Nejočekávanější hot hatche roku 2006

Minulý rok byl na ostré hatchbacky velmi bohatý a nejinak tomu bude i v roce příštím. Automobilová veřejnost netrpělivě čeká na nabroušené modely nových modelů Hondy, Renaultu, Seatu a dalších. Co přinese tento rok pro milovníky ostré jízdy? (dojde i na milovníky rychlých "autobusů")
Nejočekávanější hot hatche roku 2006
Seznam kapitol
  1. Renault Clio Sport, Honda Civic Type-R, Seat Leon FR/Cupra, Opely OPC
  2. Meriva OPC, Astra OPC s naftou, Mini Cooper S JCW GP Kit, Mazda 3 MPS

Renault Clio Sport

Renault přišel v roce 2005 s novou generací modelu Clio a nyní se netrpělivě očekává příchod vrcholné verze, která se u tohoto modelu značí Sport. Ten dostane mimo jiné i dvoulitrový motor, který bude přeplňován turbodmychadlem a bude dávat výkon 147 kW (200 k). Výkon bude přenášen na přední kola přes manuální šestistupňovou převodovku. Na svou třídu to je jistě výkon dostatečný a může směle konkurovat ostrým hatchbackům nižší střední třídy. Clio Sport zvládne sprint na stovku v čase okolo 6,7 s a dosáhne maximální rychlosti cca 235 km/h. Clio Sport také plně nahradí ultimativní model Clio V6, který se svého nástupce nedočká. Clio Sport by měl být k dispozici v druhé polovině roku za cenu okolo 630 000 Kč.

 
Spy photos © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Clio Sport Concept

Honda Civic Type-R

Také Honda přinesla v minulém roce novou generaci svého oblíbeného modelu. Nový Civic si ihned od představení získal poměrně velkou publicitu a to především díky svému designu. Milovníci sportovní jízdy však netrpělivě čekají na nový, ostrý Type-R a než dojde k definitivnímu odhalení, můžeme pouze spekulovat, jaký motor nakonec Honda zvolí. Ihned od počátku je jasné, že kvůli opačnému uložení nedostane motor z Hondy S2000, a tak zbývají pouze dvě možnosti. První je inovovaný atmosférický dvoulitr, ze stávajícího modelu Type-R o výkonu 147 kW (200 k), jako druhá se nabízí větší čtyřválec o objemu 2,4 litru, který by mohl být naladěn na výkon okolo 184 kW (250 k), aby konkuroval rovnou hatchům jako je Alfa 147GTA, Golf G32, BMW 130i nebo Astra OPC. Ten je ovšem těžší, a tak jsou zde jisté obavy, zda by to nepřineslo zhoršení jízdních vlastnosti a ubralo Civicu na očekávané lehkonohosti. Ať to dopadne s Type-R jakkoli, jedno je jisté. První představení proběhne na jaře v Ženevě a teprve pak bude zřejmé, kam se bude nový ostrý hot hatch ubírat.

Seat Leon FR/Cupra

Také Seat chystá pro své sportovně založené zákazníky dvojici ostrých vozů. V druhé polovině léta by se na trhu měl objevit model Leon ve verzi FR. Seat se rozhodl, po vzoru koncernových kolegů, nasadit do verze Leon FR naftový motor 2,0 TDI, který je naladěn na výkon 125 kW (170 k) a také turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr TFSI o výkonu 147 kW (200 k). Ke konci roku spatří světlo světa i model Cupra, tedy nejvýkonnější Leon. Ten, jakožto soupeř Astry OPC a Golfu R32, dostane dle posledních informací také "pouze" dvoulitrový motor TFSI, ovšem naladěný na výkon okolo 176 kW (240 k). Trochu smutnou zprávou je, že i Cupra by měla mít pouze náhon na přední kola. Dřívější spekulace, které hovořily nasazení stejné techniky jako u Golfu R32, tedy náhonu na všechna kola a šestiválci o objemu 3,2 litru po kapotou, prozatím vzaly za své. Automobilka zatím veškeré podrobnosti úzkostlivě tají, a tak nezbývá než vyčkávat oficiálního zveřejnění dalších informací. Uvidíme, čím Seat překvapí veřejnost.

Opel Astra OPC, Corsa OPC

I když Opel Astra OPC není úplnou novinkou na evropském trhu, v letošním roce dorazí konečně i k nám. Již nyní se svádějí boje o to, zda je nebo není králem mezi nejostřejšími kompakty. V testech s nejbližšími konkurenty OPC ukazuje, že je skutečně velmi rychlá a na okruhu za sebou nechala vozy jako je Golf R32 nebo BMW 130i. Pod kapotou tohoto hatche se nachází přeplňovaný dvoulitr o výkonu 176 kW (240 k) a točivém momentu 320 Nm. Astra, i přes náhon na přední kola, zvládá sprint na stovku za 6,4 s a dosáhne maximální rychlosti 244 km/h. Máme se tedy na co těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra OPC

Také nejmenší model Opel, populární Corsa, se dočká ostré verze. Corsa OPC dostane přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 125 kW (170 k). Některé zdroje však uvádí naladění až na 132 kW. Bližší informace prozatím Opel nepřinesl a tak nezbývá, než se prozatím spokojit s několika špionážními fotkami. Úplně stejným motorem by měl disponovat i připravovaný Fiat Punto Sporting (popř. rovnou Abarth), se kterým Corsa sdílí většinu techniky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa OPC - foto © Automedia

Tip: Přečtěte si náš starší článek o kompletní nabídce řady OPC od Opelu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Clio Sport, Honda Civic Type-R, Seat Leon FR/Cupra, Opely OPC
  2. Meriva OPC, Astra OPC s naftou, Mini Cooper S JCW GP Kit, Mazda 3 MPS
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků