milionu vozů více než druhý Volkswagen. Třetí je Ford se 4.079.528 prodanými vozy, ten jediný si z první trojice značek také meziročně polepšil.

V pořadí značek sbírá vavříny Toyota (5.520.826 prodaných aut). Stejně jako druhý Volkswagen (4.255.735 prodaných aut) ztratila v porovnání s loňským rokem jen jednu desetinu procenta. Stav na vrcholu je tedy stále při starém. Zajímavé je to například v boji o čtvrté místo, kde jsou si Nissan, Hyundai a Honda velmi blízko. Velký vzestup je na předních pozicích patrný u Renaultu či Jeepu. Druhý jmenovaný meziročně „narostl“ o 22 procent a v žebříčku prodejů aktuálně zaujímá 16. pozici (990.541 prodaných aut).

Nejprodávanější značky světa za leden až srpen 2016
Pořadí Značka Prodeje 1-8/2016 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Toyota 5.520.826 -0,1
2. Volkswagen 4.255.735 -0,1
3. Ford 4.079.528 +2,5
4. Nissan 3.164.184 +0,8
5. Hyundai 3.144.627 +0,5
6. Honda 3.051.549 +6,1
7. Chevrolet 2.621.366 -8,9
8. Kia 2.132.882 +3,1
9. Renault 1.515.026 +13,4
10. Mercedes-Benz 1.494.357 +10,7
11. Peugeot 1.341.009 -1,3
12. BMW 1.295.229 +2,9
13. Audi 1.263.036 +6,5
14. Fiat 1.020.874 -5,0
15. Mazda 1.005.679 +0,1

Když už jsme nakousli to Škodu, ta se v celosvětovém měřítku drží na čtyřiadvacátém místě. Za osm měsíců letošního roku prodala 723.934 aut, což je o 4,3 procenta více než za stejné období v loňském roce a skok o jednu příčku nahoru. Za Škodou jsou pak značky jako Subaru (26. místo), Daihatsu (29. místo), Lexus (34. místo), Dacia (36. místo) nebo Volvo (39. místo).

Od ledna do srpna 2016 se prodalo o 3 % více automobilů, než za stejné loňské období. Z více než 60 milionů vozů se nejčastěji jednalo o Toyotu Corolla, která tvoří asi pětinu globálních prodejů značky. Druhou pozici po Volkswagenu Golf převzal Ford F-Series. Za třetím Golfem se drží jeho největší konkurent – Ford Focus. Prvním SUV je až šestá Toyota RAV4. Ta sice zaznamenala velký růst, avšak celkově lze z tabulky vyčíst, že módní vlna SUV se těch nejmasovějších modelů zatím moc netýká.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mladoboleslavská Škoda Auto je s modelem Octavia na sedmadvacátém místě (291.287 prodaných aut, propad o jednu příčku), přičemž i zde registrujeme meziroční nárůst o 4,3 procenta. Do první stovky se posunula také Fabia. Zatímco za prvních osm měsíců loňského roku byla 113. nejprodávanějším autem na světě, nyní je s meziročním nárůstem o 10,1 procenta na 97. příčce. Konkrétně se bavíme o 134.740 prodaných vozech.

Nejprodávanější modely světa za leden až srpen 2016
Pořadí Model Prodeje 1-8/2016 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Toyota Corolla 836.271 -1,5
2. Ford F-Series 642.212 +9,2
3. VW Golf 634.497 -6,1
4. Ford Focus 481.976 -13,7
5. Hyundai Elantra 478.753 -5,7
6. Toyota RAV4 474.359 +10,3
7. VW Polo 465.268 -0,8
8. Honda CR-V 464.087 +5,1
9. Toyota Camry 441.484 -13,1
10. Chevrolet Silverado 425.956 -2,1
11. Honda Civic 418.658 +14,8
12. VW Jetta 407.581 +8,0
13. Hyundai Tucson 402.791 +196,2
14. Wuling Hong Guang 381.872 +6,1
15. Ram Pick-up 375.861 +4,9
16. Toyota Hilux 368.861 -3,7
17. VW Lavida 362.934 +22,7
18. Honda Accord 342.000 -0,2
19. Kia Sportage 339.514 +19,0
20. VW Passat 333.119 -15,0
21. Haval H6 319.961 +43,9
22. Chevrolet Cruze 309.800 -16,7
23. Ford Fiesta 307.666 -19,0
24. VW Tiguan 306.102 -8,2
25. Mazda 3 303.867 +0,7

 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků