Nejočekávanější novinky pro rok 2005 (speciál)

Nejočekávanější novinky pro rok 2005 (speciál)

Kapitoly článku:


Mercedes-Benz třídy S

Tovární označení nové třídy S je W221, její design dostane ostřejší kontury a hlavně předsazené víko zavazadlového prostoru; záď se bude trochu podobat Maybachu. Přední část vozu pak dostane osvěžující a jemně sportovní nádech. Místo dosavadních tří ventilů na válec přechází postupně automobilka Mercedes na systém čtyř ventilů na válec, který je běžný u většiny výrobců. V základní nabídce nebude chybět motor o objemu 3.5 V6 a dále budou k dispozici 4.6 V8 a 5.5 V8. Později se počítá i s přeplňovanou verzí 5.5 V8, kdy standardní osmiválec dostane dvojici turbodmychadel. Vrcholem motorizace bude dvanáctiválcový agregát o objemu 6.5 l ze sportovní divize AMG. (více informací)

  

Nissan Murano

Murano je bezesporu zajímavý automobil, ačkoliv má vzhled SUV, je to ryze silniční automobil. Má futuristický design nejen exteriéru, ale také interiéru. Pod kapotou najdete šestiválec o objemu 3.5 l a výkonu 175 kW. Motor je standardně spojen s bezestupňovou převodovkou CVT, která plynule mění převodové stupně. Murano může mít samozřejmě pohon všech kol (v USA je v prodeji i verze 2WD), jízdní vlastnosti vylepšuje zadní náprava s víceprvkovým zavěšením kol. V základní výbavě jsou 18" kola s pneumatikami s vysokým profilem, nechybí ESP. Na českém trhu se objeví co něvidět, už byla dokonce stanoivena cena, 1 398 000 Kč. Příplatek za metalízu činí 22 000 Kč. (více informací)

   

Peugeot 1007

Peugeot 1007 je postaven na nové platformě, na níž stane i nástupce úspěšné 206. Není příliš dlouhý (3,73 m), zato hodně vysoký (1,61 m). Stejně jako studie i sériový model se pochlubí dvojící posuvných bočních dveří. Jejich hlavní přínos spočívá v usnadnění nastupování (vstupní otvor je vysoký 92 cm), jsou ovládány elektricky. Dvě nezávislá zadní sedadla (pro pět osob tu skutečně místo nebude) bude možné posouvat vpřed i vzad a měnit prostor na zadních sedadlech na úkor prostoru zavazadlového. Pod kapotou 1007 se objeví tři motory, 1.4 55 kW, 1.6 80 kW a 1.4 HDI 50 kW. (více informací)

  

Renault Clio

Nová generace bude vypadat vyváženěji než současná, dostane především novou příď a záď, částečně ve stylu Méganu. Novinka bude o 80 mm delší a dostane mimo jiné nový benzíňák o objemu 1.5 l; může jít o evoluci motoru, který používá současná Almera. Na trhu se nové Clio objeví v druhé polovině tohoto roku.

   

Škoda Octavia RS

Nástupce modelu Octavia RS chystá Škoda až na druhou polovinu roku. Novinka se představí v září na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž pod kapotou má mít motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW; stejný agregát se nachází v Golfu GTI. Ten stojí s velmi dobrou výbavou 777 tisíc, lze tedy očekávat, že nová Octavia RS bude levnější a tedy někde na úrovni současného modelu. Spekuluje se také o motoru 2.0 TDI, který by měl být naladěn na cca 132-136 kW. Důvodem, proč by nová Octavia RS měla mít i nafťák, je nasnadě: o výkonné naftové motory je zkrátka zájem.

 
Obrázky Octavie se sport-paketem, který bude dostupný začátkem příštího roku

Volkswagen Jetta (Bora)

Volkswagen představil první obrázky americké verze Bory, která se na tamním trhu prodává pod názvem Jetta. Vůz má nejenom novou příď a záď, ale měl by podle některých zdrojů dostat oproti Golfu i o 70 mm prodloužený rozvor. Naopak server VWvortex.com uvádí rozvor stejný jako u Golfu, tedy 2 578 mm; celková délka novinky je 4 554 mm a šířka 1 760 mm. Tisková zpráva je na informace ohledně rozměrů skoupá, takže si na finální rozměry budeme muset počkat na detroitský autosalon. Základním motorem pod kapotou je pětiválec s objemem 2.5 l a výkonem 110 kW (210 Nm), za příplatek si budou moci přespolní zákazníci objednat šestistupňový tiptronic. (více informací)

  

Volkswagen Passat

Pátá generace narostla oproti čtvrté o 6,2 cm na celkovou délku 4,77 m, šířka se zvětšila o 7,4 cm na 1,82 m a výška pak narostal o centimetr na 1,47 m. Rozvor se oproti původním předpokladům takřka nezvětšil, z 2,7 m narostl na 2,71 m; tímto odpadají otázky, zda si Passat a Superb nebudou v rámci koncernu zbytečně konkurovat. Co se ale zvětšilo, je zavazadlový prostor. Nový Passat nabízí takřka monstrózních 565 litrů, což je o 90 více než u současné generace. Pro srovnání: BMW 5 má něco málo přes 520 l, Mercedes-Benz E pak 540 l. Pod kapotou bude mít Passat (alespoň zpočátku) sedm motorů, všechny až na TDI 125 kW s blíže neurčeným objemem už známe. (více informací)

   

Doporučujeme

Články odjinud