Nejočekávanější novinky pro rok 2005 (speciál)

Letos uvedou na trh výrobci desítky nových automobilů. Přehled těch nejvíce očekávaných jako BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy S, Škoda Octavia RS, Volkswagen Passat najdete v našem přehledu včetně obrázků a odkazů na podrobnější články.
Nejočekávanější novinky pro rok 2005 (speciál)
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 157/158, Audi A6 Avant, BMW řady 3, BMW M6 aj.
  2. Chevrolet Matiz, Hyndai Sonata, Kia Rio, Mazda 5 aj.
  3. Mercedes-Benz S, Nissan Murano, Peugeot 1007, Renault Clio aj.

Tip: Přehled všech novinek, který pravidelně aktualizujeme, najdete v našem dalším speciálu. Kdykoliv se k němu můžete vrátit pomocí odkazu Coming soon v horní liště. Špionážní fotografie pak soustřeďujeme v rubrice Tajné projekty.

Poznámka: Některé z níže uvedených novinek si ještě neodbylo svoje oficiální představení veřejnosti, proto informace o nich vychází z neoficiálních zdrojů.

Alfa Romeo 157/158

Příznivci italské Alfy Romeo mají nejvíce počíháno na nástupce modelu střední třídy 156. Nová generace, o jejímž názvu se dosud spekuluje, bude řešit největší nedostatky stávajícího modelu - nedostatek místa na zadních sedadlech a nedostatek motorů. Alfa 157/158 bude mít až patnáct motorů, z toho hned několik přeplňovaných; verze GTA bude mít šestiválec s objemem 3.6 l a výkonem okolo 400 k. Nebude chybět ani pohon všech kol Q4, který si odbyl premiéru v modelech Crosswagon a Sportwagon. (více informací, přehled motorů)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Audi A6 Avant

Světu byla nová generace Audi A6 Avant představena začátkem listopadu loňského roku. Přední maska kombiku je stejná jako u sedanu, má jednolitou mřížku chladiče stejně jako faceliftovaný model A4 a novinka A3 Sportback. Pod kapotou má zatím jen pětici motorů, na německém trhu je kombi o 2 700 eur dražší než sedan. Na českém trhu se začne novinka prodávat co nevidět. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW řady 3

Nové trojkové BMW navazuje na design pětkové a jedičkové řady, přidává ale vlastní invenci, aby nikdo nemohl říci, že se některým z jmenovaných vozů příliš podobá. Má tak zcela jinak stavěná zadní světla než třeba pětka, oproti předchozí generaci je záď mohutnější a kratší. Celkově nepůsobí nová trojka tak dynamicky, ale stále má sportovní šmrnc. Novinka je o něco delší a má prodloužený rozvor, což se projeví na pohodlí posaádky vzadu.

Od začátku si bude zákazník moci vybrat ze čtyř zcela nových motorů. Ty budou v sobě skrývat lepší dynamické parametry než v předchozí generaci, ovšem ne na úkor spotřeby. BMW 3 bude mít zpočátku tři benzínové varianty: 320i, 325i a nejvýkonnější 330i (stejný motor, jaký má kupé 630i). Čtyřválcový diesel ponese označení 320d a už nyní se nachází v modelu 120d. V základu dostane nová trojka šestistupňový manuál, pro 330i bude připravena také automatická sekvenční šestistupňová převodovka SMG. (více informací, německé ceny)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

BMW M6

Stejně jako model BMW M5 i M6 bude vybaveno desetiválcem o objemu pět litrů a výkonu 507 k (373 kW); maximum točivého momentu dosahuje hodnoty 520 Nm. O tom, že jde o motor mimořádně točivý, svědčí i to, že maxima výkonu dosahuje až v 7 750 otáčkách (maxima točivého momentu pak v 6 100 otáčkách). Vysoký výkon motoru lze na přání řidiče omezit; pokud se vám zdát pět set koní moc, stačí stisknout tlačítko a změnšit počet koníků pod kapotou na 400 (294 kW). Výkon motoru se přenáší na zadní kola pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky SMG Drivelogic. Cena je v přepočtu o nějakých 600 tisíc korun vyšší než cena BMW M5. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo

Malé vozy Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1 jsou koncernová trojčata, která začnou na jaře vyjíždět z továrny v českém Kolíně. Vozy mají na délku 3,4 metru a liší se nepatrně vnějším designem. Základními motory bude litrový benzín (50 kW) a nafťák s objemem 1.4 l (51 kW). Sériová výroba začne už na konci prvního čtvrtletí příštího roku, továrna má v plánu vyrábět tři sta tisíc aut ročně (na každý model sto tisíc). Uvedení na trh je plánováno v červnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroen C6

Nový sedan vyšší střední třídy C6 zatím nebyl oficiálně představen, jsou ale k dispozici první špionážní fotografie. Oficiální premiéra je očekávána na ženevském autosalonu. Pod kapotou bude benzín V6 o výkonu 240 k (pravděpodobně 3.0 V6) a nafťák V6 s výkonem 207 k (pravděpodobně 2.7 V6 HDI). Stejně jako C5 dostane i C6 hydraulický podvozek, který bude mít nastavitelnou tuhost a bude umět zvětšit či zmenšit světlou výšku. Na rok 2006 je pak plánováno kupé C7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat Punto

Novinka bude boubelatější, s výraznějšími předními světlomety a výraznější dvoudílnou maskou. Nebudou chybět ani klasické světlomety v zadním sloupku. Design má na svědomí Giorgetto Giugiaro. Údajně se objeví také verze C+C, tedy kabriolet s pevnou, elektricky ovládanou střechou.  Punto vyjede na platformě, kterou bude sdílet s koncernem GM, resp. Opelem Corsou příští generace, která bude uvedena v roce 2006. Zpočátku bude mít Punto pět benzínových a tři naftové motory, později se objeví ještě další nafťáky. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo 157/158, Audi A6 Avant, BMW řady 3, BMW M6 aj.
  2. Chevrolet Matiz, Hyndai Sonata, Kia Rio, Mazda 5 aj.
  3. Mercedes-Benz S, Nissan Murano, Peugeot 1007, Renault Clio aj.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků