Nejoblíbenější Ford v ČR? Šedý, pětidveřový a s benzinovým motorem

Nejoblíbenější Ford v ČR? Šedý, pětidveřový a s benzinovým motorem

Ford zveřejnil studii Ford Car Buying Trends 2014, ve které (jak název napovídá) automobilka zkoumá trendy u svých zákazníků. Studie se týká 22 evropských států a zhruba půl milionu prodaných vozů. Celkové výsledky jsou poměrně zajímavé a v jistých ohledech se na předních místech objevuje také český trh.

Dali byste 6 milonů za Ford Mustang nebo 20 milionů za Corvette Z06?

Dali byste 6 milonů za Ford Mustang nebo 20 milionů za Corvette Z06?

Začít můžeme motorizacemi. Ford uvádí, že 99 % procent zákazníků zvolilo klasický motor (benzin/diesel), zbytek sáhl po alternativě. To ale není překvapení. Celkově se větší oblibě u Fordů těší benzinové jednotky (58 %). Statistická čísla zážehovým agregátům zvyšuje především Rusko, kde se jich prodá 97 %, hned na druhém místě je Česká republika. Podle Fordu se u nás prodá 80 % modelů této značky s benzinovou jednotkou pod kapotou.

Dieselový Ford je nežádanější v Turecku (64 %), v Itálii (63 %) a v Portugalsku (61 %). Více než osmdesát procent Evropanů (přesně 85 %), kteří si zašli pro vůz této značky, zvolilo manuální převodovku.

Nový Ford Mustang předvádí svůj systém na „zahřátí“ zadních gum

Nový Ford Mustang předvádí svůj systém na „zahřátí“ zadních gum

Zvláštní výsledky pak nabídne část týkající se další výbavy. Kde byste hledali největší zájem o střešní okno? U států kdesi na jihu? Podle výsledků Fordu si kupují střešní okno nejčastěji Norové, Francouzi a Němci. Ve Španělsku se střešní okno objevilo u pěti procent Fordů, v Itálii to jsou procenta tři a v Řecku dvě. Samozřejmě je dost pravděpodobné, že tyto výsledky nesouvisí s nezájmem o slunný interiéru u posledních jmenovaných států, ale s finančními možnostmi zákazníků.

V Norsku se také těší velké oblibě automatická klimatizace (80 %), druhým trhem v pořadí je v tomto směru Belgie (77 %) a Holandsko (71 %). Naopak manuální klimatizaci nejvíce kupují zákazníci v Turecku (96 %) a ve Španělsku (53 %).

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Řecko nakonec má také jedno své prvenství. Více než kdekoliv jinde se zde prodává popelník se zapalovačem. Požaduje ho 73 % řeckých zákazníků, následuje Španělsko (53 %) a Rumunsko (35 %).

Po stránce karoserií vévodí Evropě jako celku pětidveřový Ford. Po něm sáhla polovina zákazníků. Kombi zvolilo 35 % a zbytek patří čtyřdveřovým sedanům. Ty nejvíce „frčí“ v Turecku, Rusku a Rumunsku.

A konečně barvy. Evropě vládne bílá (23 %), která přeskočila dříve nejoblíbenější černou (20 %). Třetí je se sedmnácti procenty šedá. Ta mimochodem vévodí českému trhu (17 %), těsně u nás následuje černá a bílá. Speciálně v ČR pak Ford eviduje také poptávku po zlaté.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Ford

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků