Nejprodávanější asijskou značkou v Evropě už není Toyota, ale Nissan

Nejprodávanější asijskou značkou v Evropě už není Toyota, ale Nissan

Nissan se stal nejprodávanější asijskou značkou v Evropě za prvních šest měsíců roku 2015, když díky silným trhům ve Velké Británii, Francii a Německu předběhl Toyotu, která utrpěla především kvůli velkému propadu svých prodejů v Německu.

Toyota se na první místo v Evropě dostala v roce 1998, když přeskočila právě Nissan. Ten se po dlouholeté snaze vrátil na první příčku až nyní. Nutno ale podotknout, že aktuální modelová paleta Toyoty je už poměrně zastaralá, zatímco Nissan těží z nových populárních modelů. Prodeje táhne třeba nový Qashqai.

Nejprodávanějším autem v Evropě je s velkým náskokem stále VW Golf

Nejprodávanějším autem v Evropě je s velkým náskokem stále VW Golf

Registrace nových Nissanů poskočily meziročně o 21 % na 303 507 aut za prvních šest měsíců roku. Zvýšil se i tržní podíl Nissanu a to z 3,7 na 4,1 %. Prodeje rostly i Toyotě, ale ne takovým tempem. Polepšila si jen o 4,2 %, když prodala 293 968 aut. Její tržní podíl jsou čtyři procenta.

Nissan Qashqai stojí za velkým úspěchem značky. Za prvních pět měsíců se ho prodalo 101 579 kusů z celkového počtu 249 164 vozů této automobilky. Toyota pak v reakci na klesající prodeje v Německu (čísla padla o 7 %) zavře až 100 dealerů, píší Autonews.

Na našem trhu udala Toyota za prvních šest měsíců letošního roku 2068 aut, to je o 105 aut více než v loňském roce. Její tržní podíl je 1,83 %. Nissan si polepšil z 1406 na 2436 aut a drží podíl 2,15 %.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků