Alfa Romeo Spider třetí generace není zrovna oblíbeným základem pro tuningové projekty, ale tahle kreace se mimořádně povedla po designové i technické stránce.
Třetí generaci Alfy Romeo Spider vyráběnou v osmdesátých letech mnozí považují za „ošklivé káčátko“ rodu, a to zejména kvůli dlouhé zádi s nepříliš elegantním gumovým křídlem. Anthony Randazzo však svým výtvorem dokazuje, že i z něj se může stát krásná labuť.
Anthony měl tuto Alfu vyhlédnutou už delší dobu. Stála před prodejnou jednoho z obchodních partnerů otcovy dílny a pozoroval, jak zapadá prachem a přichází o své původní díly. Vůz nakonec koupil v roce 2017 a následující rok strávil jeho renovací, respektive uvedením do provozuschopného stavu.
Nový majitel odstranil korozi, opravil poškozené díly karoserie, zprovoznil motor, do něhož přidal turbodmychadlo a obnovil zavěšení včetně tlumičů. Poté auto využíval pro místní motoristické akce, než se v roce 2021 rozhodl pro kompletní úpravu do současné podoby.
Novinkou je integrace turbodmychadla Mitsubishi 16G a upraveného mezichladiče z Hyundaie Sonata. Vlastnoručně vyrobené potrubí pak saje vzduch z nového výkroje v kapotě. Původní dvoulitrový čtyřválec zvládá výkon 237 koní bez problémů. Této mety bylo dosaženo nastavením plnicího tlaku na 1,4 baru, škrticí klapkou z motoru Jeep o objemu 3,7 litru a výkonnými vstřiky.
Jelikož na tohoto Spidera není mnoho alternativních kitů, většinu si Anthony upravil sám. Tedy, kromě balíčku ozdobných prvků z verze Quadrifolgio. Vpředu si můžeme všimnout zakázkové kapoty s žebrováním, kterou mu udělal místní úpravce hot rodů. Panely celé přídě se přizpůsobily retro světlometům Carello s čirým krytem. Zadní čelo nahradil nový kus s integrovanými světly z Ferrari F40. Nad nimi zůstal masivní spoiler lakovaný do tovární červené Rosso jako zbytek vozu. Celkovou kompaktnost Spideru dodává autentická pevná střecha a karbonová zpětná zrcátka v barvě karoserie. Zajímavostí jsou 17palcová kola, která začala jako jednodílná sada od OEM, ale byla ručně upravena na třídílná, aby lépe spolupracovala se vzduchovým podvozkem, když je v nejnižší poloze.
V interiéru nebylo třeba podnikat velké změny. Původní sedadla dostala nové čalounění a palubní desku s novým přístrojovým štítem pokrývá Alcantara. Kulisa řazení rezignovala na tradiční manžetu a místo ní je zde laserem vyřezaný díl s „pavoukem“. Nad ním je obrazovka informující řidiče o teplotách a stavu pohonné soustavy.