Nejostřejší Seat Tarraco už je v Česku. Je rychlý jako sporťák a levnější než hybrid

Na konci minulého měsíce jsme vám avizovali, že španělský Seat si do svého největšího modelu Tarraco přichystal návrat dvoulitrového motoru TSI v posílené verzi.

Pokud jste si u nás chtěli koupit silný Seat Tarraco, mohli jste sáhnout po dvoulitrovém dieselu s výkonem 200 koní, nebo po plug-in hybridu se systémovým výkonem 245 koní. Nyní už ale na český trh dorazila i řádná benzinová pumelice 2.0 TSI, která si to sem zamířila z ostrých aut jako Škoda Octavia RS a VW Golf GTI.

Seat Tarraco e-Hybrid má český ceník. Nově se stává nejvýkonnější verzí v nabídce

Seat Tarraco e-Hybrid má český ceník. Nově se stává nejvýkonnější verzí v nabídce

Čtyřválcový dvoulitr disponuje výkonem 180 kW (245 koní) a točivým momentem 370 N.m. Rodinné SUV roztáhne z klidu na stovku za 6,2 sekundy a dokáže vyvinout maximální rychlost 228 km/h. Je tedy nejdynamičtější ze všech. Pohotovostní hmotnost v pětimístné verzi činí 1769 kg, oproti variantě 1.4 e-Hybrid je tedy o 99 kg lehčí.

Seat Tarraco dostal silný motor 2.0 TSI. Stejně výkonný hybrid si maže na chleba

Seat Tarraco dostal silný motor 2.0 TSI. Stejně výkonný hybrid si maže na chleba

Za Seat Tarraco s tímto motorem zaplatíte minimálně 1.144.900 Kč, je totiž k mání pouze ve sportovně střižené výbavě FR. Oproti silnému TDI ve stejné výbavě je levnější o 15 tisíc korun a oproti hybridu dokonce o dvacet tisíc. Tento motor je v tarracu standardně vyzbrojen automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

TEST Seat Tarraco FR 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG: Je hodně zajímavé nejít s davem!

TEST Seat Tarraco FR 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG: Je hodně zajímavé nejít s davem!

Výbava FR znamená 19palcová kola, infotainment o úhlopříčce 9,2“ s navigací a internetem, zadní parkovací kameru, prediktivní tempomat, vyhřívaná přední a zadní sedadla či parkovací asistent. Protože je výbava sportovně střižená, dostanete i hliníkové pedály, progresivní řízení a sportovní podvozek.

Seat Tarraco 2.0 TSI 4WD: Technické údaje a srovnání s 1.4 TSI e-Hybrid
Motor 2.0 TSI 4WD 1.4 TSI e-Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 1984 1395
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/k] 180/245 180/245
Točivý moment [N.m/min-1] 370/1600-4300 400/1550-3500
Převodovka 7A 6A
Maximální rychlost [km/h] 228 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,2 7,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 8,4-9,2 1,6-1,8
Cena FR [Kč] 1.144.900 1.164.900

V galerii najdete Seat Tarraco FR 2.0 TDI z našeho testu.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička