Nejprodávanější auta roku 2017 v Evropě: Favoritům padají čísla

Byly sečteny prodejní výsledky za 11 měsíců letošního roku. Stálicím čísla lehce padají.

Poté, co jsme se podívali na světová čísla, společnost JATO Dynamics zveřejnila čísla evropských prodejů za prvních jedenáct měsíců roku 2017. Odbyt se na starém kontinentu zvýšil o 5,2 %.

Trend je v porovnání se světem zcela shodný. Zatímco tradiční kategorie buď stagnují či přímo klesají, růst prodejů táhnou SUV s meziročním zlepšením o neuvěřitelných 21,6 procent.

Za vše hovoří třeba jen dva příklady. Peugeot 3008 zvýšil meziročně své prodeje o 810 %, pokud z toho vyloučíme minulou generaci a zaměříme se jen na listopady obou roků, růst je u 3008 stále značných 96 procent. O sedm procent si meziročně polepšil Nissan Qashqai a o 35,2 procent Volkswagen Tiguan.

Prodej nových osobních aut v Evropě dle segmentů za listopad 2017
Pořadí Segment (testovaný typický zástupce) Prodáno za 11/2017 Podíl na trhu za 11/2017 v % Meziroční rozdíl v %
1. SUV (Peugeot 5008) 398.424 31,9 + 21,6
2. B (Renault Clio) 249.468 20 - 0,3
3. C (VW Golf) 239.139 19,1 - 0,9
4. D (Opel Insignia) 97.047 7,8 -7,9
5. A (Škoda Citigo) 93.908 7,5 +3,3
6. MPV (Citroën C4 Picasso) 87.431 7 -11,3
7. VAN (Citroën Spacetourer) 36.420 2,9 + 9,3
8. E (Jaguar XF) 35.616 2,8 +18,2
9. SPORT (Subaru BRZ) 6.944 0,6 +2,9
10. F (Mercedes-Benz třídy S) 4.440 0,4 + 29,9

Co se týče podílu na trhu, SUV berou zejména od vozů nižší střední a střední třídy a rodinných MPV. Pokud navíc bude pokračovat nastavený trend, tak v příštím roce mohou minivozy segmentu A překročit klasickou střední třídu.

Ještě jeden souboj kombi x SUV: Oč je vyšší vůz v zatáčce pomalejší?

Ještě jeden souboj kombi x SUV: Oč je vyšší vůz v zatáčce pomalejší?

Z růstu se v rámci TOP 10 může radovat aliance Renault-Nissan. Dva stárnoucí zástupci netradičně zvyšují svůj podíl. Řeč je o Renaultu Clio a Nissanu Qashqai, nejprodávanější vozy ve svých segmentech. S velkým náskokem i přes mírné zhoršení vede Volkswagen Golf.

Prodej nových osobních aut v Evropě dle modelů za 1-11/2017
Pořadí Model Prodaných kusů za 1-11/2017 Rozdíl oproti 1-11/2016 v %
1. Volkswagen Golf 445.206 - 2
2. Renault Clio 298.990 + 5,9
3. Volkswagen Polo 255.370 - 10,4
4. Ford Fiesta 237.770 - 14
5. Nissan Qashqai 230.860 + 7
6. Peugeot 208 225.198 - 2,4
7. Opel Corsa 221.497 - 10,4
8. Volkswagen Tiguan 218.238 + 35,2
9.  Škoda Octavia 214.329 + 1,8
10. Opel Astra 204.742 - 11,4

Zdroj údajů: JATO Dynamics

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků